Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bisiklet parcalari hakkinda yardimci olurmusunuz arkadaslar

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında yusuf erdem tarafından paylaşıldı.

  1. yusuf erdem

    yusuf erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    merhaba arkadaslar bisiklet sporuna baslamaya karar verdim.yalniz hic bilgili degilim bazi sorularim olacak.

    -mtb 18" lik kadroya 26 jant uygun olurmu acaba
    -aynakol denilen seye dislilerde dahilmidir
    -aynakol secerken neye dikkat etmeliyim
    -ayna kol ile rubleler arasi uyummu gerekir.Hangi aynakola hangi ruble kullanilir.
    -aynakol degistirilince vites gecislerinin duzgun olmasi icin arka attiriciya ayarmi cekilmeli on attiriciya ayar cekme diye birsey sozkonusumu
    -suandaki bisikletimde pedal cevirirken zaman zaman cevrilmez oluyor,sanki sikisiyor pedali geri geri cevirince yada vites degistirince duzeliyor sizce problem nerede

    simdilik sorularim bunlar.hepsini cevaplarsaniz cok memnun olurum ayrica daha ayrintili bilgilere ulasabilecegim bisiklet bilgimi gelistirebilecegim forumda yazilar varsa bana linkini verebilirmisiniz,ben farkedemedim
     
  2. Hakan Eryiğit

    Hakan Eryiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    132
    Şehir:
    DENİZLİ
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ayrıntılı bilgileri forumu gezdikçe ve okudukça bulucaksın....
     
  3. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    1.Uygundur.Kadroboyu ile bunun bir ilgisi yok.
    2.Dahildir.Aynakol göbeği ise,bazen beraber,bazen de ayrı olarak satılır.
    3.MTB için 44-32-22 aynakol uygun olur(42-32-22 vb. kombinasyonlu olanları da vardır)
    4.http://dagbisikletiturkiye.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1097
    bu linki okuyuver.
    5.Her ikisine de ayar yapmalı
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=311
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=310
    6.Ön arttırıcı ayarında sorun var+Zincirde sıkışma oluyor sanırım.

    Son olarak :Forumdaki "Atölyemiz" bölümündeki konu başlıklarını araştırırsan, çok çeşitli bilgiye ulaşabilirsin.Kolay gelsin.
     
  4. yusuf erdem

    yusuf erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    sedat bey cok cok tesekkur ederim.Aklimdaki butun soru isaretlerinden beni kurtardiniz
     
  5. yusuf erdem

    yusuf erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    sedat bey veya diger forumdaslar acaba zincirdeki SIKISMA nasil giderilir.degistirilmesimi gereklidir.on attiricinin ayarlari yapildiktan sonra zincerdeki SIKISMA problemi bitermi
     
  6. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Arka ve çn vites ayarı sorunu çözmezse, zincirin bazı bakllarında sıkışma olmuş olabilir...
     
  7. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Zincir baklasında sıkışma:1.Zincir yeni değişmiş ve birleşme kısmındaki pim hatalı geçmişse olabilir,ya da zincir atıp,aynakol veya rublenin dış tarafına veyahut kadro tarafına düşüp,sıkışması sonucu oluşabilir. Bu durum varsa;Zincir ruble dişlilerinin herhangi birinden geçerken atlama yapar ve bu atlama sırasında da "tak" diye ses olur...Zincir baklalarını tek tek kontrol edersen,böyle sorunlu bir bakla varsa bulabilirsin.Ancak senin sorunun Ön vites ayarlarını düzelttikten sonra hallolacak gibi.
    Aşağıdaki yazıyı da dikkatlice okuyuver.Son kısmında sıkışma olan zincir baklası da gösterilmiş.

    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=483

    Not:Ön vites ayarı için basit bir yöntem de şudur:
    Zinciri,aynakolda en küçük dişlide,rublede de en büyük dişlide olacak duruma(vites kollarını kullanarak) getir,sonra ön vites üzerinde"L"yazan ayar vidasını sağa-sola yavaşça çevirerek ön vites ve zincir arasında 1-1.5 mm mesafe kalacak şekilde ayarla...Eğer vites teli gerginliği de normalse ön vites ayarı yapılmış olur.
    Bu ayarları ilk defa yapacaksan anlayan bir bisikletçiye götürmen daha iyi olur.
    Özellikle,arka vites üzerindeki vidalara hiç dokunma.
     
  8. yusuf erdem

    yusuf erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    cevaplariniz icin cok tesekkur ederim.sedat bey ayrintili bilgilendirmeniz icin ayrica tesekkur ederim