Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletimdeki tüm parçaların tek tek ağırlıkları

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında Mehmet Karamanoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Karamanoğlu

    Mehmet Karamanoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Şubat 2014
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar.
    Bu sene başında kendime bisiklet toplamak için bir işe girerek kendime kaynak sağlayarak iyi kötü bir bisiklet topladım. Gerek çevremdekilerin 2.el parçaları gerek kendi baktığım parçalardan iyi kötü bir bisiklet oluşturduğumu düşünüyordum. Nedense bisikletim hep düşündüğümden ağır geliyordu. Bu bu kadar uğraşa rağmen ciddi anlamda moralimi bozmuştu. Komple satıp üstüne katabildiğim kadar katıp sıfır bisiklet almayı düşündüm bir süre TA Kİ yakın bir arkadaşım Salcano Assos 20 29 X1 alana kadar. Bisiklet geldiğinde parçalarını tek tek tarttığımızda bir aydınlanma oldu bende. Çünkü ana parçalarda (kadro maia jant) benimkiler hafif olmasına rağmen o bisiklet benimkinden yaklaşık 2kg daha hafif geliyordu. Nerede hata yaptığımı düşünmeye başladım ve işe koyuldum. İşte sizleri ilgilendiren kısım bundan sonra başlıyor :). Her parçayı tek tek söktüm ve tarttım. Ne yazık ki fotoğraflamak aklıma gelmedi. Tarttığım tüm ağırlıkları ve parçaların modellerini yazarak sizlerin de merak ettiği parçaların ağırlıklarını öğrenmesini ayrıca yapacağım işlemleri yazarak fikir vermenizi sağlamayı umuyorum. Gelişmeleri ve fotoğrafları zamanla ekleyeceğim. Keyifli takipler :)

    Kadro : Scott Scale 29 Elite - 1740 gr

    Maşa : Manitou Marvel Expert 29"(gidondan kilit kolu dahil - 1890gr

    Ön Jant : Easton Haven 29" Tubeless - 820gr
    Dış Lastik(ön) : Hutchinson Toro 29*2.25 Tubeless Ready Hardskin - 734gr
    İç Lastik(ön) : CST - 248gr
    Arka Jant+Dış Lastik+Tubeless Sıvısı:Easton Haven29"+Hutchinson Toro 29*2.25Tubeless Ready - 1940gr
    Ön mandal : Easton - 60gr
    Arka Mandal : Kırmızı Novatec - 45gr

    Orta Göbek : Sram X9 GXP(+3 pul) - 115gr
    Krank kolları : Sram X9 red - 530gr
    Spider : Sram 28t-42t - 87gr (+vidaları 5gr)
    Yapraklar : 28t-32gr 42t-90gr (+vidaları 16gr)

    Ön Aktarıcı : Sram X9 2li - 142gr
    Arka Aktarıcı : Sram X9 red 10lu - 224 gr
    Zincir : Sram PC-1031 - 265gr
    Ruble : Shimano SLX+e-thirteen 42t sprocket - 407gr
    Vites Kolu : X9 ön-116gr arka-117gr

    Ön Fren : Shimano XT BR M785 - 276gr (herhangi bir vida olmaksızın)
    Ön Fren Rotoru : Shimano SM RT81 180 - 145gr
    Ön Fren Rotor Adaptörü - 50gr (vidaları dahil)
    Arka Fren: Shimano XT BR M785 - 288gr (+vidaları 14gr)
    Arka Fren Rotoru : Shimano SM RT81 160 - 126gr

    Gidon : Truvativ Sytlo 720mm Flat - 274gr
    Gidon Boğazı : Amoebea Scud 90mm - 150gr (vidalar dahil)
    Furş Takımı : bilinmiyor - 78gr
    Sele : Selle İtalia SLR - 240 gr
    Sele Borusu : Amoebea Scud 31.8 - 248gr
    Sele Kelepçesi - 27gr
    Pedallar : Shimano PD M520 - 375gr
    Elcik : Sünger - 30gr
    Kadro Koruyucu : Scott - 6gr
    Suluk Kafesi : Plastik Zefal - 38gr (vidalar dahil)
    Vites Telleri , Kabloları - 104gr

    TOPLAM : 12.092 gram
    [​IMG][/url][/IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Gelelim zayıflamaya nereden başlayacağımıza :
    1-Lastiklerin aşırı ağırlığı dikkat çekiyor bu lastikleri seçme sebebim dayanıklı olacağını düşünmemdi. Evet dayanıklılar fakat ağırlıkla birlikte yan tutuşları berbat. Yere düz basarken çok iyi tutuyor fakat bisikleti ne yazık ki yatıramıyorsunuz.
    734*2=1468 grdan 510*2=1020 yaklaşık 450 grlık ağırlığı LASTİKten atmış olarak dönen ağırlıktan kurtulup hantallıktan bir çift Schwabe Racing Ralph sayesinde kurtuluyoruz.

    2- 28-42 aynakolla birlikte 11-36 dişlide dik rampalarda ve teknik tırmanışlarda zorlandığımı fark ederek rubleme extend sprocket (türkçesini bilemedim) 42t yaprak alarak dişli oranımı hafiflettim. Sonrasında 42t yaprağı taşımamam gerektiğini fark edip ön vites kolu , ön aktarıcı ve 42t yaprağı çıkarmıştım , fakat sonradan yaşadıklarım ve araştırdıklarım tekli aynakolun öyle olmadığını öğretti bana. Sürekli zincir atıyordu ve tekli aynakolların dişleri oldukça derindi.
    Kısaca Absolute markanın kırmızı renkli 28t oranlı direct mount yaprağından bir adet alarak (51gr) aynakoldaki yapraklardan (122gr) vidalardan (16gr) ve spiderdan(87gr) kurtulup aynakolda toplamda 175 gram hafifliyoruz. Bununla birlikte ön aktarıcı(142gr) , ön vites kolu (116gr) ve tel kablo(50gr) giderek 175+142+116+50=503 gram daha hafifletmiş oluyoruz.

    3- Rotorların ağırlığı göze çarpan bir diğer unsur 145+126=271 gram yerine 2 adet 160lık yaklaşık 90 gram civarında birer rotor bulunabilir. Adaptör de gideceği için 90+50=140 gram daha hafiflemesi mümkün.

    4- Eğer fazla parça harcanırsa karbon gidon , boğaz sele borusu ile 250 - 300 gram daha hafiflik sağlanabiliyor fakat şimdilik bu kadar büyük masrafa giremem.

    5- Son olarak ise frenler farklı bir marka model ile değiştirilerek çiftinde 100 grama yakın hafiflik sağlanabiliyor.

    Son durumda son iki maddeyi uygulamadan 450+503+140=1093 gram hafiflemiş oluyor bisiklet. Ayrıca bunlar dönen ağırlıklardan eksiliyor. Son iki madde de uygulansa 10.5kg a kadar çekilebileceğini düşünüyorum. 1433770142340.jpg 1433770142521.jpg 1433770142811.jpg 1433770143218.jpg 1433770185887.jpg 1434043171978.jpg 1434043172128.jpg 1433770142340.jpg 1433770142521.jpg 1433770142811.jpg 1433770143218.jpg 1433770185887.jpg 1434043171978.jpg 1434043172128.jpg
     
  2. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Güzel hazirlamissin ama ben sama daha radikal bir fikir vermek isterim.ritchey set tak komple ordan 400 gr - rahat kazanirsin karbon olsun sele borusu hariç. Sele borusu aliminyum olaun ama carbina yakin hafifleri var onunda...

    Senin olmazsa olmazin jant takimin şuanda sana asil o agirlik yapiyir ya paran varsa crossmax slr alican ya da ortalama 720 tl kadar harcayip 1.65 kglik jant.toplatacaksin. tubeless olmasin neden dersen tubelessler hem daha agir oluyir hem pahali, ic lastik 60 gr var maxxis ultra lite sanirsam... Racing ralpg fena degil hafif sayilir bide rotor ... Kafadan bunlardan kazanirsin....

    Benim.makina fox 1,8 kadro scott 1.8 falan full slx ve avid 3.5 fren var 656 gr rotolar var 256 gr bisiklet.11.99da kaldi. Pedal m540... Neden dersen ? Lastik jant gidon sele borulari oralar agir kaliyir ve hafiflemiyor. Kaç kere hesap yaptiysam gidon gidon bigazinda hafifleme diger parcalara gore daha ucuz hem hem gram bazinda daha fazla verimli. Hele ic lastiklerden 70 tl e iki adet 60 ar gramdan lastik aliyor ve sana ortalama 350 gr kazandiriyir gayet iyi... Ben ya janta giricem ya digerlerine bana 10.00 yeter daha dusuk oldu mu ayar ediyor bisklet beni ruzgarda el biraksan dusecek gibi hic tadi kalmiyor...
     
  3. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Pedal ^^
     
  4. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Umarım performans olarak sınırdasınızdır da bu kadar emeğiniz boşa gitmez :komik::komik:
     
  5. Deadevill

    Deadevill Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2015
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Izmir
    Adı:
    Okan Kocatürk
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu kadarda gram hesabi yapmayi dogru bulmuyorum. 1kilo verin olsun bitsin .))
     
    OsmanErol bunu beğendi.
  6. İhsnn_zyvl

    İhsnn_zyvl Düz maşa kullanıcıları kulübü

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    18 Haziran 2015
    Mesajlar:
    446
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    İhsan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Konu dışı rublenizin büyük dişli rengine bayıldım ben
     
  7. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Deadevill foruma yeni katılmışsınız o yüzden bişey demicem ama foruma 1 ay aktif bi şekilde katılın eski konuları okuyun bisikletin aksamlarının 1 kilo hafiflemesiyle insanın 1 kg hafiflemesinin alakasız şeyler olduğunu görüceksiniz :harika:
     
  8. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @Ulaş Çavuşoğlu Bisikleti bir kg hafifletmektense vücut agırlıgınızdan(yag kütlesinden) hafiflemeniz performansı oldukca arttırır.Hem saglıklıdır hem ücretsiz.
     
    Deadevill ve m.klcts bunu beğendi.
  9. Kubilay Koparan

    Kubilay Koparan Arıza Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    30 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    480
    Beğeniler:
    386
    Şehir:
    Gaziosmanpaşa/İstanbul
    Adı:
    Kubilay Koparan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Deadevill Önemli olan ağırlık değil abi ağırlığın dağılışı. :)
     
  10. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Barış TURAN forumda 10 larca konuda tartışıldı bu konu döner aksamdan hafiflemeyle vücut hafifliği nin eşit olmadığı kanaatinde tüm dünya yoksa neden adamlar bisikletlerini 6.9 kg ye çekebilmek için para harcasın milyonlarca dolar :harika:

    Hafiflemekte önemli tabii ona sözüm yok beleş olmasıda güzel :D
     
  11. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye: