Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikleti aldım fakat bir sorun var.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında emrek14 tarafından paylaşıldı.

  1. emrek14

    emrek14 Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Carraro 419 Grunge'u Ankara'dan aldım. Sorun şu ki pabuçlar janta sürtüyor. Forumda biraz araştırdım akort ayarı bozuk diyen var. Pabuçları janttan uzaklaştır diyen var. Denedim ama galiba ya ben beceremedim ya da sorun başka. Sizce benim yapabileceğim bir şey var mı? Yoksa bir tamirciye götürmeli miyim? Sade bir dille anlatırsanız sevinirim. Teşekkürler :D

    [​IMG]
     
  2. Burak Sivrikaya

    Burak Sivrikaya Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskisehir
    Seviye:
    ilk önce jant akordunu kontrol et. bunu yapmak için freni senin fotoğrafındaki "4" numarali yerindeki metali içinde bulunduğu siyah metalden ayirarak yapicaksin. freni açtiktan sonra bisikletin hangi tekerine ait olan freni yapıyorsan ordan kaldir ve lastiği elinle çevir ve jantı izle. Eğer yalpalanma olmuyorsa akord tamamdir oluyorsa onu iyi bir bisikletçiye götürmen gerekli.



    jant akordu tamsa simdi sirada fren ayari var. eğer papuçlar ile jant arasında yeterince mesafe olduğunu düşünmüyorsan gidondaki fren kolunun tel giriş yerindeki vidayi sık. sıkacak yer yoksa "5" nolu yeri gevşetip biraz tel salabilirsin.

    jant ile papuçlar arasında yeterince mesafe varsa papuçlarin hizasını kontrol etmen lazim. ilk olarak frenleri sıktığında tam olarak jant yanağınamı bastırıyor onu kontrol et. eğer değilse "3" ve "6" numaralı yerleri gevşeterek ayarlayabilirsin. daha sonra papuçların jant ile yapmasi gereken açıyı ayarlaman lazim. ilk önce papuçların dönme yönüne göre ön taraflarının sürtmesi gerek. bu papuç ömrünü, fren kontrolunu arttırır; ayrıca ses yaptırtmaz.


    eğer frenin bir tarafı diğerine göre janta daha yakınsa (jant tam ortalanmış halde olsa bile); bunu "1" ve "7" numaralı vidalardan ayarlayabilirsin. sıkarsan sıktığın taraf daha çok çeker ve dışarı doğru asılır. diğerinin değmemesi için milimetrik ayar yapman lazım. eğer ikisinide çok sıkarsan fren kolu çok sert olur. onun yerine ikisinide gevsetip oyle ayarlamak.


    Not: "1" ve "7" nin aksine "2" "8" "5" "3" "6" sonuna kadar sıkılmış "4" tam yerine oturtulmuş olmalıdır.
     
    emrek14 bunu beğendi.
  3. emrek14

    emrek14 Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Tekerlekte çok az bir yalpalama var ama çok az. Pabuçların ön tarafını sürtme olayını nasıl ayarlarım onuda anlatabilir misin? Bir de frenleri sıktığımda çok anormal bir ses çıkıyor ki bunun da pabuçların yeni olmasına bağlıyorum umarım haklıyımdır.
     
  4. Burak Sivrikaya

    Burak Sivrikaya Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskisehir
    Seviye:
    [​IMG]


    tabi bu temsili resim sen onu deneyerek hallediceksin,
    (oklar jantın dönüş yönünü temsil ediyor)