Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletimi Aldım - Ufak Sorunlar

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Arai tarafından paylaşıldı.

  1. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    [​IMG]

    Merhaba arkadaşlar,
    Bugün sonunda bisikletimi aldım. Kron XC 450 modelini aldım. akşam 22:00 gibi de ilk sürüş için çıktım. Genel olarak bisikletin tipi hoşuma gitti baya. Yalnız ufak sorunlar var.

    1- Bisikletin ön tekeri döndükçe her bir tur için 2-3 kez bi sürtme sesi geliyor. Aşağıya resmini attığım kısımdan bir yerden geliyor. Ön tekeri havaya kaldırıp çevirdiğim zaman da geliyor üzerinde ağırlık yokken, fakat dönme hızını etkilemiyor. Yada etkiliyorsa da farkedebildiğim kadar etkilemiyordur öyle söyleyeyim.

    50a711bc-5707-41d5-8bde-af2045f30c68.jpg 74201a8f-a1cc-44e5-934d-7269da100aaa.jpg e2087400-8ffe-465b-8740-8f6a39cc1803.jpg

    2- Pedalın oradaki vites kısmında en büyük dişli varya orası 3. olana yani en büyük dişli varya oraya aldığım zaman zincirden mi bir yerden birşeye sürtme oluyor.

    3- Arkadaki viteste en küçük dişli varya hani 9. vites oraya geçmiyor. 1-8 vitesler normal ama 9 yaptığım zaman sürekli bi sürtme sesi geliyor zincir o en ufak dişliye inmiyor.

    4- İlkokuldan beri ilk kez bisiklet sürüyorum, bugün bi 10 kilometre civarı sürdüm. İlk 5 kilometre sürdükten sonra biryerde oturdum arkadaşla sohbet ettik yarım saat bir saat. Ondan sonra bisiklete bindiğimde koltuğa oturamadım "oturma organım" fena ağrıyordu ağırlığımı koltuğa vermemeye çalışarak sürdüm ( Bunun bisikletle alakası yok herkesde olan bir durum sanırım bu ağrı geçer mi koltuğu mu değişmem lazım )

    Şuanlık kafama takılanlar bunlar. Bisikleti aldığım yerin sahibiyle akşam 22:00 gibi telefonla konuştum o zaman bu vites olaylarını farketmemiştim daha önden gelen ses disklerin alışana kadar çıkardığı bir ses olabilir ama getirebilirsen getir aklımızda kalmasın bakalım dedi. Yarın bi götüreceğim ama vitesler daha çok kafama takıldı. Bozuk değildir değil mi?
     
  2. mustafa genç

    mustafa genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.289
    Beğeniler:
    705
    Şehir:
    Samanlı, Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ufak tefek ayarsızlıklar var bisiklette yeni bisikletlerde olur öyle şeyler işten anlayan bisikletçi lazım kendiniz yapabilirseniz daha iyi olur tabi ben öyle yapıyorum. Sele konusu karışık size uygun olmayabilir araştırıp uygunu nu bulmanız lazım.
     
  3. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    Aldığım yerin sahibi aslında ayarlarını iyice yapacaktı ama benim acilen çıkmam gerekiyordu acele ettirdim adamı garanti belgesi fatura felan onları bile almadım düşün öyle aceleye getirdim o_O
     
    eled bunu beğendi.
  4. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Aldıktan sonra servisine götürüp bi baktırmanız uygun olurdu. İnce ayarlar yapılmadan vermişler bisikleti size. Pek bir sorun olduğunu zannetmiyorum küçük ayarlar gerekiyor gibi.
     
  5. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.050
    Beğeniler:
    4.678
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Bariz sıkıntılar yoksa 20-30km daha sürüp öyle götürün bisikletçiye. İyice oturmuş olur.

    Hayırlı olsun.
     
  6. gunesomr

    gunesomr Yeni Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer G
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Arai
    4.Probleminiz için; Decathlon'da gel koltuk kılıfları var sanırım fiyatı 25tl civarı. Onlardan alırsanız ''oturma organınızdaki problemler :D'' ortadan kalkacaktır. Hayırlı olsun bisikletiniz, güle güle kullanın....
     
  7. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    @John Coffey hocdam bisikleti yetkili servisden aldım zaten, servisin sahibi aslında işte iyice ayarlar felan bakıyordu ama benim hemen çıkmam lazımdı aceleye getirdim. Sürüp deneme bile yapmadan aldım. Hakkını yemiyim ankarada bisiklet alınacak yerler diye konu açmıştım birsürü yer önerdiler hepsinde sorun yaşadım, bu aldığım yer en iyi davranandı. Akşam mesaj attım gece 10 sonuçta adam umursamayabilir yada tersleyebilirdi ama direk aradı yardımcı olmak için anlattı 10 dakika bana telefonda bu durumları. Sorun sende değil bende diyolar ya hani ayrılırken sorun adamda değil hakkaten bende heheh
     
  8. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Arai Satıcı iyiymiş o zaman iyi ki oradan satın almışsınız :) Dediğim gibi herhangi bir sorun olduğunu sanmıyorum klasik ayarların yapılması gerekiyordur. O son vites dişlisine geçmeme olayı vs zaten çok büyük ihtimalle vites ayarının yapılmadığındandır çok kolay hallolur. Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
     
  9. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:

    Hocam aldığım bisikletin koltuğu şu

    [​IMG]

    Ben 108.5 kilo adamım oturma organı bu koltuğun 3 tanesi eder sanırım sorun ordan kaynaklı yüksek ağırlık, küçük bi alana basıyor oda ağrıtıyor. Jel le felan olacak gibi değil, İstikbalden koltuk takımı alıp mı taksam oraya anca sığar benimki :D
     
  10. gunesomr

    gunesomr Yeni Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer G
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
  11. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Arai Abi o zaman sana önerim, decathlon'da satılan jelli iç giyimler. Seleye takılanlardan daha fazla jel bulundurduğu için çok daha rahat ediyorsunuz kendimde kullanıyorum. Yurt dışından getirtirseniz (Aliexpress gibi) 15-20 liraya alabilirsiniz, decathlon'daki fiyatları 60 lira civarı olması lazım. Onlar çok büyük yarar sağlıyor. Zaten uzun yol falan düşünüyorsanız kesinlikle bulunması gerekiyor diye düşünüyorum.
     
  12. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    Onlara bi bakayım ama bu ay alamam artık baracıklarım bitti :) Aydınlatma yı da almadım daha . Bi aydınlatma felan almam lazım
     
  13. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  14. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    Ahahaha maymun götü gibi olmuş adamın arka haha çok manyak komik bişeymiş ben bunu giymem varsın totom acısın :koptum:
     
  15. Yigit Kotuz

    Yigit Kotuz Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    114
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hocam merhabalar birinci dediğiniz sürtme sesi fren balatalarından geliyor daha yeni olduğu için yapabilir bir süreliğine takılmayın bu sese biraz sürüp ilk bakım için götürdüğünüzde hala ses geliyorsa belirtin bakımda hemen 2 civatalık işi var onun :)


    2. de ayar gerektiriyor.

    3.ye gelirsek şöyle bir durum var vitesleri kaç vites bilmiyorum ancak şöyle kullanmalısınız öndeki dişli en küçükte arkadaki en fazla 3 , öndeki 2 arkadaki en fazla 6 , öndeki 3 arkadaki 9 şeklinde sürtme sesi kesilecektir eğer kesilmezsede sorun yok zaten buda ince ayar :)
     
    oguzh4n bunu beğendi.
  16. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Arai Ahahahah :D öyle demeyin iyi ki almışım dersiniz zaten iç kısmı o turuncu kısım birde içlik olarak giyildiği için dışarıdan hiçbir şey belli olmuyor. Ama tavsiye ederim aklınızda bulunsun.
     
  17. Arai

    Arai Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    8 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil Ç.
    Seviye:
    ya birilerinin görmesi değil , sürerken içimdeki şey aklıma geldikçe gülerim ben haha
     
  18. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  19. furkantrojka

    furkantrojka Kıdemli Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    31 Mart 2016
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @John Coffey İlk defa taytın altına iç çamaşırı giymekten memnun kalan birini görüyorum. Normalde tayt altına giyilen iç çamaşarı teri atamayıp ıslak kalıp tahrişe/pişiğe sebep olur. Ayrıca üzerindeki dikişlerde sürüş sırasında rahatsız eder.
     
  20. John Coffey

    John Coffey Bisiklet Aşığı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    1 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Kenan B.
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @furkantrojka Evet haklısınız ancak jelli taytımın da dikişleri çok batıyor rahatsız ediyor. Kaliteli boxer'lar var onlardan kullanıyorum ter azda olsa oluyor çok tempolu sürüşlerde ancak ben daha rahat oluyorum bu şekilde.