Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet, Tarih, Dev Bir Kolleksiyon! Keyfini Çıkarın...

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında HaliliOzturk tarafından paylaşıldı.

  1. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Aslında konuyu buraya açmam gerekip gerekmediğinden şu anda ben bile emin değilim. Çünkü resmen içimi bir heyecan kapladı. Belki de Dünya'daki en büyük bisiklet kolleksiyoncusu bir amcanın bisikletlerini buldum internette. Zaman aralığı mı? 1868-2004... Onlarca ayrı bisiklet. Ağırlığı yol bisikletleri. Kimisi şampiyonların bisikletleri, kimisi özel üretim... Ancak hepsinin ortak yanı ciddi bir kolleksiyon değerlerinin olması ve kronolojik olarak izlediğinizde bisiklet teknolojisinin yaklaşık 150 yılda aldığı yolu 15 dakika içinde gözlerinizin önüne sermesi.

    Sözü fazla uzatmadan başlıyorum...

    1868 Boneshaker
    Boneshaker'lar ilk pedalla giden bisikletler olarak anılıyorlar. Tahta jantları, demir "lastik"leri ve ağır demir kadroları kullanılırlıklarını çok düşürmüş. Ancak yine de bir kolleksiyon değerleri var.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1886 Columbia Ordinary
    Zincirli aktarım sistemleri ve farklı ölçülerdeki dişlilerin kullanımından önce, göbekten pedallı bisikletlerde vitesi tekerleğin çapı belirliyordu. Bu bisiklet gibi bisikletlerde aynı zamanda sürücünün bacak boyu, satın alacağı bisikletin boyunu da belirliyordu ki bu zaten günümüzde de yaşanan bir şey. Tabi biraz farklı olarak.. Resimlerde görülen örnek 54" jantlara sahip bir model. O zamanki fiyatı ise 100 $ kadar...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1892 The Express
    Bu bisikletin ise zinciri ve farı çok etkileyici. Zincirinin hiç iç baklası yok. Her bakla dıştan çıkıp içeri girdiği için tamamı aynı. Yani tek bir bakla eksiltme şansınız var. Farı ise bildiğimiz gaz lambasının bisiklete uyarlanmış hali.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1896 Imperial
    Burada, şimdi kullandığımız mantığa benzer bir zincir yapısı dikkat çekiyor. Ancak içte kalan baklaların içi tamamiyle dolu. Bu nedenle ayna kolların bir dişi var, bir dişi yok gibi. Jant çemberleri ise tahtadan, teller çelik.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1898 Andrea
    Tahta seleli bu bisiklette selenin ortasının açık olması çok dikkat çekiyor. Demek ki bu o kadar da yeni bir tasarım/teknoloji değilmiş diyor insan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    1903 Tribune
    Belki de kolleksiyondaki en dikkat çeken bisiklet bu bisiklet. Çünkü zinciri yok. Gerçi ilk baştaki bisikletlerin de yoktu ancak onlar zaten göbekten pedallıydı :). Bu bisiklet ise şaftlı ve 2 vitesli. Üstelik bu şaft çok güzel bir şekilde arka alt borunun içerisine gizlenmiş. Bununla da yetinmeyen üreticiler bir de ön çatala çok değişik bir amortisör sistemi entegre etmişler. Minicik olan bu amortisör sistemi, oldukça etkileyici ve ek bir ağırlık getirmişe de benzemiyor. Bunların yanında, kadrosundan elciklerine kadar ince işçilik bu bisikleti gerçekten çok etkileyici kılıyor.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1922 Jonh Pritzlaff
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1924 Gendron
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1937 Columbia Racer
    1937 model, kontra frenli bir yarışçı.
    [​IMG]
    [​IMG]

    1938 Hawthorne Ladies
    Bayanlar için üretilmiş bir model. Çamurluğun yan tarafında jant tellerinden yapılmış "Etek korumalığı" o dönem için oldukça lüks bir donanım.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]





    1938 Velox Custom
    Bu bisiklet ise "Drysdale" diye anılıyor. Veledrom için özel üretilmiş ve zamanında çok yarış koşmuş, yorgun ama mağrur bir savaşçı.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1947 Monark Silver King Hextube
    Kesinlikle bu bisikletin sahibi, o günün en karizmatik insanlarından birisi olmalı. Paslanmaz çelik çamurlukları, aluminyum gövdesi, ön amortisörü ve 3 renkli lensi olan farı ile kesinlikle bugün bile çok ilgi çekici bir bisiklet
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1948 Bottecchia
    Ottavia Bottecchia adını duyanınız var mıdır bilmiyorum. Ancak kendisi Tour de France'ı kazanan ilk İtalyan sporcuymuş (1924-1925). Ölümünden yıllar sonra adına bir bisiklet çıkarmışlar.
    Aslında tarihi bununla da bitmiyor bu bebeğin, fakat ben başınızı şişirmeden onu size bırakıyorum ve son uyarım; Arka vites sistemine dikkat :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ve onun zamanında kalma bir TdF anısı;
    [​IMG]

    1948 Hercules
    Hercules bisikletleri bir çoğumuz biliriz, ancak ben şansen bu kadar eski bir marka olduğunu bilmiyordum. Göbekten 3 vitesli bu bisiklet hala ilk günki kadar göz alıcı.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1948 Paris Galibier
    Bu bisikletin yaratıcısı Harry Rensch, kendi tasarımı sayesinde çok daha rijit kadrolar ürettiğini iddia etmiş ve bu şaheserinin üzerine "Tommy Bar" pedallar ile günümüzde örneği olmayan tipte attırıcıya sahip 3 vitesli bir sistem yerleştirmiş.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    1949 Schwinn Panther
    [​IMG]

    1949 Raleigh ClubMan
    İşte zamanının "High performance" bisikletlerinden biri. Kadrosu Reynolds 531. Sturmey Archer MW 3 vitesli göbeği ve aluminyum çamurlukları ile zamanın gözdelerinden...
    [​IMG]

    1950 Monark Super Deluxe
    İşte çok iyi korunmuş bir klasik. Kolleksiyon sahibi bisikletin %100 orjinal olduğunu söylüyor. Tek bir problemi varmış, o da 57 lbs (25,5 kg) olan ağırlığı :)
    [​IMG]
    [​IMG]

    1952 Automoto
    İşte bir Automoto klasiği. Sitede yaşı 50'nin üzerinde olan bisikletçi abilerimizin çok büyük ihtimalle bilecekleri bir marka, bir bisiklet.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1952 Monark Super Deluxe
    Bu kolleksiyona bakarken insan Monark'ın niçin hala bisiklet üretmediğini merak etmiyor değil...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]




    1954 Hercules Team
    İşte ön vitesin son derece dikkat çektiği bir bisiklet. 1955 yılında TdF'de Hercules takımından [FONT=Arial, Helvetica]Fred Krebs'in yarıştığı bisikletin ta kendisi. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1954 Rochet "Piste"
    Bu bisiklet, Fransız malı, el yapımı bir "track" bisikleti. Benim en çok neyi mi dikkatimi çekti? Stronglight marka furş yatağı :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1955 Automoto Champion De Monde
    AutoMoto tarafından üretilen, kendi zamanının top modellerinden birisi. Fransız yapımı, Simplex marka attırıcıları, Mavic çemberleri ve Stronglight aynakolu ile bir klasik.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [FONT=Arial, Helvetica]1955 Raleigh Lenton Grand Prix
    [FONT=Arial, Helvetica][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1958 Olmo Deluxe
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    [FONT=Arial, Helvetica]1960 Jack Taylor Track Tandem
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1962 Frejus
    İtalyan malı olan bu bisiklet bir pist bisikleti. Campagnolo Pista donanımı, Reynolds boruları ve TTT boğazı ile zamanında çok kişinin hayallerini süslediği kesin.
    [​IMG]
    [​IMG]

    1962 Raleigh Gran Sport
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1964 Bianchi Spezialissima
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [FONT=Arial, Helvetica]1967 Hetchins Magnum Opus
    [FONT=Arial, Helvetica][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    [FONT=Arial, Helvetica]1969 Schwinn Lemon Peeler
    Bu bisikletten kullanmış olan var mı aranızda acaba? :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [FONT=Arial, Helvetica]1972 Lejeune
    [FONT=Arial, Helvetica][​IMG]
    [​IMG]

    1972 Schwinn Paramount
    [​IMG]
    [​IMG]

    1973 Mercian Superlight
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1973 Peugeot
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1974 Raleight Professional
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    Newguinea, bmxserdar, tayfur ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    [FONT=Arial, Helvetica]1975 Cinelli Speciale Corsa
    Orjinal Cinelli kilitli pedalları, Pino Morini marka titanyum orta göbeği ile bir klasik daha.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1975 Lambert Pro
    Şimdilerde olduğu gibi eskiden de üreticilerin tamamı kadro üretip diğer ekipmanları dışarıdan alma yoluna gidiyorlarmış. Fakat bu bisiklet '75 senesinden bir istisna. Üzerindeki her parça Lambert marka. Sahibinin yorumuna göre kimileri çok iyi çalışmıyor, ancak bazıları da o zamanlar için kült olabilecek kadar iyiler...[​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    1976 Austro Daimler
    İşte Shimano'dan da bir şeyler görebildiğimiz bir bisiklet :) Aynakolun üzerindeki o zamana göre bile garip sayılabilecek işçiliğe dikkat edin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1977 Sekine GTO
    İşte ibret-i alem olsun diye üretildiğini düşündüğüm bir bisiklet :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1979 Mongoose "moosegoose"
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    1979 Raleigh Tourist
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1979 Medici
    [​IMG]
    [​IMG]

    1980 Raleigh Team 753
    Reynolds 753 alaşımdan üretilen bu bebek, zamanında Raleigh için onur kaynağı olmuş. İşlenmesi güç ve ultrahafif olan bu alaşım sayesinde bu bisikletin ağırlı tam 19,4 lbs. Yani 8,8 kg! Bugün çoğumuzun hayalindeki yol bisikletlerinden hafif belki. Tabi bu ağırlıkta Campy Super Record donanım, titanyum orta göbek, Campy aluminyum arka dişliler gibi uçuk parçaların da bu ağırlıkta payı var. Ancak şu seleye bir bakın. Brooks Pro. Sadece seleyi değiştirmek bile 8,5 kg sınırına dayanmak demek :)
    [​IMG]

    1981 Lotus Super Pro Aero
    Yol bisikletlerine "aerodinami" kavramının yeni yeni yerleştiği yıllarda ortaya çıkan bir model. Suluk kafesinden kablo donanımı ve hatta kadro borularının yapısına kadar herşey rüzgar direncini daha aza indirgemek için yapılmış bu bisiklette ve ortaya Dura Ace AX donanımlı bu alet çıkmış.[​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1983 Gazelle Champion Mondiale
    İşte Campagnolo 50. yıl özel donanımı ile üretilmiş bir bisiklet.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    1986 De Rosa Moser TT commemorative
    Bu bisiklet Francesco Moser'ın 1985'te 1 saatlik rekoru 51.151 km ortalama ile kırmasının şerefine üretilmiş bir TT bisikleti. Sizce de çizgi filmden fırlamış gibi durmuyor mu? :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1988 Trek 2300
    İşte Trek'in carbon fiber kadrolu bisiklet pazarına adım attığı ilk bisiklet. Ana gövdenin 3 parçası karbon fiber borulardan oluşuyor, bağlantı noktaları ise aluminyum. Donanımı Ultegra. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    1992 Cannondale Delta V 1000
    İşte bir dönüm noktası bisikleti daha. 1991'de önde Rock Shox amortisörlü bir full suspension üreten Cannondale doğru geometriyi ve performansı yakalayamadığını düşünerek 1 yıl sonra 1992'de bu bebeği, kendi amortisör sistemi ile üretmiş. Bu sistem daha sonraları Head Shock olarak adlandırılmış.
    Bu bisikletin donanımında Sun Tour XC komponentleri kullanılmış.
    [​IMG]

    1992 Trek 5500
    İşte Trek'in OCLV karbon teknolojisinin devrim yarattığı bir kadro. Ağırlığı 2,44 lbs, yani 1,1 kg. Bugün için bile çok çok iyi bir ağırlık, kolleksiyonun sahibi bu teknolojinin Lance'in TdF'de fırtınalar estirirken kullandığı karbon teknolojisinden çok da geri olmadığını söylüyor. Dura Ace donanımı ve titanyum selesi ile zamanının en iyilerinden birisi.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]





    İşte, benim içlerinden seçip beğenip sizlerle paylaştıklarım bu kadar :) Onlarca bisikleti, 200 civarında resim ile, biraz tercüme biraz da yorum ile sizlere sundum. Umarım okurken, izlerken keyif almışsınızdır :)

    Derleme: Halil İ. Öztürk
    Kolleksiyon Sahibi: Rydjor Bikes.
     
  7. neyzencan

    neyzencan Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    72
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1977 Sekine GTO bir harika onunla trafiğe çıkmayı isterdim
     
  8. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    halil harikasin yani birsey diyemiyorum bu nostanji karşisinda hepsi guzel hepsi mukemmel :)
     
  9. artofriding

    artofriding Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Kasım 2006
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bu müthiş koleksiyonu üşenmeyip te bizimle paylaştığın için Allah senden razı olsun:D
     
  10. ahmet a

    ahmet a Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    tokat
    Seviye:
    Tek kelime ( HARİKASIN )
     
  11. SerdarAktas90

    SerdarAktas90 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Abi paylaşım için teşekkürler gerçekten süper bir koleksiyon....
     
    654987321 ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  12. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Süper bir sunum ve paylaşım olmuş Halil ellerin dert görmesin...
     
    654987321 ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  13. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Abi gerçekten helal sana!!!:winkenlux :winkenlux :winkenlux
     
  14. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Her resmi yükleyip çeviri/yorum yapmak yaklaşık 2,5 saatimi aldı ancak sanıyorum ki buna değdi :)
     
    Şahin Bulut ve Nevzat KÖSEOĞLU bunu beğendi.
  15. edi_e

    edi_e Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2007
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    halil abi farkını bi kez daha gösterdin =)
    helal olsun emeğine, pedalına sağlık =)
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  16. sports-man

    sports-man Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2004
    Mesajlar:
    3.451
    Beğeniler:
    4.382
    Şehir:
    Acıbadem/Kadıköy
    Seviye:
    Çook güzeeel Halilcim:) hepsi ayrı süpeeeer...teşekkürler dostum;)

    " Bol Sporlu ve Pedallı Günler "
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  17. iskoc

    iskoc Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2007
    Mesajlar:
    131
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Bodrum
    Seviye:
    cok güzel bir paylaşım olmuş ellerine sağlık
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  18. Nail USANMAZ

    Nail USANMAZ Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    1.231
    Şehir:
    İzmir-Karşıyaka
    Seviye:
    Elinize sağlık. Emeğiniz için de ayrıca tebrik etmek gerek.
    Ben çok keyif aldım. Özellikle 1977 Gto çok ilginç bir makina. Goldwing gibi aynı.
    Paylaşımınız için teşekkür ederim.:in:
     
    Y.Toygar ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  19. Atahan Akıllı

    Atahan Akıllı Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.081
    Beğeniler:
    682
    Şehir:
    Antalya merkez-Karabük safranbolu
    Seviye:
    bende resimler sayesinde kendime ufak çaplı bir bisiklet arşivi yaptım. halil abi sana söylecek laf yok. çok teşekkürler. ellerin dert görmesin.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  20. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.

    Kesinlikle vites teknolojisinin nerelerden nerelere geldiğini bu resimlerle çok net görebiliyoruz sanırım :) Ben özellikle ilk ön viteslere hayran kaldım. Seleden aşağı kolunuzu uzattığınız anda bir "vites kolu" ve tel olmadığı için geçti, geçmedi, esnedi vs derdi yok :)

    Bir de şu şaftlı olan mavi bisiklet, 1903 model Tribune. Bisikleti her gördüğümde resmen sürmek istiyorum. Görünüşündeki sadelik, çekiş sistemi ve çatalındaki farklılık, elciklerindeki zerafet... Hepsi çok cezbedici :)
     
    Nevzat KÖSEOĞLU bunu beğendi.