Ben daha çok maliyet / fayda / konfor tarafından değerlendireyim.
2 yıl öncesine kadar araba birinci sıradaydı, çünkü işime olan uzaklık 20 km, bunun 12 km'si otoyol, 8 km normal yol, kolay geliyordu sabah start tuşuna basmak.
Ben bisiklete neden geçtim, şehir fiziksel olarak buna imkan verdiği için ve ulaşım mesafelerim uygun olduğu için.
Eğer bisikletle iş amaçlı gitmek istediğiniz mesafe 10 km üzerindeyse bu mesafeyi sadece bisikletle almak isterseniz bu verimli değil, diğer ulaşım modları ile entegre olmanız lazım çünkü bisikletin yarattığı zaman avantajını kaybediyorsunuz.
Örneğin İstanbul'da oturup işe 2 saatte gelen arkadaşlarım var, bu kurgu en baştan yanlış.
İşe belirli bir mesafenin üzerinde oturmamak lazım eğer şehirde ulaşım sıkıntısı varsa, bunu yapmazsanız arabaya mecbur kalırsınız.
Şu anda günlük düzenimiz eğer sağanak yağmur yoksa sabah 7.30 - 7.45 arası evden çıkış, Demir'i ana okuluna bırakmak, ordan aracı merkezi bir otoparka bırakıp 8 km işe bisikletle gelmek.
Akşam tam tersini yapıyoruz. 2 tane katlanır bisiklet kullanıyoruz, sürekli arabanın bagajında.
Bunun dışında evde başka bisikletlerde var (yol, mtb, tur gibi) toplam 8 bisikletimiz var, 1.500 TL ile 6.000 TL arasında değişiyor fiyatlar, bisiklette ucuz birşey değil bakıldığında, forumda ciddi paralar verip bisiklet alan arkadaşlarımız var. Mart ayından sonra duruma göre bazen 20 km'yi tamamen bisikletle geldiğimiz oluyor.
Eşim bunu benimle beraber yapıyor çünkü sağlıklı ve keyifli bir hayat için doğru olanın bu olduğunu anlattım, beraber deneyimledim ve çok hoşuna gitti.
İkimizinde çalıştığı şirketlerde iş aracı imkanı var yani istesek akşam şirket aracı ile gelebiliriz ama günlük planımızı akşam bisikletle dönecek şekilde yapmaya çalışıyoruz.
Ben eskiden beri bisiklete binerdim ama çok kilometre yapmazdım, hafta sonu dağlara çıkardık arkadaşlarla.
Şu anda öğle yemeğinde 1.5 km uzaklıkta yere gidip yemek molası vermek için bisikletin şehir içindeki hızından faydalanıyorum.
Trafikle beraber sürüyorum, bisiklet yolu varsa onu kullanıyorum ama günlük hayatın bir parçası haline getirdim.
Bunu yapmazsanız arabanın konforu çok yüksek olduğu için hep onu tercih edersiniz.
Benim arabayı kullanmam arkadaşlarımızın bahsettiği gibi konfor ve biraz çocuk sebebiyle.
Hava 0 C olduğunda ben eldivenle, bereyle, ceketle işime gidebilirim ama şehirde buna uygun altyapı olmadığı için bisikletimin arkasına bir römork taksam bile ve uygun kıyafetleri olsa bile oğlumu okula bırakamam çünkü yol onun için emniyetli değil, ben tek başıma emniyetsiz yol riskini alıyorum oğlum için bu riske girmem.
Dolayısıyla araba hep olacak hayatımızda ama kullanım sıklığını minimumda tutmaya çalışıyoruz, birçok yerde gördüğümüz arabanın hiç olmadığı bir hayat bana olası gelmiyor.
Şehirde modern bir bisikletli ulaşım altyapısı olursa arabayı sadece hafta sonu uzak mesafeler için kullanırız.
Belirli bir süre zarfında belli yerlerde olmanız gerekiyorsa Sagan bile olsanız arabaya ihtiyacınız var, kimse hayallere dalmasın.
Olay daha çok şehir merkezine giren / çıkan araç sayısını azaltabilmek o zaman daha keylif oluyor yaşadığımız yerler.
Maliyete biraz gelecek olursak şehir merkezine mümkün olduğu kadar araçla gelmediğim için aylık 250 - 300 TL otopark masrafı yok, yıllık 3.000 TL cebimize kalıyor, mutlaka araçla geleceksek yemek veya özel nedenlerle 7 - 10 TL veriyoruz artık.
Günde 16 km, ayda 350 km, yaklaşık 100 TL, yılda 1.200 TL yakıt tasarrufu.
Ben ayda ortalama 900 - 1.000 km yapıyorum arabamla, geçen sene bisikletlerimle yaklaşık 4.500 km yaptım, bunun 2.000 km'si işe gidiş geliş gerisi spor ve gezi amaçlı olanlar.
Önerim bisikleti birinci sıraya almanız ve ulaşım amaçlı bunu yaparken özel kıyafetler giyip kendinizi yarış moduna sokmadan günlük sıradan bir olay gibi düşünmeniz, ulaşım amaçlı bisiklet için farklı ülkelerde insanların nasıl gezdiğini herkes biliyor. Spor yapacaksak tamam, gözlükleri çekelim eldivenleri giyelim ama 20 - 25 dakika sürecek 8 km yol için yarışa gider gibi dolaşanlar bana biraz anlamsız geliyor.