Bisan üretim rekoru kırdı
Elif DEMİRCİ/İZMİR, (DHA)
UZAKDOĞU malları, Türk sanayicisinin kabusu olurken, 45 yıllık Bisan şirketi, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'ndeki fabrikasında rekor kırdı. Fabrika yoğun talep üzerine bu yıl 200 bin bisiklet üretti.
Üretiminin yüzde 10'unu Avrupa ülkelerine ihraç eden firma, iç piyasada en çok Akdeniz, İç Anadolu ve Ege Bölgesi'ne bisiklet veriyor. Bisan Yönetim Kurulu Başkanı Abidin Dursun Kaleli, ucuz Uzakdoğu bisikletleriyle savaşta zaferin sırrının ‘kalite’ olduğunu vurgulayarak, “Bisan bisikleti 20 yılda zor eskitirsiniz, Çin bisikletini ise iki yılda” dedi.
Bisan, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'nde 50 bin metrekare alanda kurulu bisiklet, motosiklet ve jant fabrikalarında yaklaşık 500 kişi çalıştırarak, geçen yıl 125 bin bisiklet, 35 bin motosiklet üretti. Bu yıl ise aşırı talep üzerine 200 bin bisiklet imal edilirken, motosiklette talep ve ihracat düşünce üretim 20 binde kaldı. Bisan'da yedi yıldır yönetim kurulu başkanlığı ve genel müdürlük yapan Abidin Dursun Kaleli, Uzakdoğu'nun ucuz bisikletlerine rağmen Bisan'a gösterilen ilginin kaliteden kaynaklandığını belirterek, “Üretimde talep artışını yaratan halkın kaliteye geri dönüşü. İnsanlar ucuza aldıkları Uzakdoğu bisikletlerinin iki yıl içinde parçalandığını görünce kaliteli ürünü tercih etmeye başladılar. Bisan bisikleti 20 yılda eskitemezsiniz” dedi.
İKİ TEKERLEKLİ SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇIK
Kaleli, küresel ısınmanın yaşandığı dünyada bisikletin ulaşımda yaygın kullanıldığına, ancak Türkiye'de belediyelerin altyapı hizmetlerindeki yetersizlikleri nedeniyle kullanımın yaygın olmadığına dikkat çekerek, “Çin'de bir kavşaktan bir saatte 50 bin bisiklet geçiyor. Biz de ise trafikte bisiklete taşıt gözüyle bakılmıyor. Bisikleti daha çok Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'unun engebesi az olan düz şehirlerine satıyoruz. Bisiklet geleceğin ulaşım, spor ve sağlık aracı. Çevre duyarlılığı yüksek yeni bir nesil geliyor. İki tekerlekli sektörün önü açık” dedi.
TÜRKİYE MOTOSİKLET ÇÖPLÜĞÜNE DÖNDÜ
Türkiye'de 2005 yılında 300 bin motosiklet satıldığına, bu yıl ise 15 bin motosikletin satılmadığına dikkat çeken Kaleli, bunun nedenlerini şöyle anlattı:
“Son beş yıl Uzakdoğu mallarının Türkiye'ye girdiği en yoğun dönem. Vatandaş çılgınlar gibi motosiklet aldı. Motosiklet ihtiyacı olmadığı halde arkadaşından, komşusundan görerek hatta kredi kartıyla satın aldı. Piyasa doydu. Ancak iki yıl sonra gördüler ki ellerindeki ürün paramparça. Motorsikletin metal olması gereken parçaları bile plastikten yapılmış. Bu nedenle motorsiklet satışları düştü. Ancak motorsiklet satın alırken de halkın kaliteye döneceğine inanıyoruz” dedi.
Haber 06.08.07 tarihli hürriyet gazetesi internet sitesinde yayınlanmıştır.
Elif DEMİRCİ/İZMİR, (DHA)
UZAKDOĞU malları, Türk sanayicisinin kabusu olurken, 45 yıllık Bisan şirketi, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'ndeki fabrikasında rekor kırdı. Fabrika yoğun talep üzerine bu yıl 200 bin bisiklet üretti.
Üretiminin yüzde 10'unu Avrupa ülkelerine ihraç eden firma, iç piyasada en çok Akdeniz, İç Anadolu ve Ege Bölgesi'ne bisiklet veriyor. Bisan Yönetim Kurulu Başkanı Abidin Dursun Kaleli, ucuz Uzakdoğu bisikletleriyle savaşta zaferin sırrının ‘kalite’ olduğunu vurgulayarak, “Bisan bisikleti 20 yılda zor eskitirsiniz, Çin bisikletini ise iki yılda” dedi.
Bisan, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'nde 50 bin metrekare alanda kurulu bisiklet, motosiklet ve jant fabrikalarında yaklaşık 500 kişi çalıştırarak, geçen yıl 125 bin bisiklet, 35 bin motosiklet üretti. Bu yıl ise aşırı talep üzerine 200 bin bisiklet imal edilirken, motosiklette talep ve ihracat düşünce üretim 20 binde kaldı. Bisan'da yedi yıldır yönetim kurulu başkanlığı ve genel müdürlük yapan Abidin Dursun Kaleli, Uzakdoğu'nun ucuz bisikletlerine rağmen Bisan'a gösterilen ilginin kaliteden kaynaklandığını belirterek, “Üretimde talep artışını yaratan halkın kaliteye geri dönüşü. İnsanlar ucuza aldıkları Uzakdoğu bisikletlerinin iki yıl içinde parçalandığını görünce kaliteli ürünü tercih etmeye başladılar. Bisan bisikleti 20 yılda eskitemezsiniz” dedi.
İKİ TEKERLEKLİ SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇIK
Kaleli, küresel ısınmanın yaşandığı dünyada bisikletin ulaşımda yaygın kullanıldığına, ancak Türkiye'de belediyelerin altyapı hizmetlerindeki yetersizlikleri nedeniyle kullanımın yaygın olmadığına dikkat çekerek, “Çin'de bir kavşaktan bir saatte 50 bin bisiklet geçiyor. Biz de ise trafikte bisiklete taşıt gözüyle bakılmıyor. Bisikleti daha çok Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'unun engebesi az olan düz şehirlerine satıyoruz. Bisiklet geleceğin ulaşım, spor ve sağlık aracı. Çevre duyarlılığı yüksek yeni bir nesil geliyor. İki tekerlekli sektörün önü açık” dedi.
TÜRKİYE MOTOSİKLET ÇÖPLÜĞÜNE DÖNDÜ
Türkiye'de 2005 yılında 300 bin motosiklet satıldığına, bu yıl ise 15 bin motosikletin satılmadığına dikkat çeken Kaleli, bunun nedenlerini şöyle anlattı:
“Son beş yıl Uzakdoğu mallarının Türkiye'ye girdiği en yoğun dönem. Vatandaş çılgınlar gibi motosiklet aldı. Motosiklet ihtiyacı olmadığı halde arkadaşından, komşusundan görerek hatta kredi kartıyla satın aldı. Piyasa doydu. Ancak iki yıl sonra gördüler ki ellerindeki ürün paramparça. Motorsikletin metal olması gereken parçaları bile plastikten yapılmış. Bu nedenle motorsiklet satışları düştü. Ancak motorsiklet satın alırken de halkın kaliteye döneceğine inanıyoruz” dedi.
Haber 06.08.07 tarihli hürriyet gazetesi internet sitesinde yayınlanmıştır.