Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklete dair her şeyin pahalı olma sorunsalı

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında mehmetsunu tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.417
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu ne ya. Artık isyan edesim geliyor. Bir v fren ayağı almak için nette araştırma yapıyorum. Aradığım ürünü bulamadığım gibi en ele alınır türden üründe 100 tl. Elle tutulur bir seleye 250 tl, bir gidon boğazına 50 tl, bir fren papucuna bile 25 tl para veriyoruz. ürün birde karbon ise yanına yaklaşılmıyor. Eskiden bizim velet olduğumuz günlerde dünyanın en pahalı sporunun malzemeleri nedeniyle tenis olduğu geyiği dönerdi. Bisiklet dünyasının içine girdikçe pahalılıkta bisikletin alternatifsiz olduğunu öğrendim. Formula ile yarışıyor nerdeyse. Koşuda bir şort bir ayakkabıya ihtiyaç duyarsın. Bisiklette sadece aksesuarlardan biri olan ayakkabı bile bayağı bir servet değerinde. Bütün bunlara sebep, bisiklette diğer sektörlerde olduğu gibi nerdeyse toplama sanayini saymazsanız % 100 dışa olan bağımlılığımız. Yerli firmaların bile kadro, maşa dair bütün komponentleri neredeyse ithal ürün.
    Bisikletin ne denli pahalı bir spor olduğunu ispat için hiç üşenmedim, oturdum dünyanın en pahalı ulaşım araçları olan uçaklarla bisikletler arasında bir kıyaslama yaptım. bu uçak işlerinden hiç anlamam nette ilgili sitelerde uçak ağırlığı denildiğinde nerdeyse bir düzine rakam karşımıza çıkıyor. Yok boş ağırlık, yok kalkış ağırlığı, yok şu. Ben boş ağırlığı dikkate aldım. Eğer bisikletseverler içinde bu uçak işinden anlayan pilot, mühendis, tekniker gibi meslek mensupları varsa bizi daha iyi aydınlatabilirler.
    İşte uçak ağırlık ve fiyatları.

    Model Ağırlık (kg) Fiyat (dolar) Kg fiyatı (tl)
    Boeing 737-700 38147 75000000 3800
    Boeing 777-300 160120 315000000 3800
    Airbus a321-200 71500 110000000 3000
    Airbus a320-200 61000 92000000 3000

    Şimdi birde anlı şanlı bisiklet modellerinin Türkiye fiyatlarına bir gözatalım.

    Model Ağırlık (*) Fiyat (tl) Kg fiyatı (tl)
    Focus izalco team sl 1.0 7 21000 3000
    Cervelo P5 7 26000 3700
    Specialized s-Works venge 7 28000 4000
    scott foil Premium 7 31000 4500

    (*) Bisikletlerin ortalama ağırlıkları karşılaştırma kolaylığı bakımından 7 kg alındı. Bu modellerin bir kısmı 7 kg den daha hafif modeller dolayısıyla bisikletlerin kg fiyatı tablodaki fiyatlardan daha fazla.

    Yukardaki kıyaslama bile üzerinde bir sürü hi tech ürünü bulunan, bir yığın arge faaliyeti ve onbinlerce mühendisin titiz çalışması sonucu ortaya çıkan uçakların bile bisikletlerden daha pahalı olmadığını ortaya koyuyor. yani bisikletseverler biraraya gelipte elbirliğiyle bisiklete verecekleri ücret payında uçak almaya kalksalar bir havayolu şirketi bile kurabilirler.
    Bisiklet, yedek parça ve aksesuarlarını ne zaman ucuza alacağımız ise sanki havayolu şirketi kurmaktan daha uzak bir ihtimal gibi geliyor bana...
     
  2. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Kardeşim yaşadığımız ülke'de ne ucuz ki,

    bundan 7 sene öncesi,dairelerin fiyatları 80.000 TL idi,şimdi aynı mühitte ki daireler 160.000 TL, ve her geçen gün artmakta..

    insanların çok para kazanma hırsı yüzünden,ceremesini herkes çekiyor ..

    ve bu 7 sene içerisin de,bir çok ürüne , benzine , inşaat sektörüne , gıda sektörüne, su'ya , elektriğe , doğalgaza zam geldi ve gelecekte,hangi birini saysam bilmiyorum,o kadar şey var ki..
     
    MakRo, Zafer KAPLAN, Volks ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. M.Rauf

    M.Rauf Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2012
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    geri kalmış ülkede yaşamanın zorlukları bunlar. her tür hobi, spor vs malzemesi pahalı çünkü hepsi ithal ve ortalama gelir çok düşük vergiler yüksek.
     
  4. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bisikletten para kazanmayan profesyonel değilseniz veya uzun yol sürücüsü olup 1 günde 100-200 km gibi mesafeler gitmiyorsanız; karbon malzeme yerine daha ucuz olan alüminyum ve hatta çelik olan aksesuarları tercih edebilirsiniz.

    Bazı ürünler gerçekten profesyoneller veya kısa sürede çok uzun kilometreler kat eden uzun yol kullanıcıları içindir. Bu da ürünlerin hafif malzemeli olması, çok uzun kilometreler dayanması tercihine iter bu tip kullanıcıları. Dolayısıyla hem hafif hem dayanıklı, hem de çok hassas ölçülerde üretilmiş ürünleri doğal olarak daha pahalı kılar.

    Çok uzun kilometreler yapmayan ve profesyonel olmayan biriyseniz; çok dandik olmayan orta halli daha ucuz ürün veya atıyorum örneğin iyi bir marka olup da Shimanonun 100 tl'lik modeli yerine yine shimanonun, sizin işinizi görecek 50 tl'lik modelini tercih edebilirsiniz.

    Bakım da çok önemlidir. Bakım, temizlik ve yağlama; hareketli mekanizmaların ömrünü artırır; bu da maddi olarak size destek olur.

    Bazen fiyatlar gerçekten uçuk oluyor. Motosiklet alın daha iyi:) Ama bisikletin keyfi ile motorun keyfi ayrıdır. İkisi de ayrıca güzeldir.
     
  5. Fatih Olgun

    Fatih Olgun Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2012
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben zaten anlamıyorum sadece gezmek için neden 3 bin Tl lik yol bisikleti alınırki.Çok paran vardır alırsın onu anlarım ama israf gibi geliyo bana.Xrs 700 aldım çokta memnunum.3 bin tl'lik bisikletten alacağım zevki alamıyorum belki ama gezmek için çok güzel.Ayrıca zaten her şey yurdumuzda çok pahalı.
     
  6. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    804
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    benzinden dolayı bisiklete sığındık oda artık dert :D
     
  7. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    En azından kadrolarda çakma kadro ya da kaliteli taklit kadro yoluna gitmekte fayda görüyorum. Kadroyu kıracak kadar zorlayan biri değilim, olmayacağım da. O yüzden sakınca yok bence. Fakat onu da kendimiz getirmek zorundayız. Çakma ya da kaliteli taklit kadroları getirip, burada dünyanın parasına satanlar var. Onun da suyu çıkmış, sebebini anlamadığım şekilde.

    Onun dışında, yazacak şey çok ama şimdi kendimi yormak istemiyorum. Boşa gidecek her şey. :) En basiti, forumun sahibi Delta Bisiklet'in fiyatlarına bakılabilir. CRC, Merlin Cycles, Evans Cycles sitelerine girin, fiyatı Euro yapın. Sonra Delta'ya veya Erdoğanlar'a girin, fiyatlara bakın. Fazla söze gerek yok.
     
  8. Samet Yıldırım

    Samet Yıldırım Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yahu 5-6 ay para biriktirip alabildiğim Kron XC150'den sonra forumda uzun süre takılıp birşeyler öğrendiğimde bu konu benimde çok değişime gitti.

    Öyle bisikletler varki Sadece frenleri benim bisikletimin 2-3 katı değerinde.Tabi bunların profesyonellere özel olarak yapıldığını düşünürsek normal olabilir.

    Keşke bu kadar fazla olmasaydılarda böylesine güzel bir sporun güzelliği kursağımızda kalmasaydı.
     
    alper 76, erkan_harman ve Çağlayan bunu beğendi.
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Kişisel olarak almayın, örnek olsun gibisinden alıntıladım yazıyı ama bu gibi düşüncelere katılmıyorum. Neden derseniz, fiyatla beraber parçaların ömrü de uzun oluyor. Zamanının 45 milyon TL'lik iyi diye aldığımız Bianchi'siyle her hafta sonu tamirciye gitmek zorunda kalırdım (Günde ortalama 20 km sürüş ile). İlla ki kendim çözemediğim arızası çıkardı, 1,5 hafta düzgün gitti mi işkillenirdim o derece yani. Sonra mekanik disk frenler ilk kez piyasada gözükmeye başladığında toplama bir bisiklete 500 milyon TL isteniyordu ki bütçem o ara olmadığından alamadım. Bakım ve parça ömrünü bilemem tabi ama deneme sürüşü yaptığımda yağ gibi akıyordu yolda. 2-3 sene geçtikten sonra 1000 TL civarı harcayıp Deore setli bir bisiklet topladım. Bisiklet tamircisinin yüzünü bile unuttum ondan sonra (şehirlerarası yolculuğa bu bisikletle başlayabildim zira eskisi ile başıma mutlaka yolda onaramayacağım bir iş geliyordu). Yılda bir akordları kontrol ettirdim mi tamamdı herşey. (Kendi yaptığım bakımlar hariç).

    Ama genel olarak konuşursak parça, aksesuar ve giyim fiyatları cidden çok uçuk. Baştan aşağı ithal zaten.

    İthal demişken... Bir yerli firmanın iç lastiğini kullanmaya başlamıştım. Sonra patlakla uğraşmamak için patlak önleyici aldım. O yerli firmanın lastiğine patlak önleyiciyi doldurmaya gönlüm elvermedi. Çünkü adamların lastiği 3-5 ay sonra çatlak çatlak olup hava kaçırmaya başlıyor. Patlak önleyici kullanmazken zaten 3-5 ayda yeterince delik deşik olduğu için değiştiriyordum lastiği. Ama kullanmaya başlayınca iş değişiyor ve yerli firmayı tercih etmemek durumunda kalıyorum. E yerli firma da sadece sattığına bakıyor gördüğüm kadarıyla, çünkü lastik kalitesinde en ufak bir gelişme yok. Demek ki Ar-Ge ekibini amacı doğrultusunda çalıştırmıyor. Bu durumda niye ucuzu sürekli alayım, pahalısını daha seyrek alırım diyerek ithal ürünü tercih ediyorum.
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  10. GLN

    GLN Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mart 2012
    Mesajlar:
    1.555
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    İstanbul-Kütahya
    Seviye:
    Söylediğiniz şey bir tek bisiklet için değil ama araba mesela bir örnek wv golf güvenli,iyi sayılabilicek bir araba fiyatı 50 bin civarı ama 3-5 milyonada araba var. Bu hesabı yaptıkmı o arabanında frenlerinin fiyatı 50 bine denk gelir :)

    ve konuyu açan arkadaşın mesajına gelirsek gerçekten bisiklet parçaları çok pahalı ben daha çok yurtdışı sitelerini tercih ediyorum alışverişte. Marka hastalığı olmayan kişilerinde böyle yapmalarını öneriyorum. Bir gerçekte varki ülkemizde ne ucuzki karıştırırsan neler çıkar hiç gerek yok girmeye boşuna :)
     
    Çağlayan bunu beğendi.
  11. Ali Demir

    Ali Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    722
    Beğeniler:
    1.671
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    size katilmamak elde degil. bisiklet sporu, cok pahali ve herkesin rahatlikla yapabilecegi bir spor degil.. en dusuk, baslangic bisikleti olarak gordugumuz bisikletler 500tl civarinda. az para mi Allahinizi severseniz. helede asgari ucretin bu kadar dusuk oldugu bir ulkede...

    ve, bazi bisikletciler buna tuz, biber de ekliyor... en hafif bir vites ayarina bile 20 tl ucret alanlar var... insanlara bisikleti sevdireckelrine, iyice sogutuyorlar. ticaret boyle bir hale gelmemeli...
     
    yusufgs3625 ve Çağlayan bunu beğendi.
  12. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Ben özellikle aksesuar ve yedek parça için yazdım. Tabi ki, bir bisiklet çok kötüyse çok uğraştırır; masraf yapsanız da ayar tutmaz. Ben böyle bir şey önermedim önceki mesajımda. Bunu şöyle örneklendireyim:

    BMW'nin 50 bin euroluk modeli de var 350 bin euroluk modeli de var. 50 binlik modelini alan tamirciden çıkmaz; 350 binlik modelini alan da tamirciye hiç gitmez diyemeyiz. Her ikisi de tamir açısından güvenilirdir. 50 binlik alın derim. Hem tamirciye gitmeyin hem de cebinizden çok para çıkmasın.

    Ama biri gider de çin malı araba alırsa tamircinin kızıyla evlenirse ancak paçayı sıyırır.

    Veya 50 bin euro BMW yerine 20 bin euroluk Honda al; yine tamirciye gitmezsin göreceli olarak. Daha akıllı seçim olur bu.

    Sonuç olarak her şeyin en ucuzu en iyi değildir !!

    Kaliteli parçanın/markanın ucuzu iyidir.

    Tabi bir de şu var. 1000 km bile kullanmamak üzere bisiklet alan kişinin 20000 km dayanacak yedek parça alması da akıllıca değil. Kullanım amacı da önemli.

    Çok kötü ürün de bizi stresten strese masraftan masrafa sokar.

    Akıllı seçimler bizi hiç üzmez.

    Ürüne öncelik vermek de çok önemli. Bisiklet lastiği çok önemli (güvenlik için yol tutuşu karşılayacak kalite, patlamaya dirençli olması için malzeme) iken; bisiklete takacağınız zil 200 tl'lik olsa ne olur 5 tl'lik olsa ne olur. Önemli şeylere masraftan kaçınmamak ama önemsiz şeylere de masraf yapmamak.
     
  13. gidonboğazı

    gidonboğazı Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2012
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    ''sahip olduklarımız sonunda bize sahip oluyor işte.'' tyler durden'in dediği gibi... 200-300 liralık bisikletten elbette farklı milyarlık bisikletler ama sonuçta bu işin hobisinde olanlar ekmeğini bisikletten çıkartmayanlar için müsriflik, gereksiz hatta saçma bence karbon bisikletler. bende şuan bir iki bin liralık değeri olan bir bisiklet peşindeyim ama bir kere alayım tamam mantığı ile bakıyorum. ama dediğim gibi gereksiz bence bu 10 binleri bulan bisikletler. ha adam sporunu yapıyordur ekmeğini kazanıyordur ya da parası boldur bilemem...
     
    Serrchi, Çağlayan ve Özgür Türker bunu beğendi.
  14. Altın Sikke

    Altın Sikke Programmer

    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Doğukan S.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ülkemizde +Bonus pahalı :islik:
     
  15. serhant

    serhant Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    19 Şubat 2016
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    Kapadokya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @mehmetsunu Gerçekten size katılıyorum ve aynı durumdan bende müzdaribim.Şu 3 ayın içinde 400 TL bisiklete harcadım geçen senede 200 TL harcadım inanır mısın resmen borç batağına sürüklenmiş haldeyim.Bir taksit bitmeden diğeri geliyor.Parça,ekipman almasam içim rahat etmiyor.En basitinden konuşuyorum bir lastik 40-45 TL iyi kasklar 80 TL'den aşağı değil.Hatta geçen hepsiburadadan kask sipariş verdim kask 87 TL bir baktım kdv 15 TL :( Her şey çok pahalı.Hele hele bisikletçilerin bir kısmı insanları öpmek için sıradan sıraya giriyor.Bir işin düşmesin hemen insanı kuyunun dibine çekiyorlar.
     
    mehmetsunu ve mersault bunu beğendi.
  16. Murat Ak.

    Murat Ak. Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2014
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    abi yurtdışında 1200 -1500 euro alan biri baya iyi 105li karbon bir bisiklet alabilirken bu paraya Türkiye'de 1200 - 1500 tl alan biri rüyasında alabiliyor ancak.Bu da paramızın alım gücü ,ülkemizdeki vergiler vs. vs. vs. milyon tane etken var.Keşke en azından bir spor teşvik edilse (pırlanta da kdv 0 )
    Bisiklette de 1 e çekseler bu bile inanın bayağı teşvik eder insanları ama işte sadece söylemekle yetiniyoruz.
     
  17. Eagle

    Eagle ...flew up into the sky

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.961
    Beğeniler:
    4.390
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Savaş
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aslında gayet normal bir durumdur. Neticede Türkiye'de üretimden çok tüketim çılgınlığı var. İnsanlar nereye yönelirse, fırsatçılar da oraya kayıyor. Ondan sonra ölücülere bir ton laf ediliyor. Halbuki laf edilmemesi lazım. Bugün ölücüler için (bilhassa DH ölücüleri) geleceğin zenginleri deniyordu. Geleceğin zenginleri mi bilmiyorum ama kapitalizme çomak soktukları kesin, onu biliyorum.
     
  18. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.077
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yarışlara katılmıyorsanız, pahalı ürünleri kullanmamıza gerek yok. Hurdacıdan aldığım 16.5 kg'lık demir Bisan'a taktığım Shimano Tourney sistemle son 3 yılda 17 bin km yol yaptım, arkamda çantalarla Stelvio başta olmak üzere Alpler'in yüksek geçitlerinden geçtim, yeri geldi yağmurda, fırtınada, karda bindim, yeri geldi 80 küsür km/saat hızla asfaltta gittim. Şaka değil; daha tornavida değmedi bu sisteme. Sıkıntı, eziyet, performans düşüklüğü vs oluyor mu? Kesinlikle hayır. Son derece de keyifli ve güzel giden, hızlanan, güzel duran bir bisiklet. Yılda iki çift fren pabucu, bir adet zincir ve bir tane de ruble satın alıyorum; tek masrafım bu. Baradine fren pabuçları çifti 20 TL, ruble 45-50 TL, zincir 20-25 TL. 4 sene önce bir çift Schwalbe Marathon lastik almıştım. Yük taşıdığım için aşınan arka lastiği geçen yaz değiştirmek zorunda kaldım ama ön lastikte neredeyse iz yok, pırıl pırıl. Bisikletinizin bakımlarını yaptıktan ve bisikletinizi düzgün kullandıktan sonra bir masrafınız olmayacaktır.

    Bu yazdıklarım, bisikletin ve bisiklet parçalarının fiyatlarının uçmuş olduğu gerçeğini değiştirmez. Türkiye çok pahalı bu konuda...
     
  19. BicycleLover

    BicycleLover Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    lazım değil
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vurun fakire, yere düştü daha çok vurun. Fakirlerin yaşamaya hakkı yok.Durumunda dünya. Kendi düşüncemdir. Durumu iyi olan arkadaşlar şimdi gelip bana yaa yok o yok bu şu demesin. Gerek yok
     
    mariokaldato ve yns2ylmz bunu beğendi.
  20. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    942
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Yine de benzinden ucuz ve yıllık vergi de yok.... :harika::harika::D
     
    Şükrü Güllüoğlu bunu beğendi.