Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklete motor takıcağım.Lütfen bakın.

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Serhatb55 tarafından paylaşıldı.

  1. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    İyi günler. İstanbuldaki bisiletimle ilgili bir kaç hafta önce bir konu açmıştım.Modifiye edecektim ama sonra bir şey daha geldi aklıma. Onu motorlu bisiklet'e çeviriceğim.İşte ayrıntılar.
    -------------------
    NOT: Bu projeyi ciddi ciddi gerçekleştireceğim. Yazın istanbula gittiğimde ağır olması ve sürüşünün zor olması ve beni çok yorması gibi nedenlerle motor takıyorum.Ayrıntılı nedenleri ilk cevabımda yazılı)
    -------------------------------------
    1- 35-40cc'lik çim biçme motoru gibi küçük bir motor'u bisikletin şekildeki yarine kaynaklayacağım.
    2- Aynakol'a bağlı olan zinciri aynakoldan çıkarıp motora bağlayacağım, arka mekanizma aynen duracak (makara dişliler vs.)
    3- Motosikletlerdeki elimle gaz vermek için olan tutacağı alıcağım.
    4- Arka dişliler çok küçük geleceğinden tırmanma dişlisi olan bir arka dişli alacağım. (en üsteki kocaman olan)
    --------------------------------------
    Pedallar boşta kalacak ayak desteği olarak kullanacağım yani bir işlevi olmayacak.
    Arka dişliler muhtemelen hep 1de olacak, çünki motor çok hızlı çalıştığı için 3. vitesde 120 km'ye çıkmam an meselesi. Ayrıca şimdiki dişlilerle 1. vitesde bile zor kalkacağından eminim çünki peugeot 103 50cc lik motorlarda hayvan gibi dişliler var ve ona rağmen 60-70 yapıyor ki benimki 30 yapsa yeter.
    Dişliler böylede yetmezse arka dişlileri çıkarıp arkaya aynakoldaki dişlileri takacağım. (Çok dahabüyük oldukları için)
    Eğer makaraya büyük gelirse makarayıda çıkarıp tek vites yapacağım ve zinciri kısaltacağım (mesafeye göre)
    Motoru Kadroya bir şekilde kaynakladığım bir parçanın içine oturtacağım.
    ----------------------------------------
    1- Sizce İyi bir fikirmi?
    2- Bütün bunları yapmak kolay gözüküyor ve aslında çok zor bir yeri yok. Sizce yapılabilirmi?
    3- Siz yolda görseniz bu aleti ne tekpi verirdiniz?
    -------------------------------------
    İşte buda küçük bir taslak;

    [​IMG]
     
    Eorekan ve heisenberg3910 bunu beğendi.
  2. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    şu an için çok hoş görünüyor.fakar depayu nereye koymayı planlıyorsun?
    eğer başarılı olursa aynı projeyi babamın bisikletine uygulamak istiyorum :D
    merakla bekliyorum. başarılar...
     
  3. punkermanmania

    punkermanmania Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2006
    Mesajlar:
    425
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    walla degısık bır olaya baslamıssın , sonucta guzel bırseylerın meydana cıkacagı bellı, konuyu dıkkatle takıp edecegım .

    1- bence guzel bır fıkır

    2-ıstersen yapabılırsın bence bu kadar kafa yormussun artık sadece uygulama olayın kalmıs .

    3-ben bole bır altet gorsem , yanına gıder ve ıncelerdım .

    bol sans !!!
     
  4. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Çok teşekkürler.

    *zürey: Depoyu unutmuşum hatırlatma içn teşekkürler :D muhtemelen onu proje bitince boş bir yere yerleştiririm.

    *punkermanmania: Konuyu takip edmenizde sorun yok ancak bunu istanbuldaki bisikletime uygulayacağım.
    Burdaki 310 ytl lik bisiklete uygulayamam yazık olur bisiklete ve adı üstünde sürmeyi kolaylaştırmak için biraz daha pahalı yapımış ve sürmesi çok keyifli.
    Ancak istanbuldakinde bayağı yoruluyorum.Size göre ağır bir bisiklet ve 140 ytl'ye aldım ve sürmesi zor ve keyif vermiyor.Ve istanbulda (belki bilen vardır) ümraniye içinde hergün aşağıdudullu'dan ıhlamurkuyuya gidiyorum.Uzak mesafe olmasının yanısıra çok yokuşlu.

    ***İstanbula yazın gideceğimi ve gidince babamı masraflar için ikna etmeye çalışacağımıda unutmayın :) (Ne diye bilirimki sonucta ne yazıkki onun içinde bisiklet bir ulaşım aracı niteliğinde pek değil yani işe yarıyor ama zaman geçirmem için aldı.

    Not: Bisiklet yeşil bir araç yani çevreyi kirletmediği içn seviyoruz ve bu projeden sonra çevreyi azda olsa kirleticek yani motosiklet olacak bu yüzden bir çok bisikletçinin ilgisini çekmiyeceğini düşünüyorum. (Orjinalinde bisiklet olmasından başka)
     
  5. S. Burak Cebeci

    S. Burak Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    istanbul/küçükyalı
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bence gitbi motorsiklet al kardeş :)ama gene de güzel proje tebrikler...
     
  6. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    lindemann, Serhatb55 ve heisenberg3910 bunu beğendi.
  7. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Motosiklet aldımı onlarca sorun çıkıyor (Örn: 13 Yaşında olmam, Ehliyet, plaka, vergi vs.)

    ------------------------------------------

    temu90: Benimki bu ikisinden biraz daha farklı.En önemlisi motor önde.

    Ancak bu bisikletlerin sahibi galiba sensin. Öyle ise bir kaç şey soracağım.
    Değilsen ve yapanı tanıyorsan ona bir kaç şey soracağım.

    Motor konusuna gelince 400 YTL civarında bu motor. Yani alamam :) aslında hurdalıktan alıcaktım motoru 30-40 ytl arası demişlerdiç
    Ayrıca benim koyacağım yer için fazla büyük. Depo ayrılıyorsa olur ama onun dışında alamam yinede.

    Bildiğin daha ucuz motorlar işime yarar. ancak 25cc'den daha küçük olmasın ve 50 ytlden fazla olmasın yeter (Çok şeymi istedim :D)
     
  8. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Elektrikli scootur dedikleri motorlardan al dicem vergisi plakası vs. si yok ama aldıgın zevk bisiklettin 26"lik koca tekerlerinden aldıgın zevkle bir tutulamaz bence bu çabanda haklısın:D Projen bitince görmek isterim:) başarılar..
     
  9. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Ben motoru aramaya devam. Yaza kadar bolca vaktim var.

    Merak ettiğim biyer var: Motoru kadroya nasıl tuttura bilirim aynı yere?
     
  10. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    bence hiç uğraşmayın size motorumu sadece 2500 ytl ye satabilirim yamaha ybr 125 2006 model daha 18.000 km de :)
    bence motosiklet motosiklettir.!
    [​IMG]
    bisiklette bisiklet..! bozmaya hiç gerek yok :in:
    [​IMG]
    saygılar..
     
    Ahmet ERTAN bunu beğendi.
  11. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Benimkide öyle bir bisiklet olsa hiç bozmam ama öyle bir bisiklet değil ve en iyisi bu.

    Motosiklet: Fazla geliyor, Bisiklet : Yetmiyor
    Ayrıca şu an 16 yaşındayım ve motosiklet süremem (Sürebilirimde polislerden kaçarak)

    Başka çare yok :)
     
  12. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    seni çok iyi anlıyorum canım kardeşim ;) umarım en iyi bisiklet ve motosikletlerin olur :in: sevgiler saygılar...
     
    Serhatb55 bunu beğendi.
  13. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Bu arada önceki mesajda 13 yaşındayım demişim 13 yaşında değilim 16 yaşındayım (3 ile 6 üst üste olduğundan yanlış yazmışım)
     
  14. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Serhat'çığım hani yanlış anlama ama iyi niyetle söylüyorum. Bakma her ne kadar yapılabilir görünse de senin için astarı yüzünden pahalı bir hal alır bu iş. Çünkü işçilik gerektiren bir olay bu. İşçilik demek alet edevat demek. O da= Para. Bir ustaya yaptırayım desem tanıdık olması lazım yoksa yanarsın.

    Neyse ben yapacaksın gibi konuşayım. Bir kere motoru o şekilde oraya direk takamazsın, yada kaynatamazsın. (Motor bloğu aliminyumdur) Bir yuva yapman lazım ki motor seviyesini tutturabilesin. (Motor karteri düz durmalı) İkincisi aktarmayı direk arka dişliye verirsen o bisikletle anca düz yolda gidersin. Aynakol üzerinden verirsen yokuşlarda motoru yok yere zorlamazsın.

    Daha birşeyler var ama sen hele bir başla (tavsiyem başlama ama) devamını getiririz.

    Kolay gelsin.
     
    Ali AKTAŞ bunu beğendi.
  15. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    Tanıdığım bir usta koy ancak metal işlerinden anlayan bir tanıdığım var.Kaynak yapabilir.Arka dişliyi büyütüceğim yada aynakoldaki büyük dişliyi arkaya takcağım. (Kaynakla olur muhtemelen) Ancak motoru oturtmak için yuva yapmam gerektiğini biliyorum. Ancak nasıl bir yuvaya oturtabilirim bilmiyorum. O yuvanında resimdeki yere oturması için bayağı küçük olması lazım yoksa motoru koyucak başka yer bulmam gerekicek.

    Evet gerçekten teknik bir iş olduğundan zorlaşmaya başladı. Ancak metal işlerinden anlayan tanıdığım halamın oğlu yani yakın akrabayız. İstanbulda elektrik panosu yapıyor. Bisiklet ve motordan anlıyor yani bunu ona yaptırabilrim.

    Bu arada bisikleti nerede kullanıcağımıda söyliyeyim. Sabah ortalama 3 km yol gidiyorum ve bunu 2 kmsi tamamen yokuş aşşağı. Kalan 1 km tamamen yokuş yukarı. Gittiğim yer halamlar. Orda arkadaşlarımı alıp akşama kadar 2 bisiklet Ümraniye içinde dudulludan atakent'e kadar her yere geziyoruz. (Benim arkamda sele var biri oraya biniyor diğerinin bisikleti var ancak yani sizinkiler gibi değil. Carrefour'dan alınmış süspansyonsuz 21 vites düz bisiklet. Benimki süspansyonlu sadece) Akşamda arkadaşları halamlara bırakıp ben aynı yolu geri dönüyorum. (Bu sefer 1 km dik aşağı ve 2 km çok dik değil ancak yinede ciddi şekilde mobiletleri çıkarken bağırtan bir yokuş. Orayıda geçince 20-30 metre eve gidiyorum ve mesayim bitiyor. Evelsi gün aynı şekilde ve böyle 1 aya yakın devam ediyor. O yüzden motorun biraz dayanıklı olması gerekiyor. Sonuçta gün içinde 20 km yol yapıcak ve bu 20 km boyunca tam 100 kiloyu yokuş yukarı yokuş aşağı çıkarması lazım.


    ------------------------
    Planı biraz değiştirdim, (Temu90'a yeniden teşekkürler, resimler ve site için) normal sürüş mekanizması aynı kalacak ve zinciri bisikletin sol tarafından geçecek. Yaniarkaya yeni ve büyük bir dişli gerekecek. Ancak sol tarafa takıcağım bunu. Böylece yokuş yukarı çıkarken bir nevzede olsa motorun hararet yapmasını engellemiş olacağım. Ve 2 metrelik yol için motoru çalıştırmam gerekmeyecek.

    İşte Yeni Taslak;
    [​IMG]
     
    temucin90 bunu beğendi.
  16. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Peki bisikletinin eklem yerleri, kadrosu ve hatta jant çemberleri motorun yarattığı o güce dayanabilecekler mi?
     
    Serhatb55 bunu beğendi.
  17. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Canım kardeşim,

    Gel vazgeç bu sevdadan, ileride paran olur vs. olur harca birşey demem, ama şimdilik yapma.

    Takacağın motor maksimum 1 bilemedin 2 beygir. 100 kilo siz, 20 kg'da velespit, motor/ depo/ aktarma/ egzos vs. sistemi de bir 20 kilo desen. Toplamda etti mi sana 140 kg. Şimdi bir düşün bu kadar ağırlığı o kadarcık motor yokuşlarda nasıl çeker? (arkadaşın seni itmeye gönüllüyse neden olmasın :)

    Diyelim ki super güclü torku yüksek bir motoru buldun. Motor gücünü aktarmak için sol tarafa dişli demişsin. Bu işi kaynakla yapamazsın, fixie denen göbek bulman lazım, yada sanayi tipi kayışlı göbek. Bunları bulman imkansıza yakın, bulursan da el yakar. Hadi buldun diyelim çok ince işçilikle aktarma hattını tam düz olarak tutturabilmen lazım. Yani motor gövdeye milimetrik tutturulmalı.

    Arkadaki amortisoru de sabitlemen lazım tabi bir de, yoksa aktarmayı yapamazsın.

    Sözün özü, bu kadar şeyi yapmak sana astarı yüzünden pahalıya gelir. O parana yazık etme.
     
  18. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bisikletin kadrosunda problem oluşacağını pek sanmıyorum ama motorun gücü yetmeyecek gibi geliyor bana da:(
    hadi oldu diyelim, çalıştı ve 30 km/h hız yapabiliyor.bunu en fazla 1 hafta sürdürür.sonra rubledir, aynakoldur, motordur vs vs sallanmaya başlayacak.parçaların çok milimetrik sabitlenmesi ve uyum içinde olması gerekiyor.
     
  19. Serhatb55

    Serhatb55 Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul - Ataşehir
    Seviye:
    HaliliOzturk;

    Valla motosiklet motoruda taksam dayanır (eklem yerleri, kadrosu ve hatta jant çemberleri) Ancak zincir kopar ozaman orda sorun yok.

    aydin; Motor 5 kilo civarında, deposu ve egrozu içinde (sanırsam egzoz yok bile direk dışarı veriyor) Deposu dolu olsa taş çatlasa 2 kilo yakıt alır. Aktarma dediğinden anlamadım, Zincirden ve yeni dişlilerde bahsediyorsan birkaç gram. hadi ek şeyleride sayalım 10 kilo anca ediyor hepsi. Arkadaki amörtisör sorun yaratmıyor. Dişliler kaynakla tutmaz orası doğru; sağ tarafdaki dişliler nasıl takılıyorsa aynı şekilde sol tarafada takılıyor. Bunu bugün gittiğim bisikletçide sordum (bunnunla birlikte bir çok şeyi).

    Anlaşılan 10 kiloya yakın fazladan ağırlık ve motoru gövdeye oturtma dışında sorun çıkmıyor.

    zürey; Motor gücü 2 beygir.Başta banada öyle gelmişti ancak sordum; (cevabı yine aynı bisikletciden) Sola normal bir dişli yerine mobilet dişlilerinden takıp o sorunuda hallediyoruz. Sonuçta mobiletlerde 3-4 beygiri geçmiyor. O kadar büyük dişli var ona rağmen devir hızı rayesinde 60 km'ye çıkabiliyor.

    Teşekkürler yardımınız ve ilginiz için çok çok teşekkür ederim. İstanbula gidene kadar 2 kez istanbulda babamla birlikte 1 kez daha düşüneceğim.

    Nede olsa bir işi 2 kere düşünüp 1 kere yapmak gerekir. :) Hayırlı akşamlar.
     
  20. serdarthenever

    serdarthenever Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Buca - İZMİR
    Seviye:
    Bence bu enerjini başka projelerde değerlendir, zira Amerika'yı yeniden keşfetmene gerek yok. Zira piyasada "moped" veya "mobilet" olarak adlandırdığımız tek silindirli motorlu bisikletler ve elektrik motorlu bisikletler o kadar yaygın ve ucuz ki, yukarıda bahsettiğin tasarıma harcayacağın paraya, zamana ve emeğe yazık olabilir...