Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet boyama püfleri...

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Hasan Çağri tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet arkadaşlar bisiklet boyamak hepimiz için büyük bir dert ve istek bu sebeple amatör ve elinde imkan olmayan arkadaşların bunu yapabilmeleri için ufak bir yazı hazırladım...Bisikletinizi basitçe boyamak için bu taktikleri kullanabilirsiniz...


    İlk önce boyayacağınız parçaysökünüz kadro ise komple üstündeki parçaları ayırınız...daha sonra üstündeki boya ise boya sökücü kullanarak pas izleri ve boyayı kaldırabilirsiniz...Ancak boya sökücü ile şunu söyelemem gerekiyo boya sökücü asitidik bir mamül değildir hatta iyi kaliteli bişey alırsanız üstünde yazar asidik bilmem bişeler yoktur diyeki benimde tavsiyem sökücü konusunda ucuza kaçmamanızdır...ayrıca boya sökücüyü uygularken eldiven ve maske takmanız gerçekten elzemdir tenle temaz ettiğinde ilk anda kaşıntı yapar eğer bol su ile yıkamassanız da daha sonra kızarıklık ve sürekli kaşıntıya sebep olur...Boya sökücüyü sürüp bekledikten sonra spatula (plastik olursa daha iyi) ile üstünden kazıyınız ve ıslak bezle siliniz...daha sonrada yıkayabilirsiniz...

    Boyama işlemine geçmeden önce boyanın daha kolay ve pürüssüz bir şekilde malzememiz üstüne yerleşmesi için 360 yada 400 kumluk su zımparası ile fazla bastırıp malzemeyi zedelemeden (gerçi 360 ve 400 kum zımparalar çok ince olduğu için çok zedeleyemez zaten ama) bir iki kat zımpara atılmalıdır. (istenirse ve sabırlıysanız önce 400 sora 600 felan çok daha iyi olur iki sefer)Su zımparasının nasıl kullanıldığğına gelince ise bilmeyenler için kağıt yaprakları ıslatarak zemine uygulamanız gerekmektedir.

    Boya işlemine geçmeden önce malzemeyi bol su ile yıkayıp tozlardan arındırdıktan sonra boyanın kendi rengi ile min 30 cm uzaktan çok ince seyrek ve ince olacak şekilde bir kat boya atıp 30 dk kadar bekleyerek bir astar katı yaratıyoruz...Daha sonra bu katın elle dağılmadığını gördükten sonra gene çok yakından olmamak kaydıyla (30 cm kadar bi mesafe boyanın sıkarken birikip kaymaması ve kaliteli olması için gerçekten önemlidir) ince katlar haline, katlar arasında 20 şer dakka bekleyerek 2 kat boya atarak iyi bir yüzey sağlayabilirsiniz...

    Boyayı bütün katlar bittikten ve yaklaşık 20 dakika geçtikten sonra sıcak bir yere bırakarak yaklaşık bir gün bekleyip boyanın iyice sertleşmesini sağlarsanız boyanız hem daha kalıcı olur hemde parçalar takılırken oluşabilecek darbelere boyanızı heba etmessiniz...

    Eğer vernik atmak isterseniz boya katları bittikten en az 1 saat sonra aralarda 30 ar dk bekleyerek iki ince kat vernik atarsanız koruyucu bir kat elde edersiniz... vernik katlarının arasında ne kadar çok beklerseniz o kadar iyi olur çünkü vernik katları daha geç kuru ve arada kurumadan 2. katı atarsanız akma yapabilir...

    Ayrıca aşağıdaki alıntıdan da faydalanabilirsiniz...

     
    ebaklaci, adamjazz, ysnsrt ve 50 kişi daha bunu beğendi.
  2. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    Daywalker ve lidda_tr bunu beğendi.
  3. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    değerli bilgin için teşekkürler
    bende bişey daha danışmak isterim sana bu boyayı normal boya satan mağazalardaki sprey boya ile yapapilirmiyiz aynı şekilde ii bir sonuç verirmi acaba şimdiden teşekkürler
     
  4. NaKe

    NaKe Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Ocaklar/Erdek
    Seviye:
    Bu güzel bilgi için teşekkürler. Ben bisikletimi şu yeni model arabaların boyaları gibi parlak boya olmasını istiyorum. O boyayla boyasam olur mu acaba.
     
  5. ercans2004

    ercans2004 Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    mchael sorusuna bende katılıyorum acaba boyayı nerden temin edeceğiz hangi markayı kullanmalıyız. Teşekkürler
     
  6. burnout_54

    burnout_54 Bisikletkolik

    Kayıt:
    14 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.471
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Coimbra
    Seviye:
    ancak sanayide oto boyası yapan yerlerde yaptırabilirsiniz,fırınlı olması lazım ,biraz daha maliyetli oluyor haliyle.
     
  7. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Selam Çağrı, sizin bf machine kadroları nasıl sıfırdan bu hale getirdiğinizi en ince ayrıntısına kadar yazmanızı rica etsem çok şey istemiş olur muyum?

    Zira ben de 1 hafta içinde bir Giant XTC Team'i boyayacağım, sizinkiler gibi boyası sağlam, güzel görünüşlü birşey olsun istiyorum. Teşekkürler şimdiden...
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu yukarda nalattığım amatörce ama nispeten dayanıklı bir yöntem...Bizimkiler gibi daha sağlam olması için ya otoboyası gibi astar boya üstüne prjinal boya atılıp verniklenmeli yada elektrostatik toz boya ile boyanmalıdır...

    Elektrostatik toz boyada istediğin her rengi bulamayacağın için otoboyası daha uygundur genelde.Fakat bisiklet boyama işi genelde kaportacılara külfet gibi geldiğinden yapmamak için uçuk fiyatlar isteyebilirler...

    Onun dışında sanayideki boya dükkanlarından istediğiniz renkte boyayı gidip yaptırabilirsiniz.Onlar size seyreltici sertleştirici astar boyası ve gerekli diğer malzemeleri zaten söylerler fakat kompresörünüz ve boya tabancanız yoksa bunu kendiniz uygulayamassınız...
     
    thazmanyaq ve xxlargexx bunu beğendi.
  9. tansu berkay

    tansu berkay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Aralık 2005
    Mesajlar:
    488
    Beğeniler:
    371
    Şehir:
    istanbul cadde bostan
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    konu acılmışken bende bir soru soaracaktım şu etiketleri vernik altına yapıştırdığınızı okumuştum merak ettiğim vernik eritmiyomu o yapışkanları..
    eritmiyosa hangi malzeme üzerine basılıyo acaba..
     
  10. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    bu arada uzaktan sıkacağım derseniz,ki en güzel yöntem odur daha yakın tutayım derseniz boya isteğinizden fazla kalın olabiliyor ve hele birde astar atayım derseniz büyük boy bir boya spreyi almanızı tavsiye ederim.küçükler mümkün değil yetmiyor.birde uzaktan sıkılan boyalarda boya iyi yapışmayabiliyor.kompresörde böyle sorunlar çıkmıyor.basınç yüksek olduğu için boyayı yüzeye yapıştırıyor.ama hangi marka ile ve yöntemle boyarsanız boyayın çabuk çıkıyor ve fırın boya gibi olmuyor.tavsiyem bi yolunu bulup (tanıdık manıdık)işinizi sanayide halletmeniz.:in:
     
  11. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çağrı tekrar mesajın ve verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Ama konu hakkında neredeyse hiçbir bilgim olmadığı için sizlerden yardım almaya çalışıyorum. Şunu "veya" bunu yapabilirsin yerine, sırayla şu listeyi takip et, şunu şunu yap veya yaptır gibi bir ileti arıyorum. Biliyorum ki sadece boya alıp üstüne dökmekle olmuyor, bunun aşamaları var.

    Şunu şunu yapabilirsiniz, size kalmışdan ziyade; sırasıyla şunları yaparsanız boyama işlemini tamamlarsınız şeklinde bir ileti rica ediyor, şimdiden çok teşekkür ediyorum bilgisi olup paylaşanlara...
     
  12. Gökhan Seda

    Gökhan Seda Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2007
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bu boyama işi kafama yattı da ;)ya bu fırınlama olayını nasıl yapıyoruzz.Komple sanayiye götürüp orda mı yaptırmamız lazım...
     
  13. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    ÇAĞRI helal sana mezun olmusun artık!
     
  14. Halil Ercins

    Halil Ercins Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    aydın
    Seviye:
    sanırım merak etmekle kalcam bu işlemler çok zor ve uzun gözüküyor gözüme
     
  15. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    O zaman şöyle anlatayım... Konunun başındaki gibi kadronun boyasını söktükten sonra boyama işlemine gelince ilk yapacağın şey oto sanayiye gitmek ve ordaki boyacılardan istediğin renkte boya yaptırmak olmalıdır... Daha sonra ordaki satcıya söylediğin taktirde sana hangi cins astar boya ve bunu sulandırmaya ve sertleştirmeye yarayan malzemeden kullanman gerektiğini anlatacaktır ve ve oranlarını yazacaktır sana...

    Sen ordan aldığın astar sertleştirici ve seyrelticiyi o oranlarda karıştırıp boya tabancasına koyup kadronu astar ile boyayacaksın. Bu astarı fırçayla felan süremessiniz illaki kompresör ve tabanca kullanmanız gerekir. Ayrıca sertleştirici kullandığınız için fırınlama yapmanızada gerek kalmayacaktır, sadece biraz daha fazla beklemeniz gerekir. Daha sonra astar kuruyınca boyadan önce ince bir zımparayla zımparalayarak astarı tamamen kaldırmadan pürüzsüz bir yüzey oluşturmanız gerekir. Daha sonra tekrardan ama bu sefer Boyamak istediğiniz renk ile sertleştici ve seyrelticiyi karıştırıp tabanca ile kadroya ince ince iki kat atarsanız akmasını engellersiniz ve daha sonra kurumaya bırakabilirsiniz...

    kadronun üzerine yapmak istediğiniz yazı ve şekilleri reklamcılarda folyo kesim şeklinde şablon yapıtırarak bunu desen yapmada kullanabilirsiniz...

    bunun için mesela kadronuza kırmızı yazı yazmak istiyorsanız kadonuzun yazı yazacağınız bölümüne ilk olarak kırmızı boya yapar kuruyunca üstüne folyo kesim yaptırdığınız şablonu yapıltırırsınız ve kadronuzu komple olarak istediğiniz renge boyarsınız. Kadronuz tamamen kuruduğunda ise dikkatlice bu şablonları sökerek bunların altında korunan kırmızı yazılarınızı ortaya çıkarabilirsiniz...

    Fakat Sanayiden alacağınız boyalar en az 100g olarak satıldığından çok renk çok boya ve masraf çıkartacaktır. Bu sebeple eğer yazılarınızı ve desenlerinizi çok değişik farklı renlerde yazdırmak istemediğiniz sürece folyo kesimle yada ozalitçilerden sticker olarak bastırabilir ve kadronuza yapıştırdıktan sonra üzerine boyacıdan alacağınız verniği atarsanız hem boyanız hemde stickerlarınız oldukça dayanıklı olur... Ayrıca çok fazla renge çok para vereceğinize sadece 1 tek vernik alarak maliyeti azaltabilirsiniz... Ozalitçilerde A4 ebatlarında renkli sticker baskı 3-4 ytl civarında yapılabiliyor.Fakat ozalitçiye gitmeden önce Photoshop yada benzeri programlarda stickerlanızı istediğiniz ebatlarda kendiniz ayarlayıp A4 ebatlarında ayarlayın ve JPEG olarak baskıya hazır halde kaydetmeyi unutmayın. Bazı ozalitçilerde bu işlemler için ücret talep edebilirler...

    Unutmayınki bu başlık altındaki ilk mesajımda belirttiğim boyama tekniği tamamen amatörcedir ve şimdi yukarıda anlattığım teknik kadar sağlam ve kalıcı değildir. Fakat yukarıdaki teknik için kompresör ve boya tabancası gerekmektedir. Yada bu işleri yaptırabileceğiniz bir boya atölyesi bulmanız gerekebilir...
     
    Daywalker, boyaci21, d.berkay ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  16. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çok teşekkürler Çağrı...
     
  17. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Ben bir şey daha ekleyeyim.Eğer ki astar için tabanca ve kompresör ile ben uğraşamam derseniz;

    Bir nalbura gidip böcek ilaçlamasında kullanılan cam tüplü metal filit(plastik olanını almayın hiç bir poha yaramaz) alarak Çağrı'nın belirtmiş olduğu karışımı cam tüpe doldurup 25cm değil minimum 40 cm mesafeden püskürtme uygulaması yaparak uygularsanız %85 tabanca kıvamında bir sonuç alırsınız.(tarafımdan bizzat tecrübe edilmiştir). Fakat ASLA ama ASLA acele edip kuruma süresini belirtilen zamandan daha kısa tutmayın YOKSA boyanız en ufak darbede patlayabilir yada moralinizi çok ciddi bozacak şekilde kalkabilir.

    Saygılar; KENDİNİZE İYİ BAKIN!!!
     
    nükleer kedi, boyaci21 ve d.berkay bunu beğendi.
  18. mustafa711

    mustafa711 Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    arkadaşlar mrb jantlarda boyanmaz mı bisiklette yardımci olurmusunuz
     
  19. böCek

    böCek Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2007
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    İstanbul - Başakşehir
    Seviye:
    yazı çok güzel olmuş öncelikle elinize sağlık eklemek istediğim bir şey daha var 7 yıl graffiti tecrübesi olan bi insan olarak sprey boya çok kullandım ve türkiyede en kaliteli boya diyebileceğim bir akçalı var ama size şiddetle öneriyorum MONTANA marka boya bu boya aslında graffiti yapmak için üretilir ama bununla tren felanda boyandığı için graffiticiler tarafından çok kalitelidir ve çok güzelde renkleri var Türkiye' de sadece mazot graffiti shop da satılıyor istanbulda oda beyoğlunda http://mazotist.net/ dükkanın web sitesi adres bilgileri için bakabilirsiniz bu dünyadaki metal üzerine uygulanacak bence en kaliteli boyadır böcek kardeşiniz size şimdi montana boyanın metal üzerinde nasıl durduğunu bir resimnle göstersin sizde boya almadan önce bi bakın öyle karar verin derim

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. hellboygroup

    hellboygroup Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İSTANBUL
    :) Teşekkürler :)