Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet boştayken çok çabuk yavaşlıyor hangi parçadan olabilir?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Uğur Recep AKGÜL tarafından paylaşıldı.

  1. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Arkadaslar uzun yıllardır bisiklet sürsemde hep amator ve bilincsizce olmustu. Son zamanlarda heves ettim tekrar sürmeye bi kac arkadasım yeni bisklet aldılar bende elimdeki ile idare ediodum bisikletmi bisklet diodum ama öyle olmadıgını gördüm.

    Arkadasım salcanonun astro modelinden aldı yan yana sürerken misal hızlanıosunuz pedal cevirmeyi bıraktıgınızda bisiklet belli bi süre gidiyor. Arkadasın bisikleti düz yolda sanki durmucakmıs gibi giderken , ben pedalı bırakınca hemen yavaslamaya baslıyor.

    Frenlerde herhangi bir sürtünme söz konusu degil. Zamanında hep atladım zıpladım bilincsizce hor kullandım. Şimdi bu bosta akısmayı daha uzun cekmek için hangi parcalar deişmeli? orta göbek arka göbek ?

    Yardıma ihtiyacım var elimdeki biiskleti yavas yavas adam etmek istiyorum.

    Bisikletten genel bi görünüş
    [​IMG]

    2. olarak hızlanırken asırı yüklenildiginde pedala pat die bir ses ile birden zincir bosalıyor, zincir atması degilde sanki bosta cevirir gibi birden assa inior pedal saniyelik sonra normal devam ediyor.
    Tabi bu hızlanmalar ayakta olunca düşmeye kadar bile götürebiliryor insanı birden bosalınca pedal bide bunun nedenini soracaktım.
     
  2. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.118
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Jantların Akorlarında veya göbeklerde sorun vardır. yavaşlamasına neden olan iki olay bu
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  3. Turgay Ak

    Turgay Ak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    447
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Hocam Bisikletin Güzelmiş Bence, Ben Pek Fazla Anlamıyorum Ama Fren Papuçlarının Sürtünmesi Söz Konusu Değil Demişsin Ama, Ya Oradandır Ya Da Giderken Ön Amortisöre Fazla Yükleniyorsundur. (Bence)
     
  4. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Bisiklet göbekleri yada jantlarım hiç degişmedi düzenli akort bile yaptırmadım açıkcası. saglam herhangi bir göbekle bisikletciye götürünce en ucuzunu adisini takıcak belki şimdiki orjinalinden bile kötü olucak die düşünüorum napıcamı bilemedim.

    Amortsorum cok yumusak bir amortisor degil zaten amortisorden oldugunu sanmıyorum.
     
  5. AHMET67

    AHMET67 Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    lastiklerin kalın dişliyse sürtünmeyi zorlaştırır ve asfaltta yavaşlarsın birde bisikletin göbekleri eskimiş ve aşınmış olabilir boşluk varmı bir kontrol et ayrıca rublenin pedala basınca boşalmasıda aşınmayı gösteriyor tırnaklar aşınmış rubleyide degiştir
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  6. Hasan Derya

    Hasan Derya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    409
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Selamlar

    Bahsettiğiniz yavaşlamanın sebebi büyük oranda göbeklerden kaynaklanmaktadır.

    Frenlerin değip demediğini anlamak için bisikleti mümkünse ters çevirin tekerleri döndürün bu arada fren pabuçlarına bakarsanız değip değmediğini rahatlıkla görürüsünüz. Bu sırada Akort ayarınızıda basitçe kontrol edersiniz. Ama anlattıklarınız kadarıyla yavaşlanıza sebep olan şey tekerlerin göbekleridir. Göbekleri değiştirmek istiyor ve ucuz bir şey takılmasını istemiyorsanız. İstediğiniz ve bütçenize uygun göbeklerden birine bakın. Mesela
    SHIMANO DEORE göbekler size uygun olur hem orta seviyede bir üründür hemde fiyatları uygundur.
    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    İyi sürüşler
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  7. Talha Ateş

    Talha Ateş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    686
    Beğeniler:
    828
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Göbekler çok sıkılmıştır. Bisikleti ters çevir ve frenleri kurtar. Sonra elinle tekerleri çevir, fren olmadığı halde yavaşlıyorsa kesin göbek mili çok sıkılmıştır.

    Kolay gelsin.
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  8. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Tesekurler arkadaslar göbekleri bi arastırayım belli bir bütce ayırmadım yani bişe düşünmedim sadece ileri dönük bişiler yapmak istiyorum ve nerden baslıyım die sorular sormak istedim anlasılan göbekler ruble deişicek.

    Lastiklerinde kalın oldugun söylemişsiniz lastikleri hiç deiştirmedim .Bisiklet MTB die geciyor sanırım , Aynı jant üzerine daha ince bir dıs lastik takabilrmiyim? lastikleri inceltmek için jantlarıdamı deişmem gerekicek. Yada daha dişsiz yol lastikleri.

    Birde göbek ruble gibi ürünleri internetten yada bursadan alabiliecegim yer önerebilirmisiniz?
     
  9. Talha Ateş

    Talha Ateş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    686
    Beğeniler:
    828
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Yanlış anlama güzel kardeşim. Göbekler veya mil değişecek yazmadım. Eğer sıkı ise (İç bilya somunları) az bir şey geri açacaksın o kadar...(Eğer bilya veya mil bozuksa o zaman değiştir.)
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  10. Baran Saldanlı

    Baran Saldanlı Kıdemli Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Nisan 2010
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    yavaşlama lastikler veya göbeklerle ilgilidir.
    lastiklerde yumuşaklık varsa hava basın.lastikler bu yavaşlama için önemli etkendir.
    boşa dönme durumu da %90 arka göbektendir.arka göbeğin body kısmı boşka dönmektedir. Bakım yapılarak veya değiştirilerek sorum çözülür.
     
  11. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Yok talha abi yanlıs anlama degil. Tek senin yazına degilde genel yazılara bakarak kendim o kanıya vardım . Yani o parcalar degişse güzel olur manasında. Suanda cok fazla sorunu olmasa bile epey eskiler zaten uygun bişe bulursan bisikletciyede sorucam.

    Zaten akort ayarlarım epey bozuk akort için biskletciye götürdügümde sorun varsa şayet bisikletci anlayıp bunun göbek gitmiş yada bilyeler dagalmıs gibisinden uyarıcaktır.

    En iyisi bi biskletciye götürüp en basitinden bi akorta sokup sonra tekrar degerlendirmek.
    Tekrar teskur ederim ilgi alakanız için konuyu acar acmaz herkes yardım etmek için bişeler yazdı . Yeni üyeyim bukadarını beklemiyordum acıkcası :)
     
  12. Can HASTÜRK

    Can HASTÜRK Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    İzmir-Ankara
    Seviye:
    Benim de aklıma gelen farklı şey yuvarlanma direnci oldu ama ne kadar etkiler tam bir fikrim yok,

    Bir video vardı aynı araca iki ayrı lastik seti ile aynı yükseklikten bırakıyorlar normal lastikle boşta araç 180 metre yol alırken, düşük yuvarlanma dirençli lastik ile 225 metre yol alıyordu.

    http://www.ebaumsworld.com/video/watch/81014607/

    Başka bir açıklayacak bir video...
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  13. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Lastik cok fark etmez die düşünüyordum ama videoyu izledim ve fark ediyormus . Lastiktende olabilir. Örnek veridigm arkadasın bisikletindeki lastikler continental raceking 2.2 kaliteli dururo cidden bide bisiklet sıfır yeni falan .
    Bu da benim lastikten bi kesit cokta fena durmuo ama tabi seneler öncesinin teknolojisi.
    [​IMG]
     
  14. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    lastik basıncını kontrol ettir,iyi bir göbek al,jantların hafif olabilir lastik yapılrınız farklı olabilir sen iri olabilirsin rüzgar yiyorsundur bir sürü neden var :)
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  15. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ugur cantının kırık oldugunun farkındasın sanırım senin yerinde olsam o cantı atardım tehlikeli
     
  16. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    n yazısının solunda kırık var
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  17. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Sölemesen hala fark etmem. Deiştirmesem cokmu büyük sorun tesgil eder? nezamandır böyle bilemiyorum tekrar bi bakarım reismde yansıma falanmı cidden acıkmı var die.

    Yok kilolar o benden 10 kilo agardır ben 55 kiloyum . Arkadasın bisiklet yeni öle bi deneyelim demitikte benimki neden onunki gibi gitmio die takılmıstı kafama:D

    Yarın muhtemelen yeni, ayrıntılı reismler cekip eklerim bisiklet resimleri kısmına.
     
  18. başar akten

    başar akten Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    392
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    1. fren pabuçları sürtebilir
    2. lastik havaları azdır
    3. göbeklerde sorun olabilir.
    3.1 göbeklerin içten sorunu olabilir
    3.2 göbeklerin kalitesi düşük ve max performansı bu olabilir
    3.3 göbeklerin bir sorunu yoktur sadece çok kirlenmiştir temizlenmesi gerekebilir

    aklıma gelenler bunlar :)
     
  19. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    direk kırık o ve ölüme kadar yolu var haberin olsun ona öyl binme kaldır at o artık çöp büyük ihtimal o yüzden yavaş gidiyorsun.Yeni jant al sakın binme
     
  20. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Birde jant cıktı masraf basımıza hevesim var toplayıp süresim var ama param yok suan için.

    Napıcamı sasırdım bitane daha eski bir bisikletim var onun arka göbegi yeni deiştirdim ama o bundan beter onuda anlamadım göbekmi adiydi yoksa cokmı sıkıldı onu napabilirim? Onunla takılım bu aralar.

    Onunda genel resmi bu. Bu ondanda eski ve hantal büyük ve agar.
    [​IMG]