Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletin hafif yada ağır olmasını ne gibi yararı yada zararı var?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Tolga TEVKE tarafından paylaşıldı.

  1. Tolga TEVKE

    Tolga TEVKE Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    ANTALYA
    Seviye:
    evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum ...
     
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Hafifledikçe özellikle yokuşları çıkmak daha kolay oluyor. Bisiklet daha atik hale geliyor. Hareket (en basitinden ön kaldırmak mesela) yapmak daha kolay oluyor. Ayrıca bir de eve/bodruma taşırken merdivende bisikleti elde taşıma işi daha kolay oluyor.

    Ama şehirlerarası trafikte yanımızdan kamyon geçtiğinde ya da aşırı sert rüzgar varsa ağır bisikleti kontrol altında tutmak daha kolay oluyor.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar.
     
    Gogitoğlu bunu beğendi.
  3. Mehmet Karaçam

    Mehmet Karaçam Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    1.137
    Şehir:
    benim meskenim dağlardır.
    Seviye:
    bisikletin hafif olmasının avantajları küçümsenmeyecek kadar önemli tabiki ancak bence yinede iş sürücüde ve gücünde bitiyor.
     
  4. ozzy

    ozzy Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2007
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bisiklette ağırlık ve sağlamlık herşeydir.
    ağır bir bisikletten inip hafif bir bisiklete bindiğinizde farkı anlarsınız zaten yorum istemye çok gerek yok.
     
    berk öndül ve Bora bunu beğendi.
  5. ömerr

    ömerr Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    başlangıç noktası
    Seviye:
    Peki bir soru.Bisikletin 500 gr hafif olması mı yoksa sürücünün 5 kg hafif olması mı daha avantajlıdır ?
     
    Cem Unden ve Goflet bunu beğendi.
  6. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    tabiki sürücünün 5 kg hafif olması..sürücü aynı watt gücünü verebiliyor ise zayıfladıkça performansı gözle görülür şekilde artacaktır.yani bisikleti hafifletmek için 1000 eur verileceğine 3 kilo zayıflayın :)) hemde bedeva :))

    hafifletme konusunun % 99 u pazarlamadır.geri kalan % 1 ise profesyonel bisikletçiler içindir.Bizde tabi bu pazarlama hilesini yiyoruz(kendimde dahil).

    7 km lik bir yokuşta 1 kg fazla ağırlık toplam yapılan zamanda %1 lik bir artışa neden olur.Yani diyelim 10 kg bisiklet ile 30 dakikada çıkıyorsanız, 11 kg bisiklet ile 30 dakika 18 saniyede çıkarsınız.Düz yolda ise hemen hemen fark olmayacaktır bile.
     
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Tabii ki sürücünün 5 kg hafif olması daha avantajlıdır (kas kaybetmiyorsa)
     
    Cem Unden bunu beğendi.
  8. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Sürücünün ağır olması yokuş inerken avantaj, çıkarken dezavantajdır.
    Bisiklet sürücünün ayak gücü ile hareket eder. Yani ayak kaslarınızın 10 kiloluk bir bisikleti itmesi ile 15 kiloluk bir bisikleti itmesi arasında kaslara binen güç anlamında ciddi farklar olur. Siz ağırda olsanız, hafif de olsanız bisikletin hafif olması itici güç olarak kullandığınız ayaklarınızın daha az yorulmasını sağlar. Binicinin hafiflemesi ise bisikletin üzerinde taşınan ağırlığın azalması anlamında benzer bir etkiye sebep olur. Ama hafif sürücü yokuş inerken dezavantajlı, yokuş yukarı avantajlıdır. Düz yolda ise rüzgar direnci anlamında ağır sürücü biraz daha avantajlıdır. Yani her halükarda bisiklet hafif olmalı sürücü ise rüzgar gibi dış etkenlere direnecek bir ağırlıkta olup, kas gücü yeterli olmalıdır.
     
    Ayhan YILDIZ bunu beğendi.
  9. Cavit Ziya

    Cavit Ziya Misafir

    bisikleti nerde ve ne amacla sureceıne baglı tamamen yol bısıkletlerınde agırlık ıstenmez surtunmeyı artırır fakat downhıll tarzı bısıkletlerde yanı hızlı ınıs yapabılmek ıcın kutlenın fazlalıgı coook yararlı cunku m.g.sın alfa ne kadar fazla olursa o kadar hızlı ınılır...
     
  10. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Sorunun en dogru cevabi bu aslinda.. Aradaki farki bizzat deneyip tecrube etmeden anlayabilmek mumkun olmuyor malesef.
     
  11. H.Sages

    H.Sages Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Serden Us bunu beğendi.
  12. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Hafifliğin yarış dünyasında bile önemsenmesinin bir nedeni var sadece:Ağırlık güç oranı.Ağırlığı azaltıp gücü artırırsanız performans artar.Daha az enerjiyle daha çok iş yapmış oluruz.Sadece bisiklet dünyasında değil bütün hareket eden,yüksek performans istenen araçlarda önemlidir.

    Ağır ve hafif araçlar arasındaki farklar şöyledir(aklıma gelenler):

    Ağır araçlar,hafif araçlara nazaran daha hızlı aşağı inme eğilimindedir ama tırmanmada yavaştır, tırmanmak için çok enerji isterler.Ağırlığı yüzünden hava direncine karşı koyma gücü daha fazladır(Aracın şekli, ağırlığından 8 kat daha önemlidir).Yüksek hızlarda düz gitme eğilimdedir(atalet momenti) doğal olarak viraj dengesi düşüktür.İvmelenmesi yavaş olur; yani zor hızlanır, zor yavaşlar.Kara araçlarında ağır olanlar daha kalın lastik kullanmak zorunluluğu vardır ağırlık artıkça lastikler yere daha iyi sürtünür ama ağırlık artışıyla birlikte eylemsizlik artığından, lastiklerin eylemsizlik yüzünden yolu bırakmaması gereklidir.Yol bisikletinden örnek verirsek 60 kg sürücüde 23 lastik kullanır,80 kg sürücüde.Toplamda hafif olan bisiklet+sürücü tırmanmada,viraj dengesinde, frenlemede,hızlanmada daha yüksek performans gösterir(aynı güçteki sürücüler için).Sanılanın aksine hafif araçlar daha hızlı viraja girerler öyle olmasaydı yol bisikleti diye bir şey olmazdı.Viraja girmek çember çizmektir.Elimize 500 gr gülleyi alalım ve çevirmeye başlayalım,bir de 1 kg gülle alıp çevirelim hangisi bizi daha çok zorlar?İşte araçların viraj dengesi içinde ağırlığın azalması çok çok önemlidir.
     
  13. serkan hilal

    serkan hilal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Haziran 2010
    Mesajlar:
    912
    Beğeniler:
    675
    Şehir:
    İZMİR/Bornova
    Seviye:
    sizler kadar bilgim olmasada bisikletin hafif olması daha uzun yol almasını sağlar... daha az yorulursun bir bisiklette 500gr. ağırlık fark ediyorsa küçük bir rakam gibi gözüksede işi yola vurduğunuz zaman 500gr. olur size 5kg. lık bir fark benim bisikletim 8,1. kg. ama kendim 1,95 boy ve 120 kg. ım. zorlanıyorum çok yoruluyorum ama bisikletimin hafif olması güzel birşey....
     
  14. serkkan

    serkkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence Bisikletin Hafif olması PRO olmayan günlük kullanımda çok önemli değildir.PRO kullanımında ise hem vücut ağırlığının hemde Bisiklet ağırlığının çok önemi vardır.5 saat ortalama 35 km ile bisiklete bindikten sonra son bir saat i de dağ çıkışına hazırlanılıyorsa inanın bisikletin üstünden ne atıcağınızı şaşırırsınız.
    Hobi kullanımdada hafif olması reflexi,çabukluluğu,dengeyi ve hakimiyeti arttırıyor bu kesin hatta bisikletin gidişi bile değişiyor sanki.

    Günümüzde hafif parçalar hem görsel hemde materyel bakımından çok çekici hale gelmiştir , bu iş birazda bizler için oyuncak halini aldığından çok büyük zevk alıyoruz sonuçta hepimizin hobisi.
     
    Bora ve Kutay Engin bunu beğendi.
  15. ali ayhan cıvıl

    ali ayhan cıvıl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2009
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    antalya - istanbul
    Seviye:
    ağır bisiklet sahibini ........hafif bisiklet cebini yorar.....................
     
  16. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    bisikletin hafifliği ve ağırlığı kısa yolda değil ama bir 5-10 km lik bir yolda belli olur yani 100-200m sürüp hiç fark yok demek olmaz demek istediğim bisiklet hafif ise onu hareket ettirmeniz daha kolay olur çok mantıksal değil mi zaten bisiklet ağır olursa onu hareket ettirmeniz daha zor olur yorulduğunuz zamanda gidonun ağırlığı bile kişinin sürüşünde çok farka yol açıyor
     
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Kırmızı ile çizdiğim kısmı tek başına almamız olanaksız

    Öncelikle bacak kaslarımız 10kg bisiklet'i itmiyor. 10kg bisiklet + sürücü'yü itiyor.
    Bu nedenden ötürü, bisiklet 10+65'lik bir bisiklet ile 15+60'lık bir bisiklet-sürücü kombinasyonu her şekilde aynı gücü harcar. Ama atıyorum siz 2X güç harcayıp yorulursunuz da ben X güç harcayıp yorulurum.

    Ek olarak;
    Bir cismi hareket ettirmek için gereken enerji, onun bütün kütlesiyle orantılıdır
    F=m.a (Kuvvet=Kütle * İvme)

    İvme sabit alırsak, toplam kütle ne kadar artarsa gereken kuvvet, dolayısı ile güç de o kadar artacaktır.
     
    Uğur ŞENCAN bunu beğendi.
  18. parkcaka

    parkcaka Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Çağdaş Kurtoğlu
    Seviye:
    bir markanın 13,5 kglık bir bisikletinden 9,3 kilogramlık bir bisikletine geçtim. Ben aynı ben. Aynı kilo aynı kondisyon.

    Eşşekten indim ata bindim derler ya. Şahin'den indim A4'e bindim derler ya.

    Ben hafiflik PRO hariç önemsizdir diyen arkadaşların gerçekten hafif bir bisikleti belirli süre kullanmadığına inanmak istiyorum çünkü aradaki farkı hissetmemek gerçekten akla sığmıyor. Eski bisiklet ile Karaköy'den Tünel'e 2 yıl boyunca kanter içinde 175bpm kalp ritmi ile çıkarken şimdi anlamadan tepeye çıkıyorum. Aynı yollarda yokuşlarda kullandığım vitesler bile değişti. Hafiflerken komponent olarak da daha iyi parçalar oluyor genelde onun da bir etkisi vardır (süper hafif çıtkırıldım parçalardan sözetmiyorum).

    Tabii ki bu forumda 16kglık bisiklet ile bile yokuşta karada suda etrafımda tur atacak yolu toprağı elime vericek 500 tane adam vardır. Karşılaştırma böyle yapılmaz. Konu aynı adamın 16lık bisiklet ile 9,5 kglık bisiklet ile aynı yokuşu uzun süre çıkması ve fikrini söylemesidir.

    %25-30yağ oranın varsa elbette bisiklete 1000lerce euro harcamadan önce kilo vermeli insan mantıken. ama fit veya fite yakın bir bisiklet sürücüsü için her 100 gr PRO hariç kullanımda bile büyük konfor. Tabii ki güvensiz alt limit ağırlıklardan bahsetmiyorum.

    Ayrıca param varsa. Ayda 10.000 euro kazanıyorsam tabii ki istersem 5 gr fark için 1000 euro fark öderim kime ne?
     
  19. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    Bir meselede hafiflik ile ergonomi ve size uygunluğu nasıl meselesi...
    Her işteki gibi sirkeci faktörlerine dikkat etmek lazım...

    Eğer:
    1. hafiflerdikçe kırılganlaşıyorsa,
    2. Hafifledikçe ergonomisi bozuluyorsa,
    3. Hafiflediği halde sizin sağlığınıza zarar veriyorsa,
    4. Hafiflediği halde çeşitli verim kayıplarına neden oluyor ise,
    bu malzeme hafiflemesin kardeşim...

    Böyle sirkeci faktörlere dikkat etmek gerekir...
     
  20. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.523
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Öncelikle vücuttan kilo atılmasını tercih ederim . Tabii gücünüz yeterse hafif bisiklet almak her insanın hakkıdır. Ama hafif bisiklet demek , her zaman iyi bisiklet demek değildir . Pro bisikletçiler sezon içinde defalarca bisiklet değiştiriyorlar . Neden acaba diye herkes kendine bir sorsun?

    Hiçbir şirket , bisiklet takımı maliyetleri yükseltmek istemez!
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.