Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Toplatmak

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Devrim Uyanık tarafından paylaşıldı.

  1. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar;
    Ben bir yol bisikleti toplatmak istiyorum.
    Kendim toplayacak beceride değilim, parça hakimiyetim de düşük.
    Piyasada satılan bisikletleri de kendi ihtiyacıma uygun bulmuyorum.
    Standart dışı isteklerim var.

    Mesela arkaya 11-34 ruble 10 vites istiyorum. Öne 40-24 gibi ikili bir aynakol istiyorum. 50-34, 52-39 istemiyorum. 3'lü de istemiyorum.
    Yürüyen aksamın diğer aksama göre daha kaliteli olmasını istiyorum.
    Yani rublenin aynakolun jantların lastiğin kaliteli olmasını, ama attırıcının frenin kadronun vasat kalitede olmasını istiyorum.
    Brooks sele istiyorum. Falan filan.

    Yani piyasadan bir bisiklet alırsam, çok parça benim kafamdaki düzenin, gerçek ihtiyacımın dışında kalacak.
    Kendim de toplayamayacağım için, bu tip işler yapan tavsiye edebileceğiniz bir bisikletçi var mıdır?
    Oturup tartışabileceğim, yerine göre parça tedariğinde yardımcı olacak,
    ücreti karşılığında (ücretin ne olduğu da önemli tabi) benim istediğim gibi bir bisikleti bana toplayabilecek bir bisikletçi arayışındayım.

    Tavsiyelerinizi rica ederim.
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aslında aradıklarınız yol bisikleti değil cyclocross bisikletlerine daha uygun.
    2. el olarak benzer özelliklerde bir cx bisikleti bulup daha sonra 1-2 ufak değişiklikle istediğiniz duruma getirebilirsiniz.

    Tek tek toplamak için hangi bisikletçi yapar bilmiyorum. Bakırköy Metin bisiklet yapabilir, belki. Konuşmak lazım.
     
  3. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Cyclocross'lara da baktım ama bisikleti arazide ya da bozuk yolda sürme gibi bir niyetim yok aslında.
    Yani asfaltta sürülmek üzere dizayn edilmiş bir bisiklet olsun, selesi beni yormasın, yokuş görünce ağzımı bozmayayım, karşıyalayacak derecede kondüsyon olmasa da her ortamda yüksek kadanslı sürüş yapabileyim gibi mülteci isteklerim var. Pedalların 50'den sonra boşa dönecek olması sorun değil.
     
  4. Gökhan Kutluer

    Gökhan Kutluer Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    24 Haziran 2012
    Mesajlar:
    338
    Beğeniler:
    390
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    Ben yokuş görünce altımda hangi bisiklet olursa olsun bütün küfür haznemi şöyle bir gözden geçiriyorum unuttuğum küfür var mı acaba diye. Sayıyorum öyle çıkıyorum. :)
     
  5. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben allahından bulsun bu hayvan diyip U dönüyorum genelde :)
     
  6. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    benim aklima takilan ilk sey 40-24 aynakol dislileri hadi diyelim oldu ki diger yol bisikletlerinin performansiyla ayni olmayacagini tahmin ediyorum
    diger bir konuya gelirsek kompenant diger donanimlardan iyi olsun fazla yorulmayayim diyorsunuz ama sadece iyi kompenantla is bitmiyor diger aksamin kalitesinin de ona paralel gitmesi lazim yoksa istediginiz gibi bir bisiklet toplarsaniz beklediginiz performansı bulamayabilirsiniz
     
  7. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim mantığım, dönen aksam daha kaliteli daha hafif olsun, diğer aksam daha vasat olabilir, bütçeden daha yüksek verim alınması söz konusu olabilir böylece şeklinde bir mantık. Yanlışım varsa düzeltin.

    40-24 konusunda da ben orta yaşlıyım, göbekliyim, kondüsyonum sınırlı. Piyasada sunulan standart dişli oranları daha sportif karakterlere yönelik diye düşünüyorum. Benim yapımda birisi için, 100-150km lik in-çıklı bir parkur düşünürsek, 40-24 ile, 50-34'e kıyasla daha hızlı olacağımı, daha az zorlanacağımı düşünüyorum.

    Bunlar benim fikir yürütmelerim bu arada.. Tecrübeyle sabitlediğim mevzular değil.
     
  8. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    50 den sonra boş dönsün sorun değil diyosunuz ve 50 -34 aynakol istemiyosunuz... 40-24 aynakol nasıl bişey ben ilk defa duydum cahilliğime verin.Bir yol bisikletin de pek mantıklı olucağını sanmıyorum.
    -İstediğiniz özellikler kaliteli bir şehir bisikleti veya cyclocross.Cyclocross konusunda nasıl bir araştırma yaptınız bilmiyorum ama kesinlikle sadece arazide gitsin diye üretilmiş bi bisiklet türü değil tam anlamıyla bir hibrit bisiklet asfaltta da yarış bisikleti performansı vermese dahi gayet yakın bir performans sergiliceğine eminim.Cyclocross lar 46-36 aynakolla geliyor uygun gibi genel de 12-28 ruble oluyo zaten yarış komponentleri sram apex dışında 28 e kadar izin veriyo benim bildiğim.sram apex de 32 ye kadar izin veriyo.
     
  9. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Gördüğüm kadarıyla dişliler tek tek satılıyor. Bütün olarak 40-24 bir aynakol yok evet, ama 40 ve 24'lük dişliler ayrı ayrı satın alınıp monte edilebilir diye düşünmüştüm. Hibrit bisiklet arayışında değilim, zaten cyclocross'ların dişli oranları da bana uzak. Ben 7-8 km/s ile tırmanırken 100 kadans çevirebilmeyi istiyorum.

    Antreman yap, kaslar güçlensin denilebilir tabi, bu tip tavsiyeleri görüyoruz ama kendimi bisikleti uydurmaktansa, kendime uygun bir bisiklet arayışındayım öncelikli olarak.

    Sadece asfaltta sürüş yapıyorum. Sedona 321'im var bir tane. Hani yarı bozuk parkurlara bunu da sürebilirim. Satmayacağım bunu. Asfaltta daha verimli, daha hızlı parkurlar için 2. bir bisiklet toplatmak istiyorum.
     
  10. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Selamlar, yol bısıkletı yapısı geregı hızlı seyretmeyı sağlar yani tırmanıs yapmadıgınız surece kendılıgınden akacaktır bu yuzden kucuk ayna hıcbır fayda saglamayabılır yol bısıkletı kendılıgınden zaten 30 km de seyredebılır normal sartlarda bu yuzden ıstedıgınız ayna bu hızlarda bosalacaktır, ruble konusunda da o kadar buyuk dıslı bulmanız zor olabılır eger bulursanızda sanırsam arka aktarıcı uzun bacak olmak zorunda, kadro vasat olsun demıssınız ama yol bısıkletı zaten cok konforlu olmuyor gıdıp ucuz bır kadroyla uzun yollar ve verımlı antrenmanlar yapmanız zor olacak hele kı o ayna ve ruble ıle, bu yuzden bız bısıklet fırmalarının yaptıklarını hor gormeden kendı tarzımızı bulmaya bakalım adamlar zaten her tarz ıcın bır bısıklet uretıyor yol yolda mtb dağda kullanılır mısalı gıbı sıze bıraz daha city bıke tarzı uygun gıbıme gelıyor, toparlama konusunda bana ulasın her konuda yardımım olur... Saygılar bol pedallar.
     
  11. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sanıyorum ancak ufak boy çocuk bisikletlerin pedalları 30'la giderken boşalır. Ben mevcut bisiketimde ön 38'de, arka 11'deyken 50'ye kadar pedal çevirebiliyorum. 50'den sonra zorlamaya başlıyor kadans.

    Bu hızlarda da pedal çevirmek çok önemli değil aslında. Netekim harcanan gücün çok büyük bir kısmı rüzgar direncine karşı tüketildiği için, amaç hızsa, daha önemli olan 50-60 gibi hızlarda pedal çevirmek değil, rampaları verimli bir şekilde, yıpranmadan çıkabilmektir. Yüksek hızda pedal çevirebilmeyi isteyen sürücülerin de çoğu bunu hızı artırmak için değil, soğumamak, üşümemek için yapar zaten. Soğumama ya da üşümeme ihtiyaçları da aslında yol bisikletine özgü ihtiyaçlar değil. Daha hızlı gitmek açısından ya 50 kadans çevirenlerin, ya da proların böyle büyük dişlilere ihtiyacı olabilir.

    50+'lık bir dişli herkesin ihtiyacı değil yani, 50+ dişliye ihtiyaç duymayanların da gidip cyclo cross, mtb ya da city bike satın alması gerekmiyor.
    Piyasadaki bisikletlerin bu standart da üretiliyor olması da tamamen ihtiyaca değil algıya yönelik pazarlama tekniğinden kaynaklanıyor. Pazar da zaten dar olduğu için, yokuş çıkamayanların da yokuş çıkamadıklarını itiraf edememesinden, itiraf edenlere de, daha çok antreman yap, ilerde çok iyi çıkarsın öğütleri verilmesinden kaynaklı, böyle de gitmeye devam ediyor bu işler.