Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet Ağırlığının Performansa Etkisi Nasıl Hesaplanır?

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Sabri YILDIRIM tarafından paylaşıldı.

  1. Sabri YILDIRIM

    Sabri YILDIRIM https://www.instagram.com/tarz.tisort/

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Sabri YILDIRIM
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hafif bisikletlerin performans ile ilgili olarak matematiksel bir formülü var mı?

    10kg'lık bisiklet ile 100km yol aynı şarlarda X sürede ve Y ortalama hızı ile alınırken 8kg'lık bir bisikletin sonuçları nedir? Bunu nasıl öğrenebilirim? Bir fikri olan var mı?
     
  2. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    F (Force yani kuvvet)=m (mass yani kütle) x a (acceleration yani hızlanma) formülü ile kullandığınız kuvveti "teorik olarak" ölçebilirsiniz. Ancak bunu hesaplamak oldukça zor kanımca.
    Çünkü sürtünme kuvveti, rüzgarın yönü ve kuvveti gibi birçok değişken var.

    Ayrıca bisikletin ağırlığı düz yoldan çok yokuş çıkarken fark eder ;)
     
    Ersin savaş bunu beğendi.
  3. Uğurcan İ.

    Uğurcan İ. Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Türevini al çıkar o ;)
     
  4. scitakoglu

    scitakoglu Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    İzmir - Karşıyaka
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Sanırım bunu kilo başına düşen güç hesabından yapan bir blog vardı . bulabilirsem tekrar link atarım.
     
  5. Genar Batur

    Genar Batur Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Şubat 2007
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    bunun tam bir formülünü çıkartmak zor çünkü x ve y çok fazla değişkene bağlı, ağırlık da bu faktörlerden sadece bir tanesi. bisikletin yapıldığı materyal mesela; karbon alüminyum demir vs. bunların esneme miktarları farklı. kaldı ki kendi içindede bu malzemelerin teknoloji seviyesine göre esneme miktarları farklı. yada ağırlık dağılımı, diyelim ki 10 kg lik iki tane dağ bisikletimiz var birisinin amortisörü kadrosu vs çok hafif diğerinin çekiş sistemi jant seti ve lastikleri çok hafif, şimdi bunlardan hangisi daha iyi akar yolda ? birisinde statik ağırlıklar hafif diğerinde dinamik ağırlıklar, yani senin, kadronun, amortisörün ve sabit komponentlerin dışında hareket ettirmek zorunda olduğun ağırlıklar çok fark ettirir sonucu. başka değişkende hareketli parçaların kalitesi; buna da kullandığın göbeğin, lastiklerin, vites aksamının kendi iç sürtünmesinin getirdiği harekete karşı oluşan direnç diyebiliriz kısaca, çok kaliteli (artık bilyeli yada rulmanlı çok fark etmez) bir göbek çok hafif çemberler teller lastikler vs. ve akıcı bir lastik sürüşümüzü muazzam değiştirir, keza vites sistemi de teker grubu kadar olmasa da yine etkiler. bisikletin üzerindeki şürüş pozisyonu da çok önemli bir etken ne kadar dik oturursan giderken bir o kadar da hava direncine maruz kalırsın, bu çok önemli bir etken ister kısa ister uzun turlar olsun günlük kullanımda bile hemen fark ettirir kendisini, uç bir örnek olarak mesela saatte 70 km ile çok uzun bir yokuştan bisiklet üzerine kapanmış iniyorsun, bu sürüş esnasında hiç frensiz sadece dik sürüş pozisyonuna geçince bile hızın 62-63 km dolaylarına düşer. bu olduğu anda çok yüksek hızla yer çekiminin etkisiyle hava sürtünmesinden dolayı yokuş aşağıya doğru inerken bile yavaşlayabiliyoruz. oturuş pozisyonu da önce kadronun geometrisine sonrada kullandığın gidon boğazı gidon gibi sürüş geometrisini oluşturan parçalara ve senin bisikletin üzerindeki duruşuna bağlı. bu arada şöyle birşey de var bisikletin hafifi tabiki daha iyi o kesin ama kendimiz ne durumdayız o da çok önemli. biz 100 kg bisikletimiz 8 kg olmasındansa, kendimiz 80 bisiklet 10 kg olsun daha iyi gideriz çok büyük bir ihtimalle. ayrıca yol ve hava şartları da bu konuda çok önemli. düz yolda ağırlık aşırı önemli bir faktör olmaktan çıkıyor(tabi ki birisi 8 diğeri 15 kg lik bisikletlerin farklarından bahsetmiyorum). yani sonuç olarak o formül çok kolay çıkarılabilecek bir formül değil, değişkenleri de matematiksel olarak yazmak oldukça zor o yüzden kendimizi ve bisikletimizi olabildiğince geliştirip sürmekten keyif almaya çalışmak çok daha kolay :),
    kazasız, keyifli sürüşler dilerim
     
  6. Sabri YILDIRIM

    Sabri YILDIRIM https://www.instagram.com/tarz.tisort/

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Sabri YILDIRIM
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Cevaplar için teşekkür ederim yalnız daha açık yazayım cevabını merak ettiğim sorumu :)

    Sedona 610 kullanıyorum. 3000TL'lik bir yol bisikleti aldığımda 11kg lık bisiklet yerine 8kg lık bisiklete bineceğim. Bu neyi değiştirecek?
    Sedona ile 1 saatte 30km gidiyorsam, 8kg'lık bisiklet ile 35km mi gideceğim? Yada Sedona 610 ile 30km'lik mesafede 1000 kalorilik enerji harcıyorsam, 8kg'lık bisiklet ile 900 kalori mi harcayacağım?

    Ne değişecek bunu merak ediyorum gerçekten. Marka takıntım yok amacım spor yapmak bundan dolayı kriter olarak daha hafif bisiklet geliyor aklıma :)