Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bisikleti topluyorum ama...?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    merhaba;

    yeni bir amortisör aldım(suntour xcm), eski kadroya uymadığı için bir de kadro aldım(geotech race). jantlardan memnun olduğum için değiştirmedim(şu çift katlı aluminyum olanlardan). orta vites kadro borusu kalın olduğu için uymadı, onu da değiştirdim. arka attırıcı ters şekilde çalışanlardan, problem çıkmazsa değiştirmem(shimano, modeli bilmiyorum). bir de spd pedal aldım (yaza doğru da ayakkabı alıcam, şimdilik normal ayakkabıyla sürüyorum).

    şimdi çekiş sistemini değiştirmek istiyorum ama bilgim pek yok. yarışlara katılmıyorum, çok da profesyonel olduğum söylenemez. çok yol yaparım, yeri geldimi de çok zorlarım bisikleti ama en üst seviye gerektirecek kadar da değil... bu arada biraz ağır bir kullanıcıyım. genel olarak alivio yeter sana diyorlar. ben de ikna olmuş durumdayım.

    ancak takıldığım yerler çok. frenleri ileride hidrolik disk takmak istiyorum(belki fazla gelir ama çok istediğim bir sistem). bu nedenle ön ve arka göbeği LX alayım diyorum. arka göbeğe alivio 8'li dişli uyar mı? bir de bu lx hazneler farklı tiplerde yanlış bilmiyorsam. farkları nedir?

    aynakolu da arka dişliyle aynı alayım dedim ama bir sitede farklı büyüklüklerde aynakollar gördüm(hepsi alivio idi). bunlar üretim yılından mı, farklı tipleri olmasından mı yoksa sitenin hatasından mı (yanlış bilgi mi vermişler) böyle? hangisi, ne açıdan tavsiyenizdir?

    orta göbek olarak ne almalıyım? aliviodan devam mı yoksa deore falan da uyar mı? aynı şekilde bunların da farklı boyutlarından gördüm, neye göre seçim yapmalıyım?

    zincir için de bilgilendirirseniz sevinirim.

    son olarak da vites kolları... ne, niçin önerirsiniz?

    kusura bakmayın, biraz fazla sordum ama...
     
  2. bisikletci

    bisikletci Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Abu Sari
    Seviye:
    Ben bikacına cevap vereyim :)

    simdi arka hazneyi LX alıcaksın ( 9 lu sistem ) ama alivio ruble takıcaksın ( 8 li sistem ) .. Bu sekilde kullanabilirsin araya bir parca atıyor bisikletciler . Oda bir nevi kaset dişli görevi görüyor . ilk o parcayı takıp sonra rubleyi hazneye yerleştiriyorlar .. Ama arka aktarıcı görevini nasıl yapar bilemem . Arka aktrıcında deore dan asagı inme . Herhalde kablo vs. ile dişli sayısına göre vites durumu ayarlanabilir .

    Yeni sistemlerde orta göbekler ve ayna kollar farklı . Birbirlerine uymayabilir . Sen biraz para biriktirip komple bi deore set yap derim ben . İkinci ellerden kaliteli ve ucuz saglam temiz birseyler mutlaka bulursun . Gidipte hemen ilk basta sıfır alma sakın . sıfır toplamaya kalkarsan batarsın :D

    zncirde 8 li ve 9 lu sistemlerin kalınlıkları farklı oluyor . Bildiğim kadarıyla alivio sistem 8 li .. rubleyide 8 li alıcaksın buna göre zinciride alivio al . Tabi ben direk seni deore li yapalım diorum ;)

    Her mesajı yazarken sorularını okuyorum .. Sen hic bu işe girme Deore toplamaya bak ... Hem 9 lu sistem hem uyumsuzluk vs olayların olmaz . birde ileride kesin hidrolik alıcam diyorsan hazneni disk uyumlu al . ilerde birde onu değiştirme . Bu arada neden Lx ? Ben pek lx leri sevmiorumda nedenini ögrenmek istedim :)
     
    Serden Us ve Atahan Akıllı bunu beğendi.
  3. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    "yarışlara katılmıyorum, çok da profesyonel olduğum söylenemez. çok yol yaparım, yeri geldimi de çok zorlarım bisikleti ama en üst seviye gerektirecek kadar da değil... bu arada biraz ağır bir kullanıcıyım."

    Çok yol yaparımdan kasıt günlük ne kadar mesafe?
    % kaç asfalt, % kaç arazide binilecek?
    Bunlara göre cevaplar değişebiliyor.

    Bütçeye de bağlı olmakla birlikte Türkiye'de halen hidrolik disk fren sistemleri lüks sayılabilecek durumdalar.Yarışmıyorsan, çamurlu ve yağmurlu ortamda binmeyen biriysen gereği yok.

    Yine de nolursa olsun, hidrolik diskim olsun diyorsan,
    şimdiden göbeklerini (haznelerini) disk göbeğinden alman gerekiyor.
    Deore veya Lx göbekler işini görecektir.Deore'nin kendi içinde 4-5 modeli var aklında olsun :)
    475-495-515-535 gibi

    8'li mi 9'lu mu sistem kullanacağına kendin karar verebilirsin.
    Zaten arka değiştiricini 9'lu almışsın, iyi olmuş.
    Ön ve arka değiştiricileri karışık kullanabiliyorsunuz.Yani 8'li sistemde 9'lu değiştiriciler kullanılabiliyor.Bu sayede geleceğe yatırım yapmış ve daha iyi bir 8'li sisteme sahip oluyorsunuz.
    Farklı büyüklükteki aynakollar farklı kullanım amaçlarına göre üretilmişlerdir.
    En büyük dişlisi 48 olan bir aynakol, daha çok uzun tur, şehiriçi asfalt ve hız yapmak için kullanılır.
    42 dişlisi olan bir aynakol ise daha çok arazide binenler için iyidir.
    Alivio aynakol, orta göbek, ruble, fren/vites kolları, zincir şeklinde alabilirsiniz.
    Aynakol ne kadar hafifse, o kadar kolay pedal çevirebiliyorsunuz.
    Bu arada 8'li sistemde 9'lu zincir kullanmaya çalışmayın veya tersini yapmayın. :)
     
    Serden Us bunu beğendi.
  4. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    tabiki ben de full deore yapmak isterim ama toplama baktığınızda fiyat iyice uçuyor. şahsen 2. ellere de sıcak bakmıyorum.. bu nedenle alivio üzerinde ısrarlıyım.

    bu lx konusunda tam emin değilim aslında, başka önerebileceğiniz disk uyumlu hazneler varsa onları da incelemek isterim.

    ortalama günlük 40 km falan yol yapıyorum, yazın artıp kışın düşüyor bu mesafe. bilmiyorum aslında, belki de size göre normal yada az bir mesafedir. açıkçası gittiğim yolun 3'te ikisi asfalt yada düz,temiz bir toprak yol, geri kalan arazi oluyor.

    disk freni şuan için düşünmüyorum ama ileride mutlaka almak istiyorum, onun bir acelesi yok. sadece almak istediğim için, hazneleri disk alayım dedim.

    alivionun sanırım 8'lisi var, onu takmak istiyorum. işimi fazlasıyla görür bence... sanırım aynakol olarak da 48 dişli olan tercihim olacak.
     
  5. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    evet Alivio 8'li serinin en üst modelidir, tavsiye ederim.
    Yolda biniyorsanız 48li Alivio aynakol size uyar.
    Full bütün seriyi almak zorunda değilsiniz.
    Tek şart Aynakol + ruble + zincir 3ü de 8'li veya 9'lu olmak zorundadır.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  6. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    teşekkürler, işime yarayacak mutlaka
    takılır yada kararsız kalırsam yazarım yine...
     
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    tüm bunları sorduk falan, dün bi değişiklik oldu... aliviodan vazgeçip deore yapmaya karar verdim parçaları. hidrolik diskten de vazgeçtim... biraz ağırmış ama mekanik disk düşünüyorum. v frenlerin yağmur-çamur veya karda iyi tutmaması vs. yerine ağırlığı tercih ederim dedim.

    arka hazne biraz problem çıkaracak, burda 36 delikli kalmamış ama onu da netten alırız olmazsa.

    şimdi yine bir soru: vites-fren kolu birlikte mi yoksa ayrı ayrı mı önerirsiniz, neden? (toplamda ikisinin fiyatı aynıymış)
     
  8. borab

    borab Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Aralık 2005
    Mesajlar:
    543
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    İZMİR / BUCA
    Seviye:
    Merhaba sana mekanik disk freni önermiyorum çünkü shimano'nun butür frenleri tek piston çalışıyor ve diskteki en küçük yamulma ile birlikte hemen sürtmeye başlıyor buda adamı deli ediyor.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  9. CROSSCU31

    CROSSCU31 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2007
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    ESKİŞEHİR dağ
    Seviye:
    kardes ben alıvıo serı dızdım gayet ıyı kaıyor bende deore dızcektım parasını hesaplayınca gerı dondum 8 alıvıo dızdım eger 9lu alıvıo varsa ondan dız derım ben yanlız en onemlı tekerlerını ıyı sec hayırlı olsun

    CaBBaR;)
     
    Serden Us bunu beğendi.
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Mekanik diske hiç gerek yok. Hidrolik kullanmayacaksan eğer V fren kullan. Çünkü performans olarak bir getirisi olmayacak, bari ağırlık yapmasın...

    Vites fren kolu "dual control" kullanmayı düşünmüyorsan ayrı al, çünkü yeri gelip birinden birini değiştirmek istediğinde veya birisi arıza yaptığında değiştirmek istediğinde işin kolay olur ;).
     
    Serden Us bunu beğendi.
  11. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    dual kol bi garip geldi bana... inceledim geçen gün, elime garip geldi. neyse, tek tek alayım o zaman. disk frende acelem yok aslında, şimdilik v'den devam edip ileride hidrolik olayına girebilirim, henüz kesin deği, hergün fikrim değişiyor.

    yalnız bu yamulma olayını anlamadım, kolay mı yamuluyo ki diskler? fazla düşme-çarpma olayı olmuyo bende, temiz kullanıyorum(eğer düşme-çarpmadan kaynaklanıyosa).

    ha unutmadan; hidrolik ile mekanik arasında disk açısından bir fark var mı? aynı diskler kullanılabiliyor mu? bir de farklı çaplarda disk oluyor mu? oluyorsa büyük mü yoksa küçük çaplı mı önerirsiniz? (ağırlık değil de, performans açısından).
     
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    bir de atlamışım, parça temini konusunda sıkıntı yaşadım, o nedenle vazgeçtim aliviodan. yeni modeller gelecekmiş falan, fiyatları 2006 modele göre uçuk biraz.
     
  13. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    yeni aklıma geldi, şu teker konusunu da açayım:

    üzerinde airline1 yazan jantlar var bende, pek ayrıntı bilmiyorum, aluminyummuş... ne dersiniz, nasıldır?

    bir de lastikler piranha pro. 2.10 du galiba, biraz geniş ve çok dişli ama... yakın zamanda değiştirmeyi düşünmüyorum aslında ama değiştirirken daha ince ve/veya az dişli bişeyler düşünüyorum, yavaşlatıyo bunlar.
     
  14. peacemaker

    peacemaker Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2007
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bilmiyorum ama bir şeyler söylemeye çalışacağım:
    Öncelikle günde 40km fazla değildir. Yağmur, çamur oldumu dışarı çıkmıyorsan kaliteli bir V-Fren seni idare eder. Hidrolik disk frenler 500ytl civarı, değeceğini sanmam. Sonradan almaya gerek yok bence. Tekerlekler çift katlı, yüksüklü, alüminyum olursa marka fazla fark etmez. Zac veya onun denginde bir markaya bak derim. Göbeklerde deore al, düşme. Paran varsa XT al. Çekiş sistemi konusunda set al. Yani set diz. Ön arka aktarıcılar, aynakol, zincir, ruble, aynı olsun. Elinden geldiği kadar. Bulabiliyorsan Sramlere bak ama pahalılar sanırım. Fiyat bilmiyorum. Lastikleri de michelin yapmaya bak.
    Dual Controlün teki 300ytl civarı değil mi? Sistem XTR den düşükse Dual alınması garip olur. Hele XTR dualler 1000ytl ye yakındı. Sadece iki tane kol. Ama dual controlünde kullanımı bir başkadır eminim.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  15. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Selam. Ben hidrolik fren sistemi ile dual kontrol kollar hakkında bi kaç yorum yapayım. Geçen seneye kadar sahip oldugum tum bisikletlerde jant freni vardı. Geçen yaz ilk defa hidrolik fren sistemi kullandım ve aşık oldum. Bundan sonra V fren kullanacagimi sanmıyorum. Hidrolik frenin avantajları bellidir: tek parmakla fren yapılabilmesi, yagmurdan çamurdan jant freni gibi etkilenmemesi vs.. Bu avantajlar sizin bir işinize yaramıyosa boşu boşuna almayın denir, ha alır da kullanırsanız hidrolik fren, sanmıyorum ki bir daha V fren kullanırsınız..

    Onun dışında dual kontrol kolların kullanımı çok zevklidir. Fren yaparkan dilediginiz gibi viteslerle oynayabilirsiniz. Normal rapidfiredan geçişte (ve dualden tekrar rapidfirea dönüşte) zorlanırsınız, "bu nasıl olacak ya?" gibisinden.. Ama bir kez alışıldı mı... :) Yanlız o kadar para verip aldıgınız dual kollarla olur da bi yere düşerseniz, gidonun tepesinde duran o kocaman hazneler atomlarına ayrılabilir, ki bu da pek hoş olmaz, zira pahalı aletler :) Ben Avşa'da sag tarafıma düştüm, sag XT haznesi bayaa bi çizilmişti.. Biraz daha sert düşsem kopabilirdi bile..

    Paranız varsa göbekleri XT alın, herkes böyle der. (Herhangi bir parça alırken/araştırırken mtbr.com sitesindeki ürün yorumlarını okumanızı tavsiye ederim)

    Onun dışında diger komponentler üzerine yorum yapamicam çok teknik bilmiyorum, zaten yukarda bayaa yorum yapılmış. Benim tavsiyem madem hidrolik fren kullanmak istiyosunuz, almışken öyle yapın. Para durumu iyiyse xt tavsiye ederim.

    Edit: Ayrıca şimdi ben tüm fren markalarının tüm kaliperlerinin rotor açıklıgı mesafesini bilmedigimden (belki bi standardı vardır, ben de merak ettim) "xtr kaliper hayes rotorla kullanılabilir mi?" veya "maguranın hidrolik kaliperi bilmemne markasının mekanik frenine uyar mı?" sorularına net bi cevap veremiyorum. Ancak yabancı sitelerde buna benzer kombinasyonlar görmüştüm (saint kaliperle, shimanonun rotorlarına benzemeyen bi rotor beraber kullanılıyodu misal...)
     
    Serden Us bunu beğendi.
  16. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    yağmur çamur ne kelime, 4 mevsim bisiklet üzerindeyim ben... bu nedenle vfrenler yazın iyi çalışıp kışın çok bakım gerektiriyor. diske geçmek istememdeki en büyük etken özellikle çamurlu ve buzlu/karlı havalarda frenlerin iyi tutmaması. neyse, bu yaz bitene kadar düşünmüyorum zaten, hem belki ben hidrolik alana kadar fiyatlar düşer yada başka bişeyler çıkar. yani yakın tarihte almayacağım freni. sadece göbekleri disk uyumlu alayım, nolur nolmaz. fiyatlara bakayım, ona göre model seçerim...

    jantları da öğrendim bu arada. northwave (yanlış yazmadıysam) vuelta imiş. birraz ağır ama çok sağlamdır diyolar. (aksini söyleyenler de var ama kullananlar memnun).

    bir de arada kaynar falan; şu disk frenlerin (hidrolik ve mekanik) parçaları birbiriyle kullanılabilir mi? bilen varsa... aldığım yer disk+rotor beraber veriyor göbek alınca (alma demeyin, daha ucuza geliyo böyle :) ). ona göre göbek seçimim değişebilir.
     
  17. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    dediğin aırlıne yazan cantlardan bendede var çoksaalam cantlar valla benimkilerin üzerinden araba geçti ama sadece biraz akortu bozuldu
     
    Serden Us bunu beğendi.
  18. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    orta mil olarak ne önerirsiniz? bu konuda biraz kararsız kaldım... daha doğrusu bilgim yetersiz. orta mil civarına mümkün olduğunca az su kaçmasını istiyorum. bazı modellerde göbeğin üzerine gres sürülmesi gerekirken bazılarında bu gerekmiyormuş galiba?
     
  19. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Mekanik diskli sistemde kola uyguladığın güç v frendekinden daha az değil, yani kuru arazide diskin avantajını yok, ama çamurda, ıslakta vs... V'ye göre tabi ki avantajlıdır.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  20. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    yok, o açıdan sormadım elise111s. mekanik diskler yamulunca çok ses yapıyo demişlerdi. dedim acaba çok mu kolay yamuluyo da şikayet var.