Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Türleri Arasında Geçiş

Konu, 'Cyclocross' kısmında Onur O. tarafından paylaşıldı.

  1. Onur O.

    Onur O. Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    173
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar;

    1 ay önce kadar ilk bisikletimi aldım. Ön amortisörlü bir MTB geçti elime (Giant Boulder Se) Üzerinde ufak tefek oynamalar yaparak bu bisikleti bir tur bisikletine çevirdim. Bir kaç tur ve etkinliğe katıldım. Kalabalık etkinlikler güzel oldu ancak uzun tur yapmak için kendime partner bulamadım. En son planladığım İstanbul-Kayseri turumu tamamladıktan sonra; yine aynı bisikletimi cyclocross tipine çevirmek istiyorum. Tabii orijinali gibi olmaz ama yine de istediğim seviyede bir sonuç elde edebileceğimi sanıyorum.

    Bu konuda bir kaç yazı okudum ama beni pek tatmin etmedi. Ön amortisör, frenleme konusunda takla riski yaratıyormuş. Benim amortisörüm kilitlenebilir bir maşaya sahip. Bu özellik takla riskini ortadan kaldırır mı?

    Sizce lastik, gidon, fren kolları ve vites attırıcılarımı uyarlayarak bir cyclocross derlemesi yaratabilir miyim?

    Fikirleriniz çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

    Bisikletimin temsili fotoğrafı:

    [​IMG]

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba,
    Ben de bir Giant kullanıcısıyım. benimki 28" tur bisikleti. Ön amortisörün takla riski yarattığını ilk defa okuyorum. Turlarda uzun ve dik inişlerde amortisörü özellikle açıyorum ki şoku absorbe etsin ve konforlu bir frenleme sağlasın.

    Kazasız ve keyifli turlar

    five
     
  3. Onur O.

    Onur O. Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    173
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Efendim ben bu bisiklete dropbar taktıktan sonraki riskten bahsetmiştim. Malum, bu gidon değişiminden sonra bisiklet üzerindeki duruş pozisyonu değişiyor. Öne daha çok eğilmiş olacağım. Hiç bir yol bisikletinde ön amortisör görmedim ben. Olmama sebeplerinden biri de bu takla ihtimali olabilir.

    Bisiklet üzerinde yapacağım değişiklerden sonra yaklaşık görüntü şu olacak:

    [​IMG]

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Yapmaya basladiniz mi yoksa hala arastirma asamasindamisinz

    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
     
  5. Onur O.

    Onur O. Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    173
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Henüz araştırma aşamasındayım. Anladığım kadarı ile biraz zahmetli bir iş. STI kollar uyum sağlamıyormuş ve bisikletin geometrisi pek uygun olmuyormuş. Mevcut bisikletimi satıp, gerçek bir Cyclo-Cross alabilirim.

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Ayni sorun bende de var sedona 920 var bende gerci severek biniyorum ama gonlumde hep bi cycloross var ve ben bu cyxlorossla uzun (max 700km) turlarada cikmak istiyorum. Sanirim cok sey istiyorum hem estetik hem tur yeri geldiginde hiz bazem toprak arazi mumkun mu acaba cyclorossda bu kadar sey

    Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
     
  7. Çağrı Soylu

    Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    MTB'nizi MTB olarak kullanmaya devam edin. Cyclocross yalnızca yol bisikletine oranla daha geniş lastikli ve dropbarlı bir bisiklet değil, tüm kadro yapısı ona uygun şekilde şekillendirilmiş bir bisiklettir. Cyclocross MTB'dense yol bisikletine daha yakındır. MTB'yi yol bisikletine nasıl dönüştüremezseniz Cyclocrossu da dönüştüremezsiniz. Bahsettikleriniz uygularsanız MTB'ye göre ince lastikli ve dropbarlı bir bisikletiniz olur. Kadrosu da bu tarz bir sürüşe uygun olmadığı için rahatsız ve dengesiz olur.

    Bütün bunlarla birlikte bisikletiniz bir tur bisikleti de değil. Mesela tur bisikletlerinde tercih edilen malzeme kaynak kolaylığından dolayı çeliktir. Aynı zamanda tur bisikletlerindeki donanım performans değil sorunsuzluk odaklıdır.
     
    Onur O. bunu beğendi.