Bisiklet mi yoksa 4 teker mi?

appendix

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Eylül 2016
Mesaj
492
Tepki
1.087
Yaş
53
Şehir
Lüleburgaz
Bisiklet
Bianchi
@Kudret Kurtcebe çocuklar büyüyüp kendi yollarını çizince-ayaklarımı uzatınca mutlu olacağım,iş hayatının getirisi gibi götürüsü de çok(mutsuzluk kaynağı aslında iş temposu ve stresi)
@mfmayliba ekonomik yeterliliğin varsa ve güzel yemek yapabilirsen bekarlık burnei sultanlığıdır, evlenmek için evlenilmez,sevdiğinde ise peşini bırakma sevdiğinin...
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@appendix


mutsuzluk aynen iş hayatı ve stres, buna katılmamak mümkün değil, insanlar stres yüzünden hasta, bu streslerini atacak kanallar olması gerekecek tabi..
 

hayatçokgarip

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Mesaj
204
Tepki
348
Şehir
ev
İsim
Deniz
Bisiklet
b'Twin
@Kudret Kurtcebe
Konu da dağılıyor biraz gerçi ama..

Yalnızlık çok zor abi. Bunu sen benden daha iyi biliyorsun. Belki bütün hayatın boyunca yalnızdın. Ama yalnızlığın insana çok acı vermesinin yanında aynı zamanda çok ciddi bir irade ve güç verebileceğini de düşünüyorum.
Muhtemelen ben de senin yaşına geldiğimde çoluk çocuk aynen olmayacak ve senin gibi yalnız olacağım. Bisiklete devam eder miyim bilmiyorum. Umarım ederim.
Sana sorum şudur ki, yalnızlıkla nasıl başa çıkabildin bu yaşına kadar ve bu yaşında bile hala dimdik ve yaşama sevinci ile dolusun? Bunun sırrı nedir? Bisiklet çok önemli yer kaplıyordur elbet, ama bisiklet dışında cevaplar da verir misin abi?
Ya bu arada "bu yaş, bu yaş" derken yanlış anlaşılmasın. Hala benim gibi 3-5 tanesini cebinden çıkarırsın sen. Yaş sadece bir sayı, ama sonuçta babam yaşındasın abi.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@hayatçokgarip


tabi aynen cevaplayacağım konu dışı olacak ama ,ağbim beni gitar derslerine 1968 senesinde götürünce ,henüz 12 yaşında idim, benim karakterim belirlenmeye başladı
o dersanenin atmosferinden etkilenmiş idim ,ayrıca antonyo domenic on parmak gitar çalardı ,çocuk yaşımda hayranlıkla onu izlerdim ,beni çok etkilemiş idi antonyo hoca,mesleğimi daha 12 yaşında elime aldım ,yeteneğimi ise diğer hocam belirledi çünki antonyo hocam beni kalus hocama devir etti ben parmakla çalmayacak pena ile çalacak idim bu çok önemli tabi her iki uzman kişi beni keşfetti,nitekim 14 yaşında carcarsi metodunun en zor parçasını tek çaldığımda kapıyı açarak içeri giren antonyo hoca şöyle demişti,kudret sen artık gitarist oldun .çok sevinmiştim tabi onere edilmiştim başarmıştım ,müziği seçtim mesleğim müzisyenlik oldu ve 2 albüm çıkardım 2 albümede parçalarımı çaldım, müzik ip üzerinde sağlam durmamı hala sağlamakta ,yani müzik beni dengede tutar ve bestelerim, bisiklet 76 'dan beri vardı,iki sevgilim oldu hep ,müziğim ve bisikletim
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Güray Görkem

demokraside hiç kimseye karışılmaz isteyen minibüsünü gazino yapar
assoliste çelenk ikram eder yani,,
ne diyecen demokrasi var ne edek yani. allah allah

:););););)
 

Güray Görkem

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2015
Mesaj
943
Tepki
791
Şehir
İstanbul
İsim
Güray görkem
Bisiklet
Scott
Sevgi emektir kudret abi . Kaptan ekmek teknesini öyle benimsemiş ve sevmiş. Aşık Veysel misali içimdeki köşk olmasa... Bu arada mehmet abi de karbon bisikletin üstüne dantel ve öğselik koymuş nazar değmesin diye.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Güray Görkem

sevgi aynen emek ,konumuza döner isek,
bisikleti seveceğiz yok başka çaresi , yada başka bir şeyi seveceyiz
ama gerçekten seveceğiz,bir şey sevmek nedir acaba
sokaktaki insanlara sormak lazım neyi sevdiniz gerçekten ve sevdiğiniz şeye ne kadar sahip çıktınız

(link)

şu anda raşit dostumdan mesajıma mesaj geldi,
valla forumda en güzel öyküleri o yazmakta ...
 

cycling

Üye
Kayıt
16 Ocak 2017
Mesaj
57
Tepki
62
Yaş
22
Şehir
İstanbul
İsim
gökhan
Bisiklet
Carraro
@Kudret Kurtcebe




Araba mı Bisiklet mi ? Arabası olup satmış biri olarak yazayım.. Sokağa girdik baktık kapı önünde başka bir araba kendi kapının önüne park edemiyorsun. Bir yer buldun diyelim gece hırsızlar çalışıyor sokakta araba alarmı sesleri , akılda acaba benim araba kapının önünde duruyor mu sorusu. Trafik sorun, vergisi kaskosu ,benzin devamlı zam,lpg zam, her türlü yakıta zam. Masrafı bakımı parça değişimi. Büyükşehirde yaşıyorsak Büyükşehire verdiği kirlilik.

Petrol ithalatından giden milyar dolarlarımız var. Avrupa da ab ülkelerinde Çin japonya malezya gibi ülkelerde bisikletli ulaşım 100 %80 lerde iken be bu ülkeler ile Türkiye arasında hemen hemen her alanda uçurum var iken söylemeye dilim varmıyor bizden öndeler bu ülkeler. Bu ülkeler akılsızlar mı bisikleti ulaşım aracı olarak tercih ediyorlar sorusu benim zihnimde canlandı. Bazı ülkeler artık bisiklet otobanı yaptı ve yapmaya başlayan diğer ülkelerde var. Biz henüz bisiklet yollarını caddelere yaptıramadık. En pahalı benzini kullanmaktan şikayet eden ülke ücretsiz ulaşım aracı olan bisikleti görmezden geliyor.

Bende katlanır bisiklet var. Yorulunca yada şehir içi uzun aralıklarda katlayıp tramvaya yada başka bir toplu taşıma aracına minibüs dahil binip gidiş dönüş yapabiliyorum. Bence bisiklet.
 

Ahmet Bag

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Mesaj
299
Tepki
489
Yaş
46
Şehir
MERSİN
İsim
ahmet
Bisiklet
Scott
arabadan vazgeçmiş birisi olarak tabiki bisiklet:koptum::kptmya:

@barış barış
işte bundan almak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: smhkvs

muhiddin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Şubat 2014
Mesaj
1.314
Tepki
1.031
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
bisikletmi araba mı sorusuna cevap..
her ikiside..arabayada ihtiyaç var bisikletede.spor amaçlı bisikletini kullanırsın ama bisikletle bir günde gidemeyeceğin bir yerede arabayla gidersinn...

saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez

Tolga Uşaklı

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Ekim 2009
Mesaj
456
Tepki
1.097
Yaş
42
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Lapierre
Ben daha çok maliyet / fayda / konfor tarafından değerlendireyim.
2 yıl öncesine kadar araba birinci sıradaydı, çünkü işime olan uzaklık 20 km, bunun 12 km'si otoyol, 8 km normal yol, kolay geliyordu sabah start tuşuna basmak. :)
Ben bisiklete neden geçtim, şehir fiziksel olarak buna imkan verdiği için ve ulaşım mesafelerim uygun olduğu için.
Eğer bisikletle iş amaçlı gitmek istediğiniz mesafe 10 km üzerindeyse bu mesafeyi sadece bisikletle almak isterseniz bu verimli değil, diğer ulaşım modları ile entegre olmanız lazım çünkü bisikletin yarattığı zaman avantajını kaybediyorsunuz.

Örneğin İstanbul'da oturup işe 2 saatte gelen arkadaşlarım var, bu kurgu en baştan yanlış.
İşe belirli bir mesafenin üzerinde oturmamak lazım eğer şehirde ulaşım sıkıntısı varsa, bunu yapmazsanız arabaya mecbur kalırsınız.

Şu anda günlük düzenimiz eğer sağanak yağmur yoksa sabah 7.30 - 7.45 arası evden çıkış, Demir'i ana okuluna bırakmak, ordan aracı merkezi bir otoparka bırakıp 8 km işe bisikletle gelmek.
Akşam tam tersini yapıyoruz. 2 tane katlanır bisiklet kullanıyoruz, sürekli arabanın bagajında.
Bunun dışında evde başka bisikletlerde var (yol, mtb, tur gibi) toplam 8 bisikletimiz var, 1.500 TL ile 6.000 TL arasında değişiyor fiyatlar, bisiklette ucuz birşey değil bakıldığında, forumda ciddi paralar verip bisiklet alan arkadaşlarımız var. Mart ayından sonra duruma göre bazen 20 km'yi tamamen bisikletle geldiğimiz oluyor.

Eşim bunu benimle beraber yapıyor çünkü sağlıklı ve keyifli bir hayat için doğru olanın bu olduğunu anlattım, beraber deneyimledim ve çok hoşuna gitti.
İkimizinde çalıştığı şirketlerde iş aracı imkanı var yani istesek akşam şirket aracı ile gelebiliriz ama günlük planımızı akşam bisikletle dönecek şekilde yapmaya çalışıyoruz.

Ben eskiden beri bisiklete binerdim ama çok kilometre yapmazdım, hafta sonu dağlara çıkardık arkadaşlarla.
Şu anda öğle yemeğinde 1.5 km uzaklıkta yere gidip yemek molası vermek için bisikletin şehir içindeki hızından faydalanıyorum.
Trafikle beraber sürüyorum, bisiklet yolu varsa onu kullanıyorum ama günlük hayatın bir parçası haline getirdim.
Bunu yapmazsanız arabanın konforu çok yüksek olduğu için hep onu tercih edersiniz.

Benim arabayı kullanmam arkadaşlarımızın bahsettiği gibi konfor ve biraz çocuk sebebiyle.
Hava 0 C olduğunda ben eldivenle, bereyle, ceketle işime gidebilirim ama şehirde buna uygun altyapı olmadığı için bisikletimin arkasına bir römork taksam bile ve uygun kıyafetleri olsa bile oğlumu okula bırakamam çünkü yol onun için emniyetli değil, ben tek başıma emniyetsiz yol riskini alıyorum oğlum için bu riske girmem.

Dolayısıyla araba hep olacak hayatımızda ama kullanım sıklığını minimumda tutmaya çalışıyoruz, birçok yerde gördüğümüz arabanın hiç olmadığı bir hayat bana olası gelmiyor.
Şehirde modern bir bisikletli ulaşım altyapısı olursa arabayı sadece hafta sonu uzak mesafeler için kullanırız.
Belirli bir süre zarfında belli yerlerde olmanız gerekiyorsa Sagan bile olsanız arabaya ihtiyacınız var, kimse hayallere dalmasın. :)

Olay daha çok şehir merkezine giren / çıkan araç sayısını azaltabilmek o zaman daha keylif oluyor yaşadığımız yerler.
Maliyete biraz gelecek olursak şehir merkezine mümkün olduğu kadar araçla gelmediğim için aylık 250 - 300 TL otopark masrafı yok, yıllık 3.000 TL cebimize kalıyor, mutlaka araçla geleceksek yemek veya özel nedenlerle 7 - 10 TL veriyoruz artık.
Günde 16 km, ayda 350 km, yaklaşık 100 TL, yılda 1.200 TL yakıt tasarrufu.
Ben ayda ortalama 900 - 1.000 km yapıyorum arabamla, geçen sene bisikletlerimle yaklaşık 4.500 km yaptım, bunun 2.000 km'si işe gidiş geliş gerisi spor ve gezi amaçlı olanlar.

Önerim bisikleti birinci sıraya almanız ve ulaşım amaçlı bunu yaparken özel kıyafetler giyip kendinizi yarış moduna sokmadan günlük sıradan bir olay gibi düşünmeniz, ulaşım amaçlı bisiklet için farklı ülkelerde insanların nasıl gezdiğini herkes biliyor. Spor yapacaksak tamam, gözlükleri çekelim eldivenleri giyelim ama 20 - 25 dakika sürecek 8 km yol için yarışa gider gibi dolaşanlar bana biraz anlamsız geliyor. :)
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.012
Tepki
1.774
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Hem okuyup hem proje bazlı çalışan bir gencim, babamın Ford Focus dizel aracını ve kendi bisikletimi kullanıyorum.

Bahsettigim model araclar gercekten cok az yakiyor, öyle abartildigi kadar masrafli bir is degil. Ailecek bir sey yapmak istediginde, ihtiyac aninda, kotu hava kosullarinda gercekten ucuz yoldan istegini cok guzel karsiliyor.

Ancak trafik faktoru yuzunden yakmayan araba bulunsa bile hicbir yere gidemiyorsun :D Asla trafik saati arabayla yola cikmiyorum. Sevgilim Besiktas Fulyada, ben Üskudar, arabayla bulusmaya kalksan kopru + cevre yolunu asma imkanin kesinlikle yok. Mecbur vapur + bisiklet yapiyorum :)

Yani her ikisi de yerine gore cok guzel seyler. Her ikisi de lazim, arabasiz da olmuyor bisikletsiz de. Arabanin da size kattigi bir guc var, sadece motor hacmi, yakit masrafi uygun bir model bakmak lazim bu kadar :)
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Tolga Uşaklı

Aklı başında bir yazı olmuş. Kıssadan hisse çıkarmak gerekirse;

1-Bisikleti şehir ulaşımına entegre etmek gerekiyor.
2-günlük alışkanlıkların (giyim kuşam vb) çokta dışına çıkmadan bunu yapmamız lazım.
3-öğrencilerde bu döngüye dahil edilmesi yararlı olur.
4-İş ile konut arası uzaklıkların, konut ile okul arası uzaklıkların kısaltılması hayat kalitesinin yükseltilmesi açısından şart.
5-Bisiklet ile otomobil birbirlerinin alternatifi değildir. Önemli olan bisikletin daha yoğun kullanımının sağlanmasıdır.
6-Bisikletin ekonomik, sağlık (ruh ve beden sağlığı) ve çevresel yararları olacaktır.
7-Metropol içi mesafe ve kullanımlarda bisiklet yararlı bir ulaşım aracına dönüşmüştür.
 

Togursamsun

Daimi Üye
Kayıt
20 Ekim 2015
Mesaj
253
Tepki
304
Yaş
46
Şehir
Samsun
İsim
Emin
Bisiklet
Corratec
2006 yılında 1100tl vererek bisiklet aldım.2 yıl boyunca yaz kış işime ve extra işlerime bisikletle gittim. Dolmuş parasıyla 1.5 yılda bisiklet kendi parasını çıkardı mutluluğu ve sağlığı bonus oldu.2008 yılında büyük bir hata yapıp 25000tl verip 1.3 motorlu benzinli bir araça aldım.6 ay sonra evlendim. 1 yıl sonra 2010 yılında çocuğum oldu.Bisikleti yazliğa kilitledim ve her yere arabayla gitmeye başladım. Arabalı hayat bana 12 kilo ve beraberinde astımda dahil birçok sorun kattı. Sonra 2013 yılında vergisi düşük yakıtı az ve hiçbir masraf çıkarmayan arabamı eşiminde gaz vermesiyle küçük bahanesiyle satıp 1.6 motorlu 1.5ton ağırliğında şehir içi 11litre benzin yakan yarım 3 artı 1 daire parasına satın aldım.2013 ile 2017 arası vergi sigorta kasko 10bin bakımı vs derken cepten yakıt hariç 15bin tl çıktı. Bu arada 4 ay önce 2. çocuğum oldu. Çoktandır sıkışık trafik ve en önemlisi park sorunu yüzünden bisikletle işe gitmeyi düşünüyordum ama birtürlü cesaret edemiyordum.1ay önce bisikletle işe gitmeyi denedim hiç zorlanmadan hatta çok keyif alarak işe gittim.Artık kar ve yağmur hariç hergün işe bisikletle gidiyorum ve çok mutluyum.Araba evin önünde durmakta acil durum olmadıkça kullanmıyorum.1 aylık benzin harcamam son zamlara rağmen 20 lirayı bulmadı.Şimdi acil durumlar dışında kullanmadığım bir araca yıllık 3500lira sırf kapının önünde dursun diye para vermek bana çok aptalca geliyor.Hanımı ikna edersem arabayıda satıp bu masraftanda kurtulmayı düşünüyorum.Her ay acil durumlar için 100tl olmaz ama taksi harcaması yapsam yıllık 1200 tl eder.Arabanın parasını faize koysam bana yıllık 8000tl getirisi var.İşin özü taksi kullanmak araba sahibi olmaktan çok daha konforlu trafik stresini park sorununu taksiciye yükleyip arka koltukta keyif yapıyorsun maddi olarakta artıya geçiyosun
 

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
2.725
Tepki
2.174
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
@appendix
Ne yaptınız...!!? Daha evlenecektim ben...:agla::hasta:
 
  • Beğen
Tepkiler: appendix
Kayıt
24 Kasım 2016
Mesaj
37
Tepki
51
Şehir
Beylikdüzü İstanbul
İsim
Murat
Bisiklet
Lapierre
Benim arabamda var bisikletimde ama ikisinin yeride ayrı yani. İkiside ayrı keyif hele ki bisiklet bagajımı arabama takıp bisiklet kullanacağım parkura giderken çok daha keyifli her iki atımda yanyanayken ;)
 
Kayıt
23 Mart 2016
Mesaj
93
Tepki
52
Yaş
37
Şehir
UŞAK
İsim
SELÇUK
Bisiklet
Salcano
ortalama bi aracın yıllık vergı ve vize masrafıyla iyi veya kötü 2. elde olsa bir bisiklet alınabilir bence (ki kendim ng650 kullanıyorum fiyatları malum) bunu üzerine 4 teker ile bisikletin ekonomik yönlerini karşılaştırmaya gerek yok bence.
 
Kayıt
24 Kasım 2016
Mesaj
37
Tepki
51
Şehir
Beylikdüzü İstanbul
İsim
Murat
Bisiklet
Lapierre
Benim yakın zamanda kendi aracım için yaptığım bir hesap var aylık 650₺ bana maliyeti var arabanın aylık yaptığım yol 1200 km falan
Hesaplama:Trafik Sig.+kasko+bakım+yakıt+yıkama+ücretli otopark vs..
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu