Mesut hocam selam ,
Mükemmel bir gezi , Antalya'dan Ender beyinde dediği gibi ;ya seni buraya alacağız yada bizler Konya'ya taşınacağız.
Birde küçük bir hatırlatmam olacak, aşağıdaki resmdeki dağın hemen arkası Kasımlar , Kesme ,Sütçüler olsa gerek .
Bu vesile ilede Trans Toros turuna bir gönderme yapalım.
(link)
Birde Mesut hocam şu hid. disk fren ayar meselesinde benim bir yöntemim var.
Bu yöntemi tamamen kendim keşfettim , belki bunu böyle yapanlar vardır ama, insan kendi geliştirince daha tatlı oluyor (Ben Amerikayı üç kereden fazla keşfedenlerdenim
)
Şöyleki ;Resimdede görüldüğü gibi alyan anahtarla fren tutucusunu(iki alyan vidasınıda) gevşetiyoruz.(link)
Tamaman gevşeyip sağa sola rahat kayar şekle gelince , gidondan fren kolunu sıkıyoruz,bu vesile ile fren pabucları diski tam ortalayarak sıkıyor.
Fren kolunu hiç bırakmadan! (diske pedler yapışmış halde iken) ayar vidalarını sıkıyoruz , ister istemez bu vaziyette alyan vidaları sıkılan rotor tutucusu fren kolunu bırakıncaki pozizyonu sağdaki ve soldaki pedin diske eşit uzaklıkta kalmasını sağlıyor.
Bu şekilde ayarlanan ped disk mesafeleri kesinlikle en doğru sunucu veriyor,
Buna rağmen tekerlek çevrilince pedler diske kısım kısım halen sürtmesi varsa ,bu da metal diskin yamulduğunu ve yenilenmesi gerektiğini gösteriyor.(kimi küçük kaçıklıkların ,disk yeriden sökülüp ,elde eğip bükerek düzeltme şansıda var)
Birde unutmadan pedleri geri çeken çelik yay vazifesi gören parçalar kontrol edilmeli , kimi zaman biri diğerinden daha kuvvetli olabiliyor, buda sorun yaratabilir.
Neydse hocam, bizim üniversitede makinacı hocanın dediği gibi ;basit makina iyi makinadır , az teferruat ,az sorun .
Bu denli uzatıp açıklama yapmam bir yerde şu turu yarım kesen sizin arkadaşların hayıflanmasına gönülden ortak olduğumdandır.
Konya'ya selamlar
Hakan KAYIŞLIGİL