Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bisiklete motor takmak

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında muhammed safa çetinkaya tarafından paylaşıldı.

  1. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arkadaşlar bazı forumlarda dolaşırken gördüm ve bi anda bu işe merak saldım baya bi düşündükten sonra nasıl yapabileceğim hakkında bi fikir sahibi oldum. arkadaşlar bisikletin arkasına takılan demirden sepetler var ya oraya bisikletin dişlilerin üzerine elektrikli motoru yerleştirip küçük bi dişliyi motorun dönen kısmına kaynak yapıyoruz.bir zincir sayesinde motorun herhangi bir dişlisine takıyoruz eğer motorunuzun gücü düşüksebüyük dişliye takın motorunuza uygun volt aküyü yerleştirip anahtarı gidona yerleştiriyoruz.

    çalışıcağından eminim daha yapmadım uygun motor arıyorum biraz araştırdım 250-300 watt gücünde 48 volt luk elektrikli bisikletler 70-100 kg taşıyormuş bunun gibi bişi arıyorum eğer yaparsam resim ve video koyarım
     
  2. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bunu bende düşünmüştüm baya ama aktarmayı vitesleri kullanabilecek şekilde bir türlü oturtamadım kafamda. Motor bisikletin tüm vites sistemine bağlanabilse ( elektrik motorlarında devirin güç ve tork ile ilgisi yok, her devirde sabit güç üretiyor diye biliyorum ) yokuş yukarı çıkışlarda motor tıkanmamış yokuş aşağılarda da deli gibi hız yapılmış olunur :) Aynakolun pedallarını söküp motoru bir dişli ve zincirle aynakol dişlilerinin olmadığı tarafa maksimum 160 - 180 kadans yaptıracak kadar bağlamak işte benim bahsettiğim sistem :)

    Elektrik motoru 6000 devir yapsa dakikada maksimum onu zaten 180 devire düşürdüğümüzde elimizde muazzam bir güç ortaya çıkacak. O güçlede birinci viteste bisikletin çıkamayacağı yokuş yoktur heralde. Göbeklere janta zeval gelmesinde tabi :)
     
  3. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
  4. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    orkun abi çok gzl yapmışsın ama giidonun hemen arkasındaki kutu ne işe yarıyo
     
  5. RAHMİ

    RAHMİ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    784
    Beğeniler:
    363
    Şehir:
    Isparta
    Seviye:
    Bunun yerine bir mobilet al o da hemen hemen böyle zaten:)
     
  6. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    işin en elencli kısmı birleştirmek ve arıca bnm için elektrikli olması daha avantajlı
     
  7. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    ilave akü gibi duruyor ama bende tam çözemedim yapan arkadaşta 1 mesaj yazmış sonra kayıp keşke bir iki resim daha ekleseymiş
     
  8. Barış Karapınar

    Barış Karapınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2010
    Mesajlar:
    650
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    istanbul/çengelköy
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Benzinli motor kitleri satılıyor bazı alışveriş sitelerinde araştırırsanız google den bulabilirsiniz.
     
  9. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    abi bu bisiklete motor takınca frenle birlikte motorun durmasını nasıl sağlıcam?
     
  10. orkun tulu

    orkun tulu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    231
    Şehir:
    izmir - buca
    Seviye:
    fren bacaklarının hareketinden kuvvet alacak bir düğme tasarlamak gerekiyor.
     
  11. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hmm anladım okadar zor deildir heralde
     
  12. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Motorun sürekli çalışmaması gerekir yalnız. Freni bıraktığın gibi tekrar harekete geçerse bisikleti kaçırmamak elde değil. Motoru çalıştıracak, özünde kapı zili düğmesinin işlevini yapacak olan küçük bir anahtar yapılıp gidona monte edilirse sorun kalmaz. Anahtar kapalı olduğu sürecek motor çalışır. Parmağını üstünden kaldırdığında çalışmaz ;)
     
  13. muhammed safa çetinkaya

    muhammed safa çetinkaya Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    mantıklı belki öyle yaparım
     
  14. geotechme

    geotechme Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    bisikletüstü
    Seviye:
    aslında göbekten motorlu bişey olursa iyi olur yokuş ççıkmak için ama hafif :)
     
  15. berkay iriyarı

    berkay iriyarı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    364
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    izmir--buca
    Seviye:
    proje güzelde bisikletin orjinallliğini bozmayın abi bisiklet iki tekerli pedallı frenli pedalına bastıkça giden bir araç olarak kalsın.:)
     
  16. hakan70

    hakan70 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2008
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    hiç kullanan varmı bu motor kitlerini nasıl verimlimi