Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Titreşim ve göbekten gelen ses.

Konu, 'Tekerlekler' kısmında D.Cengiz tarafından paylaşıldı.

  1. D.Cengiz

    D.Cengiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    317
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merhaba, titreşim sorunum vardı. Bu işlere yeni giriyorum, küçükken çok uğraşırdım bisikletimle yıllar sonra tekrar merhaba dedim Kron XC250 ile. 2. el aldım.

    Akort ayarım kaçmış yeni aldığım bisiklette, bir de arka teker tam simetri ekseninde durmuyordu. Onları düzelttim büyük ölçüde titreşim ve sağa sola çekme sorunu çözüldü sayılır.

    Şimdi göbeğe gelelim. Aynakolların bağlı olduğu göbeğe. Çevirince içinde sanki kum varmış gibi hissediyorum. Bu sorun sizce bilyelerden mi kaynaklanıyor yoksa içinde pislik kalmış olabilir mi? Çok gıcık bir ses, bir de pedala aniden yüklenince çat çıt diye ses geliyor.

    Yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler. Bol pedallı günler.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Orta göbek rulmanlı mı rulmansız mı ?

    Rulmanlı göbekler yeni nesil göbeklerdir. Yatak, bildiğiniz 2 adet rulmandan oluşur. Şaft, bu 2 rulmanın içinde yataklanmış vaziyette döner.

    Bilyalı göbekler ise, yatağın içinde çember oluşturacak biçimde bilyalar dizilidir. Gerektiğinde bilyalar değiştirilebilir.

    Rulmanlı sistemler daha kapalı yani dış çevreden gelecek tozlara karşı aralıkları daha az ve girebilecek tozları dışarı daha rahat atabilecek biçimdedir.

    Bilyalı sistemler ise dış çevreden gelebilecek tozlara karşı daha aralıklı olabilir. Bu da daha çok toz tutmasına sebep olur.

    Eğer ki bu tozlar bilyaların arasına girdiyse; değirmenin öğütmesi misali çıtır çıtır sesler gelir. Yalnız kum ve toz zerrelerinin mukavemeti metale göre daha yüksek olduğundan metali daha hızlı aşındırır.

    Dolayısıyla rulmanlı sistemlerin toza karşı daha korumalı ve yeni nesil malzeme ve hassas imalat sebebiyle daha uzun ömürlüdür.

    Rulmanlı sistem bozulursa ya rulman değiştirilir, ya da rulmanlı yatak değiştirilir.

    Bilyalı sistemde ise sistemine bağlı olarak; sökülüp, gerekirse tozlardan arınacak şekilde silinip veya yıkanıp tekrar yağlanmak suretiyle önlem alınabilir.

    Örneğin, benim pedallar bilyalı olduğundan ve çok aralıklı olduğundan fazlaca toz yutar ve değirmen misali çıtır çıtır tozlarla bilyalar sürtünüp sesler yapar.

    Not: Ben toz olasılığı üzerine bu masajı yazdım. Eğer ki sesin kaynağı farklı bir şey ise onu bilemem, araştırmanız gerekir.
     
  3. D.Cengiz

    D.Cengiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    317
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Teşekkürler cevap için. Valla göbek sisteminin nasıl olduğu konusunda bir fikrim yok ama Kron XC 250 ye sahip olan arkadaşlar bilgi verebilir.

    Peki bir sorum daha olacak. Pedala fazla yüklenince çat çat ses geliyor nedeni ne olabilir.

    Örneğin illa pedal çevirmeme gerek de yok. Bisiklet durduğu yerde sağ ve sol pedallara ani yükümü verdiğim zaman da ses geliyor.

    Sistemi çıkarmak için kaç tip alete gereksinimim var?

     
  4. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Zincir-dişli sistemine toz toprak bulaşmışsa ya da yağsız kalmışsa pedal çevirirken yine aynı hissi verebilir.
     
  5. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Pedaldan gelen sesin 2 ihtimali var.

    1. Eğer pedallar, rulmanlı olmayıp, eski tip bilyalı yatak ise; yukarıdaki mesajımda yazdığım sebeplerle yatağa girmiş olan tozlardan kaynaklanması. Çözüm için yüksek miktarda ince yağı pedal göbeğine basıp, tozların akmasını sağlamak. Böylece bir süre kullandıktan sonra daha kalın yağla tekrar yağlamak.

    2. Eğer pedallar, rulmanlı olmayıp, eski tip bilyalı yatak ise;hiç toz kapmayıp ama sadece yatağın içindeki yağın bitmesi sebebiyle bilyaların kuru kuruya sürtünme gıcırtısı da olabilir. Bu durumda, kalın yağı göbek içine sıkınız. Bir müddet kullandıktan sonra geçmesi gerekir. (wd-40 benzeri şey kullanmayın, onlar esasen tam bir yağlayıcı değil; pastan, kirden vb. şeylerden temizleyici; yağlayıcı özelliği ikinci planda. Ağır şartlar için(zincir, göbek, pedal) uygun değil. Fakat fren elciği menteşesi vb. daha hafif şartlarda çalışan mekanizmalarda uygun olur, kullanabilirsiniz.)

    Not: Pedal rulmanlı yataksa da benzer şekilde yine yağ kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu tip sorunlar çoğunlukla eski tip bilyalı yataklarda oluyor.
     
    Emre Sertkaya bunu beğendi.
  6. D.Cengiz

    D.Cengiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    241
    Beğeniler:
    317
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ben göbeği açmayı düşünüyordum. Kolay sökebilirmiyim tek başıma acaba? yarı yolda kalmaktan korkuyorum.

    Kron XC250 nin teknik kitapçığını bulamadım internette ne saçma ya.