Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletin Ağırlığı ve "Çıt" sesi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında stratus tarafından paylaşıldı.

  1. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    1) Kron'dan nefret etmeye başlıyor gibiyim; insanı strese sokan ve bisiklet zevkini altüst eden bu seslerin üçüncüsüyle karşı karşıyayım. Özellikle yokuşlarda sağ pedal tam alt konumdayken bu ses çıkıyor ama düz yolda çıkmıyor. Bundan da bu sorunun pedaldan olmadığı anlamını çıkarıyorum. Mesela,sağ pedalı daha önce yağlamıştım ve var gücümle de sıkmıştım.Sele borusunu da temizlemiş ve yağlamıştım. Bu senin nerden geldiği konusunda bir yardım bekliyorum...

    2)Kron xc1000 in ağırlığı 12,8 kg diye geçiyor;herşeyden önce bu ağırlığa pedallar da dahil midir ve bu en küçük kadro boyunun ağırlığı mıdır?
    17,5" lik bisikletimi tarttım ve 13,3 kg olduğunu gördüm;halbuki üzerinde sadece km saati ve kadro koruyucudan başka birşey yoktu; bu konuda da bir bilgi istiyorum.

    Teşekkürler...
     
  2. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.504
    Beğeniler:
    2.472
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sağ pedalı sıkıp yağlamışsınız birde sağ ve sol göbeklerin vidalarını sıkmanız gerekiyor ama oraya lokma takımı lazım. Bir bisikletçide veya herhangi bir tamircide düzgüncene fazla abanmadan sıktırmanızı tavsiye ederim. Birde öyle deneyin bakalım. Şimdiden geçmiş olsun. Umarım problem düzelir. Son durumu tekrar yazarsanız memnun olurum.
     
  3. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:

    Sevgili arkadaşım merhaba

    İşleyen, dönen, çalışan herşeyden mutlaka bir ses gelir. Buna insan vucududa dahildir. Siz mutlaka eğitim yıllarınızda beden derslerinde mekik çekmişsinizdir. Bu mekik çekerken bile vucuddan tık tık diye ses gelir kemiklerden.

    Milyonlarca lira verilip alınan en ucuzundan en pahalısına her marka arabadanda binlerce ses gelir. Eğer bu sesleri kafamıza takarsak hiç bir şeye binemez hatta kendimiz bile adım atamayız.

    Sana diyeceğim, bisikletin markası önemli değil, her bisikletten az veya çok ses gelir. Mühim olan bu sesin menşeini bulmaktır. Bu bir arızadan dolayıda gelebilir, yağsızlıktan ve bakımsızlıktan dolayıda gelebilir. Yeterki kadronun herhangi bir yerinde çatlak oluşmuş olmasın. Çatlaktan ötesi hiç önemli değil.

    Şimdi senin olayına yardımcı olmaya çalışayım. Tabi bu birebir bisiklet ile kontrolü yapılabilecek bir olay.

    -Pedalın içi bozulmuş olabilir. Eğer açılan tip bir pedalsa açtırıp iç bilye bakımını yaptırt.Her dışardan yağ sıkmakla pedaldaki bozukluk geçmez. İçerdeki bilyalarda kırılma olmuş olabilir.

    -Orta pedal göbeğinden gelebilir bunu söktürtüp, kontrol ettirmekte fayda var.

    -Ayna dişli yapraklarında bir gevşeme yada bozulma olmuş olabilir.

    -Birde sesin geldiği zamanlarda selenden kalkıp, seleye oturmadan devam et yoluna, gene ses gelmeye devam edecekmi. ?

    Bu tip seslerin geldiği yeri bulmak zordur, ama imkansız değildir.

    En önemliside bu sesleri çokta kafana takma.

    İstanbul Serkan ile gezim sırasında yanımdaki çoğu arkadaşın bisikletlerinden öyle bir cazırtılar geliyordu ki, anlatsam inanmazsın. Markaları dersen her marka bisiklet idi.
    Yani burda marka önemli değil. Bisikleti anlamak, onun bozulan yerlerini tesbit etmek ve yaptırtmak önemli olan.

    Mesela benim bisikletimden de ses geliyor , ama yerini bildiğim için, kafama takıldığı an durup selemi söküyor, aparatıda çıkarıp içinde oluşan aleminyum tozlarını silip , selemi yeniden takıyorum. Ne ses kalıyor ne başka birşey.

    Bu sele probleminin kesin çözümüde var. Aparatı atıp direk kadroya uyan yeni geniş bir sele borusu almak. Ama elimdekinin de ses harici hiç bir bozukluğu yok. Biraz eskisin, sonra yapacağım ilk iş, geniş sele borusu alıp aparatsız kullanmak.

    Kilo olayına gelince, benimki verilen değerle aynı gibi.(Kron1000XC) Tarttığın terazide bir sorun olabilir. Çok hassas teraziyle tartarsan daha yakın bir oran bulursun. Tabi tartarken üzerinde ne suluk kafesi, ne vidaları ne km saati ne zincir koruyucu olmayacak.

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu. :)


    Sevgi ve selamlarımla.
     
  4. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.504
    Beğeniler:
    2.472
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Abi bundan iyisi can sağlığı, benim bisiklettede bir çatırtı var şimdi onun arayışındayım, seleden değil, pedaldan olmadığını başka pedallar takarak test ettim. Kafamda tek yer göbek kaldı onuda bugün sıktırdım yarım tur gibi döndüler. Akşam işten eve giderken deneyeceğim. İnşallah ses kesilir. Engin fikirlerin için tekrar teşekkürler.

    Sonsuz saygı ve sevgilerimle.
     
  5. stratus

    stratus Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    523
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    ist.
    Seviye:
    "-Pedalın içi bozulmuş olabilir. Eğer açılan tip bir pedalsa açtırıp iç bilye bakımını yaptırt.Her dışardan yağ sıkmakla pedaldaki bozukluk geçmez. İçerdeki bilyalarda kırılma olmuş olabilir"

    Pedallar Kron la gelen pedallar yani Wellgo bunların içi açılır mı onu bilmiyorum...

    Bu sele probleminin kesin çözümüde var. Aparatı atıp direk kadroya uyan yeni geniş bir sele borusu almak. Ama elimdekinin de ses harici hiç bir bozukluğu yok. Biraz eskisin, sonra yapacağım ilk iş, geniş sele borusu alıp aparatsız kullanmak."

    Bu aparat yerine neden Kron yetkilileri ona uygun bir sele borusu takmazlar bunu merak ettim doğrusu...

    "Kilo olayına gelince, benimki verilen değerle aynı gibi.(Kron1000XC) Tarttığın terazide bir sorun olabilir. Çok hassas teraziyle tartarsan daha yakın bir oran bulursun. Tabi tartarken üzerinde ne suluk kafesi, ne vidaları ne km saati ne zincir koruyucu olmayacak."

    Hassasiyet 100 gr. Hem kendi baskülümde hem de kargo baskülünde oranlar aynı. Km saati,kadro koruyucu ve 4 suluk vidası(zaten suluk kafesi yok) gelse gelse heralde 50-75 gr gibi gelir. Hadi 100gr diyelim.
    12,8 ve 13,3...Ben aradaki farkın kadro boyundan ve ağırlığın da pedalsız olarak tartıldığını düşünüyorum.

    Önerileriniz herkese teşekkür ederim, hepsini deneyip sonucu burada sizlerle paylaşacağım...