Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Boyama

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Süleyman. tarafından paylaşıldı.

  1. Süleyman.

    Süleyman. Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    D.Bakır
    Adı:
    Süleyman
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimi sprey boya ile boyalayacağım.
    ama sizce eski boyasını kazıp mı boyalıyım yoksa kazmadan direk üstüne mi boyalıyım?

    birde sprey boya yapmadan önce astar felan yapın sonra astarın üstüne sprey boya ile boyalayın diyorlar. sizce bu şekilde iyi mi ?

    cewap yazarsanız sewinirim :)
     
  2. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Kesinlikle öncelikle eski boyayı kazıyın sonra boyayın. Astar boyanın daha iyi yapışmasını daha sağlam olmasını sağlar. Daha sonra boyayı en az 2 kat olmak üzere atın. Daha sonra da boyanın üstüne vernik atmanızı tavsiye ederim. Ayrıca imkanınız varsa sprey boyayla hiç uğraşmayın. Kadronun boyasını komple söküp bir oto boyacısına götürüp ona boyatın 40 50 tl civarına yaptırabilirsiniz tahmini. Sizin yaptığınız boyadan daha sağlam olacaktır. Maliyet olarak ta aralarında çok fark olacağını zannetmem.
     
    ufuk şimşek ve Yasin Yücel bunu beğendi.
  3. Yasin Yücel

    Yasin Yücel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ömer arkadaşımın söylediği çok mantıklı. Bisikleti sadece kadro kalacak şekilde sökebilirseniz hemen hemen aynı maliyete oto boyacısına boyatarak daha kaliteli bir iş çıkar ortaya. Yok yinede kendim boyayacağım diyorsanız, boyayı kazıp güzelce zımparalayıp, mastar attıktan sonra 2-3 kat boyamanız ve ardından verniklemeniz iyi olur.
     
  4. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    873
    Beğeniler:
    2.177
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Eski ve yeni renkler birbirine çok ters olmadıkça, ve eski boyasında da çok fazla çizik hasar vs yoksa eski boyanın üzerine atmak hem çok daha kolay olur, hem de daha sağlam bir sonuç verebilir. Her zaman en iyisi metale indirip boyamak diye birşey yok; çıplak metalin üzerine yeni atacağınız astarın fabrikasyon olarak atılan kadar iyi tutunması zor. Ama eski boyasının da yine her noktasını iyice zımparalayıp, yeni boyanın yapışacağı güzel bir yüzey elde etmeniz lazım.
    Yalnız bütün boyalar birbiriyle uyumlu değildir, bunu araştırmanız lazım.
    Bence en güzeli; oto boyacısına boyatmaya karar verirseniz boyasını sökmeden önce götürüp danışın.
     
  5. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence eski boyayı kaldırın. Güzel bir zımparalayın. Zımparadan kastım pürüzsüz olsun yüzey. Çok daha iyi bir sonuç alırsınız.

    Ancak tavsiyem oto sanayide boyatmanız. Fırınlama ile orjinal gibi bir boya yapabilirler size.
     
  6. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Burada bisikler boyaması ile ilgili harika bilgiler edineceğiniz bir sayfa var. İncelemeden müdahale etmemenizi tavsiye ederim. :) http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=5450