Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet için isometrik egzersizler

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında elifm tarafından paylaşıldı.

  1. elifm

    elifm Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2004
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Bisiklette uzun süre sabit bir pozisyonda kalacaksınız ve bu tür bir gücü geliştirmenin en iyi yolu izometrik kuvvet egzersizleri diye bilinen çalışmaları yapmaktır.

    1) ellerinizi birbirine kenetleyin ve ikisiyle de birbirine olabildiğince güçlü karşı kuvvet uygulayın. Hiçbir şey hareket etmeyecek fakat maksimum kuvvet kullanmış olacaksınız. Hareketsiz bir kuvvete (diğer eliniz) güç uygulayarak sabit bir pozisyonda (hareketsiz) dayanıklılık kurmuş oluyorsunuz.

    2) Başka bir örnek ise tüm gücünüzle bir duvarı itmeye çalışmaktır.

    Bisikletçilik için kullanışlı bir diğer izometrik egzersiz örneği ise

    3) duvar çömelmesidir (bir duvara sırtınızı yaslayarak çömelme pozisyonunda dayanabildiğiniz kadar durmanız).

    4) Bir diğer örnek ise yerde şınav çekme pozisyonunda durmaktır, fakat başlangıç pozisyonunuzu (aşağı inmeye başlamadan önceki) dayanabildiğiniz kadar uzun tutmalısınız. Veya yarı yola kadar inip o pozisyonu da mümkün olduğunda çok korumaya çalışabilirsiniz.

    Eğer hala benimleyseniz bir de bunu deneyin:
    5) Bir yüzücünün dalmadan önce aldığı pozisyonu alın (belden önce eğilmiş, kalça dışarıda, dizler kırık); ve bu pozisyonda durun. İyice eğildiğinizden emin olun. (İpucu: yukarıdaki tüm çalışmalar için, 10’a kadar saymakla başlayın; 60 ila 90 saniyeye kadar pozisyonlarda kalabiliyorsanız mükemmel kondisyondasınız!)

    Karın kaslarınızı (crunch ve onun gibi) ve belinizi güçlendirecek basit karın egzersizlerini ihmal etmeyin. Çok ihtiyaç duyulan kalça fleksör kaslarını (bükücü kas) kuvvetlendirmek için:
    6) Zıplayın ve dizlerinize dokunun. Bunu 10 kere tekrar edin. Cybex kalça fleksör makinesi olan bir spor salonuna üye iseniz, kullanın onu.

    7) Veya bir ayağınıza bir kablo bağlayın, dizinizi yukarı kaldırın (kabloyu da beraberinde kaldırarak) ve
    daha sonra bacağınızı geriye doğru uzatın. Her bacakta da 10’ar kez tekrarlayın.

    kaynak: http://ivillage.mynet.com/spor-ve-fitness/1496-dag-bisikletciligi-icin-egzersizler?limitstart=1
     
    jamssea, cazz, punkermanmania ve 7 kişi daha bunu beğendi.
  2. ateze

    ateze Misafir

    Tesekkurler Elif Hanım, bu egzersızlerı uygulayacagımdan suphenız olmasın, ıyı calısmalar.