Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet fren ayarı nasıl yapılır?

Konu, 'Frenler' kısmında Alperen Doğan tarafından paylaşıldı.

  1. Alperen Doğan

    Alperen Doğan Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Yeni aldığım SALCANO marka NG 650 model bisikletimin ön freni çok iyi tutmuyor.Daha iyi tutması için nasıl fren ayarı yapabilirim? (Ürün V fren bu arada) Yardım ederseniz çok mutlu olurum :)
     
  2. Umut Kılınç37

    Umut Kılınç37 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    ISTANBUL~BAĞCILAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle pabuçların jant yüzüyine doğru biçimde temas ettiğinden emin olmalısın sonra fren bacaklarını ayarlamalısınki tek taraf sürtüp seni yavaşlatmasın bunların yanında pabuçların bitik olup olmadığınından emin olmalısın.
     
  3. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ne kadar ayar yaparsanız yapın 5 TL ' lik pabuçlar istediğiniz kadar iyi frenleme sağlamıyor en iyisi baradine 4 mevsim alıp takmak ve fren ayaklarını iyice ayarlamaktır.
     
  4. Nedim92

    Nedim92 Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Konuyu atölyemize taşırsanız, daha verimli ve daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz hem de konuyu açılması gereken yere açmış olursunuz :)
     
  5. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    1. Fren pabucu jant yüzeyine temas yüzey alanı ne kadar büyükse toplam sürtünme yüzeyi artacak ve fren daha iyi tutacaktır. Nasıl kontrol ederiz: Fren elciğini sıkın ve pabucun janta değmeyen yüzeyi var mı bakın. Eğer varsa tüm yüzey janta değecek şekilde ayarlayın. Bunu yapma yöntemlerinden biri şu: 1 Pabuç civatasını gevşetin. Fren kelepçelerini, pabuçlar janta değecek kadar tek elle sıkın. Bu haldeyken civatası gevşek olan pabucun tüm yüzeyi janta değecek şekilde ayarlayın ve bu haldeyken hiç oynatmadan önce elle civatayı iyice sıkın. Sonra elinizi kelepçeden çekin. Elle sıkıştırmış olduğunuz civatanın bağlı olduğu pabucu, yerinden oynatmayacak şekilde sıkıca tek elle tutarken, boşta kalan elinizle de allen veya uygun anahtarla civatayı sıkın. Diğer pabucu da aynı şekilde ayarlayın. Not: Profesyoneller daha hassas ayar yaparlar, örneğin pabucun önünün janta olan mesafesinin arkaya göre daha az olması gibi. Ama çoğumuz amatör olduğumuzdan bu kadar hassas ayara gerek yok.


    2. Pabucun jant ile arasındaki mesafesi: Örneğin düşük hızda (yaklaşık 5 km/saat) giderken ön freni tam sıkın; lastiği kilitleyecek kadar etkin değilse, pabuçları janta daha yakın olacak şekilde ayarlayın. Tabii ki bu denemede çok dikkatli olun, sakın düşmeyin, kontrollü olun !! Bunu da fren telinin civatasını(fren kelepçesinin ucunda sallanan tel kısmı) gevşetip sonra da teli elinizle çekip gerginleştirerek ayarlayın. Teli çok çekip gergin yaparsanız, pabuç janta çok yakın olur, fren boştayken pabuç janta sürtebilir; sürtmeyecek şekilde ayarlayın. Bu sıkılık ayarını aynı zamanda fren sıkım elciğinde; fren kablosunun tam çıkışında bir sıkım vidası vardır; bunu saatin tersi yönünde musluk açıyormuş gibi gevşeterek de sıkılaştırabilirsiniz. Bazı bisikletlerde buna ek olarak fren jant kelepçelerinin orada da kablonun sonunda ayar vidası var; onunla da yapabilirsiniz.

    3. Fren kelepçeleri, freni sıktığınızda her ikisi de açıp kapamalı. Sadece teki hareket ediyor; diğeri kısmi ya da hiç hareket etmiyorsa bu da sorun demektir. Buna sebep, kelepçe yaylarının uygun çalışmamasından tutun da kelepçenin kadro konum deliklerinin üzerine uygun takılmamasına kadar çeşitlidir. En iyisi iyice gözlemleyip sorunun kök nedenini bulun.

    4. Eski bisikletler veya çok km yapmış bisikletlerde; tozun, kirin fren hareketli mekanizmalarının, elcik menteşelerinin üzerine yapışması sonucu aşırı sürtünme, mekanizmanın takılması ve çalışmaması gibi sonuçlar doğurur. İyice temizleyip yağlamak gerekir.

    Resimli açıklama yapamadım, umarım anlaşılır olmuştur.
     
  6. mfmayliba

    mfmayliba Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Nisan 2016
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Mustafa Ferruh
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Genius konu açmayim bunu bir hooooortlatiyim. Bu genin dışında kalan tel var ya onun sonuna birşey takiyoruz ismini bulamadim .Onun yerine birşey yapabilirmiyiz? zırt pırt çıkıyor .

    .
    .
    .
    Yazım hatası genius değil "Yeni" klavye ingilizcede kalmış .gen değil fren