valla bu forumda okuduklarımdan da, şu zamana kadar edindiğim kendi tecrübelerimden de yola çıkarak şu noktaya parmak basabilirim, bisikleti güçlendiremezsin, bacağını güçlendirirsin.
sen 44 aynakolu da, sınırlarını zorlayarak çevirsen, 34 aynakolu da sınırlarını zorlayarak çevirsen, 54 aynakolu da sınırlarını zorlayarak çevirsen, ulaştığın ve koruyabildiğin hızlar çok farketmeyecektir düz yolda..
yani şunu ekleyeyim daha anlaşılır olması için; aynakol büyütme yada ruble küçültme kısmına geçmen için; düz yolda öyle bir hıza ulaşıyor olman gerekiyor ki, artık kadansın okadar hızlı olmalı ki, selenin üzerinde hopluyor olman lazım ki, biz sana "haa kardeş, bu aynakol, bu ruble sana yetmiyor" diyelim. bu da 140-150 kadansa denk geliyor kanımca..
istersen aynakol ve rublenin en son vitesteki değerlerini yaz, 150 kadansla hemen hesaplayalım, düz yolda maksimum kaç km/h'yi görebileceğini..
sanırım en küçük rublen 11, en büyük aynakol dişlin 42,
eğer sistemin bu şekildeyse, 120 kadansta 57 km/h gibi bir değere ulaşıyorsun (tam hesaplayamadım, eksiği fazlası vardır, böyle bişey ama sonuçta)
hiç düz yolda 57 km/h hız görebildin mi? ben göremedim şahsen
-------------------------------
ki bunların hepsini geçtim, madem hıza meraklısın yol pisikleti al
ne uğraşıcan lastiğiyle orasuyla burasıyla