Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet ve Sağlık

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Fikret Öztürk tarafından paylaşıldı.

  1. Fikret Öztürk

    Fikret Öztürk Kıdemli Üye

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    350
    Beğeniler:
    545
    Şehir:
    BİLECİK
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bundan tam 50 yıl önce toplam kilometrelerin yüzde 34 ü bisiklete binilerek alınmaktaydı. Bugün ise, bu oran %1,2 ye kadar düşmüştür. Hatta sahip olduğunuz bisikletleri kullanmıyoruz bile. Arabaların %70’i sadece 5 km’lik mesafe için kullanılmaktadır ki; bu mesafe hızlı bir bisiklet için idealdir. Belki Hollanda ve Danimarka gibi yolculukların yarısının bisikletle yapıldığı ülkeler gibi olmayı umut edebiliriz.

    Sağlık Bakımından Yararları
    Düzenli egzersizin sağlık açısından yararlı olduğu cümlesi artık sürekli tekrarlanan bir cümle olmuştur ve muhtemelen siz de bunu duymaktan bıkmışsınızdır. Bunun nedeni de, sizin zaten içgüdüsel olarak egzersiz yapmanın doğru bir şey olduğunu bilmenizdir. Fakat yine de biz size bir kere daha bunu anımsatacağız. Düzenli egzersiz; Kalp sağlığımız için yararlıdır. Birçok Kalp Hastalığı riskini ki bunlara yüksek kan basıncı da dahil, azaltır. 10.000 kişi üzerinde yapılan bir çalışmaya göre haftada en az 20 km bisiklete binen bir insanın kalp hastalıklarına yakalanma riski hiç bisiklete binmeyen bir insanın sahip olduğu riskin yarısı kadardır. İdeal kilo için iyidir. Araştırmalar, haftada en az 2000 kaloriyi egzersizle yakmanız gerektiğini tavsiye etmektedir.Diğer bir öneri ise, günde 66 dakika egzersiz yapmaktır. Bu talep edilenden çok daha fazla bir zamandır; fakat bu haftalık egzersiz rutininize işte ve okulda yaptıklarınızı da ilave ederseniz, başarılmayacak bir şey değildir.

    Bisikletle ilgili istatistikler
    Sadece Amsterdam’da günlük 120.000 bisiklet park yeri kapasitesi vardır.
    Hollanda da 15.000 km. bisiklet yolu bulunmaktadır.
    Dünyada en popüler sporlardan biri bisiklete binmektir.
    Dünyada en fazla izlenen spor olayının Fransa bisiklet turudur.
    Dünyada 52 ülkenin Bisiklet turizm merkezleri bulunmaktadır.
    Belçika’da Bisikletle işe ve okula gidip gelenlere kilometre başına 0,50 Euro ulaşım iadesi parası ödenmektedir.
    İngiltere gibi yağışlı bir ülkede yapılacak yeni yollar ile 2006 yılında bisiklet yollarının toplam 10.000 mile çıkartılacaktır.
    Turizm firmaları organizasyonunda Himalayaları bisikletle gezebileceğinizi veya Kenya’da Safariyi bisikletle yapabilirsiniz.
    Ericsson firmasının çalışanlarının % 70 inin bisikletle işe gidip gelmektedir.
    Avrupa’da bisiklet ve güvenlik malzemelerinden vergi alınmamaktadır.
    Beyaz sarayı bisikletli polisler korunaktadır.
    İsviçre ordusunda bile 50.000 bisikletli özel askeri birlik vardır, hem de 1903 yılından bu yana,Eurovelo ( Ülkeler ve Şehirlerarası Avrupa bisiklet yolu ağının) 12 ana yol ve 65.000 kmdir.

    Bisiklet bisiklet…
    Sağlıklı beyinler. Düzenli egzersizin depresyon, stres ve endişe gibi problemlerin risklerini azaltacağına hiç şüphe yoktur. “Koş ya da bisiklete bin, bu sizin yararınıza!” sözünü slogan olarak kabul etmek lazım.

    Kemikleri sağlamlaştırır
    Çünkü bisiklete binmek vücudunuzu destekler, Bu demektir ki, çalışan kas ve eklemler kemiklerimizin sağlıklı kalmasını sağlar.Yapılan egzersizler bütün kemikleri güçlendirip kan dolaşımına yardımcı olmasıyla osteoporosis (kemik erimesi) için bir koruma sağlayabilir.

    Güvenlik
    Çoğu insan düşme ve yaralanma riskinden dolayı bisiklete binmekten vazgeçmektedir. Fakat riskler, onlara karşı hazırlıklı olduğunuz sürece o kadar da korkulacak şeyler değildirler.
    Yakın geçmişte insanların kazalarda beyin yaralanmalarından korunmaları için kask giymeleri konusunda büyük bir atılım yaşanmıştır.

    Trafik kirliliği, bisiklet sürücüleri için bir başka sağlık riskidir.

    Trafikte bisiklet kullanırken;
    Göze çarpın, görünür olun. Araba kullanıcıları sizi fark etsinTehlikelere karşı hazırlıklı olun, çıkabilecek problemlere karşı kendinizi önceden koruyun.Yolun kenarında paralel biçimde park edilmiş arabaların kapıları aniden açılabilir.Daha yavaş bir bisikletçiyi geçerken “Solundayım” diye bağırın.Emniyet açısından kask ve vücut koruyucu elbiseler giymeyi ihmal etmeyin.

    Alıntı adresi; http://www.saglikpaneli.com/
    Yazar;Uzm.Dr. Cüneyt Özüak

    Bisiklet kullanmak omurgayı iyi çalıştırır
    Bel fıtığı çağımızın hastalıklarından biri olarak bilinse de, oluşumu, insanın evrimine kadar dayanıyor. Bel fıtığı, günümüzde modern yaşamın bir sonucu olarak sıkça rastlanan hastalıklar arasında yerini aldı.

    İnsanın vasıtalara bağımlı kalması, egzersizi azaltması, ofiste saatlerce bilgisayara bağlı olarak çalışması bel fıtığına katkıda bulunan nedenler arasında gösteriliyor. Alman Hastanesi Beyin Omurilik ve Sinir Cerrahisi uzmanlarından Op. Dr. Osman Arıca, bel fıtığı hakkında merak edilen soruları yanıtladı:

    Bel fıtığı nedir?

    Op. Dr. Arıca:Belimizde 5 adet omur kemiği bulunmaktadır. Bu kemikler arasında da disk adı verilen kıkırdaklar bulunur. Disk özel bir bağ dokusu organıdır ve omurganın dayanıklılığına, hareketliliğine ve zorlamalara karşı dirençli olmasına; omurgaya uygulanan şok şeklindeki darbelerin emilmesine ve kuvvetin çevre dokulara dengeli bir şekilde dağılmasına hizmet eder. Bel fıtığı, beldeki omur kemikleri arasında bulunan ve adeta bir amortisör gibi görev yapan bu disklerin fıtıklaşması sonucu ortaya çıkan bir rahatsızlıktır.

    İnsanlarda bel ağrısının sıklığı ve özellikleri nelerdir ?

    Opr. Dr. Arıca: Baş ağrısında sonra insanları tıbbi tedavi aramaya zorlayan en önemli ikinci ağrı nedeni olan bel ağrısı oldukça sık görülmektedir. Bel ağrısı insanların hem iş gücü kaybına sebep olmakta hem de ekonomik kayba uğramalarına neden olmaktadır. Bel ağrısı Batı toplumlarında, 20-50 yaş grubunda, en önemli tıbbi sorun ve mesleki yaralanma sebebi olarak gösterilmektedir. 45 yaş altı çalışanlarda en sık iş gücü kaybı nedendir.

    Her bel ağrısı bel fıtığına mı bağlıdır ?

    Opr. Dr. Arıca: Bel ağrısı her zaman bel fıtığına bağlı değildir. Bununla birlikte bel fıtığında en çok görülen şikayet bel ağrısıdır. Ağrı başlangıçta, hiçbir tedavi gerektirmeksizin düzelebilirken sık olarak tekrarlama eğilimindedir. İleri dönemlerde bel ağrısına yönelik uygulanan tedaviden istenilen yanıt elde edilmeyebilir. Bel fıtığında ikinci önemli bulgu ise fıtığa bağlı sinir kökünün basıya uğraması sonucu oluşan kalça ve bacak ağrısıdır.

    Tedavisi ameliyat mıdır ?

    Opr. Dr. Arıca: Bel fıtığı olgularının çoğunda uygun ilaç tedavisi ve yatak istirahati dışında başta fizik tedavi olmak üzere bir çok cerrahi dışı yöntemle hastaların büyük bir bölümünde iyi sonuçlar alınır. Tüm bel fıtığı hastalarının sadece küçük bir bölümünde (%1-3) ameliyat gerekir.

    Egzersiz neden önemli?

    Opr. Dr. Arıca: Amaç, ağrıyı azaltmak, zayıf kasları güçlendirmek, ve fiziksel uyumu iyileştirmektir.

    Hangi sporları yapabiliriz?

    Opr. Dr. Arıca: Yüzme omurga için ideal. Bisiklet de omurgayı çok iyi çalıştırır. Tenis ve yürüyüş yine iyi ama takım sporları ani hareketler gerektirebileceğinden omurga için riskli olabiliyor. Futbol, basketbol gibi sporlarda küçük yaştan itibaren omurganızı eğitmişseniz sorun yok. Bel fıtığı için tek tehlikeli spor, kürek çekmedir.

    Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
     
  2. alper öztürk

    alper öztürk Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2010
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    tekirdağ
    Seviye:
    Çok yararlı bilgiler :)