biziklet
Üye
- Kayıt
- 30 Mart 2016
- Mesaj
- 69
- Tepki
- 86
- Yaş
- 53
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Scott
Biraz sonra yazacaklarımı okumadan önce alttaki videoyu sonuna kadar izlemenizi öneririm.
Kurtların bir eko sistemi bu kadar değiştirdiklerini bilmiyordum.
Peki bu kurtların doğada yaptığı eko sistem değişikliğini şehirlerimizde bisikletler yapabilir mi?
Evet sorum bu: "Bisiklet, kurdun doğada yaptığını şehirlerimizde yapabilir mi?"
Bisiklet kullanımını arttırırsak, belediyeler bisiklet yolu yapar mı?
Bütün siyasiler bisiklet kullanımına destek verirler mi?
Bisiklet yolları yapılınca daha çok kişi bisiklet kullanmaya başlar mı?
Bir çok şoför arabasını bırakıp bisikletle işe gider mi?
Bisikletli sayısı artınca şehirlerimiz bisikletliler için şekillendirilmeye başlanır mı?
Boğucu egsoz dumanları azalır, oksijenimiz artar mı?
Belirgin şekilde daha çok oksijen alan insanlar daha sağlıklı düşünüp, daha fazla spora ve bisiklete yönelir mi?
Bisikletler şehrin her tarafını süsler mi?
Bisiklet tüm ülke geneline yayılır mı?
Benzin tüketimimiz azalır daha çok zenginleşir miyiz?
Bisiklet sevgimizi, aşkımızı arttırır mı?
Bisiklet insanoğlunu kurtarır mı?
Bir önceki yazımda Bisiklet kurdun yaptığını yapabilir mi? diye sormuştum.Ve şu sorunun yanıtını aramıştım. "Bisikletler şehirlerimizi kurtarabilir mi?"
O yazımda yöneticilerin dikkatini çekip şehirlerimize bisiklet yolları yapabilir miyiz? diye de sormuştum.
Biz bisiklet yollarının (bicycle road) yapımını hayal ederken, Singapur' lular bisiklet ağlarından (bicycle network) bahsediyorlar.
Varolan bisiklet yollarının yenisini yapıp, bütün yolları birbirine bağlamayı düşünüyorlar. 2030 yılına kadar her kasabanın kendi bisiklet ağına sahip olmasını planlıyorlar. Bu yolları, metro istasyonlarına, otobüs terminallerine, okullara, parklara, aktivite merkezlerine bağlamak için yeni yolları yapmaya başlamışlar bile.
Belki birileri bunları okur, ilham alır diye, bu yolların planlarını da paylaşacağım.
Potong Pasir metro istasyonundan yeni yapılacak bisiklet yoluyla, bisikletliler Kallang Park Bağlantısı bisiklet yoluna ulaşacaklar. (Yeşil renkli yol: Şu anda var olan yol, Mavi renkli yol: Yeni yapılacak olan yol)
(link) |
Potong Pasir |
(link)
Bayfront Avenue yolu ile; Promenade metro istasyonu ile şehrin en büyük bisiklet yollarından biri olan ve deniz kenarından geçen Lower Brodwalk bisiklet yolu bağlanmış olacak.
(link)
Bu yolların bazıları tamamen bisiklet için olmakla birlikte bir çoğu yol kenarında sarı çizgilerle yolun sağ tarafına bisikletliler için ayrılan yollardan oluşmaktadır.
Alttaki resmi google maps' ten alıntıdır. Burada bisikletliler için köprü üzerinde ayrılmış yolu görüyorsunuz.
(link)
(link)
Aşağıdaki resmi de google maps' ten aldım. Bu yol tamamen bisiklet yolu olup bisikletliler için yapılmış park yeri de görülmektedir. Bayfront Ave' nin Gardens'a bağlandığı yol.
(link)
Bu da az önce yukarıda bahsettiğim Park Connector bisiklet yolu.
(link)
Yine Gardens' tan bir fotoğraf.
(link)
Yine google maps' ten aldığım park connector bisiklet yolu
(link)
Marsilling metro istasyonundan yapılacak iki ayrı bisiklet yolu ile park connector yollarına bağlantı yapılacak.
(link)
Woodlands metro istasyonu ile burada bulunan geçici otobüs terminalinden park connectore bağlanyı yolu planlanmış.
(link)
Yew Tee metro istasyonundan mecvut biisklet yoluna bağlantı.
(link)
Clementi metro istasyonundan yapılacak yeni yol.
(link)
Ve diğer yollar.
(link)
(link)
İki metro istasyonunu birbirine bağlayan bisiklet yolu.
(link)
(link)
Bu arada Singapur' un nüfusu 5.5 milyon.
Bu arada birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi Singapur'da bisiklet kiralayarak şehri gezebiliyorsunuz. Oteller bile böyle bir hizmeti veriyor.
(link)
Bisiklet park yeri
(link)
Singapur'da az önce bahsettiğimiz bisiklet yollarından biri.
(link)