Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Fiyatları Neden uçuk

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Servet Gungoren tarafından paylaşıldı.

  1. Servet Gungoren

    Servet Gungoren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2007
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    ümraniye
    Seviye:
    arkadaşlar ben anlamıyorum be marka bisikletler niye böyle uçuk fiyata satılıyo (trek.scott.gıant v.s) valla ben sahsen 1500£ suyumu sıksan gene çıkaramam ama bisklette oyle fiyata olmaz yani isterse altından yapılsın bu bisikletlerin üretim maliyetleri taş çatlasa 500 £ dur. tahminen resmen kazık gibi geliyor bu fiyatlar bana hedefleri kim zengin olan insanlarmı? e ben noulcam uzaktan izle ağzının suyu aksın olmuyo ama boyle :mad: :mad: :mad:
     
  2. obsolate

    obsolate Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2006
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    286
    Şehir:
    istanbul avrupa
    Seviye:
    Ben öyle yerlerde / öyle şartlarda kullanıyorum ki "hah kesin biyer kırıldı" diyorum fakat hiçbirşey olmamış. Bunu bisan ihlas la yapsam kadroda sağlam bi kaynak kalırsa şanslıyım derim. O kadrolar / komponentler ne testlerden geçiyor. Hem hafif hem sağlam parça üretmeye çalışıyorlar ve buda maliyetli bi iş. Ben kendi işimde 1 haftada yazdığım programla 1 yılda yazdığım programı aynı fiyata satmam. Uçuk olan şey Türkiye'nin gümrük haracı.. ABD de çok daha uygun fiyata sahip olabiliyorlar.
     
  3. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    ya düşünelim bir taşıt 50 birim fiat olsa 20 birimi vergi, 30 birim kalır. 8 birim satıcı karı, 6 birimde üretici maliyeti olsa üretim maliyeti 16 birim olur. yani 16 birimlik maliyet alıcıya bu günkü piyasa düzenimizde 50 birimlik fiat demek oluyor.Hesap üç aşa beş yukarı bu.
     
  4. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Peki bu gümrüklerde alınan vergiler avrupa birliğine girince azalacakmı.
     
  5. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    çoğu gümrük değilki ötv,kdv yerli üretimdede ağır vergi yükü var.
     
  6. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    devlet herşeyden vergi aldığı sürece bu ülkede ucuzluk olmaz.boşuna beklemeyin
     
  7. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    son sözüm Allah devlete zeval vermesin
     
  8. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bir bisikletin üretim maaliyeti tabikide düşüktür ama o bisikleti tasarlayıp şimdiki haline getirmek oldukça maaliyet gerektiriyordur.ayrıca üst model bisikletler türkiyede yurtdışına göre 2-2,5 kat pahalı bununda sebebi yukarıdada belirtildiği gibi uçuk wergiler...
     
  9. ilkerikier

    ilkerikier Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2007
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Büyük bisiklet markalarının en büyük maliyetlerini araştırma ve geliştirme olduğunu düşünüyorum. hep daha hafif ve daha sağlam ve daha rijit yapmak için çalışıyorlardır diye düşünüyorum birde üretimin bir arabaya göre bile daha uzun sürdüğünü duymuştum. bundan olabilir.
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    TOPlama_bicycle çok dar bir çerçeveden bakıyorsun bence.
    Uzun uzun yazabilirdim belki ama şu kadarını söylemek sanırım yeterli olacaktır. O saydığın dünya devi markaların üretim maliyetleri, bir bisikler üretirken katlandıkları maliyetlerin %30'unu geçmez ;).
     
  11. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hangi bisikletlerin (Türkiyede satılan dünyaca tanınmış markalardan) fiyatı Avrupanın 2-2,5 katı? Merak ettim..Türkiye'yi Amerika ile bile karşılaştırdığımızda fiyat farkı %30-40'ı geçmiyor mesela TREK bisikletlerde..
    Avrupa'da Scott'lar ve Trek'ler buradakilerden çok ucuz değil.. (Hatta çoğu aynı fiyat) Bir de orada fiyatlar vergi hariç yazılıyor (ABD de olduğu gibi) Çok kez yazdım; mesela her TREK donanımı burada (veya Avrupa'da)satılanla Amerika'da satılan aynı değil..(Ör: Trek 6500 disc için Amerika'da daha alt donanım kullanılmış)

    Oralarda bazen yıl sonunda %20-30 indirimler yapılıyor çünkü adamların kar marjları %100 lere yaklaşıyor.. (Burada kampanya yapıldığı zaman bu bazen yurt dışındaki firma tarafından desteklenebiliyor) Batılı bir bisiklet satıcısının binlerce sattıktan sonra o kadar indirim yapması normal. Bisikletler buraya havadan gelmiyor. Yol parası, KDV ler bir yığın vergi, harç vs. ödeniyor ama sizler bisikletleri hala bir Avrupalı'nın aldığı fiyatlara alıyorsunuz.. Lütfen haksızlık etmeyelim..
     
  12. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    "Uçuk" da neye , kime göre "uçuk"? Her şey üretim maliyetine göre mi hesaplanıyor acaba? Başka hiç bir kriter yok mu? Bilgisayar çiplerini de deniz kumundan yapıyorlar. Bizi fena kazıklıyorlar demek:)Evdeki tava tencerenin de hammaddesi topraktan çıkıyor..Petrol de topraktan..Çimentodan, demirden yapılan villalar milyon dolar ediyor.. Ne ki alt tarafı çimento:) Maliyetine satsınlar gitsin..
    340 EU' ya Trek, Scott, Giant vb. bisiklet var 6500 EU'ya da..
    15 bin YTL 'ye de sıfır araba var, 350 bin YTL'ye de..50 Kg. lık da, 120 kg.lık arkadaşım var.. Hem kırmızı gömleğim var hem de yeşil..Bazı çiçekler su ister, bazıları istemez..Bazıları sarıdır, bazıları mor..Bazı insanlar zengindir bazıları değil.. Bazı limonu sıkarsın fışkırır bazısı kurumuştur..Hayat bu; her şey her çeşit..
     
  13. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Bisikletin maliyeti sadece malzeme maliyeti değildir ki, adamlar araştırma yapıyor bir sürü mühendis besliyor, reklam yapıyor, fabrika kuruyor, bir sürü arge yapıyor, yeni teknolojiler üretiyor, bunların hepsi masraf ve bir şekilde nihai ürüne yansımak zorunda. Toplama_bicyle arkadaşımıza da önerim şudur markalı bisikletlerin pahalı olduğunu düşünüyorsa aynı işi yapan çok daha ucuz bisikletler var ülkemizde araştıran bulur kesinlikle. Ayrıca piyasadaki markalı bisikletlerin çok pahalı olduğunu düşünmüyorum tabii yurtdışından pahalı, çünkü yurt dışında yapılıyor hiç olmasa buraya gelme yol parası var, aslında o kadar gümrük engelinden, vergi kesintisi fonu derken ucuza bile satıyorlar, neticede diğer markalarla rekabet etmek zorundalar ve abartı fiyat belirlerlerse mallarına talep az olur, bu bir piyasa kuralıdır, arz talep dengesi dahilinde bütün mallar gerçek değerini bulur ve yine nihai olarak ne öderseniz onun karşılığını alırsınız ekstradan markaya da ödemek isterseniz onun da prestij olarak bedelini ödemelisiniz. Ha çok param yok derseniz ucuz ve güzel modeller her zaman mevcut, ya da işe giricez çalışacağız, dişimizden tırnağımızdan biriktireceğiz alacağız başka çare yok...
     
  14. murattaner

    murattaner Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    İçerenköy/Ataşehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisiklet ithalatçılarıııı ne duruyonuz zam yapsanıza.Ucuz satıyomuşunuzda haberiniz yokmuş :) Arkadaşlar şaka bir yana şöylede bir gerçek var;bisikletlerimizin markasına bakıp aldanmayalım.Çoğu sizinde bildiği gibi çekik gözlü.Çekik göz=düşük maliyet.Tabiki çekik gözlüsü,anavatanında üretilenle aynı olmayacaktır.Bende biraz daha ucuz olmasını beklerim şahsen.
     
  15. boreas

    boreas Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    533
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    bisikleti yakından tanımamış, kaliteli bisikletleri kullanmamış, o zevki tatmamış, bisikleti değersiz gören, hayatında bisikleti son planda tutan her kişinin yapacağı yorumdur bu; pahalı...
    genelde bisiklete binmeyen kesim, genelde çok uçuk bulur bu fiyatları. hayatındaki öncelikler farklı ise, ve gerçekten bisiklet değersiz ise onun için, bu parayı vermeye kıyamaz.
    şimdi Toplama_bicyle yolda para bulsa, yinede gidip bu parayla bisiklet almaz. bisiklete vereceği parayı çok görüyor çünkü. onun için bisiklet değil para daha önemli.
    ben şuna inanıyorum, scott alırken ödediğiniz extra ücretin karşılığını aldığınız ürün, size hakkını fazlasıyla verecektir.
     
  16. Ginger Fergus

    Ginger Fergus Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    68
    Seviye:
    Arkadaşlar , bu konu benimde dikkatimi çekmişti ilk bisiklet almaya karar verdiğim zamanlar , 500euro , 1000 euro hatta bi kaç bin euroluk bisikletleri görünce hayrete düşmüştüm ama şimdi çok daha iyi anlıyorum ...

    ben türkiyede üretim yapan aynı zamanda dünya devi bir otomotiv şirketinde 3 yıl çalıştım ve bisiklet sektörününde otomotiv sektörü ile maliyet ve fiyat alamında benzeştiğini düşünüyorum...örnek vermek gerekirse bugün yaklaşık 30.000 ytl verip bindiğiniz bir orta sınıf aracın ham maliyeti hiç bir markada 12.000-14.000 ytl üzerinde değil. bunun üzerine finansman payı ( %2-4 )+ idari giderler ( % 4 ) + reklam payı ( 150 -300 usd) + distribütör karı ( % 8 civarı ) + bayi karı ( % 6-10)+ pazarlama bütçesi + ötv + kdv + taşıt alım vergisi olunca bu duruma geliyor...

    bisiklettede eminim ki benzer bir maliyet- fiyat çalışması sözkonusudur ... çünki satış fiyatının oluşmasında ürünün ham maliyeti kadar ar-ge bütçeleri , reklam pazarlama, finansman ve vergiler rol oynuyor...
     
  17. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    trek bisikletlerde amerika satış fiyatı 2800 $ olan madone 5.0 türkiyede 3190 euroya satılıyor.türk lirasına vurduğumuzda yaklaşık 2500 ytllik bir fark war. az bir fark değil... bu amerika ile türkiye arasındaki fark.avrupayla türkiye arasındaki deil.bahsettiğim bisikletin avrupa satış fiyatıda türkiyeyle hemen hemen aynıdır...
     
  18. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Asıl sorulması gereken soru şu... Maliyetin üstünden ne kadar kar ediyor bu bisiklet üreticileri? Alış fiyatının üstüne ne kadar kar koyup satıyor bisikletçiler? Bunlar merak konusu. Türkiye ve Dünya'yı bunlarla karşılaştıralım.
     
  19. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ginger Fergus maliyetleri vs.. yazmış yukarıda.. . Tabii ki bir ürün kaynağında daha ucuz oluyor.. Sonuçta devletimizin aldığı vergiler ve ulaşım masraflarıyla tabii ki Amerika'dan pahalı oluyor bisiklet fiyatları..
    Bir çok yazıda "Teşekkür ederiz Avrupa ile aynı fiyata satıyorsunuz diyen yok da niye bunlar Amerika'da ucuz" konusu yapılıyor. Orda herşey ucuz .Bilgisayarlar yarı, otomobiller dörtte bir fiyatında.
    Bu yazılarım size değil genel bilgi olsun diye diğer üyelere..Zaten siz de belirtmişsiniz Avrupa ile aynı olduğumuzu..
     
  20. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yukarıda Ginger Fergus yazmış genel olarak..30 bin Euroluk bisiklet için bir keresinde 20 bin Euro masraf etmiştik..(Hem de Almanya'dan gelen bisikletler için)
    Avrupalı bir bisiklet satıcısı bizim ettiğimiz karın en az 2-3 katını ediyor.. Ne yol parası, ne de fahiş vergiler veriyor.Kartla satış yaptığımızda banka bizden 1 anda %10 komisyon kesiyor. Başka sektörlerde olması gereken fiyatın üzerine banka faizleri vs. ekleniyor, ortaya "perakende fiyatı budur" diyorlar.. Millet de peşin fiyatına 10-12 taksit aldım diye sevinip duruyor..Malesef bizim sektörde kar marjları o kadar yüksek değil.. Para kazanmıyor değiliz tabii ama sevmesek yapılacak karlı bir iş değil bence..