Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bisiklet-insan-ağırlık dengesi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında leeroy tarafından paylaşıldı.

  1. leeroy

    leeroy Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2006
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    arkadaşlar,forumda hep bisikletlerin ağırlığının az olmasının avantajından söz ediliyor.hatta 1-2 kg.ağırlık için binlerce ytl harcanabiliyor.
    ağırlık azaltılması fizik kanunu olarak son derece faydalı birşey,bunu kabul etmekle beraber normal kullanıcılar için ben bu işin abartıldığını düşünüyorum.

    şöyle bir örnek vereyim;
    iki insanı ele alalım.
    -birincisi;son derece sporcu ve fit biri kullandığı bisiklet 20 kg-kendi ağırlığı da 70 kg.
    -ikinci karakter hiç spor yapmayan 100 kg.ağırlığında bisikleti de 9 kg.

    birinci binici toplam 90 kg.ağırlığı ikinci binicinin 109 kg.lık toplam ağırlığından çok daha verimli kullanmayacakmıdır?

    ben bu ağırlık meselesinin gerçek bisiklet sporcuları için önemli olduğunu benim gibi bir kullanıcının bu birkaç kg.lık ağırlığı hissetmesinin bile zor olduğunu düşünüyorum. kaldı ki bunu deneme fırsatım da oldu.
    kendi bisikletim sedona borla dan inip bulunduğum yerdeki bir ingiliz arkadaşın trek 8500 bisikletine bindim.inanın farkını anlayamadım.sebebi de benim 100 kg.ağırlıkta olmam ve haftada 1-2 gün maksimum 20 km.yol yapmam olduğunu düşünüyorum.trek in ağırlığını ölçmedim ama benimkinden kilolarca hafif olduğunu tahmin ediyorum çünkü ingilkiz arkadaş 1200 sterlin gibi bir fiyata almış.
    bu konudaki yorumlarınızı merak ediyorum.
     
    Soner Sarihan bunu beğendi.
  2. ApQ

    ApQ Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    istanbul-çapa
    Seviye:
    bence bu olaya toplam ağırlık olarak bakmak yanlış evet kişilerin sporcu veya hantal bi yapıda olması olayı değiştirir ancak iki kişininde tek farkının kiloları olduğunu düşünürsek(yani 1.95 boyu olan bi insanın 70 kg olmasını bekleyemzsiniz bundan bahsediyorum) 1. kişinin sırtında 20 kglik bi yük 2. kişinin sırtında 9 kg lik yük varmış gibi olur. bu durumda hangisinin daha verimli kullanacağını siz tahmin edin
    (bu arada 20 kg lik bisikletin kullandığı teknoloiyle 9 kg lik bisikletin kullandığı teknoloji farklarıda cabası)
     
  3. leeroy

    leeroy Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Şubat 2006
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    amatör bir kullanıcı için ağırlıktan başka ne tür bir teknolojiden bahsediyorsunuz?
    mesela viteslerin değişiminde kaç milisaniyelik bir avantaj yaratır teknoloji?

    şöyle söyleyeyim....1982 yılından beri motosikletin her türlüsü ve otomobillerin her türlüsü ile hem spor anlamında hem de mesleki olarak haşır-neşir olan biri olarak;bu bahsettiğim araçların gerek makineleri gerek aktarma organları gerekse de kasalarında kullanılan yüksek teknolojilerin nitelikleri ve katedilen mesafeleri inceleyebilir ve tartışabiliriz.ancak bisiklet denen ulaşım aracının makinesi zaten insanın ta kendisi değil midir?
    bisiklette kullanılan yüksek teknolojiler de profesyonel kullanıcılara yönelik şeyler değil mi?amatör kullanıcının bu teknolojiye yatırım yapmasının anlamsızlığından bahsediyorum yani......tabii çok parası olana lafım yok.....haftada bir gün bisiklete binmek için ortalama 2000-3000 euro para veren adamı da bu konuda eleştiremeyiz doğal olarak."sana ne kardeşim benim param var buna biniyorum"diyebilir.
     
  4. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kondüsyonları aynı olan 100 kiloluk arkadaşa altında 9kg'lık bisikletle, 70 kiloluk arkadaşa da 20kg'lık bisikletle bir tur attıralım.

    İlk virajda farkı görürüz. Neden mi? Çünkü 100 kg'lık arkadaşın bacakları da kendi kalıbına göre çalışır; yani diğerinden daha güçlüdür ama o farkla kendini taşır. 2 binici arasındaki fark sadece bisikletlerin hantallık farkı olur.

    Kalıplı binici ile minyon binicinin arasındaki fark ise sprint/tırmanış/tt anlarında daha belirgindir. Olay yine bisiklette biter.
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  5. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    çok yanlış düşünüyorsunuz.hatta delta da bir yazı vardı 1 sn burayaya ekleyeyim de bir okuyun.
    Belki bir çoğumuz, benim 5-10 kilo fazlam var, bisikletim 1-2 kilo hafif olmasının ne önemi olabilir diyecektir, ancak pratiğe geldiğinde olayın boyutu oldukça değişmektedir, 12 kg olan bir mtb ile 10 kg olan bir mtb arasında çok önemli oranda sürüş kalitesi farkı olacaktır, hafif bisikletler sürüş esnasında ağır olana göre daha hızlı tepki verecek, yokuşlarda sizi çok rahatlatacaktır genel olarak bisiklet hafifledikçe bisikletten aldığınız zevk ve performans artacaktır. Bisiklette hafifliğin önemi anlatmak için şöyle bir örnek verebiliriz; hemen hepimiz 3-5 kg bir ağırlığı uzun süre elimizde, sırtımızda uzun süre rahatlıkla taşıyabiliriz, ancak bu 3-5 kg ağırlığı ayaklarımıza bağlayıp birde öyle yürüdüğümüzü düşünün bu takdirde bu ağırlık her adımımızda sağa sola sallanacak, elimizde taşımamıza göre bizi 3-5 misli daha fazla yoracak ve kısa sürede yorgun düşürecektir. Bisiklette de aynı şey geçerlidir vücudumuzda taşıdığımız ağırlığa göre bisiklette olan ağırlık bizi çok daha fazla yoracaktır… Ayrıca örnek olarak vermemiz gerekirse bisikleti hafifletme meraklıları bisikletlerini 50-100 gr bile hafifletmek için bile büyük bedeller ödemeyi göze almaktadırlar bu da bisiklette hafifliğin önemini gösteren önemli bir örnektir…

    Hafif bisikletler seçmenizde her zaman fayda vardır. Ama genelde hafif bisikletler fiyat olarak daha yüksek olur. Çünkü daha özel malzemelerden yapılırlar (Karbon, Titanyum, Scandium, vs.) Bu da bisikleti hafif kılar. Genelde profesyonel bisikletler 7-12 Kg arasında değişir. Tabi bisikletin modeli de bunu belirler. Örneğin 12 Kg ağırlığındaki bir yol bisikleti hiçbir zaman profesyonel bir bisiklet değildir. 12-15 Kg arasındaki bisikletler ise daha çok amatör bisikletlerdir. Genelde en çok yaygın olan ağırlıklarda bu aralıktadır. 15-20 Kg arasındaki bisikletler genelde ya çok aksesuarlarla donatılmıştır yada çok ağır malzemelerden yapılmıştır. (Örneğin Çelik) 20-30 Kg arasındaki bisikletler genelde iki amortisörlü ve de çok düşük kalitede olan bisikletlerdir. Bu tip bisikletler genelde marketlerdesatılır. Hiçbir zaman bu türde bir bisiklete binmenizi önermeyiz. Unutmayınız ki bisikletin ağırlığını bisiklete binerken siz taşıyorsunuz, oysa bisiklet sizi taşımalı. Eğer bu işe yeni başlıyorsanız, alacağınız bisikletin maksimum dağ bisikleti türünde 13-14 Kg, yol-yarış bisikletinde 9-11 Kg, şehir bisikletinde de maksimum 16-17 Kg olmasına dikkat etmelisiniz.
    [ALINTI: Delta Bisiklet]
    bence burada anlatıyor.
     
  6. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    şimdi verdiğin örneklerdeki gibi kişileri bulursan bazı yönlerden haklısın ama yinede sen ne olursan ol altında 9 kglik bir makinayı sürüklemekle 20 kglik bir makinayı sürüklemek arasındaki farkları zaten senin anlayamanı doğal karşılıyorum çünki kendinde 20 km bisiklete biniyorum demişsin.arazide 80 km bisiklete bindiğin yada yarıştığın zaman 100 gr mın bile farkını görme imkanın oluyor.senin tabirinle son derece sporcu ve fit biri kullandığı bisiklet 20 kg diye bir örnek vermişsinya zaten böyle birini bulamazsın..
    bu işe gönül vermiş ve zevk alan kimseler hobi olarak olsun,spor olarak olsun, yada aktif yarışan sporcu olarak olsun,bisikletlerini imkanları elverdiği ölçüde hafifletmek ve geliştirmek için uğraşırlar.bu işin ayrı bir zevkidir bu.ama diğer kimseler için bunların bir anlamı yoktur doğal olarak.