Bisiklet sürmenin faydaları nelerdir?

DurgunDeniz

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2017
Mesaj
398
Tepki
419
Yaş
22
Şehir
Bursa
İi güzelde,dikkat ederseniz bisikletler aşağı yukarı bir buzdolabı fiyatına denk geliyor artık.Hayal kırıklığı resmen.Babama söz verdirdim ama sen gelde vicdan azabı çekme,adam nasıl alacak sana 1000 liralık bisiklet?

Okula gidip gelmek için kullanacağım,bir masraftan kurtaracağım için çekincem azalıyor biraz,eheheh :)
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
Scudo

Çekül

Üye
Kayıt
11 Nisan 2017
Mesaj
26
Tepki
66
Yaş
48
Şehir
İZMİR
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Sedona
Bu yazı tamamen kişisel ve bir o kadar da geneldir. Bisikletten öğrendiklerimi içerir. Zaman ilerledikçe ve öğrenmelerim arttıkça yeni bilgiler yer alacak. Amacım kimseye bir şey öğretmek değil, biriktirdiğimi paylaşmak... Mümkün olduğunca özgün şeyler paylaşmak. Her bilginin bir alıcısı bulunur. Dileyen alır. Dileyen eklemelerde bulunabilir.

Sıkmaması için bölümlere ayırdım.

A) GENEL
1. Bisiklet, bir dünya görüşüdür: Basit ve mutlu yaşa... Her şeye sahip olamazsın... Küçük şeylerden zevk al. Zaman ve mekan ayağının altından kayıp gidiyor işte... Anı yaşamaya bak...
2. Kendini aşmaya çalışmak insanlığın en önemli duygusudur. Bisiklet hoş bir aracıdır.
3. Bisiklet, politik bir tutumdur: Birbirimizi yemeden, pratik çözümlerle hayatı kolaylaştırabiliriz. Bu kadar kavgaya ve ayrışmaya gerek yok. Farklılıklara saygı duy. Bunu birbirini hiç tanımayan bisikletçilerin çabucak bir araya gelmesinden, hiç tanımadığı kişilerle kırk yıllık ahbaplar gibi konuşmalarından, yardımlaşmalarından, doğaya ve insana duyarlılıklarından anlayabilirsiniz. Otomobile binen insan birbirinin rakibi, bisiklettekiler dostu olur. Garip ama gerçek bir psikolojidir. Kendini beğenmiş bisikletçiler de vardır, ama bisikletin mülayimleştirici, muhlisleştirici bir etkisi vardır. İstisnalar hariç çoğu bisikletçi bu politik mesajı tavır ve davranışlarıyla verir.
4. Şahsen 40 yaşıma kadar öğrendiğim şeyler bana her türlü değişimin kendimizden başlaması gerektiğini öğretti. Bunda bisikletin büyük katkısı oldu: "Toplum ve insanlar bir türlü değişmiyorsa ve bu yüzden mutsuzsan, değişmesi gereken sensin." Kötülük her zaman olacaktır. Bunlarla mücadele et, ama anı yaşayıp mutlu olmaya da bak.

B) SAĞLIK
1. Bisiklet, - bir arkadaşımın dediği gibi- içimizdeki kötü enerjiyi boşaltan bir tür meditasyondur. Uçma hissi verir. Dopamin salgılatır. Mutlu olursunuz. Siz yine de çok hırs yapmayın. Sınırlarınızı kontrollü zorlayın.
2. İyi bir sigara bıraktırıcıdır. Egzersiz yapınca sigara canım istememeye başladı. Bir ikiye düşürdüm. İki haftadır içmiyorum. Sanırım geri de dönmeyeceğim.
3. Bisiklet insan doğasına en uygun araçlardan biridir. Çünkü insan bünyesi güç harcamaya uygun şekilde oluşmuştur. Güç harcamamaya yönelik her teknolojik çaba; stres, obezite, hastalık vs. şeklinde geri dönmektedir.

C) NASIL BİSİKLET ALAYIM?
1. En güzel bisiklet amacınıza en uygun bisiklettir.
Amacınızı iyi belirleyin. Yarış, yarış-şehir, şehir, dağ-şehir- dağ, dağ-yol (cyclorcross) , tur, katlanır, motosiklet tipi... Hepsini birden alamazsınız. Hangi amaca yakınsanız onun ara modelini alınız.
2.Üretilen hiçbir bisiklet sizi tam ifade edemez. Kendi bisikletinizi yaratınız.
Flatbarlı bir yol bisikleti düşünüyordum. İzmir/ Evka 2'nin bayırları ve yolların bozukluğu, ara sıra dağa gitmem beni caydırdı. 2015 model, ikinci el bir Sedona 410 aldım. 700x35 schvalbe road crusoer lastikleri turlarda kullanmak üzere yedeğe ayırdım. Üzerine 700x28 ikinci el specialized espoir lastik taktım. Kelebek gidon da tur için iyi olur. Bir kaç sene kullandıktan sonra vites sistemini de sora sistemle değiştirim, 27 vitese çevirebilirim. Demek istediğim, firmalar kendi ticari amaçları doğrultusunda bisiklet üretiyorlar. Öncelikle kaliteli ve amaca uygun kadrolu bir bisikleti belirleyin. Kadro önemli. Her yerini değiştirebilirsiniz ama kadro kalıcıdır. Diğer komponentleri ortalama bir bisiklet alıp zamanla değiştirin. Onu mu alayım bunu mu alayım diye sıkıntı yaşamınıza gerek yok. Firmaların profesyonel düzeyde yaptığını siz biraz araştırarak amatör düzeyde yapıp kendi bisikletinizi yaratın.
3.Her özelliği içinde barındıran bir bisiklet icat edilmedi. Biz özelliğe yaklaşmak diğerinden vazgeçmektir. Sınırları iyi çizin. Neye sahip olacağınızdan önce neyden vazgeçeceğinize karar verin.
Satıcılar, kendi ticari amaçlarını sizin zorunluluğunuz gibi göstermede şeytandırlar. Eğer dağda kullanmayacaksanız, off-road yapmayacaksanız, çok kilolu ya rahatına çok düşkün biri değilseniz süspansiyonlu bir bisiklet almayınız. Düz maşa daha iyidir. Hidrolik disk güzel bir sistem, ama dağda, yağmur çamurda kullanmayacaksanız bu da gereksiz ve pahalı. Aynı modelin disk frenlisi en az 300-500 lira fark ediyor. Ha ben tura gitmem, şehir içinde de ani fren önemli derseniz doğrudur. Yine ağırlık meselesinde karbon maşa on numaradır, ama bisiklet hafifledikçe kontrolü zorlaşıyor. Siz 70 kilosunuz, bisiklet 9 kilo. Çok iyi basıyorsunuz, ama ne oldu? 20 kiloluk bisikletle paldır küldür giderken şimdi pür dikkatsiniz ve düz yol hariç hızınız azaldı. Yani her şeyin bir ortalaması ve sınırı oluyor. Profesyonel değilseniz bir noktadan sonrası gereksizleşiyor. Yani 12 kg bir kadro 1000-2000 TL iken 9 kg bir kadro 3000-5000 TL'ye... 6-7 kg bir kadro 5-10 Bin ya da daha fazla TL'ye alınıyor. Üstelik o bisikleti çaldırmayacağım diye fıtık oluyorsunuz. Bisikletin esası basitlik, pratiklik ve işlevselliktir. Diğerleri özel tercihtir saygı duyarım.

D) NASIL HIZLI, GÜVENLİ VE RAHAT GİDERİM?
Daha önce söyledik. Tabiatın ve insanın altın kuralı: Bir şeye sahip olmak karşıt özelliğinden vazgeçmektir. Hızlandıkça güvenlikten vazgeçiyorsunuz. Bana hafif bir şehir bisikleti alıp yerine göre farklı kalınlık ve özellikte lastik kullanmak en mantıklısı geldi. Bunun için jant seçimi önemli tabii ...Mesela 19 mm genişliğindeki janta 28-47 aralığındaki genişlikte lastik takılabiliyor. Birçok yola gidebilecek en ideal lastik de 700x35 hafif dişli lastikler. Ya da çok paranız varsa değişik türde birkaç bisikletiniz olacak. Her bisikleti her özellikte kullanmaya kalkmayın. Dağ bisikletine ince lastik taktınız. Eee! Kadro ağır, lastikler ince, küüüt... Karbon bisikletin jantını değiştirip dağa vurdunuz: çaat... Yol bisikletini toprak yolda sürmeye kalktıınız... Paat... Dropbarlı ya da fitnes bisikletle tura çıktınız: Ihh... Bisikletinizin amaçları dışına kısmen çıkabilirsiniz, yine de sınırları fazla zorlamayın. Belli bir aşamayı geçmeyin. Yol bisikleti yolda, dağ bisikleti dağda, şehir bisikleti şehirde hızlı ve rahat gitmek içindir. 700x28 lastik çakıl asfaltta bile tatsız sürülüyor. Düz toprak yolda ise saatte 15'i geçemiyorsunuz. Dağ bisikleti ile yağmurda zevkle pedal basarken geçen yağmurda yarış lastiği ile 10 km hızla ancak gittim. Belli bir güvenlik içinde belli bir bisiklet türüyle belli bir hızda gidilir. İşin suyunu çıkarmayınız.

Trafikte ise araçlara uyun. Kenardan pısırık pısırık gitmeyin. Kaldırımdaymış gibi davranırsanız size yaya muamelesi yaparlar. Taşıt gibi davranın. İşi fazla da abartmayın. Etiniz budunuz ne? Yonca yapraklı kavşaklarda şerit çizgilerinden takip ederseniz trafik iki yandan akıyor, sorun olmuyor. Tabii, ayna, kask, ışık, reflektörlü yelek vb. güvenlik önlemleri şart. Bunlar yoksa araç gibi davranmaya kalkmayın. İnanın bunlar olunca şoförler sizi daha ciddiye alıyor. Şehir trafiğinde deneyerek öğrendiklerim bunlar.


E) DOĞA:
Bisikletçiler neden doğaseverdirler. Doğaya yakın yaşarlar da ondan. Arabada sinema filmini camdan izlersiniz, bisiklette film setinin içinde gezer; bazen o filmde oynarsınız. Doğayla ilişkiniz senli benlidir. Yapay bir dünyadır otomobil. Bisiklette doğanın her sesini, kokusunu, görüntüsünü, teninize vuran rüzgarı sindire sindire hissedersiniz. Çiçeği, böceği, yaprağı yakından tanırsınız. Her benzin istasyonu, her rampa, hatta yoldaki taşlar, ağaçlar tek tek kazınır hafızanıza... Ter kıçınızdan aktığında, sele apış aranızı ezdiğinde, düştüğünüzde, ıslandığınızda, sıcaktan gidemez hale geldiğinizde doğanın bir parçası olduğunuzu anlar;kendinizi doğanın dışında ve üstünde bir halt zannetmekten vazgeçersiniz. Doğanın verdiğiyle yetinip ona saygı duymayı bisiklet sayesinde daha rahat anlarsınız.

E) SONUÇTA NE ÖĞRENDİM? Bisiklet, bir insanın kendini, toplumu, doğayı tanıyıp sevmesi; haddini ve özgürlüğünü fark etmesi için en iyi araçlardan biridir. Bisiklet, yaşama sevincidir. Bisiklet insanın hayata ve kendine bakış açısını değiştirir. Daha dingin ve mutlu yaşamanızı kolaylaştırır. Stresinizi alır. Bisiklet candır. Hüseyin TUNCA - 19.04.2107
 

konkitan

Üye
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
istanbul
sevgili Hüseyin Tunca yazınız gerçekten çok güzel ve anlamlı
özellikle a,b,d ve e şıklarında yazdığınız herbir cümle eski ve yaşlı bir bilgenin sözleri gibi basit ama çok anlamlı

ellerinize,yüreğinize sağlık
 

ÇaNakkaLeRuHu

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2015
Mesaj
1.845
Tepki
5.645
Şehir
İstanbul
İsim
MuHammeT
Bisiklet
Merida
@Çekül

Katılmadığım nokta yok gibi. Samimi hislerinizi paylaştığınız için teşekkürler. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06

cool mehmet

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2016
Mesaj
122
Tepki
135
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Mehmet
Bisiklet
Sedona
Özellikle A bölümünün 4. Maddesini çok begendim. Kalbinize sağlık.
 

Atasoy

Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum
Kayıt
1 Mart 2016
Mesaj
2.215
Tepki
12.355
Yaş
52
Şehir
antalya
İsim
ibrahim
Başlangıç
1977—78
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Çekül

Bu cümlenizi bende düşünmüştüm. Çok doğru.

Yazınız çok güzel.

Birşey eklemek isterim; Bisiklet aynı zamanda bir hobidir sadece spor değildir. Bakımı onarımı vs.
 

Çekül

Üye
Kayıt
11 Nisan 2017
Mesaj
26
Tepki
66
Yaş
48
Şehir
İZMİR
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar, güzel yorumlarınız ve beğenileriniz çok teşekkür ederim. Aslında ayrı bir sayfa açarak bağımsız bir yazı halinde paylaşmak istedim ancak beceremedim. Böyle oldu.
Yıllarca okul okumak, bir yerlere gelmek, bir şeyler sahibi olmak için uğraşıyoruz. Kişiye göre değişmekle birlikte, en sonunda; "bisiklete bineyim, küçük bahçem olsun, doğayla iç içe basit bir yaşam süreyim" gibi amaçlara en sonunda bir şekilde varıyoruz. Pekiyi neden bu kadar uğraşıyoruz? Sanırım kaybetmeden veya kaybetmeye ramak kalmadan anlayamıyoruz. "Bir nefes sıhhat"ın en güzel şey olduğunu mesela... Saygılarımla...
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay ve Kayacik

milkyy

Üye
Kayıt
11 Ocak 2018
Mesaj
12
Tepki
0
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Hamza
Bisiklet
Santos
burda ciddi anlamda neden tercih edilmesi gerektiğinin, faydalarından bahsetmiş açıklayıcı bir yazı olmuş. - (link)
 

Türko

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.016
Tepki
3.205
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bu soruyu şöyle sormak isterim ben. neden bisiklet değil?
 
Kayıt
22 Mayıs 2018
Mesaj
46
Tepki
208
Yaş
39
Şehir
ankara
İsim
nusret emre yılmaz
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Çekül bu güzel içten yazı için tebrik ederim. yazıyı yazdığınızda 2 haftadır sigara içmediğinizi belirtmişsiniz. şu an durum nasıl merak ettim?
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.464
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim açımdan simüle edilemiyor olmasıdır. Herşeyi paran varsa satın alır kullanırsın, daha doğrusu o senin için çalışır. Gaz pedalın varsa ister şişman ol ister zayıf ister kadın ol ister erkek bastınmı 200 leri vurursun. Bisiklet satın almayla biten bir alet değildir. İllaki terlemek durumundasın, illaki kendinden bir şeyler katmak durumundasın. Yorulmayı, terlemeyi göze alamayanlar gerçekçi bir birliktelik yaşayamaz bisikletle. O nedenle bisiklet aracısızdır.
 

YSGF

Üye
Kayıt
29 Ağustos 2018
Mesaj
73
Tepki
19
Yaş
29
Şehir
izmir
İsim
YUSUF EMRE TERZİOĞLU
Bisiklet
Diğer
bisiklet sürmediğim zaman gece uyuyamıyorum sürdüğümde saat 10 yatağa kon

ben astımım ve eskiden çok tıkanırdım ama bisiklett sürmeye başladığımdan beri astımım yok gibi

özellikle yaşadığım yerdeki yokuşlar dan sonra istediğim yere bisikletle gidebileceğimi anladım
 

dtcf31

bisiklet
Kayıt
21 Haziran 2018
Mesaj
436
Tepki
353
Yaş
41
Şehir
hatay
İsim
Güven
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çünkü mutlu ediyor, rahatlıyor, zayıflatıyor, insanların tuhaf bakışlarında da güldürüyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst

efaruk

Daimi üye
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
196
Tepki
355
Şehir
Sakarya
İsim
Faruk
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet; tarifi zor bir rahatlama aracım.
Zihnimi toparlamama yardımcı,
Kaslarımı toparlamama yardımcı,
Derin kaliteli uyku uyumama yardımcı,
Ufkunu açar, düşüncelerinle seni başbaşa bırakır,
Kabiliyetim olsa üstüne şiir bile yazılır da işte..:)
Bisiklet özgürlüktür yahu. Her şeydir kısacası.. yukarıda @Çekül beyin dediği gibi candır can.
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst
Kayıt
22 Mayıs 2018
Mesaj
46
Tepki
208
Yaş
39
Şehir
ankara
İsim
nusret emre yılmaz
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
yokuşta ter atıyorum, hırs yapıyorum, başarmanın hazzını yaşıyorum. inişte uçuyor gibi hissediyorum. bazen yavaş gidip çevrenin, doğanın tadını çıkarıyorum, arabayla geçerken görmediğim ayrıntıları fark ediyorum. stresimi atıyorum ve daha rahat uyuyorum. bazen de arkadaşlarımla birlikte sürüyorum dostluklar kuruyorum.