Bisiklet Hızını Artırmak

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
Merhaba arkadaşlar, bisikletim Bianchi Nero. Bisikletin sadece hızını artırmak istediğimizde hangi parçayı değiştirmek yada ayarlamak gerekiyor? Bisikletin yenisini almak gibi espriler daha önce yapılmış, hatırlatmak istedim :)
 
Scudo

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.895
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
valla bu forumda okuduklarımdan da, şu zamana kadar edindiğim kendi tecrübelerimden de yola çıkarak şu noktaya parmak basabilirim, bisikleti güçlendiremezsin, bacağını güçlendirirsin.

sen 44 aynakolu da, sınırlarını zorlayarak çevirsen, 34 aynakolu da sınırlarını zorlayarak çevirsen, 54 aynakolu da sınırlarını zorlayarak çevirsen, ulaştığın ve koruyabildiğin hızlar çok farketmeyecektir düz yolda..

yani şunu ekleyeyim daha anlaşılır olması için; aynakol büyütme yada ruble küçültme kısmına geçmen için; düz yolda öyle bir hıza ulaşıyor olman gerekiyor ki, artık kadansın okadar hızlı olmalı ki, selenin üzerinde hopluyor olman lazım ki, biz sana "haa kardeş, bu aynakol, bu ruble sana yetmiyor" diyelim. bu da 140-150 kadansa denk geliyor kanımca..
istersen aynakol ve rublenin en son vitesteki değerlerini yaz, 150 kadansla hemen hesaplayalım, düz yolda maksimum kaç km/h'yi görebileceğini..

sanırım en küçük rublen 11, en büyük aynakol dişlin 42,
eğer sistemin bu şekildeyse, 120 kadansta 57 km/h gibi bir değere ulaşıyorsun (tam hesaplayamadım, eksiği fazlası vardır, böyle bişey ama sonuçta)

hiç düz yolda 57 km/h hız görebildin mi? ben göremedim şahsen :D


-------------------------------

ki bunların hepsini geçtim, madem hıza meraklısın yol pisikleti al :D ne uğraşıcan lastiğiyle orasuyla burasıyla
 

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
Nazik yanıtlarınız için teşekkür ederim. Hız meraklısı değilim tabi ama olanak varsa bisikletimi biraz daha hızlandırmak istiyorum. Tura birlikte çıktığım arkadaşın bisikleti daha üst düzey (ne demekse) olduğu için aynı eforla daha hızlı gidebiliyor. Kendim denediğim için kıyaslayabiliyorum. Ayrıca, Bianchi'nin bu bisiklete elindeki en iyi parçaları taktığını da düşünmüyorum. Sonuçta fiyatı belli. O nedenle, ucuz yada pahalı bir güncelleme yapılabileceğini tahmin etmiştim. Elbette deneyimsiz olduğumdan yanılmış olabilirim. Bisikleti değiştirmeye şimdilik imkanım yok. Zaten bırakın 57'yi, 20'yi bile gördüğümü sanmıyorum. O nedenle bakıma dikkat ederek pedallamaya devam :)
 

Rüzgar Inoğlu

Daimi Üye
Kayıt
24 Şubat 2013
Mesaj
230
Tepki
123
Şehir
D
Bisiklet
Salcano
@Serkan Mıstınoğlu


Üstada katılarak eklemek istiyorum ki, ne zaman düz yolda giderken en son viteste pedalın boş çevire biliyorsun, işte o zaman bir üst dişliye geçebilirsin.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
bisiklet ne kadar rijit olur ise o kadar kayıpsız gücü tekere iletmiş olursunuz, dolayısı ile çift amortisörlü bir bisiklet konfor olarak üst düzey olsa da performans olarak ters orantıda güç aktarımında verimsizleşir...
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
410
Bisiklet
Salcano
herkes direkt çift amortisörlü ve çelik kadrolu 26inch mtb'ye göre yorumlarını yapmış ama bahsedilen bisiklet alüminyum kadrolu 28inch hard tail tur bisikleti...
(link)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
http://www.starbisiklet.com/foto/buyuk/BIANCHI-NERO.jpg

emrah bey
bisikletiniz bu ise öndeki amortisörü atın 28 jant ise kalsın öndeki disk fren atılır öne v-break olur ,
arka v- break kalır ruble sram -9 lu olur
slx 44 diş takarsınız ayna kol ,
aktarıcılarda slx olur ve bisiklette hafifleme söz konusu olur tabi ,,

amortisör yerine aliminyum yarış çatalı takın 810 gramdır
 

Tunakan Önen

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2013
Mesaj
619
Tepki
273
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
sana şöyle anlatayım birgün arkadaşlar sahile indik ondaki bisiklet kron comfort bendeki ise bir abimin salcano astro 241 modeli ne kadar pedal salladıysam ona yetişemedim ve ona dedimki bisikletleri değişelim fakat gene yetişemedim :) umarım bu yazımdan demek istediğimi anlamışsındır önce parça değil bacakta başlamalısın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
410
Bisiklet
Salcano
@Tunakan Önen

yetişemesen de aradaki fark azalmıştır sonuçta. hiç etkisi olmadığını söyleyebilir misiniz?
tabiki kişinin performansı önemli, zaten kendisi de "Zaten bırakın 57'yi, 20'yi bile gördüğümü sanmıyorum." demiş. hangi bisikletle olursa olsun düşük sayılacak bir performans sanırım...

ama ön amortisörü çatalla değiştirmesi ve ön disk freni v frenle değiştirmesi en az 2-2,5 kilo arası fark yaratmaya yeter. hissedilir bir fark mutlaka olacaktır.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
önce kondüsyon.
hız artırmak için ön maşayı sabit hale getirmelisiniz. sabit maşa yaylanmadan kaynaklanan güç kaybını yok edecektir. tabi maşa süspansiyonsuz olunca bir miktar konfor kaybı yaşayacaksınız.
hız artırımı için bir diğer yol da bisikleti hafifletmek. bisiklet hafifletmede en çok fayda sağlayan yerler çember gibi hareketli parçalar. 36 tel yerine 32 telli daha hafif çemberler alacaksınız. çember alırken fren uyumuna dikkat edin. çemberin etro değeri sizin bisiklette en az 622x17 olmalı. göbekleri de daha akıcı hafif göbeklerle değiştirdiniz mi tamamdır. tabi bunları yapmak yerine komple jant setinizi de yenileyebilirsiniz.
son olarak lastikleri daha dişsiz ve genişliği daha dar olanlarla değiştirmeniz gerekiyor.
tüm bunları yapmak için Türkiye'de yeterli malzeme bulabilecek misiniz? orası da muamma.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Y

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
@Tunakan Önen

Biz yarışmıyorduk ama arkadaştaki bisikleti (Scott'un bir modeilydi) denediğimde aynı tempoda daha hızlı yol alıyordum. Üstelik benimki 28", onunki 26" idi. Farkeder mi bilmiyorum ama durum bu.

@halil ibrahim duran
Aslında sadece önde amortisör var. Sağlı sollu olduğu için çift deniyorsa bilmiyorum tabi. Yine de söylediğinizi "ne kadar hareketli parça, o kadar güç kaybı" şeklinde anladım, doğru mudur?

@Tahir Keskin

Ayrıntılı bir yazı, okuyacağım. Teşekkür ederim.

@Kudret Kurtcebe

Evet hocam, bisiklet bu. Gönderdiğiniz resimde daha şık duruyor tabi. Bisiklet 28 jant. Amortisörün kalmasını tavsiye ediyorsunuz sanırım. Benim bu bisikletle dağ taş yollara girdiğimde oluyor. O tarz yerlerde amortisörün işe yaradığı söyleniyordu. O nedenle de kalsa iyi olur sanırım. Rubleyi araştıracağım. Ancak aktarıcı değiştirmek ağırlığı belirgin derece etkiler mi, yoksa tüm değişikliklerle birlikte mi etkisi olur dediniz?
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Emrah Y

amortisör gitsin dedim ama dağ taş var ise o zaman kalacak tabi,sert araziye girecek isen amortisör şart ,
aktarıcı değiştirmeyi şu açıdan söyledim kafan ağrımaz çok fazla bi gram fark olmaz tabi ama ayna kol 850 gramdır slx 44 dişli o fark edecek tabi,,ben sram 9 kullanıyorum memnun kaldım ,çok ağır sayılmaz xtr ler çok pahalı gerekte yok orta karar xt ler iyide zamanında ben onu salcano city bike 28 janta takmış idim ,hafif sayılır ama şimdi parası hiçde hafif değil
 

Tunakan Önen

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2013
Mesaj
619
Tepki
273
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
tabikide öyledir 20 kmh 20 jant gibi külüstür bisiklet bile yapıyor :D :p ama dediğin gibi çatalında önemi var daha ufaktan başlayacaksa lastikleri değiştirerek performansını azcıkda olsa arttırabilir sonuç olarak dağ lastiği dağda kullanılır,asfalttada gider ama istediğiniz kadar performans vermez uzun lafın kısası dişsiz ve yumşak lastik alıcaksın :) herkes için geçerlidir bu :)
 

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
@Kudret Kurtcebe

Anlıyorum. O halde aktarıcı ve ayna kol ile başlıyorum. Zahmetiniz için tekrar teşekkür ederim.
 

Mert C.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2013
Mesaj
1.582
Tepki
410
Bisiklet
Salcano
@Emrah Y
ağırlıktan kurtulmak için bence ilk olarak ön disk freni v fren ile değiştirebilirsin, arka zaten v olduğuna göre jant uyumludur tahminimce.

park ayağı var sanırım, sökersen 250-300gram civarı bir ağırlıktan kurtulursun.

ön amortisör yanlış görmediysem kilitlenebilir, düz yollarda kilitleyerek kullanırsan yaylanmayı azaltır performans sağlar.

bisikletin arkasında sele altında reflektör varsa jantlardaki ve pedallardaki reflektörleri sökebilirsin, çok az da olsa ağırlıktan kurtulursun, ama görüntü olarak daha fazla fark yaratır. gereksiz plastik kötü duruyor bence.

bunlar en ucuz şekilde yapabileceğin hafifletmeler

http://www.digiders.com/gg/bisiklet-08.JPG
arka vites deore ise bence giriş seviyesinde gayet yeterli, masraf yapacaksan daha hafif bir maşa almayı düşünebilirsin. 1,5kg civarı havalı bir maşa şimdikinden 1kilo kadar farklı olur(üzerindeki 2,5kg üzerindedir, tartabiliyorsan kontrol et), kilitleme performansı da daha yüksek olduğundan düz yolda esnemeyi azaltır. ikinci el temiz bulursan öncelik hafif bir maşa olabilir bence, vites sisteminden daha etkili olur gibi geliyor.
aynakol değişimini de daha yüksek dişli oranı için yapacaksan önce mevcut aynakolda en yüksek viteste kullanabiliyor olman ve yetersiz gelmesi gerekir. en büyük dişli sen 3'e takıp kullanmadıkça kaç diş olduğu fark etmez.
ağırlık konusunda fark yaratır ama aradaki farka değer mi emin değilim.

lastik değişimi bence de uygundur, dişsiz, ince asfalt lastiği daha az yorar.

@Tunakan Önen

dağ bisikleti değil bu, şehir/tur bisikleti.




bu arada akıcılığı da önemli, bu bisikletle 20km yapamadığını söylüyorsan göbeklerde sorun olması da muhtemel. bir bisikletçiye kontrol ettir bence. tekerleği kaldırarak ya da bisikleti ters çevirerek tekerleği döndürdüğünde uzun süre dönmeye devam ediyor mu yoksa kısa sürede duruyor mu?
 

Emrah Y

Daimi Üye
Kayıt
17 Ağustos 2012
Mesaj
299
Tepki
9
Şehir
Çanakkale-Biga
Bisiklet
Bianchi
@Mert C.

* Disk freni değiştirmek iyi olacak. Sevemedim zaten.
* Park ayağı benim için çok önemli ama tura çıkarken sökebilirim.
* Amortisör kilitlenebilir ama hep unutuyorum.
* Reflektör yok zaten. Çantaların kendi yansıtıcı şeritleri yetiyor.
* Maşa konusu kafamı karıştırdı. Bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum. 14 kg gelen bisiklet için 1 kg epey fark eder. Maşayı da araştıracağım.
* Vites kullanımına gelince, düze yolda 3x8'de kullanamıyorum tabi. Ama Kudret Bey'in tavsiyesine güvendiğim için değiştirmeyi düşünüyorum. Benim tek düşündüğüm, siyah renklisinin olup olmadığı :) .
* Lastikleri değiştirmek pek anlamlı gelmiyor çünkü dişleri zaten çok ince. Hatta onlara diş değil de, kanal yada oluk desek daha doğru olur. Ama tabi ki sizlerin söyledikleri benim için daha güvenilir. Biraz daha kullanayım, sonra değiştirmeyi düşüneceğim.
* Ve 20 km konusu: Hız ölçerim düz yolda normal seyrimde 14 km gösteriyordu ama 28" ayarını yapamamıştım. Bastığım zaman 18-19 yapıyordu. Öte yandan benim bu sayısal değerlerle aram hiç yoktur. Aklımda kalmaz. O yüzden abartmış olabilirim. Bisiklette sürtme gibi değil de, malzemelerden kaynaklanan sorun olduğunu düşünüyorum. Zaten değişiklik derdine o nedenle düştüm.

Ayrıntılı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.
 

Vahap Demir

Daimi Üye
Kayıt
9 Temmuz 2012
Mesaj
320
Tepki
531
Şehir
istanbul
Bisiklet
Sedona
Bu bisiklet epeyce hızlı gidebilecek bir bisiklet gibi duruyor. Düz yolda zorlanmadan 40 - 45 km hızları göremiyorsanız ya malzeme problemi var, bir şey gitmenize engel oluyor ya da bacaklarınız yeterince güçlü değil. Bir şeylerini değiştirerek hız artışı sağlamanız pek ihtimal dahilinde görünmüyor. Zaten üzerindeki parçalar sınıfının normal hız üretecek ebatlardaki parçalar. Parça değiştirerek kalitesini arttırabilirsiniz. Hızda ciddi fark yaratmanız zor. Hafifletmeye yönelik değişimler biraz daha işe yarar gibi. Bu bisikletin üstü zaten yol bisikletidir. Bana da bisikletle oynamak yerine kendi performansınızı arttırmaya yönelik çaba içine girmeniz daha makul görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Y