Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletin Faydaları-Neden Bisiklet

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. mirzaberk

    mirzaberk Aktif Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    12 Ekim 2015
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    İskenderun
    Adı:
    Fatih Mirzaberk ASLANTAŞ
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Geçenlerde çok güzel bir yazı okudum ve sizlerle de paylaşmak istedim.

    At, eşek, deve, öküz, devekuşu, at arabası, öküz arabası, fayton, yaylı, buharlı tren, elektrikli tren, otomobil, traktör, tramvay, troleybüs, kamyon, otobüs, vapur, şimendifer, uçak, motorsiklet, mobilet ...

    Bütün bunlar insanların kullandıkları ulaşım araçlarından bazıları. Kimisi hala kullanılıyor kimisi ise bir çok insan için ulaştırma tarihinin renkli müzesinde şimdiden yerini almış görünüyor. Ya bisiklet? Ulaşım araçlarını sayarken neden bisikletten söz etmedik? Çünkü insan uygarlığının bugüne kadar yarattığı en ilginç, en işe yarar ve en güzel buluşlardan birisi olan bisikleti yukarıdakilerden çok farklı bir yere koymamız gerekiyor. Bacaklarımızla birlikte, insanı bir yerden bir yere yalnızca kendi gücüyle götürebilen eşsiz iki araçtan biri olan bisiklet ayrı bir başlık altında ilgimizi hak ediyor. Neden bisiklet? Çünkü bisiklet ekonomiktir. Ucuza alınır. Bakımı kolaydır. Otomobil gibi belirli sürelerde yaptırıp dünya para ödemeniz gerekmez. Onarımı, parçası, işçiliği sudan ucuza gelir. Yakıt gerektirmez, pedala basarsınız gider, frene basarsınız durur. Güzel görünsün diye iç - dış yıkatmanız, cila, boya koruması vb. yaptırmanız gerekmez. O zaten güzeldir.

    Çünkü bisiklet pratiktir. Binmesi, inmesi, park etmesi, saklaması, depolanması kolaydır. Trafikte her yere girer çıkar. Kent içinde ulaşmak istediğiniz yere çok daha çabuk varmanızı sağlayabilir.

    Çünkü bisiklet sağlıklıdır. Düzenli pedal çevirirken kalp atım hızı yükselir ve tüm hücrelere daha fazla kan pompalanır. Akciğer kapasiteniz artar, başta kalp ve beyin olmak üzere tüm organlarınız bayram eder. Terlemeyi hızlandırarak bedendeki zehirli maddelerin atılmasına yardımcı olur. Kas ve kemik dokusunu güçlendirir, kireçlenmeyi ve kemik erimesini önler. Mutluluk hormonu üretimini arttırır, cinsel yaşamınızı olumlu etkiler. Ruh sağlığına birebirdir.

    Çünkü bisiklet demokratiktir. Erişimi, toplumda yaygınlaştırılması kolaydır. Hemen hemen herkes sahip olup kullanabilir. Bisiklet kullananlar arasından kolay kolay trafik canavarı, şiddet eğilimlisi, taciz ve tecavüze yatkın kişiler çıkmaz. Bisikletliler kendileriyle, toplumla ve dünyayla barışıktırlar. Kavgadan, baskıdan, şiddetten uzak durmayı seçerler. Hoşgörülü ve barışçıldırlar.

    Çünkü bisiklet eşitlikçidir. Kadın, erkek, çoluk, çocuk herkesi iki teker üzerinde bir araya getirir. Bisikletliler karşılaştıklarında mutlaka birbirlerine selam verirler. Birinin diğerini geçmesi gerekiyorsa birbirlerine gocunmadan yol da verirler. Hiç bir bisikletli diğer bir bisikletliyi hor ya da aşağı görmez.

    Çünkü bisiklet özgürlükçüdür. Şose, asfalt, keçi yolu, otoyol, taşlı yol, tozlu yol, ıslak ya da karlı yol ayırmaz hepsinde aynı keyifle sizi istediğiniz yere götürür. Kentin labirentlerinden sizi anında çıkarıp özgürce doğanın kucağına bırakıverir.

    Çünkü bisiklet paylaşımcıdır. Bisikletliler yamalarını, sularını, pompalarını, yiyeceklerini, çeşitli yedek parçalarını ve en önemlisi yollarını, rotalarını ve deneyimlerini birbirleriyle paylaşırlar.

    Çünkü bisiklet çevrecidir. Pedal basarken nefesinizi ve terinizi bırakırsınız yalnızca dünyaya. Ne otomobillerden yayılan ve küresel ısınmaya neden olan gazlar ne de doğada bir türlü çözünmeyen malzemelerden oluşan hurda yığınları olur arkanızda. Sessiz bir kuğu gibi süzülürsünüz yollarda. Gidonunuza taktığınız o küçüçük zil de olmasa kimsecikler fark etmez geçtiğinizi. Yoğun trafikteki araba sürüsüne inat neredeyse hiç gürültü üretmeden aşarsınız yolları.

    Çünkü bisiklet güvenlidir. Her yıl motorlu taşıtların neden olduğu kazalarda binlerce insan ve diğer canlılar yaşamını yitirmekte ve daha da fazlası sakat kalmaktadır. Bisiklette ise böyle bir durum söz konusu bile değildir. Kurallara uyarak kullanıldığında bisiklet dünyanın en güvenilir ulaşım aracıdır.

    Çünkü bisiklet eğlencelidir. Kendisine bisiklet alınan bir çocuğun bedenindeki heyecanı, yüreğindeki kıpırtıyı, gözlerindeki parıltıyı başka ne zaman görebilirsiniz? Yaşı kaç olursa olsun bisiklet üzerindeki bir yetişkinin uçarı bir heyecanla çocukluğuna dönüşüne başka nerede tanık olabilirsiniz? Tek başına ya da grupla birlikte pedal basan insanların sesli sessiz sevinç çığlıklarını başka nasıl işitebilirsiniz?

    Çünkü bisiklet eğitimdir. Özellikle çocuklara bir aracı kullanmayı, trafik kurallarına dikkat etmeyi, başkalarının haklarına saygılı olmayı, bedenin dengesini ve performansının sınırlarını, beyin - akciğer- göz - kulak - kol - el - bacak - ayak eşgüdümünü sağlamayı bisikletten daha iyi öğretebilecek bir araç henüz bulunmadı yeryüzünde.

    Çünkü bisiklet rekabettir. İnsanların kendi bedensel, zihinsel ve düşünsel güçleriyle birbirlerine meydan okuyabildikleri ve bu güçlerini daha da yükseğe taşıyabildikleri, her yıl sayısız turlar ve yarışmalarla izleyenlere son derece keyifli anlar yaşattıkları bir spor aracıdır bisiklet.

    Çünkü bisiklet amaçtır. Hiç kimse durup dururken "ben bir otobüse, trene, uçağa, vapura, arabaya bineyim" demez. Bir yerlere ulaşmaktır hedef. Ama yeryüzünde binlerce hatta milyonlarca insan durup dururken bisiklete binmek ister ve biner. Çünkü bisiklete binmek amaçtır aynı zamanda. Sırf bisiklet üzerinde olduğu için kendini özgür ve mutlu hisseden insanlar vardır.

    Çünkü bisiklet güzeldir. Yalın çizgileri, narin kadrosu, incecik ve pırıl pırıl jant telleriyle iki tekeri, sade ama işlevli gidonu, frenleri, mühendislik harikası vitesleri ve çeşitli aksesuarlarıyla tam bir estetik şölenidir bisiklet.

    Çünkü bisiklet yaşamdır...


    Kaynak : www.bisikletdernegi.com
     
  2. vela2016

    vela2016 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    565
    Seviye:
    Çünkü.
     
  3. hydrocon

    hydrocon Aktif Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bisiklet özgürlüktür
     
  4. Kuzey Ege

    Kuzey Ege la revolución no termina nunca

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.355
    Beğeniler:
    5.948
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    80 yasima geldigimde bile bisiklet kullaniyor olmak ve bu aktiviteyi torunlarimla birlikte yapmak istiyorum.
    Bisiklet ve yasam ile ilgili en somut hedefim simdilik bu..
     
    Ömer Murat, şamilkafkas ve Hami Bulut bunu beğendi.
  5. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    4.083
    Beğeniler:
    8.326
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Komşunun oğlu bina okur döner döner bida okur.
     
  6. murat85

    murat85 Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    92
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sporun her türlüsü güzel. Bisiklet bambaşka. Faydalı ve zevklidir. Ayrıca bir dönem hayatımı pedicap sürüp insan taşıyarak kazanmıştım. Hem spor yapıp hem gelir elde etmiştim. Sevdiğim şeyi yaparak para kazanmak çok tatmin ediciydi.
     
    yusufgs3625 ve EmirhanShn bunu beğendi.
  7. mehmetlevent

    mehmetlevent Forum Bağımlısı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    20 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    698
    Beğeniler:
    2.654
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    mehmet levent
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kasko yoktur. Trafik sigortası yoktur. 6 ayda bir motorsuz taşıtlar vergisi vermezsiniz. 10 bin veya yıllık servis bakımı yoktur. En pahalı parçası kendisidir. Sadece KDV ödersiniz alırken ve sonra vergilendirilmez alım satımı. Park parası yoktur. Sıkıldınız mı ya da bunaldınız mı üzerinden inip yürüyerek bisikleti yanınızda götürebilirsiniz. Trafik sıkışıklığı nedir bilmez. Kalp damar sistemine iyi gelir. Yürümekten en az 3 kat daha verimlidir. Yokuşaşağı pedal çevirmeden otura otura gidersiniz. Ilık yağmurda ıslanması çok keyiflidir. Çamur banyosu aldırır kimi zaman o zaman antidepresan olur. Güneşte d vitamini sentezletir. Doğal uyuşturucu ve rahatlatıcı endorfin salgılatır. Düzenli ve iyi uyursunuz. Kilo vermenize uygun bir diyetle yardımcı olur. Sırtımıza alıp taşıyabileceğimiz yagane taşıttır. Üzerinde yellenseniz kimse rahatsız olmaz.
     
  8. oguz169

    oguz169 Aktif Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    13 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    OGUZHAN
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    [​IMG]
     
    Mhg, BurakLEE ve Emre Yönlüer bunu beğendi.
  9. DurgunDeniz

    DurgunDeniz Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    19 Şubat 2017
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    İi güzelde,dikkat ederseniz bisikletler aşağı yukarı bir buzdolabı fiyatına denk geliyor artık.Hayal kırıklığı resmen.Babama söz verdirdim ama sen gelde vicdan azabı çekme,adam nasıl alacak sana 1000 liralık bisiklet?

    Okula gidip gelmek için kullanacağım,bir masraftan kurtaracağım için çekincem azalıyor biraz,eheheh :)
     
    çimtay ve Cem cm bunu beğendi.
  10. Çekül

    Çekül Yeni Üye

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    11 Nisan 2017
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İZMİR
    Adı:
    Hüseyin
    Bisiklet:
    Sedona
    Bu yazı tamamen kişisel ve bir o kadar da geneldir. Bisikletten öğrendiklerimi içerir. Zaman ilerledikçe ve öğrenmelerim arttıkça yeni bilgiler yer alacak. Amacım kimseye bir şey öğretmek değil, biriktirdiğimi paylaşmak... Mümkün olduğunca özgün şeyler paylaşmak. Her bilginin bir alıcısı bulunur. Dileyen alır. Dileyen eklemelerde bulunabilir.

    Sıkmaması için bölümlere ayırdım.

    A) GENEL
    1. Bisiklet, bir dünya görüşüdür: Basit ve mutlu yaşa... Her şeye sahip olamazsın... Küçük şeylerden zevk al. Zaman ve mekan ayağının altından kayıp gidiyor işte... Anı yaşamaya bak...
    2. Kendini aşmaya çalışmak insanlığın en önemli duygusudur. Bisiklet hoş bir aracıdır.
    3. Bisiklet, politik bir tutumdur: Birbirimizi yemeden, pratik çözümlerle hayatı kolaylaştırabiliriz. Bu kadar kavgaya ve ayrışmaya gerek yok. Farklılıklara saygı duy. Bunu birbirini hiç tanımayan bisikletçilerin çabucak bir araya gelmesinden, hiç tanımadığı kişilerle kırk yıllık ahbaplar gibi konuşmalarından, yardımlaşmalarından, doğaya ve insana duyarlılıklarından anlayabilirsiniz. Otomobile binen insan birbirinin rakibi, bisiklettekiler dostu olur. Garip ama gerçek bir psikolojidir. Kendini beğenmiş bisikletçiler de vardır, ama bisikletin mülayimleştirici, muhlisleştirici bir etkisi vardır. İstisnalar hariç çoğu bisikletçi bu politik mesajı tavır ve davranışlarıyla verir.
    4. Şahsen 40 yaşıma kadar öğrendiğim şeyler bana her türlü değişimin kendimizden başlaması gerektiğini öğretti. Bunda bisikletin büyük katkısı oldu: "Toplum ve insanlar bir türlü değişmiyorsa ve bu yüzden mutsuzsan, değişmesi gereken sensin." Kötülük her zaman olacaktır. Bunlarla mücadele et, ama anı yaşayıp mutlu olmaya da bak.

    B) SAĞLIK
    1. Bisiklet, - bir arkadaşımın dediği gibi- içimizdeki kötü enerjiyi boşaltan bir tür meditasyondur. Uçma hissi verir. Dopamin salgılatır. Mutlu olursunuz. Siz yine de çok hırs yapmayın. Sınırlarınızı kontrollü zorlayın.
    2. İyi bir sigara bıraktırıcıdır. Egzersiz yapınca sigara canım istememeye başladı. Bir ikiye düşürdüm. İki haftadır içmiyorum. Sanırım geri de dönmeyeceğim.
    3. Bisiklet insan doğasına en uygun araçlardan biridir. Çünkü insan bünyesi güç harcamaya uygun şekilde oluşmuştur. Güç harcamamaya yönelik her teknolojik çaba; stres, obezite, hastalık vs. şeklinde geri dönmektedir.

    C) NASIL BİSİKLET ALAYIM?
    1. En güzel bisiklet amacınıza en uygun bisiklettir.
    Amacınızı iyi belirleyin. Yarış, yarış-şehir, şehir, dağ-şehir- dağ, dağ-yol (cyclorcross) , tur, katlanır, motosiklet tipi... Hepsini birden alamazsınız. Hangi amaca yakınsanız onun ara modelini alınız.
    2.Üretilen hiçbir bisiklet sizi tam ifade edemez. Kendi bisikletinizi yaratınız.
    Flatbarlı bir yol bisikleti düşünüyordum. İzmir/ Evka 2'nin bayırları ve yolların bozukluğu, ara sıra dağa gitmem beni caydırdı. 2015 model, ikinci el bir Sedona 410 aldım. 700x35 schvalbe road crusoer lastikleri turlarda kullanmak üzere yedeğe ayırdım. Üzerine 700x28 ikinci el specialized espoir lastik taktım. Kelebek gidon da tur için iyi olur. Bir kaç sene kullandıktan sonra vites sistemini de sora sistemle değiştirim, 27 vitese çevirebilirim. Demek istediğim, firmalar kendi ticari amaçları doğrultusunda bisiklet üretiyorlar. Öncelikle kaliteli ve amaca uygun kadrolu bir bisikleti belirleyin. Kadro önemli. Her yerini değiştirebilirsiniz ama kadro kalıcıdır. Diğer komponentleri ortalama bir bisiklet alıp zamanla değiştirin. Onu mu alayım bunu mu alayım diye sıkıntı yaşamınıza gerek yok. Firmaların profesyonel düzeyde yaptığını siz biraz araştırarak amatör düzeyde yapıp kendi bisikletinizi yaratın.
    3.Her özelliği içinde barındıran bir bisiklet icat edilmedi. Biz özelliğe yaklaşmak diğerinden vazgeçmektir. Sınırları iyi çizin. Neye sahip olacağınızdan önce neyden vazgeçeceğinize karar verin.
    Satıcılar, kendi ticari amaçlarını sizin zorunluluğunuz gibi göstermede şeytandırlar. Eğer dağda kullanmayacaksanız, off-road yapmayacaksanız, çok kilolu ya rahatına çok düşkün biri değilseniz süspansiyonlu bir bisiklet almayınız. Düz maşa daha iyidir. Hidrolik disk güzel bir sistem, ama dağda, yağmur çamurda kullanmayacaksanız bu da gereksiz ve pahalı. Aynı modelin disk frenlisi en az 300-500 lira fark ediyor. Ha ben tura gitmem, şehir içinde de ani fren önemli derseniz doğrudur. Yine ağırlık meselesinde karbon maşa on numaradır, ama bisiklet hafifledikçe kontrolü zorlaşıyor. Siz 70 kilosunuz, bisiklet 9 kilo. Çok iyi basıyorsunuz, ama ne oldu? 20 kiloluk bisikletle paldır küldür giderken şimdi pür dikkatsiniz ve düz yol hariç hızınız azaldı. Yani her şeyin bir ortalaması ve sınırı oluyor. Profesyonel değilseniz bir noktadan sonrası gereksizleşiyor. Yani 12 kg bir kadro 1000-2000 TL iken 9 kg bir kadro 3000-5000 TL'ye... 6-7 kg bir kadro 5-10 Bin ya da daha fazla TL'ye alınıyor. Üstelik o bisikleti çaldırmayacağım diye fıtık oluyorsunuz. Bisikletin esası basitlik, pratiklik ve işlevselliktir. Diğerleri özel tercihtir saygı duyarım.

    D) NASIL HIZLI, GÜVENLİ VE RAHAT GİDERİM?
    Daha önce söyledik. Tabiatın ve insanın altın kuralı: Bir şeye sahip olmak karşıt özelliğinden vazgeçmektir. Hızlandıkça güvenlikten vazgeçiyorsunuz. Bana hafif bir şehir bisikleti alıp yerine göre farklı kalınlık ve özellikte lastik kullanmak en mantıklısı geldi. Bunun için jant seçimi önemli tabii ...Mesela 19 mm genişliğindeki janta 28-47 aralığındaki genişlikte lastik takılabiliyor. Birçok yola gidebilecek en ideal lastik de 700x35 hafif dişli lastikler. Ya da çok paranız varsa değişik türde birkaç bisikletiniz olacak. Her bisikleti her özellikte kullanmaya kalkmayın. Dağ bisikletine ince lastik taktınız. Eee! Kadro ağır, lastikler ince, küüüt... Karbon bisikletin jantını değiştirip dağa vurdunuz: çaat... Yol bisikletini toprak yolda sürmeye kalktıınız... Paat... Dropbarlı ya da fitnes bisikletle tura çıktınız: Ihh... Bisikletinizin amaçları dışına kısmen çıkabilirsiniz, yine de sınırları fazla zorlamayın. Belli bir aşamayı geçmeyin. Yol bisikleti yolda, dağ bisikleti dağda, şehir bisikleti şehirde hızlı ve rahat gitmek içindir. 700x28 lastik çakıl asfaltta bile tatsız sürülüyor. Düz toprak yolda ise saatte 15'i geçemiyorsunuz. Dağ bisikleti ile yağmurda zevkle pedal basarken geçen yağmurda yarış lastiği ile 10 km hızla ancak gittim. Belli bir güvenlik içinde belli bir bisiklet türüyle belli bir hızda gidilir. İşin suyunu çıkarmayınız.

    Trafikte ise araçlara uyun. Kenardan pısırık pısırık gitmeyin. Kaldırımdaymış gibi davranırsanız size yaya muamelesi yaparlar. Taşıt gibi davranın. İşi fazla da abartmayın. Etiniz budunuz ne? Yonca yapraklı kavşaklarda şerit çizgilerinden takip ederseniz trafik iki yandan akıyor, sorun olmuyor. Tabii, ayna, kask, ışık, reflektörlü yelek vb. güvenlik önlemleri şart. Bunlar yoksa araç gibi davranmaya kalkmayın. İnanın bunlar olunca şoförler sizi daha ciddiye alıyor. Şehir trafiğinde deneyerek öğrendiklerim bunlar.


    E) DOĞA:
    Bisikletçiler neden doğaseverdirler. Doğaya yakın yaşarlar da ondan. Arabada sinema filmini camdan izlersiniz, bisiklette film setinin içinde gezer; bazen o filmde oynarsınız. Doğayla ilişkiniz senli benlidir. Yapay bir dünyadır otomobil. Bisiklette doğanın her sesini, kokusunu, görüntüsünü, teninize vuran rüzgarı sindire sindire hissedersiniz. Çiçeği, böceği, yaprağı yakından tanırsınız. Her benzin istasyonu, her rampa, hatta yoldaki taşlar, ağaçlar tek tek kazınır hafızanıza... Ter kıçınızdan aktığında, sele apış aranızı ezdiğinde, düştüğünüzde, ıslandığınızda, sıcaktan gidemez hale geldiğinizde doğanın bir parçası olduğunuzu anlar;kendinizi doğanın dışında ve üstünde bir halt zannetmekten vazgeçersiniz. Doğanın verdiğiyle yetinip ona saygı duymayı bisiklet sayesinde daha rahat anlarsınız.

    E) SONUÇTA NE ÖĞRENDİM? Bisiklet, bir insanın kendini, toplumu, doğayı tanıyıp sevmesi; haddini ve özgürlüğünü fark etmesi için en iyi araçlardan biridir. Bisiklet, yaşama sevincidir. Bisiklet insanın hayata ve kendine bakış açısını değiştirir. Daha dingin ve mutlu yaşamanızı kolaylaştırır. Stresinizi alır. Bisiklet candır. Hüseyin TUNCA - 19.04.2107