Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bishop Bikes - Ozel Yapim Randonneur

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Ahmet Miura tarafından paylaşıldı.

  1. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Burada bir kac arkadasim bir suredir konudan haberdar, sonunda bisikletin yapimi basladi. Bisikletin ne oldugundan bahsettikten sonra resimleri eklemeye baslayacagim.

    Randonneur Bisiklet

    Fransa'da 1930 sonlarinda populerlesen hizli tur bisikletlerine verilen isim. Kisaca Rando diyelim :)

    Gelismis on ve arka vites sistemi, dusuk basincli kalin lastikler, uzun camurluklar, on canta tasiyicisi, kadro pompasi, dinamo, on ve arka farlar ile her turlu kosulda hizli gitmeye musait olmalarina karsin donemin frensiz ve vitessiz, tabiri caizse ciplak Tour de France bisikletlerinden en az 3kg daha hafiflerdi. Bunun sebebi, bisikleti dogaya cikip fotograf cekmek isteyen, haftasonunda bir kac yuz km sehirden uzaklasmak isteyen bisiklet meraklilarinin kafayi calistirip vites sistemlerini ve aluminyum malzemeleri kullanmaya baslamalaridir. II. Dunya Savasi sonrasi her yil bombalanmis 400km'lik bir parkurda yapilan yarismalarla bu bisikletler hizla gelisti, amac birince gelmek degil, en hafif bisikletle bu zorlu parkuru sapasaglam bitirmekti. Bu konuda efsane isimler Rene Herse, Jo Routens, ve Alex Singer'dir. Bugun iyi kondisyonda Rene Herse bisikletlerin degeri 10-12000 USD civarindadir. Gidon bogazlari, cantilever frenleri 800 USD civarina, kendi yaptigi aynakollar ise 1500-1700 USD civarinda alici buluyor. Tabi ki ikinci el... Bu dayaniklilik yarislarinda en hafif bisiklet 1947 yilinda Alex Singer'in 7.9kg'lik bisikletidir. En hafif tandemi yine ayni konstruktor yapmistir. Ama 1936 yilinda Nicola Barra, 7.96 kg bir bisiklet yapmistir ki kendisi aluminyum kadrolarin oncusudur. Bu bahsettigim agirliklara kalin lastikler, camurluklar, on-arka vites, dinamo, on arka farlar, on bagaj tasiyici ve kadro pompasi dahildir. Inanmasi guc ama celik ve aluminyumla bunlar basarilabiliyor, sadece pahaliya maloluyordu ve F1 araclari gibi sadece bir yaris cikarmalari bekleniyordu. Musterilerin normal kullanimina sunulan bisikletler ise 10.5-11.5 kg arasinda kaliyordu. Bu bisikletler ortalamanin uzerinde geliri olan birinin 3 aylik maasina maloluyordu.

    Gunumuzde aluminyum alasimlar cok daha gelismis olsa da malzemeler daha agir ve kaba oldu. Bu nedenle olabildigince hafif olmasina gayret ettigim yeni bisikletim tahminen 9.5-10kg civarinda olacak. Amerika ve Japonya'da populer olan ozel siparis bisikletlerin bugunku iscilikleri gecmistekilerden cok daha ust duzeyde.

    Gelelim benim bisikletime...

    Bishop 650B Randonneur

    Uzun zaman once tedahulden kalkmis, ama son 5 yildir hortlamis olan lastik ebadi 650B, yaklasik 26.5 inc'e tekabul ediyor. Ornegin 650 x 42B bir lastik 700x23C ile ayni capa sahip. Muthis bir konfor getirisinin yanisira dag bisikletine kiyamayanlarin cekinerek girecegi taslik arazide kullanilabiliyorlar. Benim lastiklerim 650x38B olacak, 700x19C lastige yakin capta diyebilirim.

    2010 Kasim ayinda depozitomu yatirdim, tam bir yil sonra siram geldi.

    Parca Listesi:

    Gidon : Grand Bois Randonneur

    Gidon Bogazi : El yapimi - Chris Bishop

    Fren Kollari : Sram S500 ya da Tektro R200

    Vites Kollari : Campagnolo Nuovo Record on, Portacena* arka kol, yedek olarak 9 vites Dura-Ace kollar

    On Aktarici : 3 tane aldim, hangisinden randiman alirsak o kullanilacak: Suntour Superbe Pro, Campagnolo C-Record, Shimano FD-7410 Dura-Ace. Hepsi 6-8 vitesli donemden ve sifir.

    Arka aktarici : Shimano RD-7800GS Dura-Ace (orta boy kafes)

    Krankset: 46-30 Specialities-TA Pro Vis 5

    Krank Gobegi: Tune'un direktorlugunu yapan eski yarisci Jan Ullrich'in yaptigi bir prototip. 122mm kare mil, titanyum aluminyum alasimli. Saplamalar dahil 172 gram.

    Krank Gobek Haznesi : Eski Stok Japon Pist bisikleti gobegi (Medalist). Varolan en hafif haznelerden biri. Fotograflarda daha da hafifletilirken goreceksiniz.

    Sele: Selle-Anatomica ya da Terry Fly, henuz karar vermedim.

    On gobek : SON DeLuxe dinamo

    Arka gobek : Suzue Classica

    Teller : Sapim Laser

    Jantlar : Grand Bois 650B - Bunlarin tanesi malesef 488 gram

    Lastikler : Pacenti Pari-Moto 650Bx38 - Kalinligina ragmen her biri 300 gram, ama et kalinligi sadece 1.3 mm ve hic bir korumaya sahip degiller.

    Camurluklar : Cekiclenmis 50mm eninde Honjo-Koken. Ozel siparisle ekstra uzunlar.

    Canta Tasiyici : Henuz yapilmadi, Chris Bishop ozel yapim olacak.

    On Far : Son Edeluxe LED far

    Arka Far : Henuz karar veremedik, Chris bir fikri oldugunu soyledi, orada kaldik... Muhtemelen pilli olacak ve kadroya entegre bir lamba olacak.

    Kadro Pompasi : Eski stok 45cm Lapize pompam (100 gram) kargoda kayboldu, yerine daha modern ve agir bir sey alacagiz herhalde...

    Kaset/Ruble : Shimano Ultegra (9 vites ama 8'e dusecek. Nedenini sonra anlatacagim)

    (*)Campagnolo Portacena : Kadroya takilan bir kulakcik sayesinde vites kolunun uzerindeki kilit ile zinciri kadroya gecirip tekeri elinizi yaglamadan cikarmayi sagliyor. Ilk uygulamalar 1940'larda yapilmis, sonra Campagnolo 80 sonlarinda Portacena ile deneyip vazgecene kadar tarihe karismis.

    Kadro borulari : Ana borular Reynolds 853 (0.7-0.4-0.7mm et kalinligi), Arka borular KVA-Stainless, Catal ise Kaisei TOEI Special.

    Kulaklar : On teker kulaklari SON DeLuxe SL icin ozel yapilmis, dinamodan elektrigi catala kablosuz aktarmaya yarayan kulaklardir. Arka kulaklar ise Portacena icin modifiye edilmis Paragon markadir.

    Rakorlar : Hazir, sade rakorlarin elde sekillendirilip kadronun on borusuyla bi-lamine edilmesiyle hazirlanacak. Biri bitmis sekilde resimlerde gorulebilir.

    Fren kablolari : Arka kablo ust borunun icine girecek, sele borusunu delerek direk arkadan cikarak centerpull frene inecek.

    Frenler : Paul Racer Centerpull frenler. Cok kuvvetli ve modulasyonu mukemmel olan bu frenler icin kadroya ozel pimler yapiliyor. V-Fren ya da Cantilever'den daha ince ve yukarinda konumlaniyorlar. Kadro pimleri islenip hafifletilerek 30 grama dusuruldu. Toplam 240 gram olan frenlerle birlikte agirlik 270 gram oluyor. Bu sistem tum yol bisiketi frenlerinden hem modulasyon hem de guc anlaminda cok daha ileri. Yuksek profilli cantilever frenler ise daha kuvvetliler fakat modulasyonlari zayif.


    Resimlerin sirasi ters oldu. Asagidan yukari dogru bakarsaniz daha iyi olur


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gerçekten muhteşem..!

    Bitişini merakla bekliyor olacağım. Güzel günlerde kullanman dileği ile...Kullanabilirsen :)
     
  3. ali ayhan cıvıl

    ali ayhan cıvıl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Kasım 2009
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    antalya - istanbul
    Seviye:
    bisiklette saygınlığın simgelerinden biri olduğu kuşkusuz........dilerim mutlu günlere taşıyan bir bisiklet olur............
     
  4. esatsercan

    esatsercan Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Ekim 2010
    Mesajlar:
    144
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Harika olmus
     
  5. Arda Sert

    Arda Sert Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2011
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    ben de tornacıyım :) çok güzel oluyor başarılarınızın devamıbı dilerim :)
     
  6. ARJİN

    ARJİN Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    naptın usta sen. baya bi işçiliğe dökmüşsün olayı. eline sağlık, sonucu merak ediyorum.
     
  7. Emre Alp Özkurt

    Emre Alp Özkurt Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    1 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    ANTALYA
    Seviye:
    muhteşem oluyor. en yakın zamanda bitmiş halini görme dileğiyle.
     
  8. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Diyoruzki keske bole iscilikler turkiyede de olsa
    Varsa veben bilmiyorsam gercekten cok uzulurum...
    Yapim harika emek harika kadro harika sunum muhtesem
    Cok cilgin olacak sanki:)
     
  9. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Esas merak konusu bu guzellik ne renk olacak
     
  11. serkan saygın

    serkan saygın Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2011
    Mesajlar:
    159
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    dehşet bir emek veriliyor şu an;)
     
  12. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Müthiş işçilik, ne diyeceğimi bilemedim. :?
     
  13. ali albut

    ali albut Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Kasım 2010
    Mesajlar:
    191
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ahmet kardeşim seni kutluyorum çok uğraş vermişsin sonuda hayırlı olur inşaallah bu kadar uğraştan sonra bu bisiklete binermisin bilmiyorum.hayırlısı olsun
    saygılar
    ali baba
     
  14. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Tesekkurler, valla Chris Bishop kadroyu yapmak icin calisiyor, ben de parasini odemek icin calisiyorum. Ikimiz de ugrasiyoruz diyebiliriz :)

    Aylardir detaylarini dusunuyorum tabi, bir cok ozelligi de cok maliyetli oldugu icin iptal etmek durumunda kaldim.

    Mesela asagidaki ozellikler iptal oldu:

    Vites kablolarinin govde icine gizlenmesi (arka aktariciya giden dahil).

    Gidon bogazinin ustune ozel yapim enerji dugmesi, On / Off / Charge.

    Henuz iptal degil ama olabilir, binerken dinamo ile GPS ve telefon sarj etmek icin duzenek.

    Dinamodan on ve arka fara gorunmez kablo duzenegi (furs yataginin icine karbon firca yerlestirmeyi gerektiriyordu).
     
    Bora ve Doğa Can Yaman bunu beğendi.
  15. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Heyecan verici olduğunu söylemek lazım.
     
  16. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/083.jpg[/IMG

    [IMG]http://i11.photobucket.com/albums/a154/RS1800/Bishop%20Randonneur/640%20pixel/085.jpg

    [​IMG]
     
  17. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Bir hayalin gercek olmasi...
     
  18. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Japon Suzue Classica göbekler görüyorum. Leziz..:in:
     
  19. ömer korkmaz

    ömer korkmaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    769
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    Eskişehir - Ankara
    Seviye:
    1500 kez baktım fotograflara.Herseferinde başa sarıyorum. Devam hocam devam.
     
  20. Ahmet Miura

    Ahmet Miura Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    855
    Şehir:
    Winter Park, Florida
    Adı:
    Ahmet Cemiloglu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    On teker gobegi SON Edeluxe, performansi en yuksek olan, en hafif ve en kolay donen dinamo gobegi. Suzue arka gobegi secme sebebim hem klasik gorunumu hem de on dinamo ile benzer flans yuksekligine sahip olmasi. Cok hafif sayilmasa da hafifce bir gobek.