Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Mühendisliği

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Selim Çam tarafından paylaşıldı.

  1. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=bisiklet+muhendisi

    Ekşi Sözlük'de yazan ibare: 2000 nufus sayiminda, girdigim bir evde, ev reisinin meslegi. adam bunu okumak icin taa isvicreye gitmis. bizim bisikletci sami abinin yaninda calisabilirdi halbuki.***
    (arti19, 22.01.2003 20:59 ~ 21:01)

    Türkiye'de böyle bir bölümün olmadığını elbette ki biliyoruz.. Ama yeni açılan otomotiv mühendisliği bölümü gibi bu da açılacaktır..
     
  2. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Bisiklet icat edildiği 1791 yılından bu yana çok az değişmiş bir araç, teknolojinin nimetlerinden yararlanarak çok farklı sektörler oluşturmuştur tabe fakat bence bundan sonra çok da fazla gelişmeye açık bir sektör değildir, ama üretim için her zaman tasarım, malzeme, üretim mühendislerine ihtiyaç olacaktır, fakat türkiye bir üretim ülkesi olmadan, olmayan bir sektöre eleman yetiştirmek, dış ülkelere kalifiye eleman sağlamaktan öteye gitmez, gereksizdir bence.
     
  3. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Teknik olarak ilk dört tekerlekli araçla şuanki mercedes slr arasında da yapı olarak çok bi fark yok ama.. yani.. ... neyse

    Bence herşeyde oldugu gibi geliştirilmeye çok açık bi alan. Binlerce fikir çıkabilir. Nasıl bundan 10 sene önceki bisikletlere burun kıvırıyosak 10 sene sonra da suanki bisikletlerimiz öyle olacaktır eminim. Mesela bisiklette olabilecek şeyler olarak şunlar aklıma geliyo..
    -Darbeyi ölçüp sürücüye dijital bi ekrandan ileten, buna gore kendini konumlandıran amortisörler.
    -Kadroya iletilen darbelere göre kadronun renk değiştirmesi
    -Bi atlayış sonrası zeminin yataylıgını ölçüp kafa açısını ona göre değiştiren kadrolar.
    -Güneş enerjisini depolayıp çıkışlarda ekstra güç saglayan göbekler

    vs vs daha bi sürü fikir üretilebilir ve bence pekçogu gerçekten de yapılacak. Bundan 40 sene sonra da bisikletin şuanki halinde olması düşünülemez, 2 tekerlekli olması dışında.

    Onun dışında Türkiye'de iş yapamayacagı konusunda hemfikirim.
     
  4. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Yazdığınız 4 madde de bisiklet mühendisinin işi değil, hop teknolojiyi al koy bisiklete değil mühendislik.
     
  5. fiestahmet

    fiestahmet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2006
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    türkiyede olmaz diye bişey yok....otomobil gibi karmaşık ve maliyetli bişey olmadığı için çok güzel projeler olabilir.....küresel ısınmanın olduğu barajlardaki suların tükeneceği şu zamanlarda herkez enerjinin önemini anlamıştır heralde değil mi? bisikletteki enerji dönüşümlerinden yararlanmak çok faydalı olacağı kesin....ayrıca ekonomik olarak ve çevre temizliği bakımından kışın da kullanılabilicek bir bisiklet üretilirse bence çok satacağı kesin....sonuçta çok yokuş olmadıktan sonra 7 den 77ye herkezin arabaya minibüse falan bineceğine bisiklete bineceğine eminim ;) önemli olan fikir buluşu.....fikir bulununca illaki bi şekilde pratiğe geçilir.....
     
  6. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    dört gözle bekleriz artık :)
     
  7. bisikletci

    bisikletci Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Abu Sari
    Seviye:
    Bence vites sistemi değişecek , jantlar değişecek , kadro yapısı üçgen olmaktan cıkar daha aerodinamik yaparlar , hafifletmek ve saglamlastırmak adına gelişmeler olabilir .. Tabiiki amortisörlerdede değişiklik olabilir . fren sisteminde abs koyarlar :) Bisiklettede bisiklet mühendisliği olursa yapılacak ve gliştirecek cok sey var
     
  8. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Selam, bunlar güzel fikirler elbette ama korkarım 100 sene geçse bile uygulanması pek olası değil bisiklette, çünkü bunların herbiri ağırlık demek, arabalara bu tür şeyler olabilir çünkü arabayı motor gücü taşıyor ve istenilen güçte motor konuyor, ama bisikleti insan gücüyle çalışan bir makine olarak addedersek bu tür şeylerin pek olası olacağını sanmıyorum, tabii yine de hayal gücümüzü de kısıtlamayalım ;)
     
  9. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar
    Bisikletçilik geleceği olan bir araç.Neden öyle düşünmüyorsunuz ki?Bence otomobilde bir şeyler yapmak kolay.Motor gücü taşıyor ağırlık sıkıntısı yok ama mühendislik kıtlık bilimidir.Asıl olan zoru bşarmaktır;çünkü ağırlık sıkıntısı var hepimiz biliyoruz.Sizin altınızda kullandığınız bisikletler mühendislik harikası zaten şu anki hiç bir araba teknolojisi bisiklete yetişemez.Bisiklet 150 senelik bir araç 150 senenin bilgi birikimi var.Kullandığınız malzemelerin harika bir şey olduğundan haberiniz yok mu?Arabalar dahi yokken bisiklet yarışları yapılıyordu.Eğer basit bir şey olsaydı mühendislikte sınavlarda bisiklet çıkmazdı. Şu an bisikletlerde kullandığınız lastikler bile hiç bir ulaşım aracında olmayan malzemeden yapılıyor.Yapmayın lütfen...
     
  10. Ontario

    Ontario Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2007
    Mesajlar:
    733
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Antalya Lara
    Seviye:
    Bence bisiklete su andaki sistemler yeterli fazlası gereksiz buluyorum bisiklet analog bi araçtır
    Zaten bütün gün teknolojinin esiri olmuş bi şekilde yaşıyoruz barii bisiklet sürerken biraz bundan uzaklaşalım
    Bisikletin üstüne laptop bağla yok frenler elektronik olsun tel olmasın rüzgara göre süspansiyon inip kalksın aklıma gelen fikirler
    :) ama bence hepsi gereksiz .....:)
     
  11. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Kışın da binilebilecek, kapalı bir bisiklet hiç fena olmazdı. Misal 4 tekerlekli, karbon şaseli, yokuş çıkmak için şarjlı ve çok ağır olmayan bir elektrik motoru olan, kışın üşümeden ulaşım amaçlı kullanabileceğimiz bir bisiklet olsa ben sahip olmak isterdim. Bisiklete merağı olmayan birisi bile -satılabilecek en ucuz fiyata satılırsa- sahip olmak isteyebilir. Ben her yere elimden geldiğince bisikletle ulaşmaya çalışıyorum, ama bu kışın malesef çok zor oluyor. Bir de yazın bisiklet üzerindeyken terlemememizi sağlayacak bir teknoloji çıkarsa, ben bisikletten inmem. Örneğin önemli bir yere gidiyorum, bisikletle gitmek istiyorum, ancak bisikletten inince terli olacağımı bildiğim için gidemiyorum.
     
  12. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Benim yazdığım mesaj hala geçerli ve geçerliliğini korumaya devam ediyor, yapı olarak değiştirirseniz bunun adı bisiklet olmaz, başka birşey olur.

    Sercan terlememek için ölü olman gerekir, canlı vücudu sürekli enerji üretir, enerji üretirken ortaya ısı çıkar, oluşan ısıyı dengelemek için vücudun aldığı önlemler vardır, sen ne kadar çok enerji ortaya çıkarırsan o kadar terlersin, bunu engellemek mümkün değil, ne teknoloji ile ne de başka birşey ile.
     
  13. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Biliyorum Ergün Abi. Ben öylesine yazdım, sonuçta terlemeyi önleyecek bir teknoloji olamaz, ama en azından terin elbiselere bulaşmasını önleyecek bir teknoloji yakındır diye düşünüyorum. Teknoloji bizden 10 yıl daha ileride ilerliyor neredeyse. Elimizdeki mevcut teknolojiyi tüketince de yenileniyor, ama aslında tükenen teknolojinin yerine geçecek olanlar şu anda hazırlar.

    En basitinden aklıma şu geliyor. Neden dijital uydu alıcısı içinde olan televizyonlar piyasada değil? Çünkü piyasada bir çok uydu alıcısı üreticisi ve satışta olan bir çok uydu alıcısı var. Adam uydu alıcısı entegre olarak televizyonda olan bir sistem geliştirirse uydu alıcısı üreticileri nereden ekmek yiyecek?

    Yani ben inanıyorum bir gün terin elbiseye bulaşmadan da vücuttan salgılanabileceğini. Artık vücudu kaplarlar mı, ne yaparlar bilinmez, ama olacak bir gün!
     
  14. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    İnsanlar 1900 lerde insanoğlunun zaman yolculuğu yapacağını düşünüyorlardı.Olmadı bu sefer umutları 2000 li yıllara ertelediler.Şu an görüyoruz ki yine ortada birşey yok ve hala 2050 li yıllarda gerçekleşeceğine inanıyorlar.

    Hayal gücünü yüksek tutmak lazım tabi ki ama bunların sadece mantığa dahil olanları birgün gerçekleşebilir.

    Bisiklet konusuna gelince.Bisikletin basit bir icat olması,gelişmeyecek olması değil basit bir tasarıma sahip olması demektir.Malzemesi değişir,kalitesi değişir ama tasarımı temelde aynı olarak kalacaktır.Bisiklet Mühendisliği diye birşeyi ilk defa duydum,oldukçada saçma geldi bana.Uzmanlaşabilmek için çok dar bir konu çünkü.Makina Mühendiliği fazlasıyla yeterli bisiklet üstünde de çalışabilmek için.
     
  15. fiestahmet

    fiestahmet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2006
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ewt başlı başına aslında bisiklet mühendisliği saçma olur çünkü alanı dar makina müh. herşeye bakıyo nerdeyse bisikletteki yapılabilinicek inovasyonlar için bi müh. açılmasına gerek yok ama günümüz şartları artık çevre temizliği ve enerji tasarrufu için daha önem verilmesi gerekiyor bisiklette bu işlerde çok yardımcı olabilir...
     
  16. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    İşte bu yüzden Taiwan'dan, Çİn'den vs. bisiklet parçası alıyoruz...

    Yetiştirsek böyle insanlar biz de tasarım yapamaz mıyız?

    Gerçi yetiştirsek adamlarla bir de dalga geçerler "Ne o başka bir meslek bulamadın mı? Bizim mahalle bisikletçisi de aynı işi yapıyordu zaten" falan filan...

    Bu sefer onlar da yurtdışına gider, tasarım-üretim yaparlar, ondan sonra "Avrupalı yapmış o zaman alalım" diyerek bayıla bayıla alırız...

    Neyse yine tuttu damarım, fazla derinlere inmeyeyim...
     
  17. nikanam

    nikanam Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    600
    Şehir:
    denizli
    Seviye:
    bisikleti oluşturan parçalardaki gelişmelere bir göz atmak lazım.
    gün geçtikçe bu parçaların ağırlıkları düşüyor, sağlamlıkları da artıyor.
    ağırlık mefhumunun gelip dayanacağı bir sınır mutlaka vardır.
    bundan on yıl sonra on kiloluk bir bisiklete bugünkünden daha ucuza
    sahip olabileceğimizi sanmıyorum yine de. çünkü bu sefer yine üzerindeki
    başka teknoloji harikası hafif parçalar nedeniyle fiyat yüksek olacaktır.

    kadro, vites sistemi, fren sistemi vs gibi parçalarda muhakkak değişiklik
    olacak. gelişmeler daha kolay vites geçişleri, daha güvenli bir frenleme
    vaadediyor. tüm sistemler hafiflemeye devam ediyor. şu anda en ağır parça
    gibi görünen amortisörlerin daha hafifleri mutlaka gelecek.

    şu anda kullandığımız 26 jant mtb'ler yerine alternatif 28 jant mtb'ler
    gündemde yanılmıyorsam (emin değilim). bir süre sonra hepimizin karbon
    kadrosu olabilir. 9lu rubleler hayal olmaktan çıkabilir. disk fren standart
    hale gelebilir. ama mutlaka daha iyisi, daha hafifi, daha sağlamı olacaktır.

    bisikleti bisiklet yapan şeylere, onun basitliğine, ekonomikliğine, insan
    gücüne bağlı olmasına müdahale olmamasını dilerim.

    ben bisikletim çalındığında, bir kazada hasar gördüğünde, herhangi bir
    parçası bozulduğunda fazla üzülmemeliyim. bisiklet her zaman basitliğini,
    ekonomikliğini, erişilebilirliğini muhafaza etmeli. benim bisikletten aldığım
    keyif bu :)
     
  18. fiestahmet

    fiestahmet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Mart 2006
    Mesajlar:
    370
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ya aslında daha önceki mesajımda da dediğim gibi makina müh. rahatlıkla bir bisiklet fabrikasında çalışıp yeni şeyler üretebilir.... mukavemet,dinamik malzeme,imal usulleri,mekanizma tekniği gibi makina müh. okutulan dersler bu derslerle yeni bir bisiklet üretilmesi yapılabilinir ;)