Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletçinin Elektrikli Bisiklet Teknolojisine Bakışı

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Staldast E-Bike tarafından paylaşıldı.

  1. Staldast E-Bike

    Staldast E-Bike Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Staldast Elektrikli Bisiklet
    Bisiklet:
    Diğer
    Merhaba,

    Elektrikli Bisiklet dönüşüm kitleri ticareti yapan bir firmayız. Teknolojinin teknik yanlarını değerlendirmek, fiyat-performans analizi yapmak tek başına satış stratejisi yaratmaya, pazarı anlamaya yeterli olmuyor.

    Burada elektrikli bisiklet olarak andığımız teknoloji elektrikli moped/scooter araçları kapsamıyor. Gerçek anlamda "pedelec" olarak bilinen, trafik mevzuatında 250 watt motor gücüyle sınırlandırılmış ve yalnız pedal asistanı görevi gören yardımcı motorlara sahip bisikletlerden bahsediyor olacağız.

    Bu başlığı açmamızdaki gaye, aktif bisiklet kullanıcılarına ulaşarak bu teknolojiye bakışlarının ne yönde olduğu hakkında fikir edinebilmektir.

    Yorumlarınızın yanında bir anket vasıtasıyla da katkılarınızı bekliyoruz.

    Anket linki: Bisikletçi Gözünde Elektrikli Bisiklet
     
  2. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Boğaz geçisinde birinde gormustum bosch motor vardi ustunde . bana kalirsa bu sistemin on teker ile halledilebilmesi gerek. Cnku elektrik motoru ve gereclerinin getirdigi aksami surekli tasimak hamallik oluyor
     
  3. Kaan Türkan

    Kaan Türkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul bostancı
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba bende bu aralar resimdeki gibi bisikletlere bakıyorum çok enteresan ve işlevsel geldi bana ileride kendim bu şekilde bi bisiklet yapmak isterim ama internette biraz arştırma yapdım ve akülerin çok ciddi fiyatlarda olduğunu gördüm sırf akü fiyatları yüzünden elektrikli bisikletler terçih edilmeyebilir bence
     

    Ekli Dosyalar:

  4. alper52

    alper52 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2015
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Alper
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    downhill yapan abilerin tepelere çıkmak iin kullandıklarını biliyorum yurt dışında. motorla çık düz in. gerçi onalrda vergi az olunca jiplerle toplaşıp çıkmaları daha rahat, anketide cevapladım bu arada.

    22aa.jpg
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  5. Togursamsun

    Togursamsun Kıdemli Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    20 Ekim 2015
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Samsun
    Adı:
    Emin
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Lityum pil teknolojisi çok pahalı 36 volt 10 amper Bataryalar 1500tl ne zaman fiyatlar 300 tl seviyelerine iner işte o zaman mantıklı olabilir
     
    Kaan Türkan bunu beğendi.
  6. Staldast E-Bike

    Staldast E-Bike Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Staldast Elektrikli Bisiklet
    Bisiklet:
    Diğer
    Tekrar merhaba,

    Başlık altında fikirlerini dile getiren ve anketimize iştirak eden bütün üyelere teşekkür ederiz. Aldığımız görüşlerin ne derece önemli olduğunu ayrıca belirtmemize gerek yok. Anket sonuçlarını sizinle paylaşmak istiyoruz. Gerek başlık altında gerekse anket vasıtasıyla aldığımız görüşleri değerlendirmek isteriz.

    Anketimize 48 kişi katıldı. Katılanların;

    %54'ü elektrikli bisiklet teknolojisini desteklediğini
    %29'u asla tercih etmeyeceğini, bisiklet sporunun ruhuna aykırı olduğunu belirtti.
    katılanların %13'ü ise hakkında şüpheleri olduğunu dile getirdi.

    Elektrikli bisiklet tercih edecek olsanız önceliğiniz ne olurdu? diye sorduğumuzda

    %44 "Bataryanın tek şarjla menzili" cevabını aldık. Bunu takip eden cevaplar:
    %27 "yokuş performansı",
    %17 "toplam ağırlık",
    %8 "maksimum hız" oldu.

    Elektrikli bisiklet mevzuatının bilinirliğine ilişkin sorumuza aldığımız cevapların dağılımı ise;

    %54 "hiç fikrim yok"
    %29 "mevzuatı biliyorum"
    %17 " çok fazla bilgi kirliliği mevcut" şeklinde oldu.

    Mevcut bisikletinizi mi elektrikli bisiklete dönüştürmek isterseniz? yoksa yeni bir elektrikli bisiklet mi tercih edersiniz? diye sorduğumuzda;

    %71 gibi yüksek bir oranda "mevcut bisikletimi korurum, yeni bir elektrikli bisiklet tercih ederim." cevabı aldık.

    Aldığımız değerli yorumların bazılarını da cevaplamak istiyoruz;

    "Hafifletmek için onca para ve emek harcadığımız bit makineyi ziyadesi ile ağırlaştırmak ve sürmeği bir spor olmaktan çıkarmak. En azında bu yaşımda böyle düşünüyorum yaşlılık ne getirir bilinmez."

    Yardımcı bir motor kullanmanın bisiklet kullanımını spor olmaktan çıkaracağı görüşüne katılmıyoruz. Örneğin bir performans sürüşü sonrası evinize dönerken işi biraz da motora bırakmakta bir sakınca olmasa gerek. Yine örnek olarak iniş performansı tatmak istediğiniz bir günde yokuşu motor yardımıyla çıkmanın da size konfor yaratabileceğini düşünüyoruz. Elektrikli bisiklet dönüşümünde bisikletinizin ağırlığı yaklaşık olarak 10 kg. artacaktır. Lityum bataryalar hayatımıza girmeden önce bu ağırlık çok daha fazlaydı.

    "Bisiklet sporun ruhuna aykırı. Elektriklide olsa ortada doğaya verilen bir zarar söz konusu (elekrtik üretimi.....)"

    Elektrik, yenilenebilir enerji kaynaklarıyla üretilebilen bir enerji türüdür. Bu açıdan değerlendirildiğinde elektrikli bisikletlerin doğaya zarar verir bir yanı olduğunu söylemek güç. Elektrikli taşıtların karbon salınımı yapmaması elektrikli taşıt sistemlerinin gelişmesine ilham veren en büyük etkenlerden bir tanesi. Elektrikli bisikletlerin bisiklet sporunun ruhuna aykırı olduğu görüşüne saygı duymaktan öte getirilecek bir yorum yok.

    "İşe gidip gelen arkadaşlar için uygun olur, ulaşımda insanı çok yormaz diye düşünüyorum. Haliyle eskisi gibi terlemez kimse. Elektrikli bisikleti almak için ilk önce fiyatı, sonra ise cezbediciliği gelecektir. Açıklayayım; tek şarjla aldığı km, yokuş performansı, kaç dk sürede doldurulması, bataryanın bisikletten ayrılabilir olması(bataryanın bisikletten ayrılıp ayrılmadığını bilmiyorum ancak ayrılabilmesi çok büyük avantaj olur. Tak çıkar yaparak evde pilini doldurursunuz)."
    "Çok pahalı"
    "Çok pahalı ucuzlamadan asla tercih etmem"

    Fiyat konusuna bir açıklama gerektiği aşikar. Aslına bakılacak olursa Avrupa ve Amerika'da gelir düzeyine oranlandığında elektrikli bisiklet fiyatlarının yüksek olduğunu söyleyemeyiz. Ancak ülkemizdeki gelir düzeyi göz önüne alındığında ve Türk Lirası'nın Amerikan Doları ve Euro karşısındaki değerini de hesaba kattığımızda elektrikli bisiklet fiyatları, satın almayı düşünürken bir miktar tedirgin ediyor. Teknolojinin halen gelişmekte olması ve Lityum batarya teknolojisinin halen ulaşılması güç bir ürün olarak karşımızda durması, fiyat belirleyici etkenler. Taşıma maliyetleri (özellikle lityum bataryaların) ve vergilendirme oranları da son kullanıcıya yansıyan fiyatı etkileyen diğer unsurlar.

    "Memleketimizde hiç alışık olunmayan "işe bisikletle gidiş"i özendirecek bir mihenk taşı olmasını umarım, yani şehir içi kullanımda arabasından inip bisiklete geçişi sağlayabilecek bir endüstriye dönüşmeli, fiyatları ulaşılabilir olmalı. Uzun mesafe turcuları zaten kullanmaz, ama şehir içinde geleceği pek mümkün."

    Hollanda ve İsveç bunu beğendi.:hhhhhh:

    "Lityum pil teknolojisi çok pahalı 36 volt 10 amper Bataryalar 1500tl ne zaman fiyatlar 300 tl seviyelerine iner işte o zaman mantıklı olabilir."

    Maalesef belirttiğiniz gibi Lityum bataryaların hem ürün olarak hem de taşıma ve vergilendirme olarak maliyetleri yüksek. Fiyatların dilediğiniz seviyelere inmesi yakın zamanda pek mümkün görünmüyor. Yerli üretim, ham madde maliyetlerinin düşmesi gibi durumlar söz konusu olduğunda fiyatlar elbet düşecektir.

    "Boğaz geçisinde birinde gormustum bosch motor vardi ustunde . bana kalirsa bu sistemin on teker ile halledilebilmesi gerek. Cnku elektrik motoru ve gereclerinin getirdigi aksami surekli tasimak hamallik oluyor."

    Konuyla ilgili bir makalemiz mevcut. Göz atmanızı tavsiye ederiz.


    Aldığımız diğer yorumlar iyi dilekler içeren, etkili şehir planlamasının bisiklet ve dolayısıyla elektrikli bisiklet kullanımı yaygınlaştıracağını belirten, elektrikli bisikletlerin insanları bisiklet kullanımına teşvik edeceğinden dem vuran içeriğe sahip. Vakit ayırıp değerleri görüşlerini ileten herkese tekrar teşekkür ediyoruz.