Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletle 40 km hızdan sonra hava akımın devreye girmesi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında deniz çelik tarafından paylaşıldı.

  1. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    slm arkadaşlar;40km hızdan sonra bisiklet sürekli olarak gitse ne gibi teknolojide değişiklik olur,bize ne yarar getirir acaba?bu sistemi uçaklarda veya arabalarda kullanılabilir mi acaba? çok yakında böyle bir bisiklet gündeme çıkarsa hiç şaşmayın! olma olasılığı 100%80 şu an çalışmalar devam ediyor,yokuş aşağı gittikçe bisiklet nasıl hızlanıyorsa düz yolda bisiklet hızlandıkça hava akımı da size direnecektir o hava akımını neden enerji olarak kullanmıyorlar?acaba! biliyorlarda yapmıyorlarmı! fizik kurallarıa aykırı ama isteseler yaparlar biz denedik olağan üstü hız artıyor ama sürekli gitmiyor,hava akımını arka tekere aktarıldığı zaman bisiklet üç çekişli oluyor,ön palet,arka palet ve pedallerden oluşuyor,güç bu sefer sürekli gitmesini sağlar,kesin değil çünkü arka tekerde daha denenmedi şu ana kadar,ihitmal yüksek;yoksa bilim adamları bunu denedilermi ki bizim haberimiz yok acaba! hiç bilim adamları bunun üzerinde çalışmalar yaptımı acaba? yoksa gündememi çıkmıyor.
     
    t-genc bunu beğendi.
  2. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Hava bir maddedir, sizin onu görmemeniz birşeyi değiştirmiyor, hava sürekli sürtünme kuvveti yaratır, eylemsizlik kanunu sadece ideal şartlarda süreklilik gösterir, dünya atmosferinde bu mümkün değil.

    Not: Deryer konusu bambaşka bir konu ve daha önce forumda tartışıldı, sormak istediğiniz o ise arama bölümünden konuyu bulabilirsiniz.
     
  3. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    mümkün değil.......
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:

    O kullanmak istediğiniz hava akımından güç kazanmak için kullanacağınız aparatlar bisiklete ekstra yük getirecektir diğer hallerde... Onun dışında bisikleti 40km hız çıkarttıktan sonra ve o hızda tutarken oluşan rüzgar akımı muhtemel olarak pervane ile hareket elde edeceğiniz için pu pervane üzerinde bir sürtünme sebepli güç kaybı yaşanacak ve bunu hissedeceksiniz...

    Ayrıca bir düşünmek lazım 40km/sa ve üstü hızlarda hangi bisikletle ve kaç kişi uzun süre düzlükte gidebilecek ve bundan faydalanabilecek... Genç ve spordan hoşlanan insanlar zaten kendi güçlerini kullanmayı tercih eder, Daha orta yaşlı ve üstü kişiler ise zaten bisikleti uzun süre 40km/sa üstünde tutamaz...

    Biliyorum pek olumsuz oldu ama biraz gerçekçi olup mühendis gözüyle bakmak istedim konuya...
     
    nazz bunu beğendi.
  5. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Herkesin gönlü, rüzgârı arkasına alarak gitmekten yanadır ama maalesef şu anda standart bisiklet donanımı ile mümkün gözükmemekte.

    Sadece rüzgâr etkisini azaltacak kıyafetler, kadrolar, kasklar kullanılabilir.

    Etki tepki meselesi de gerek.Örneğin daha çok rüzgâr direnci, daha çok kas; daha çok yokuş, daha çok azim ve yine kas, kuvvet.

    Umut edelim de bize negatif yönde yansıyan kuvvetlerin bileşkesini, hızımıza artı yönde ilave edebilelim.
     
  6. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    selam ;kullanılan malzemeler toplam 150gr civarında bu bisiklete malzemeler pekte ağırlık yapmaz;zaten 20km hızda bisiklet çok rahat bir şekilde gidiyor sanki biri arkadan yitiyormuş gibi oluyor ikinci bir gücün ortaya çıktığını anlıyorsunuz ona bakarsanız gençlerin çoğu motosiklet kullanıyor ama ses sorunu yakıt sorunu var;madem gençler spor amaçlı güç baybetmek için bisiklete biniyorlar neden hafif bisikletlere biniyorlar özel elbiseler giyorlar sürtünmeyi azaltmak için güç kaybını en aza indirmek için değil mi bunlar;milyarlarca para veriyoruz bunlara,ama ön tekere 150g lık üçtane palet takıldığı zaman bunların hepsini karşılayabiliyor hiç de fazla masrafı yok daha mantıklı değil mi sizce;diyorsunuz ki paletler rüzgara sürtünerek bisikleti yavaşlatır düşünse bisikleti yavaşlatacak kadar etki ediyorsa hızlandıracak kadar da etki eder hava akımını 30 derce açıyla paletlere aktarıldığı zaman ters tepki yapıyor aksi yönde hızlandırıyor zaten bunları mühendis arkadaşlar yardımıyla yapıyoruz hepsi olumlu görüyor ama sizler daha projeyi görmeden yorum yapmışsınız nice bilim adamları dahi bir çok konuda yanılmışlar;sizin bu kadar kararlı konuşmanız yanlış değil mi acaba eğer karşıdan gelen rüzgarı sıfırlayacak kadar enerji kullanılırsa bence çook değer bir buluştur
     
  7. betmo

    betmo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Ocak 2005
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    İnanılmaz geliyor ama gerçek... Dikkat ederseniz Dt aero Tellerinde hava akımını ayarlama özelliği var... Yani sağdece güzel gözüksün diye teller yassılaştılmıyor. Tellere uygun açı verilerek rüzgar akımını güce dönüştürülüyor. Deniz Çelik in bahsettiği teller gibi yassı ama daha büyüğü... Neden böyle birşey olmasın ki? Hayatta insan oğlunun yapamıcağı birşey yoktur.
     
    t-genc bunu beğendi.
  8. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Gerçekten hevesini kaçırmak istemem... Fakat bu fikrini olumlu görecek bir mühendis temel fizik bilgisinden yoksundur.

    Malesef fikrin teorik olarak da mümkün değil.

    Yatay düzlemde sabit hızla ilerleyen bir cisim, ağırlığa karşı iş yapmaz. Yani ağırlığın maksimum hıza bir etkisi yoktur. Maliyeti de boşverelim... Yine de söylediğin erke adlı şirketin devirdaim makinası veya su ile çalışan motor gibi. Emin ol hiç bir zaman olmayacak.
     
  9. castelloterminator

    castelloterminator Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2007
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    dediklerinizden pek bişey anlamadım ama anladığım kadarıyla düz bir yolda sabit ivmeyle enerji harcamadan gitmekten bahsediyorsunuz bu sadece havasız ortamda mümkündür
    "duran bir cismi herhangi bir kuvvet etkilemedikçe sürekli durur.hareket halindeki bir cismi hareketini engelleyecek bir kuvvet etki etmedikçe hareketine devam eder .bu özelliğe eylemsizlik denir."
     
  10. betmo

    betmo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Ocak 2005
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Arkadaşın dediği eylemsizlik değil düzgün hızlanan hareket. 40km den sonra kendiğinden hızlanıyor.


    yav adam yaptım diyor. Bende gördüm gerçekten hızlanıyor ama dediğim gibi insan oğlunun yapamıcağı şey yoktur. Teorik olarak neler neler mümkün değil ama sonunda oluyor. Çok eskiden İnsanın uzaya çıkacağıda mümkün değildi... ama şimdi 25dolar verip 1 hafta ay da tatil yapabiliyosun.;)
     
  11. castelloterminator

    castelloterminator Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2007
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
     
  12. buti_84

    buti_84 Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    KIRŞEHİR
    KardeŞİm Zamaninda DÜnya Yuvarlakti Dİyenler Vardi Ama Kİmse İnanmadi Hatta Yuvarlak Dİyenlerİ ÖldÜrmek İstedİler.bu DÜŞÜnÜlen Şey Neden Olmasin Bİraz Mantikli Ve Desteklİ DÜŞÜnelİm LÜtfen ArkadaŞimiza Destek Verİyoruz Bravo...
     
  13. sifa

    sifa Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bence en iyisi erke kuvvet makinası. Yakında piyasaya çıkınca herkes alır bir tane takar sorun da hallolur. Yada yelken benzeri bişeyi bisikletin gidon boğazına takarız, rüzgar estikçe ona göre şişirip pupa bisiklet gideriz:)
    Herkese sevgiler,
    şifa
     
  14. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    selam başar;size bir kaç örnek verceğim 40km hızla esen bir rüzgar olduğunu düşünün elinizde bir uçurma var ama kartal uçutma var uçurtma ilk kalkışta yükseliyor;yükselme esnasında uçurma size yaklaşıyor yani kısacası rüzgara karşı hızla gidiyor uçurtmanın en hızlı kalkışı rüzgara karşı 30 derce olduğu andır,bir müddet sonra uçutma durur sebebi ise rüzgar açısının değişmesinden dolayı ,30 drecelik açı değişmese uçurma sürekli rüzgara karşı gidecek.Tekerin dönüş hızı 40km hız olduğu zaman durgun bir havada hava akımı 40 km hızla size çarpacak,tekerin dönüş hızı merkeze doğru azalmazmı 20km hızla dönen millere palet yerleştirildiği zaman 40km hızla gelen rüzgarı 20kmhızla dönen palelere 30derece çarptırıldığı zaman ister istemez paletler 25km hıza çıkacak otamatikmen teker hızını etkileyecek uçurmanın rüzgara karşı uçması fizik kurallarına karşı değil tabiki.
     
  15. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Gözlemleriniz ve yaratıcı düşüncelerinizi tebrik ederim.
    Fakat newton fiziği ve bernoulli ye göre oluyor bütün olaylar. Yani o 30 derecenin bir sihiri yok.
    Herşeyi yazılı olarak anlatmam zor. Ayrıca çoook uzun sürebilir fakat basitçe şöyle açıklamaya çalışayım:

    Önerdiğiniz sistem su değirmenine benziyor. Karşıdan gelen hava akımını dönme hareketine çevirmek ve bu hareketi tekerleğe iletmek istiyorsunuz.
    Fakat bu çevirme sırasında bisikleti geriye doğru iten bir kuvvet bileşeni oluşacaktır. Bu bileşenin etkisi de teorik olrak %100 verimli bir sistemde sistemin size kazandırdığı "kuvvet" (moment) ile tamamen aynı miktarda olacaktır! Sistem bir "enerji" kazandırmayacak, dönüşüm kayıpları nedeniyle kaybettirecektir.

    Değirmende ise bu bileşen tepki kuvveti ile karşılanır ve bu yönde bir hareket olmadığı için bu yönde bir "iş" yapılmamaktadır.

    Buradaki "enerji", "iş" ve "kuvvet" fizik terimleridir ve lisede (malesef yüzeysel olarak) anlatılır.

    Unutmayın ki, enerji bedavadan üretilemez. Sadece dönüştürülebilir!
    Tekrar ediyorum: Erke devirdaim makinesi bir yutturmaca, susla çalışan motor da öyle... (Con Ahmet'in devirdaim makinesi)
     
  16. Servet Gungoren

    Servet Gungoren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    ümraniye
    Seviye:
    kardeş onu bunu boş verelimde kurulu sisteminin cep telefonuyla bir fotosunu buraya koyarsan o zaman ok diyelim böyle yazıyla kimse hiçbirşey anlamaz ..

    olursa birde video ekleyebilirmisin...
     
  17. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Eğer siz bisikletinizin üzerinde 40 km/h ile gidiyorsanız, tekerin merkezine yakın tel çizgisel hızı+40 km/h ile hareket eder. Yani 20 ile döner belki ama 40 ile de ilerlemeye devam eder. Tellerin alt yarım dairede dönüş yaptıkları 180 derecelik kısımda yani 1/2'sinde yatay yöndeki hızı bisikletin hızından çıkarılır. Yani bahsettiğiniz teori sadece dönerken alt kısımda kalan teller için geçerlidir. Bisiklete göre yatay düzlemde yavaşlardır.
     
  18. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    parçalar birleşme aşamasın da bianchi bisiklet üzerinde deney yapıldı bisiklet çok ağır olduğu için şuan da yeni bisiklet yopluyoruz mavicland setine paletleri takacağız mil açıları fark lı olduğu için paletler yeniden dizain ediliyor
     
  19. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Düzeneğin bir resmini görsek de ona göre yorum yapsak daha mantıklı olacak. Ben paletlerin bisiklete nasıl takılıp rüzgarın enerjisinin bisikletin tekerlerine nasıl aktarıldığını anlayamadım.
     
  20. deniz çelik

    deniz çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    bizim hedefimiz imkansızı baaşrmaktır.Bisiklet hissdilir
    bir şekilde hızlanıyor,sürekli gitmesi için çalışmalar yapıyoruz,hava akımını arka tekere aktarıldığı zaman 100%80 olma ihtimali var ben baştada yazmıştım bu ihtimali,paletler karşıdaki esen rüzgarı karışalayarak rüzgar sürtünmesi sıfıra iniyor;birde yer çekimi var arka tekerleklede yer çekimi sürtünmesini sıfıra indirirsek o zaman süreklili enerji yi başarmış olabilierizz,siz de düşünün lütfen olmaz diye diye hep pes ettik hep de elin yabancısı buldu böyle şeyleri,türk gençleri olmaz diye diye hep zevkimize düşmüşüz ve başkası bulduğu zaman vay be teknoloji ye bir yenilik daha eklen di deriz ve geçeriz,ben bisiklet için değil bu sistem olursa uçaklardada olur eminim,bisiklet ucuza maal olduğu için bisiklet üzerin de deney yapmaya karar verdim,arkadaşlar lütfen hemen pes etmeyelim olur gözüyle bakalım nice bilim adamları imkansız dediği şeyler olmuştur.