Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Tekerleği

Konu, 'Tekerlekler' kısmında doğuş tarafından paylaşıldı.

  1. doğuş

    doğuş Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Istanbul, Küçükyalı
    Seviye:
    Tekerler bisikletin en önemli parçalarından biridir ve sürücüye hızlı ve verimli bir şekilde yol almayı sağlar. Modern bisiklet tekerleği, vagon tekerleğinden çok farklı bir biçimde dizayn edilmiştir ve bu nedenle çok farklı bir görev yapar. Vagon tekerleği dönerken, üst bölümde kalan çubuklar hiç yük taşımaz. Bisiklet tekerleği ise asılı değil gerili tellerden oluşur. Bir tekerlek kusursuz bir biçimde gerildiğinde, jant, kendi düzleminin dışına distorse olmayacak şekilde uniform ve çevresel bir basma ile yüklenir. Vagon tekerleğinden faklı olarak bisiklet tekerleği yük etkisinde kaldığında, alt tekerlerin bir kaçında çok düşük bir gerilme oluşurken diğer tüm tellerdeki gerilme önemsiz oranda artar. Tekerlerin disk biçiminde üretilmesi ise jant tellerinden kaynaklanan aerodinamik direnci azaltmaya yardımcıdır. Ancak ön tekerleğin disk biçiminde olması bisiklete yön vermeyi güçleştirir.

    Kaynak: http://www.bisikletfoto.cjb.net
     
  2. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bunu yazanın kafası o anda karışıkmış anlaşılan. Wagon tekeriyle ne ilgisi var bisiklet tekerinin?.. (At arabası tekeri ile karşılaştırsa daha anlaşılır olacaktı) Şimdi burda demek istenen şu: Bisikletin ve sizin ağırlığınızı yere en yakın olan bir kaç jant teli taşır. (Yerden göbeğe doğru olanlar)Bu jantın örülme biçiminden dolayı böyledir. At arabası tekerinde ise (örülü olmayan yani "radyal" ) ağırlığı yukarıdan aşağı inen "tahtalar" taşır.. Bütün söylemek istenen bu arkadaşlar...:)
    Gürsel
     
  3. Mehmet Çiftçi

    Mehmet Çiftçi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    caddebostan
    Seviye:
    Bencede Gürsel abi yazan o anda başka birşeylerle meşgüldü herhalde Tamamen sana katılıyorum.
     
  4. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:

    Kusura bakmayın bisikilet tekerleği Jant,dış lastik,iç lastik ( Eğer lastik tubeless değilse ) ve en önemli unsur olan havadan oluşur.Bunlardan biri eksik olursa tekerlek olmaz.
    Sizi tekerleğin içindeki hava taşır.Hava olmadımı isterse jant telleriniz çelikten jant göbeğiniz dünyanın en sağlam metalinden olsun havanızı alırsınız bir yere gidemezsiniz.
    Onun içindir ki Elma ile armutu kıyaslamaya kalkmayın.
    Yok vagon tekerleğimiş yada nehir gülü çarkıymış falan filan .....
    Avatara boşuna o resmi eklemedik.
    Bibendum bile elini kulağına koymuş alo duyamadım diyo.
     
  5. Mehmet Çiftçi

    Mehmet Çiftçi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    344
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    caddebostan
    Seviye:
    Bibendum bu işi biliyormuş. Lastik önemli hocam! :D
     
  6. reti

    reti Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2005
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    İzmir Karşıyaka
    Seviye:
    Vagon tekeri ile at arabası tekeri aynı mantık. Her ikiside yükü çember ile merkezin arasındaki malzemenin ezilme katsayısına veriyor. Dolayısı ile kimsenin kafası karışık değil. Doğuş'un söylemek istediği; bisikletteki yükü kaldırma gücünün bu malzemenin ezilmesi değil gerilmesi mantığına dayandığı. Lastik içinde ki hava da bu gerilmeyi mümkün olduğunca dağıtıp yaymaktır. fakat ne kadar dağıtırsa dağıtsın herşeye rağmen en büyük yük yere temas noktasındadır.
     
  7. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    bibendum yaaa...benim modelim...
    michelin man....
    biraz daha kilo alırsam aramda pek fark kalmayacak bibendumla...