Elbette herkesin performansı farklıdır.Buna kesin katılıyorum.Bunun yanında marka olarak değilde,fiziki mantık içerisinde dişli çaplarının fiziki olarak sistemde önemli etkisi var.Arka ruble dişlisi ne kadar büyük olursa,uyguladığımız gücün dişli çapı ne kadar küçük olursa uygulanan kuvvet daha az olur.Yokuşlarda önemli etkisi var.Düz yolda dezevantajdır.Fazlaca boşa dönen gibi gelen pedal çevirmekten efor kaybı olur.Scott'un aynakol 3' lüdür.Sistem olarak sadece düz yol için tasarlanmamış donanım var.Doğan benim yokuşları rahat çıkmayı,markayla ile kıyas ettiğimi sandı.Scott'un donanımıyla kıyaslamıştım.Bu konuda aslında hemfikiriz.Bunun yanında başta çok iyi idmanlı olmanın yanında,Doğan'ın bahsettiği donanımında büyük payı var.Donanımın yanında,rijit kaliteli,hafif kadronunda büyük payı var.Dişli oranları önemli olmasın,model olmasın,marka olmasın.O zaman neden bisiklet almakta o kadar zorlanıyoruz,farklı bisiklet markalarını neden kıyas ediyoruz
.Biz zaten markaları ve üzerindeki donanımları istemedende olsa kıyas ediyoruz.Mademki herşey idmanla oluyor, o zaman sadece tek dişli büyük aynakol olsun, hi-ten çelik çok ağır kadrolu bisiklet ve üzerindeki donanım akıcı olmasın,akışkan olmayan göbekler vs.Bu bisikletle idmanlı olarak nereye kadar sürülür.Modelde çok önemlidir.Alt seviye modelle üst seviye bir olurmu,neden o kadar para veriyoruz.Mantıklı olalım.