Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletimde Bir Sorun Var...

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Ayhan İŞBAŞARAN tarafından paylaşıldı.

  1. Ayhan İŞBAŞARAN

    Ayhan İŞBAŞARAN Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimin sorunu şu yüksek viteslerde zincir ön aktarıcya sürtüyor bunun sebebi ne olabilir ve birde dişli kaçırıyor gibi oluyor...

    Donanımınıda yazıyım ne olur ne olmaz:

    1)DEORE VİTEAS-FREN KOLU
    2)XTR ÖN AKTARICI
    3)XT ARKA AKTARICI
    4)DEORE RUBLE
    5)ACERA AYNAKOL
    6)KMC ZİNCİR

    ARKADAŞLAR BU SORUNU ÇÖZMEME YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM...

    BİR BİSİKLETÇİYE GÖTÜRECEM AMA YİNEDE SİZİN ÖNERİLERİNİZDEN YARARLANIYIM...

    TEŞEKKÜRLER
     
  2. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ön vites arttırıcı ayarına bakmak lazım.
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=311
    ve
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=310

    Bu Linklerdeki Ön ve Arka Vites ayarlarını dikkatlice okuyuver....İlk kez yapacaksan,çok dikkatli olursan sorunu çözebilirsin...Yoksa vites ayarların iyice bozulur...Kolay gelsin.

    Not :Daha kolay Ön vites ayarı için:Önü en küçük,arkayı da en büyük dişliye alıyorsun....Ön Vites arttırıcı,küçük dişlideki zincire 1-2 mm yakın olmalı...Ön arttırıcının üzerindeki "L" vidasını oldukça yavaşça çevirerek bu 1-2 mm'lik mesafeyi ayarlarsan ve vites teli gerginliği de normal ise,sorunu daha kestirmeden çözebilirsin...
     
    Ayhan İŞBAŞARAN bunu beğendi.
  3. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bir kere ön vites değiştiricinin pozisyon ve konum ayarlarını kendiniz yapmanızı tavsiye etmem. arkadaşın da bahsettiği gibi alt ayar(L) ve üst ayar vidalarını kullanarak (H) yapabilirsiniz. burada ince bir yıldız tornavida kullanın. ilkönce hangi vidanın alt ayar (L), hangi vidanın üst ayar (H) vidası olduğuna bakmalısınız. bazı ön vites değiştiricilerinde bu vidaların üzerinde yazar. eğer yazmıyorsa ön vites değiştiriciyi bir hareket olup olmadığını kontrol etmek için bir elinizle tutun. rastgele bir vidayı yarım tur (örneğin saat yönü istikametinde) çevirin. sonra tekrar ters istikamette yarım tur çevirerek eski konumuna getirin. eğer bir hareket olmuşsa bu alt ayar (L) vidasıdır olmamışsa üst ayar (H) vidasıdır.

    alt ayar (L) ayarları:

    1-gene arkadaşın bahsettiği gibi zincir en içteki aynakol dişlisi (öndeki en küçük aynakol dişlisi) gene arkada en içteki dişli (en büyük dişli) olacak şekilde vitesleri değiştirin.

    2- iç kablo gerginliğini kontrol edin. bu işlem sırasında kablo gerginliği oldukça gevşek olmalı. eğer gevşek değilse vites değiştirdiğiniz yerde bulunan yuvarlak parçayı saat yönünde çevirerek tam olarak kapanmasını sağlayın. bu yuvarlak parça kabloların vites değiştirme yerine girdiği kısımda. eğer zaten bu tam olarak kapatılmışsa ön vites değiştiricinin yanındaki vites telininin bağlandığı vidayı biraz gevşetin. iç kabloyu biraz gevşettikten sonra tekrar bu vidayı sıkın.

    3- zincir kılavuzu iç plakası ile zincir arasındaki mesafeyi kontrol edin. bu mesafe 1 mm civarında olmalı.

    [​IMG]
     
    onurf ve Ayhan İŞBAŞARAN bunu beğendi.
  4. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    4- yavaşça pedal çevirin ve bu boşluğu gözlemlemeye devam edin. alt ayar (L) vidasını öyle bir ayarlayın ki zincir kılavuzu iç plakası ile zincir arasında küçük bir boşluk olsun. pedalları çevirin ve bu sırada zincirin plakaya sürtmediğinden emin olun.
    1. eğer boşluk yoksa ve zincir iç plakasına sürtüyorsa alt ayar (L) vidasını 1/8 tur gevşetin (ters saat yönünde) tekrar boşluğu kontrol edin ve zincirle plaka arasında biraz açıklık olana kadar bu işlemi tekrar edin. eğer en geniş noktasındaki aralık 1mm'den fazla ise alt ayar (L) vidasını bu boşluk kapanana kadar sıkın.

    5- vites değişimini vitesi bir yandaki aynakol dişlisine (ön) geçirip daha sonra tekrar en içteki dişliye geçirmek suretiyle kontrol edin. bu işlemi yaparken gidon üzerindeki vites değiştirme mekanizmasını kullanmayın. vitesleri değiştirmek için vites kablosunu elinizle çekin. bisikletin vites değiştirme mekanizmasını kullanmak vites teli gerginliği ile ayar vidası ile alakalı işlemleri birbirine karıştırmanıza neden olabilir. eğer zincir çabuk bir şekilde diğer dişli üzerine geçiyorsa alt ayar vidası doğru ayarlanmıştır.

    6- eğer vites değiştirme işlemi yavaş gibi görünüyorsa (vites değişimi için pedalı bir turdan fazla çeviriyorsanız) alt ayar vidasını (L) ters saat yönünde 1/8 tur çevirerek tekrar test edin. vites değiştirme işlemi yeterince hızlı olana kadar 1/8'lik arttırmalarla bu işlemi tekrarlayın. sonuçta boşluk 1mm sınırından geniş olabilir ama bu mesafe doğru bir şekilde vites değiştirme için olabildiğince küçük olacaktır.

    7- eğer zincir vites değiştirildiğinde en içteki dişlinin de ötesine düşüyorsa, boşluk çok fazla olabilir ya da ön vites değiştiricinin yükseklik ve konum ayarlarında hata olabilir. alt ayar vidasını 1/8 tur sıkın ve tekrar vites değişimini kontrol edin. zincir hala zincir kılavuzu iç plakasına sürtüyor ve vites değiştirirken en içteki dişlinin de ötesine düşüyorsa zincir hizalanması (bu zincirin ön ve arka vites değiştirici arasında nasıl hizalanması ile ilgili bir ayar. bkz. http://www.sheldonbrown.com/chainline.html ) ya da vites değiştiricinin konum ayarları ile ilgili bir problem olabilir.

    kaynak : http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=75
     
    Ayhan İŞBAŞARAN ve onurf bunu beğendi.
  5. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    hehe :p

    bisikletçiye götürdüğüm halde aynakol dişlisi ortada ve arkada 4-5-6 vs.. dişlilere geçerken ses çıkıyordu. şimdi kendim yaptım canavar gibi oldu. sadece 3-5 dakika uğraştım. sonunda yaptım :D

    %100 çalışıyor. güvenle kullanabilirsiniz
     
    Ayhan İŞBAŞARAN bunu beğendi.
  6. oguzhanzed

    oguzhanzed Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    388
    Beğeniler:
    331
    Seviye:
    çok faydalı bilgiler olmuş.teşekkürler.
     
    Ayhan İŞBAŞARAN bunu beğendi.
  7. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    benin okuduğun en anlaşılır ön vites ayarı yazısı. örneğin altaki bilgiye türkçe olarak rastladığımı hatırlamıyorum. ki bu güne kadar en az 10 tane ön vites ayarı tarifi okudum.

    "5- vites değişimini vitesi bir yandaki aynakol dişlisine (ön) geçirip daha sonra tekrar en içteki dişliye geçirmek suretiyle kontrol edin. bu işlemi yaparken gidon üzerindeki vites değiştirme mekanizmasını kullanmayın. vitesleri değiştirmek için vites kablosunu elinizle çekin. bisikletin vites değiştirme mekanizmasını kullanmak vites teli gerginliği ile ayar vidası ile alakalı işlemleri birbirine karıştırmanıza neden olabilir."
    teşekkürler.