Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Tavsiyesi

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında İsmaildemir59 tarafından paylaşıldı.

  1. İsmaildemir59

    İsmaildemir59 Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    tekirdağ
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dağ bisikletinden Yol bisikletine geçmek istiyorum ama şu ana kadar hiç yol bisikleti kullanmadım ve kafamda marka model pek yok, renk ve fiyat olarak sedona 601'i beğendim ama sizlerinde tavsiyelerini almak isterim
     
  2. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Yol bisikleti genelde düz yollar için.Yokuş çıkmak zor oluyor.Bizdeki yolların durumu malum.Sedona görünüş olarak şık bisiklet.Donanım olarak full sora set olsa bence daha iyi olabilir.Bizim yollara göre iyi kombine edilmemiş.Sedonadaki aynakol bana göre yokuşlarda çok zor olucak. Scott 2012 Speedster S50 Bisiklet (M-L) güzel bisiklet. Aynakol 52 x 42 x 30 T ve kasset ruble sram PG-830, 11-26 T normal ölçlü iyi dişli.Yokuşlar olsun çok rahat,seri akıcı bisiklet.Çok İyi markadır.Tavsiye ederim.Donanımlar çok iyi kombine edilmiş.Belki 200-250tl pahalı olabilir.Yalnız peşin alımda iyi indirim olacağını düşünüyorum.Scott dururken ben kalkıp görünüşünden dolayı sedona almam:D.Scott görünüşte de şahane.Yalnız marka tutkunu değilim.Sadece kaliteden yanayım.
     
  3. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
  4. doğan_69

    doğan_69 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    esenler
    Seviye:
    yokuşlardaki problem marka ile değil bisiklet üzerindeki donanımla alakalı..tercihleri etkileyen en önemli faktörlerden birisininde bütçe olduğunu varsayarsak sedona 601 veya biraz daha imkanlar zorlanmak isteniyosa 611 alınabilir..bende sedona 611 var önceki bisikletimle çıkamadığım yokuşları kolaylıkla çıkabiliyorum..üstündeki aynı vites sistemi frenler kadro maşa olan bi scott ile arasında çok ciddi fark var 1000 tl ye yakın..
     
    Tolga Günsezer bunu beğendi.
  5. Ekrem Yılmaztürk

    Ekrem Yılmaztürk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    830
    Beğeniler:
    593
    Şehir:
    Kırklareli
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bende dağ bisikletinden yola geçtim ve adapte olmada ilk sürüşlerde zorlandım ama çook keyifli sıkıntı olmuyor, yokuş ve şehir içi kullanım mevzuunda aynakol oranları ve 2mi 3mü yapraklı olduğu etkiliyor okuduğum kadarıyla, ben 3 yapraklı sora set kullanıyorum çok zorlanmadım açıkçası 50-39-30 oranlarına sahip olması gerek, hatta fotoğraflarını da yeni koydum sayılır inceleyedebilirsiniz , ama acele etmeyin 2.el temiz bisikletler de mevcut kolay gelsin
     
  6. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:

    Yokuşlardaki problem ne markayla, ne modelle, ne de dişli oranlarıyla alakalı.
    Tek sorun bacaklarınız. Çıkamıyorsanız bacaklarını çıkaramıyordur sizi. İdman yapmaya devam edin.
     
  7. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Elbette herkesin performansı farklıdır.Buna kesin katılıyorum.Bunun yanında marka olarak değilde,fiziki mantık içerisinde dişli çaplarının fiziki olarak sistemde önemli etkisi var.Arka ruble dişlisi ne kadar büyük olursa,uyguladığımız gücün dişli çapı ne kadar küçük olursa uygulanan kuvvet daha az olur.Yokuşlarda önemli etkisi var.Düz yolda dezevantajdır.Fazlaca boşa dönen gibi gelen pedal çevirmekten efor kaybı olur.Scott'un aynakol 3' lüdür.Sistem olarak sadece düz yol için tasarlanmamış donanım var.Doğan benim yokuşları rahat çıkmayı,markayla ile kıyas ettiğimi sandı.Scott'un donanımıyla kıyaslamıştım.Bu konuda aslında hemfikiriz.Bunun yanında başta çok iyi idmanlı olmanın yanında,Doğan'ın bahsettiği donanımında büyük payı var.Donanımın yanında,rijit kaliteli,hafif kadronunda büyük payı var.Dişli oranları önemli olmasın,model olmasın,marka olmasın.O zaman neden bisiklet almakta o kadar zorlanıyoruz,farklı bisiklet markalarını neden kıyas ediyoruz:D.Biz zaten markaları ve üzerindeki donanımları istemedende olsa kıyas ediyoruz.Mademki herşey idmanla oluyor, o zaman sadece tek dişli büyük aynakol olsun, hi-ten çelik çok ağır kadrolu bisiklet ve üzerindeki donanım akıcı olmasın,akışkan olmayan göbekler vs.Bu bisikletle idmanlı olarak nereye kadar sürülür.Modelde çok önemlidir.Alt seviye modelle üst seviye bir olurmu,neden o kadar para veriyoruz.Mantıklı olalım.