Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet tarihi ve teknolojisi

Konu, 'Basında ve Medyada Bisiklet' kısmında Aydın tarafından paylaşıldı.

  1. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    991
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Soyle bir site denk geldi de paylasayim istedim. Teknoloji nerden nereye gidiyor? Ne degisik tasarimlar var. Ayrica "SlowWheel Cycling innovation"'a hayran kaldim. Adam kiz arkadasiyla bisiklete binerken onu biraz yavaslatacak ve kiz arkadasindan kopmadan antrenman yapmasini saglayacak bir edevat yapmis.

    Yabancı Kaynak: Patent Pending Blog - Patents and the History of Technology
     
    Cevat_MD ve felis911 bunu beğendi.
  2. Hasan Hakan Koç

    Hasan Hakan Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.304
    Beğeniler:
    1.215
    Seviye:
    aydınım süper sayfa sık kullanılanlara hemen yapıştırdım valla . bambu ağacından yapılana hayran kaldım diğerleri de müthiş şeyler çok keyifli . daha okuyorum . ama sağolasın aydıncım
     
  3. evrenolb

    evrenolb Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
  4. #4
    Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    991
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bulent abi bana enteresan gelen nokta tarihsel olarak yillar once ne gibi fikirlerin ortaya atildigiydi, donemine gore ne bileyim insan yok canim boyle dusunceler olamaz diyor :)

    Linkler icin de sagol abi, hemen bakiyorum.
     
  5. Karakartal Platton

    Karakartal Platton Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    180
    Seviye:
    1800'lü yılların başı...
    İlk pedallı bisiklet
    1893 yılının güvenli bir bisikleti...
    1899 yılında bir bisiklet
    1935 yılında Albert Einstein ve bisiklet...
    1935 yılında bisiklet tekerleği
    1965 yılında bir bisiklette 3 çocuk
    2005 yılında çıkan Gıant bisiklet
    2006 yılının son aylarında çıkan Scott marka bisiklet...
     
    d.berkay ve nuriaktürk bunu beğendi.
  6. cazz

    cazz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2006
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    120
    Seviye:
    güzel çalışma. paylaşım için teşekkürler.
     
  7. nuriaktürk

    nuriaktürk Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2005
    Mesajlar:
    2.525
    Beğeniler:
    1.474
    Şehir:
    cappadocia ürgüp
    Seviye:
    teşekkürler güzel çalışma olmuş.
     
  8. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.206
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    teşekkürler:)
    enstein'a yakışmış bisiklet:)
    zeki adamların tercihi hep aynı:p
     
  9. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yine yapıcağını yapmışsın.Tebrikler güzel bir çalışma olmuş.
     
  10. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    1800 lü yılların sonunda bisiklet baya zahmetli bir aletmiş inmesi bir dert binmesi bir dert:D Frenlerinde olmadığını düşününce durmak için bisiklet üzerinden atlıyorlarmış sanırım :rolleyes:
     
  11. Ontario

    Ontario Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2007
    Mesajlar:
    733
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Antalya Lara
    Seviye:
    Vay bea şimdi bindimiz mtb ler ile karşılastırmak mümkün değil
     
  12. mehmetbaris87

    mehmetbaris87 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    ayrıntılı değil ama birkaç işe yarar bilgi içeriyor:

    bisikletin tarihçesi:

    M.Ö. 3500 : İki tekerlekli araçların tarihi, o güne kadar gider. Aşağı Mezopotamya'da Sümerlerin, bunları kullandığına dair kanıtlar bulunmuştur.

    M.S. 1551 : İngiltere'de, at arabası kullanılmaya başladı.

    M.S. 1791 : "Celeripede" adıyla, oyuncak tahta attan bozma ilk bisiklet, Paris sokaklarında Comte de Sivrac tarafından denendi. Sadece (tek özelliği) tekerlekleri dönüyordu. Sağa-sola dönmek için iyi öğrenmek gerekliydi ve ayaklarla ittirerek ilerliyordu.

    M.S. 1793 : Velespid (Velocipede) adını aldı.

    M.S. 1817 : İlk defa hareketli (sağa sola) ön tekerlek eklendi ve halk arasında "dandik demir at" adını aldı.

    M.S. 1819 : W. K. Clarkson adında biri, geliştirmek için patent aldı. Yaptığı bisiklet, demir çatallarla tutulan tekerleklerin ortasında bulunan bir sele ve yaslanacak bir yerden oluşuyor ve sürücünün, ayaklarıyla aleti hareketlendirirken arkasına yaslanmasına olanak sağlıyordu. Amerika ve diğer Batı Avrupa Ülkeleri zenginleri arasında çok yaygınlaştı.

    M.S. 1839-40 : İskoçya'da ilk pedallı bisiklet.

    M.S. 1860 : Arka fren eklendi.

    M.S. 1861 : Pierre Michaux'un fikriyle, ön tekerleğe monte edilen pedallar onu Fransa'da en popüler araç yaptı (Big Bike).

    M.S. 1862 : Artık her sene 142 farklı model üretiliyor.

    M.S. 1863 : Yıllık üretim 400'e ulaştı. Sele geriye çekildi, frenler arka tekerleğe aktarıldı.

    M.S. 1866 : Amerika'ya (James Caroll, Pierre Lallement) ilk patentin verilmesiyle bisiklet, cinsiyet, ırk ayrımı, sosyal sınıf farklılığı gözetilmeden herkes tarafından kullanılmaya başladı ve yeni bir dönem başladı. Kıyafette bile bisiklet modası ortaya çıktı.

    M.S. 1869 : İngiltere ve Fransa'da, bisiklet tasarımı yarışmaları düzenlendi. İlk bisiklet dergisi olan "Veleocipede Illustre" yayın hayatına başladı. Velodrom denemese de ilk yarış pisti açıldı.

    M.S. 1890 : Bisiklet üreticisi "The Arnold, Schwinn" kuruldu.

    M.S. 1891 : Ignaz Schwinn, yılda 25.000 bisiklet üretmeye başladı. Kurduğu bisiklet takımına (Team Paramount), dünyanın en iyi bisikletçilerini topladı.

    M.S. 1930 : İlk şişme lastik kullanılmaya başlandı.

    M.S. 1934 : Schwinn, motorlu taşıtlardaki bilgisini bisikletlere aktararak, ilk şişme iç lastikli bisikleti tasarladı. Bundan sonra piyasa canlandı.

    M.S. 1960 : İlk vitesli bisikletler (3 - 10 vites) üretildi.

    M.S. 1960 : Gary Fisher ve Charles Kelly, dağ bisikletini keşfetti.

    M.S. 1972 : İlk "RAGBRAI" turu gerçekleştirildi.
     
  13. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    çok sağol ama bunun bir benzeri sabit konu olarak var zaten
     
  14. mehmetbaris87

    mehmetbaris87 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    biliyorum o konuyu zaten okudum ama yanlış hatırlamıyorsam orda birisinin koleksiyonu üzerinden anlatılıyor ve 1700-1800lerden başlanmış
    burda çok ayrıntılı olmasa da birkaç ekstra bilgi var
     
  15. Ufuk Sarıcık

    Ufuk Sarıcık Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2009
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Bisiklet ve Sağlığımıza Etkileri
    Herkesin bildiği gibi düzenli yapılan egzersizlerin vücutta oluşturduğu ortak cevaplar vardır. Örneğin, kan dolaşımının önce hızlanıp sonra regüle olması, solunum hızının artışı, hormonlarımızdaki olumlu değişiklikler, endorfinler aracılığıyla sağladığı psikolojik rahatlık, vb. Tüm bunların yanında düzenli olarak spor yapanların gündelik yaşamlarında işlerini daha rahat yürüttüklerini görmekteyiz. Merdiven çıkma, kaçırılacak olan bir otobüse yetişme, pazar dönüşü eldeki torbaların ağırlığı altında ezilmeme, ev işlerini daha kısa sürede bitirme bunlar arasında sayılabilir. Bisiklet sporunun ise şişmanlık, stres, metabolizma hastalıkları, sırt ağrıları, yüksek tansiyon gibi vücuttaki olumsuzlukları giderdiği, daha sağlıklı ve mutlu bir insan yarattığı yapılan birçok araştırmada ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte dayanıklılık gücümüzü artırması, stresle baş etmemizde yardımcı olması, kuvvet gelişiminden sonra yağ yakımı ve dolayısıyla kilomuzu kontrol etmemizi sağlaması, eklemlerimizi güçlendirmesi, sırt, bacak, karın ve kol kaslarını çalıştırması ve nihayetinde kondisyonumuzu artırması bunlar arasında sayılabilir.

    Özellikle, bacak ve sırt kaslarını harekete geçiren bisiklet ile zinde kalmak mümkün. Uzmanlar, aşırı kilolardan şikayet edenlere bu sporu özellikle öneriyorlar. Bisiklet, kas yapmak isteyen erkeklerin hem eğlenerek hem de para harcamadan yapacakları en keyifli sporlardan Kadınlar her ne kadar bisiklet sporuna erkekler kadar çok ilgi göstermese de sağladığı faydaları göz ardı etmemek gerekir. Özellikle düzenli olarak bisiklet kullanımı kemik yoğunluğunu artırarak kadınların ileri yaşlarda osteoporoz hastalığına yakalanma riskini azaltmaktadır. Osteoporoz tedavisinde kadının yaşı ne olursa olsun, tedavinin bir parçası olarak egzersiz reçetesi verilmektedir ve bisiklet hem eklemlere daha az yüklenilmesi hem de yoğun olarak yapılmadığı sürece diğer sporlara göre daha az yorması nedeni ile orta yaş grubu için uygundur.

    Peki, açık havada bisiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? Sıvı kaybına dikkat edilmeli. Mutlaka su şişesi taşınmalı. Yola çıkmadan önce sıvı alınmalı. Yoğun yapılan antrenmanlarda tuz ve mineral kaybı göz önüne alınmalı. Takviye olarak, soda ve tuzlu içecekler alınabilir. Sporcu içeceklerini tavsiye ediyoruz. (Evde de hazırlanabilir. Bir kabın içine eşit ölçülerde elma suyu ve soda konup karıştırılmalı. Soğutulup yola çıkarken yanına alabilirler. Mineral alımını dengeler ve meyve şekeriyle enerji alımını sağlar.) Koruyucu malzeme çok önemli. Kask, dizlik ve dirseklik takılmalı. Şehir içinde kullanıyor ise reflektörlerin iyi olmasına dikkat etmeli. Arka ve ön ışık mutlaka kullanılmalı.

    Sara ve hemofili (kan hastalığı) hastaları bisiklet kullanmamalı. Herhangi bir hastalığı olan, 35 yaş üstü erkek, 40 yaş üstü kadınlar, sigara içenler, yoğun stres altındakiler, şeker, tansiyon hastaları ve aşırı kilolular doktor kontrolünde efor testinden geçtikten sonra spora başlamalı. Bisiklet kullanımının bir alışkanlık olduğu, bisikletin ana ulaşım araçlarından biri olduğu İsveç, Hollanda, Belçika gibi Avrupa ülkelerinde kalp hastalıkları daha az görülmektedir. Dünyada en faydalı icatlar arasında sayılan bisiklet, umarız ülkemizde de hak ettiği yeri bulacaktır.

    Bisikletin Tarihçesi
    Bisiklet, motorsuz, iki tekerlekli, pedallı, insan gücü ile ilerleyen bir ulaşım aracı. Bisiklet sporunun da aracıdır. Yarış bisikleti, dağ bisikleti, şehir bisikleti, motorlu bisiklet, BMX, yatay bisiklet (recumbent), çift kişilik bisiklet (tandem) gibi türleri vardır. Vitesli ve vitessiz türleri bulunmaktadır. İlk bisiklet 1791 de Sivrac'ın bisikletiydi. Bunun bir direksiyonu (gidonu) bile yoktu. 1817 de ilk defa gidonlu bisiklet bulundu (Karl von Dralis) ve 1839 da Mac Millan'ın ilk pedallı bisikleti buluşu bu günkü bisikletlerin taslağını oluşturdu. İlk bisiklet çok ilkel biçimde 12. yüzyılda Çin'de görülmüştür. Fransız Sirvac yaptığı sağ ve sol ayakların itmesi ile yürüyen bisiklet yapmıştır. "Celerifere" adını taşıyan bu alet 1791 tarihlidir. Baron Karl Von Drais, Drais de Senerbol'un yaptığı bisikleti geliştirmiş ve bisiklete gidon eklemiştir. Bu bisiklet 1816 yılında yapılmıştır. Bu bisiklet tahtadan imal edilmiştir. 1818'de bisiklette metal kullanılmaya başlanmıştır.

    Leonardo Da Vinci'nin çizimleri kullanarak ilk pedallı bisikleti üreten Kirkpatrick Mac Millan'dır. 1839-1840 yılları arasında İskoçya'da yapılan bu bisiklet, halen Londra Science Museum'da sergilenmektedir. 1855'te Fransız Ernest Michaux'un bisikleti pedalı etkin olarak kullanmıştır. 1870ten sonra geliştirilen yeni bisikletlere "Bicyole" denilmiştir. Bu modelde ön tekerliğin çapı bir ila 1,5 metre arasında değişmiştir. İlk seri üretim bisiklet "Michaux Company" tarafından yapılmıştır. Şirket, yılda yüzkırk bisiklet üretiyordu. Bisikletin ilgi görmesi dönemin devletlerinin de dikkatini çekmiştir. 1800'lerin ikinci yarısında Fransa Savunma Bakanlığı bisiklet üretimini destek vermiş ve 1871'de imal edilen bisikletlerAlmanya ile yapılan savaşta kullanılmıştır. Trufaut, içi boş kauçuk lastiğini bulmuş, bunu İngiltere'de eşit tekerlekli komple kadrolu, bilyalı ve milli bisikletlerin yapılması ve ardından ortadan katlanan portatif bisikletler izlemiştir.

    İrlanda'da 1888 yılında havalı plastik biskletler piyasaya sürülmüştür. Bu durum, bisiklet endüstrisini geliştirmiştir. Bisiklet üretiminde kullanılan malzemenin fiyatının yüksekliği, işçilik maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle halka inememiştir. 1800'lerin sonundan fabrikaların artması ve seri üretimin hızlanmasıyla maliyetlerde yaşanan düşüş bisikletin geniş kitlelere ulaşmasını sağladı. Özellikle Fransa, Belçika, İngiltere, İtalya veİspanya'daki bisiklet fabrikaları bisikletin bu ülkelerde yaygınlaşmasına ve bisiklet sporunu gelişmesine önayak olmuştur. I. Dünya Savaşı'nda Avrupa ülkeleri bisikleti askeri amaçla (ordu süratinin artırılması) amacıyla kullanmışlardır. Günümüzde bisiklet, her toplumda kullanılan yaygın bir ulaşım ve eğlence aracıdır.

    Not: Daha önce verilmiş olsa bile sadece hatırlatma amaçlı paylaşmak istediğim bir konudur. Bilindiği üzre tansiyon sorunu arkadaşlarımızdan bolca vardır muhakkak aramızda. Bisikletle ilgili daha farklı bilgilere rastladıkça buradan paylaşacağım.
     
  16. Yiğit ŞAHİN

    Yiğit ŞAHİN Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2011
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Seviye:
    güzel bir yazı olmuş teşekkürler :)
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  17. Tolga Yücel

    Tolga Yücel Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    510
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    emeğiniz için teşekkürler zevkle okudum ve bilgilendim.. iyi forumlar
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  18. Ali AKTAŞ

    Ali AKTAŞ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Buna benzer Hasan Çağrı'nın sanırım harika bir başlığı vardır, ona da bi bakmak gerek !
     
    Yunus YILMAZ ve Doğu Biçer bunu beğendi.
  19. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.173
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bilgilendirici ve çok zevkli bir yazı olmuş. Teşekkürler.
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  20. sercankaptan

    sercankaptan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Sercan B.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikletin tarihçesi hakkında internette çeşitli bilgilere ulaşılmak mümkün ancak burada bir zaman çizgisi üzerinde kronolojik olarak gelişimi takip etmenin sizlerinde hoşuna gideceğini düşündüm. Çok çok eskiden dirsekli pedallarla yürütülen bisikletler ortaya çıkmış, ve o zamandan bu yana tüm dünyada, özellikle İngiltere, Fransa, İtalya, Hollanda ve öteki Avrupa ülkelerinde halkın benimsediği bir araç olmuştur. Bisikletin tarihi 1700 sonlarında Fransa’da geliştirilen araçlarla başlar. İlk bisiklet, 1791'de Conte de Sivac celerifere’in yaptığı, aynı büyüklükte iki tekerlekten oluşan tahtadan yapılmış bir araçtı. Oturma yeri tekerlekleri birleştiren çubuğun üzerine yerleştirilmiş ve sürücüler, çubuğu bacakları arasına alarak oturarak aracı ayaklarıyla iterek yürütüyorlardı.

    Kronolojik sıralamaya geçmeden önce, 1945 yılında ingiltrerede çekilmiş bir bisiklet beslgeselini izlmenizi şiddetle tavsiye ediyorum..



    1817
    [​IMG]

    Arkada sabit, önde yönlendirilebilir bir tekerleği olan ahşap iskeletli bir araç için patent ilk defa 1817'de Alman Baron Karl Friedrich Darls von Sauerbronn tarafından alındı. Araca barona ithafen "drezin" adı verildi ve "züppe atı" olarak bilinen benzeri pek çok aracın doğmasına yol açtı

    1861
    [​IMG]

    Parisli at arabası yapımcısı Pierre Michaux aynakolları ve pedalları "züppe atı"nın ön tekerleğine bağladı böylece "velosiped" doğdu. Michaux'un buluşu ile velosipetin yüzlercesi Avrupa şehirlerinde yaygınlaşmaya başladı.

    1866
    [​IMG]

    Takip eden bir kaç yıl içerisinde, Pierre Michaux yanında çalışan Pierre Lallement Amerika için Velosiped'in patentini aldı. (Fotoğrafta 1970 yılında ürettiği bisiklet)

    1869
    [​IMG]

    Sadece üç yıl sonra 31 Mayıs 1869'da, Paris St-Cloud parkında , ingiliz james Moore tarafından kazanılan ilk Velosipet yarışı yapıldı. Yine aynı yıl kasım ayında Paris - Rouen arası yapılan ilk şehirler arası yarışmayı yine James Moore kazandı. Paris - Rouen arasında yapılan yarış hala daha yapılmaktadır

    1870
    [​IMG]

    1870 lerde Adi çeyreklik (pennyfarthing) adı verilen bisikletler popüler oldular. Devasa ön tekerleklerle hızın artacağı hemen keşfedilip bu tip bisikletlerin türevlerinin üretilmesinde zaman kaybedilmemişti. Bu bisikletlerin dezavantajları ise sürücü ön tekerin üzerinde oturduğu için çok dengesiz bisikletlerdi. Ayrıca sürücünün üretiği gücü pedallar aracılığıyla devasa ön tekere doğrudan uyguladığı için gerçek bir yarışçı olmak zordu. Yarışçı olmak için ise çok güçlü kuvvetli olmak gerekiyordu.

    1870
    [​IMG]

    1870 Yılında Bisiklet konusunda bir devrim yaşanarak ilk pnömatik lastikler Loydd Dunlop tarafından bulunarak. Bisiklet konusunda farklı bir devirin başlanacağının sinyallerini verdi. Ayrıca yine aynı yıl Londra'da ilk sivil bisiklet derneği kuruldu. Klübün adı; "İngiltere bisikletçiler gezi klübü"


    1871
    [​IMG]

    Ayrıca ilk dünya pist yarışı da 1871 yılında gerçekleştirildi.

    1880
    [​IMG]

    Tandem bisikletler 1870- 1880'li yıllarda, Zengin kesimin en önemli eğlence araçlarından bir tanesiydi

    1885
    [​IMG]

    1885 Yılında James Starley adında bir mucit, bu günkü bisikletleri atası olan zincir tahrikli ilk gerçek anlamlı bisikleti piyasaya sürdü ve halk tarafından çok çabuk bir şekilde kabul gördü.

    1903
    [​IMG]

    İlk Fransa Turu koşusu gerçekleştirildi Tour de France. İlk Fransa turu yaklaşık 2428 km lik bir parkuru kapsıyordu.

    1914
    [​IMG]

    Bisiklet ilk defa 1. dünya savaşında kullanıldı ve savaşta askerler açısından büyük bir başarı gösterdi. Yukarıdaki fotoğrafta cepheye bisikletleriyle giden askerler gözüküyor. Savaşta stratejik olarak büyük başarı gösterse de savaş ve yoksunluk nedeniyle 1. dünya savaşı bisikletin gelişimini durduran büyük bir etmen olmuştur.

    1918
    [​IMG]

    Fransa Turunda ilk sarı mayoyu Firmin Lambot kazandı.

    1920
    [​IMG]

    Bu dönem boyunca pist yarışlar hiç olmadığı kadar revaçtaydı.

    1927
    [​IMG]

    Tullio Campagnolo terkerleği kolay çıkarma mekanizmasını keşfederek, modern tekerlek montajının ilk adımlarını attı

    1933
    [​IMG]

    Yine ilk vites arttırıcıyı Tulio Campagnolo geliştirdi.

    Profesyonel yol yarışlarının popülaritesi hızllanarak, pist yarışlarının önüne geçti.

    1938
    [​IMG]

    3/32 zincir (Halen kullanılmakta olan) bulundu. Bu zincir adını her baklada bulunan milin genişliğinden alan buluşla, vites arttırıcıdaki gelişmelere öncülük etti.

    1950

    Profesyonel yol yarışlarının popülaritesi hızllanarak, pist yarışlarının önüne geçti.

    1958
    [​IMG]

    Yol yarışlarına ilk defa kadın bisikletçiler kabul edildi.

    1960

    [​IMG]

    Yol yarışları ilk defa televizyondan naklen yayınlanarak, elde edilen reklam geliriyle kazananların ödüllerinde artış sağlandı.

    1970
    [​IMG]

    1970'ler BMX, Triatlon ve dağ bisikletçiliği doğdu. Bu gelişmeler 60'larda popüleritesini yitirmeye başlayan bisiklet için hayata dönüş yolculuğunun başlangıcıydı.

    1990
    [​IMG]

    Kilitli arazi pedalları satışa çıktı.

    1991
    [​IMG]

    Modern süspansiyon maşaları satılmaya başlandı.

    1992
    [​IMG]

    Çift süspansiyonlu bisikletler, mağazalarda kolayca ulaşılabilir bir hale geldi.

    1996
    Kır krosu bisiklet yarışı olimpik disiplin oldu.

    1997
    [​IMG]

    Eurovelo, Avrupa bisiklet yolları ağı tanıtıldı, Avrupa kıtası boyunca 12 uzun mesafeli rotayı içeren ağ, toplamda 20.000 km uzunluğundadır.

    2000
    Triatlon olimpik disiplin oldu. Ayrıca bu yıl yapılan bir araştırmada dünya genelinde 1.4 milyar bisiklet olduğu hesaplandı. Yine aynı yıl dünyada otomobil adedi 340 milyon olarak tahmin edildi. Bisikletin tarihi hakkında bir paylaşım yapmaya çalıştım herkesin bilmesi gereken bilgiler. Forum Yöneticilerinden bu konunun sabit bir yere konulmasını isterim hepinize iyi günler...