Bisan üretim rekoru kırdı

roadworms

Üye
Kayıt
15 Aralık 2004
Mesaj
44
Tepki
58
Şehir
İstanbul
Bisan üretim rekoru kırdı


Elif DEMİRCİ/İZMİR, (DHA)

UZAKDOĞU malları, Türk sanayicisinin kabusu olurken, 45 yıllık Bisan şirketi, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'ndeki fabrikasında rekor kırdı. Fabrika yoğun talep üzerine bu yıl 200 bin bisiklet üretti.


Üretiminin yüzde 10'unu Avrupa ülkelerine ihraç eden firma, iç piyasada en çok Akdeniz, İç Anadolu ve Ege Bölgesi'ne bisiklet veriyor. Bisan Yönetim Kurulu Başkanı Abidin Dursun Kaleli, ucuz Uzakdoğu bisikletleriyle savaşta zaferin sırrının ‘kalite’ olduğunu vurgulayarak, “Bisan bisikleti 20 yılda zor eskitirsiniz, Çin bisikletini ise iki yılda” dedi.

Bisan, İzmir'in Kemalpaşa İlçesi'nde 50 bin metrekare alanda kurulu bisiklet, motosiklet ve jant fabrikalarında yaklaşık 500 kişi çalıştırarak, geçen yıl 125 bin bisiklet, 35 bin motosiklet üretti. Bu yıl ise aşırı talep üzerine 200 bin bisiklet imal edilirken, motosiklette talep ve ihracat düşünce üretim 20 binde kaldı. Bisan'da yedi yıldır yönetim kurulu başkanlığı ve genel müdürlük yapan Abidin Dursun Kaleli, Uzakdoğu'nun ucuz bisikletlerine rağmen Bisan'a gösterilen ilginin kaliteden kaynaklandığını belirterek, “Üretimde talep artışını yaratan halkın kaliteye geri dönüşü. İnsanlar ucuza aldıkları Uzakdoğu bisikletlerinin iki yıl içinde parçalandığını görünce kaliteli ürünü tercih etmeye başladılar. Bisan bisikleti 20 yılda eskitemezsiniz” dedi.

İKİ TEKERLEKLİ SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇIK

Kaleli, küresel ısınmanın yaşandığı dünyada bisikletin ulaşımda yaygın kullanıldığına, ancak Türkiye'de belediyelerin altyapı hizmetlerindeki yetersizlikleri nedeniyle kullanımın yaygın olmadığına dikkat çekerek, “Çin'de bir kavşaktan bir saatte 50 bin bisiklet geçiyor. Biz de ise trafikte bisiklete taşıt gözüyle bakılmıyor. Bisikleti daha çok Ege, Akdeniz ve İç Anadolu'unun engebesi az olan düz şehirlerine satıyoruz. Bisiklet geleceğin ulaşım, spor ve sağlık aracı. Çevre duyarlılığı yüksek yeni bir nesil geliyor. İki tekerlekli sektörün önü açık” dedi.

TÜRKİYE MOTOSİKLET ÇÖPLÜĞÜNE DÖNDÜ

Türkiye'de 2005 yılında 300 bin motosiklet satıldığına, bu yıl ise 15 bin motosikletin satılmadığına dikkat çeken Kaleli, bunun nedenlerini şöyle anlattı:
“Son beş yıl Uzakdoğu mallarının Türkiye'ye girdiği en yoğun dönem. Vatandaş çılgınlar gibi motosiklet aldı. Motosiklet ihtiyacı olmadığı halde arkadaşından, komşusundan görerek hatta kredi kartıyla satın aldı. Piyasa doydu. Ancak iki yıl sonra gördüler ki ellerindeki ürün paramparça. Motorsikletin metal olması gereken parçaları bile plastikten yapılmış. Bu nedenle motorsiklet satışları düştü. Ancak motorsiklet satın alırken de halkın kaliteye döneceğine inanıyoruz” dedi.



Haber 06.08.07 tarihli hürriyet gazetesi internet sitesinde yayınlanmıştır.
 
Scudo

ers_84_D

Üye
Kayıt
29 Mart 2007
Mesaj
18
Tepki
5
Şehir
izmit
arkadaşlar bu işler öyle pat diye olmaz, elbette gönül ister ki scott trek gibi kadrolar üreten yerli bir firma olsun. ama eminim ileride bu da olacaktır. sonuçta bu forumda ki çoğu kişinin bisikleti oldukça üst düzey bisiklet olsa da babaların çocuklarına karne hediyesi olarak alacağı bisikletler değil, en azından fiyat olarak. ve o tip bisikletler satılan her bir kron scott trek veya bunun gibi üst düzey bisikletlerden 1000 kat daha fazla satın alınıyor. o nedenle bu ip bisikletleri satan bir Türk markası olması güzel birşey. şimdi buna burun kıvırmamak gerekir. sonuçta ülkemiz de insanların alım gücü belli, kaç tane baba oğluna 300 ytl den daha pahalı bisiklet alabiliyor ki... yerli firmalar ne kadar güçlenirse hitap ettiği alanda genişler. belki bir gün kaliteli kadrolarıyla bisan ı da görebiliriz. o nedenle siz etrafınızdaki babalara oğluna scott, trek, corratec,sedona aldıramayacağınıza göre, bisan gibi yerli markalara yönlendirmeniz daha akılcı olur. umarım birgün aynı kalitede daha ucuza yerli kadrolar görürüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ultegra ve yedek

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
ers_84_D bir yere kadar sana katılıyorum. Ancak katılmadığım bazı noktalar da var.

Biz demiyoruz ki Bisan sadece ultralight kadrolar üretsin, sadece aluminyum, karbon, scandium kullansın materyal olarak. En düşük ekipmanı Deore olsun...

Tabi ki 100 YTL'ye de MTB üretsin, sonuçta bu da bu ülkede satılıyor, hatta daha çok satılıyor. Biz bunu da istiyoruz, herkes bisiklete bilebilsin, herkesin bindiği bisiklet kendi ihtiyaç ve bütçesi dahilinde kaliteli olsun.

Ancak bir zahmet bu kadar çok para kazanırken, biraz da üst seviyedeki kullanıcıları, hadi onları geçtim yarışçıları düşünsünler.

Belki karbondu, scandiumdu bunlar çok masraflı ve Ar-Ge gerektiren malzemeler ancak adam gibi bir aluminyum kadro üretsin elinde bu kadar tesis ve maddi imkan varken.

Ya da ne bileyim bir takım kursun, içinde MTB'ciler olsun, yol bisiketçileri olsun. Elindeki bu maddi gücü, medyaya karşı cezbedici hale getirsin, bisikleti bu ülkede popüler yapsın.

Çünkü bu firmalar büyük firmalar, ürettikleri rakamlar için görüyorsun 200bin adet diyorlar! Her bisikletten 10 dolar net kar etse cebine giren para 2milyon dolar yapar! Eh bu kadar büyümüşken biraz da sosyal sorumluluklarını hatırlayıp, "hep bana hep bana" zihniyetinden vazgeçseler hiç fena olmaz!

Burada sadece Bisan'a da yüklenmemek gerek. Bianchi'si, Salcano'su (ki herhalde Salcano bu konuda en duyarlıdır ama o da kötünün iyisi) bir şeyler yapmalı artık...
Ne dersin? Haksız mıyım?
 

emreden

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Aralık 2006
Mesaj
503
Tepki
288
Şehir
Sabancı Üni - İstanbul
Bisiklet
Corratec
@HaliliOzturk

bence iyi konuşmuşsun.. baya bi dert yanmışsın :) ki bence de öyle yani...

açsalar bi ar-ge yapsalar güzel faliyetler orada, en azından alsalar üç beş güzel patent onları kullansalar.. ama tabi amaç öncelikli olarak çok para kazanmak olduğu için hatta ikinci ve üçüncü amaçlar da aynı şekilde çok para kazanmak olduğu müddetçe biz yerli bisiklet üretiminden pek bir şey beklememeliyiz, zira sonumuz hüsran olur:(
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Halil Seni yürekten kutluyorum. Haklısın tabi. Mesela Kron'un duyduğum kadarıyla bisiklet fabrikası bile yok. Kadroyu Taiwvan'da yaptırıp, bisikleti toplayıp satıyorlar. Bisan'ın elinde o teknoloji o fabrika varken hi-ten çelik kadrolu bisikletleri bırakmıyorlar ve standart boyutlarda bisiklet yapıyorlar. Kadro boyu seçeneği bile yok. Bence Bisan'ın bu hatasının sebebi yetersiz Ar-Ge 'ye sahip olmaları. Yada ellerindeki Ar-Ge 'nin sporcuları, yarışçıları hangi kopmenant ne kadar ağırlık tutar, hangi maşa ne kadar gram, bütün bisikletlere çift süspansiyon koyuyoruz downhill bisikleti gibi ama bu bisiklet ile gerçekten downhill yaparken ortadin ikiye kopar mı? araştırdığı yok. Demek ki Bisan'a shimano'da mal vermese bisikletleri hepten ortada kalacak.
 

tekteker

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Mayıs 2007
Mesaj
509
Tepki
125
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Volkan
bisan fabrikasına gitmiştim mopet in ayak marşlı modeli vardı parcası sadece orda bulunuyodu....

orda bir kaç tane almym kadro vardı üstelik çok güzel tasarımlı büyük ihtimal ar-ge çalışmaları var... güzel şeyler çıkarabilirler... bisiklet forum olarak meil falan atsak düşüncelerimizi sölesek neler yapıyolarmış öğrensek i olur
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@tekteker

iyi olurda bence onlar çıkartana kadar bayağı bir zaman geçer.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@tekteker

Bir kaç aluminyum kadronun orada olması, orada Ar-Ge olduğununu işareti değil ne yazık ki.
Belki forumda görmüş veya okumuşsunuzdur. Bisan bir ara Tayvan'dan aluminyum ve karbon kadrolar getirdi, üzerine Bisan yazdı, el altından (yani ne reklam ne birşey, bayilerin ise haberi bile yok) piyasaya sürüp sattı. Az miktarda getirmişti zaten. Çok büyük ihtimal gördüğün kadrolar onlardır.
 

tekteker

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Mayıs 2007
Mesaj
509
Tepki
125
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Volkan
@HaliliOzturk

doğudur ne bilim olumlu şeyler bekliyoruz bisandan ondan öle düşündüm.

yukarıda bisanın açıklamasında ucuz çin motorlarından falan bahsediyolar kalitesisliğinden ayni şeyi kendileri yapmamış gibi konuşuyorlar.

çin motorlarına stikır yapıştırıp sattılar.

ya ama çok köklü bir marka kocaman fabrikası imkanları var hala belli bir seviyede kalmalarını aklım almıyo.

mahalle bisikletçisi mantığıyla günü kurtarma mantığıylamı hareket ediyolar nedir.

bu zihniyettelerse ki öle gözüküyo bisan yönetimini baştan aşağı değiştirmek gerekir. başınada halili getiricen bak sen neler yapıyo bisan

bisikletçi ruhu kalmamış sanırım onlarda

hedef kitlesini çıtasını yükseltmek gibi bi dertleri yok buda ucuz bisiklet pazarını kaybetmemek en çok karın bunda olmasıyla alakalı sanırım

bu pazarı bırakmadan üst sınıf bisiklet üretimi de yapabilir aslında
 

Elman TEMEL

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Ekim 2006
Mesaj
1.285
Tepki
868
volkan ben arge bölümünün başına geebilirmiyim:)çünki 2000 yılında bende aspid var iken bianchi ye az tasarım yollamadım mail ile:)hatta son çıkardıkları kadroların çoğunda özellikle çift süspansiyonlu olanlarda benim çizimleri çok andırıyor:)
hatta bi ara renault'a bi kaç tasarım yollamıştım araba dizaynı üzerine.:)
 

tekteker

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Mayıs 2007
Mesaj
509
Tepki
125
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Volkan
@elman_temel


bende diyorum bu biçimsiz bisikletleri kim tasarlamış :) :)

neyse barı madem tecrübelisin aldım seni işe

şaka bi yana cidden bisiklet forumdan bir kaç kişiyi yollucan bak nasıl oluyo bisan.
 

Emir Alaca

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ocak 2006
Mesaj
827
Tepki
437
Şehir
İstanbul/Cerrahpaşa
@HaliliOzturk
Halil sonuna kadar sana katılıyorum.Artık Türk firmaları kaliteli bisikletler üretmeliler.Hep kolayına kaçmakla bir yere varılmazki.:(
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bence Bisan AR-GE'yi geliştirse diğer markalarda kendini ondan daha iyi şekilde geliştirecek. Yine Bisan alt seviyede kalacak. Çünkü Türkiye'deki teknoloji ve imkanlar ile ne yaparsak yapalım. Yurtdışına yetişemiyoruz.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Zaten diğer markalar almış başını gitmiş. Bizimkiler 50 yıl geriden üretim yapıyorlar.
Bari günün standardını yakalasalar... Hiç kimse onlardan teknolojiye önderlik etmelerini beklemiyor ki...
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@HaliliOzturk

Haklısın. Forumda nasıl ki bisiklet satan firmaların dükkanları var ve sürekli siteye girip soruları cevaplıyorlarsa, Bu Bisan ve Bianchi gibi firmaların fabrikalarınada bisiklet forumdan haberdar etmek lazım. Hiç olmazsa siteyi ziyaret edip biraz bisiklet konusunda sizlerden tecrübe kazansınlar
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Estağfurullah... Onların bilgileri, tecrübeleri bizlerin çok üzerindedir eminim. Ancak işlerine gelmiyordur belki... Ona bir şey diyemem.

Hem BF'den haberdar olmamaları pek söz konusu değil bence. Sizce bu adamlar hiç mi Google'a "Bisiklet" yazıp bir iki sayfa bakmazlar? :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
bende 15 yıllık bisikleti var . elimde kaldı kullanmıyorumda öyle duruyor satamıyorumda alıcısı yok :D 20 yıl olsa :D