Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet parçasında garanti koşulları

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Erhan1 tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,yaşadığım bir tecrübeye bağlı olarak bir sorum olacak:
    1 sene garantili bir bisiklet parçası (garanti koşullarına uygun olarak) örnek olarak 4 ay sonra bozulduğunda yerine konan parça için de aynı garanti süre ve koşulları geçerli olur mu?
    Yani yenilenen ikinci parça için de aynı garanti süresi geçerli olması gerekmez mi? Sözgelimi aynı sorun ikinsi değişen parçada da oluşursa garantili ve güvenli olmayan parça sınıfında değerlendirilmesi gerekmez mi?

    Deneyim ve görüşlerinizi öğrenmek isterim teşekkür ederim....
     
    Serden Us bunu beğendi.
  2. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Normalde dediğiniz gibi olması gerekiyor. Ancak bisiklette de durum böyle mi ben de merak ettim şimdi. Cevapları izlemeye aldım.
     
  3. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    bisiklet dayanıklı tüketim malzemesi sınıfındadır
    ve bir sene değil türkiye tüketici hakları kanununa göre satılan her türlü dayanıklı tüketim sınıfına giren ürünün minumum 2 sene garantisi vardır
    ayrıca parça değişiminden sonra aynı sorun tekrar gözlemleniyorsa ilk önce satıcıya ayıplı ürünün değişimi konusunda başvurabilirsiniz
    satıcı ürün değişimine yanaşmıyorsa şehrinizde bulunan tüketici hakem heyetine başvurarak ayıplı malın değiştirilmesi konusunda başvurabilrsiniz
    bunlar genel kanunlar
    ve tabiki daha önce parçanın değiştiğine dair bir belgeniz olmalı mesela elektronik eşya veya beyaz eşyalarda servise gittiği zaman bir servis bakım formu doldurulur (sorunun ne olduğu neyin değiştiği neden değiştiği garanti kapsamında olup olmadığı gibi...)
    ancak bozulan parçanın ne olduğunu sorsam olurmu merak ediyorum.?
     
    Erhan1 ve Serden Us bunu beğendi.
  4. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Peki fatura alsak o da belge yerine geçer mi yoksa mesela buzdolabı için servis çağırdığımızda değişen parçayı yazan bir belge veriyorlar, onun gibi bir belge mi olmalı?
     
  5. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    fatura da açıkça belirtilmişse işe yarar ancak klasik yapıldığı gibi
    faturaya servis bakım yazılırsa hiç bir işe yaramaz yapılabilecek ttek şey hiç işlem görmemiş gibi gidip arızalı olan parçayı değiştirtebilirsiniz
     
    Serden Us bunu beğendi.
  6. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkür ederim yanıtlarınız için; benim örneğimde parçada sorun oluştuktan sonra garanti koşulları içinde parçanın yenilenmesi kabul edildi ayrıca istersem para iadesi yapılabileceği söylendi ancak yenilenen parça için aynı garanti süresini istediğimde kabul edilmedi.
    Özet olarak bu parçanın bana özel olarak güvenli olmayabileceği ve yanlızca 1 kez garanti verilmesi gibi durum oluştu.Ben de ürünü gönderip para iadesi istedim;firma açısından sorun yok ,merak ettiğim 2. parça için de aynı garanti süresinin verilmemesi oldu.
    Diğer yandan belki de ikinci kez garanti isteyerek sürüş güvenliği açısından belli bir risk almış olacaktım firma ya da parça ismi vermem uygun olmaz .Teşekkür ederim
     
    Serden Us bunu beğendi.