Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisan Kaptan yenilenme projesi

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Erhan1 tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba elimde 22 jant Bisan kaptan katlanır bisiklet var.Bir süre önce canlandırmak başlığıyla konu açtım ancak yanıt alamadım bu model de single speed olarak düşünülebileceğinden konuyu burada açmayı uygun buldum. Genel olarak yenileme ve parça değişimi düşünüyorum.Kadro için boya söküm+yeniden boyamak yerine mat ya da parlak Karbon cast folyo kaplamayı düşündüm, desenler altın yaldızlı veya beyaz-kırmızı renk karışımı olabilir.Ancak boyama öneren olursa ve kaplama yöntemi karşıtı fikirler olursa onu da değerlendirebilirim.
    Bu noktada kadro kaplama için su zımparasıyla düzeltildi ve temizlendi eski etiket ince olduğundan bir kaçı kadroda kaldı.Toplam ağırlık15.7 cıvarı idi şu an aynakol,arka fren aksamı ve gidon boğazı dahil kadro maşa ağırlığı 6.6 kg.
    Kadro maşa ağırlığı herhalde 5 kg cıvarı olabilir ,bilgisi olan varsa öğrenmek isterim.Aynakol 44, arka 16 dişli.
    Değiştirmeyi düşündüğüm parçalar ,
    1-ön ve arka jant seti 22 bulamazsam 24 ?
    Lastikler de 1.75 den (varsa) daha ince olabilir.
    2-Gidon,orjinal bulunamazsa bmx veya daha düşük profilli45cm cıvarı olabilir.
    3-Sele borusu (sele)
    4-Pedal seti
    5-fren kelepçe ve kolları
    Belki lerde furş seti ve orta göbek eklenebilir.
    Bunların ışığında forumda deneyimi olanlar ve halihazırda bisiklet toplama projesi yapan arkadaşların deneyim,önerilerini öğrenmek ve özellikle parçaların temini konusunda yol göstermesini rica ediyorum. Kısa zaman içinde resim de ekleyeceğim.Bu konuda hemen hemen hiç tecrübem yok ancak eskiciden alınan bir bisikletin canlandırılması ve yenilenmesi fikri güzel bir duygu teşekkür ederim...
     
    -Paşa- ve Doğaç MİRZA bunu beğendi.
  2. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Erkin Kalender bunu beğendi.
  3. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Kolay gelsin görünüşe göre single speed tutkunları artıyor:) Bende bir tane toplamaya çalıştığım için sana gelen tavsiyelerden faydalanabilirim.
     
    Erhan1 bunu beğendi.
  4. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Jant kısmı kafamı karıştırdı sanki 24 olursa maşaya değebilir gibi geliyor keza o kadar kısalan mesafede fren ayaklarının ayarlanmasıda problem çıkarabilir. mevcut jantlar kötü değilse kullanılmasında bir sakınca yok paslıysada kalın zımpara ile temizlenip krom kaplamaya nikelajcılara verilebilir. Bisikletin genel durumuna gelince açıkcası daha kötü durumda bir bisiklet bekliyordum. Ya da bençok kötü durumdakilerle uğraştığımdan böyle bir bekleyişte oldum. :) Bisiklet güzel görünüyor, arka çatallarıda en orjinal kısmı hatta. Boya-kaplama konusunda kaplamalar beni cezbetmiyor boya herzaman olsun daha sağlam dahaorjinal olur. Kaplama ancak otomobillere ısıl işlem ile uygulanan oldukça iyi olacaktır ki bunuda kimsenin bisiklete yapacağını sanmam. Diğer kaplamayı önermeme kısmına gelince sıcak ve soğukta madenler genleşir, sıcakta genişler, soğuktada aksine daralır. (örnek elektrik telleri) Bu yüzdende kaplama bir iki seneye kalmadan ne kadar iyi uygulanmış olursa olsun, dış etkenlerden etkilenecektir. O yüzden geçici çözüm değil daha kalıcı çözüm en iyisi olacaktır.:in:
     
    fahrettin akansu bunu beğendi.
  5. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba ,özellikle çok benzer bir kadro üstünde sizi çalıştığınızdan fikirleriniz benim için önemliydi.Bisklet bana geldiğinde aslında kötü durumdaydı iyi bir pas temizliği sonrası şimdi daha iyi görünüyor, ayrıca kadrodaki ve arka maşalardaki kavisli görünüm çok estetik duruyor.Aslında kast folyo kaplama yerine boyama ağırlık kazanıyor gibi ,reklam baskı işi yapan bir tanıdıkla uygulamayı düşünmüştük;fakat boyamaya karar verirsem iş yeni başlamış olacak aynakol,furş ve orjinal arka fren aksamı çıkarılıp boya sökümü ve zımpara işi yapmam gerekecek sanıyorum ve ardından (Tiner mi kullanılacak,kaç kat ve sıra numarasıyla zımpara atılacak ve en önemlisi İzmirde boya işini(hangi tipte) nerede kime yaptıracağım ?) soruları ortaya çıkıyor.
    Bu aşamalardan sonra hangi tip malzeme jant seti vd nereden bulunacak bunlara bakarım.Sözgelimi orjinal 22 jantlarını da kullanabilirm ama ilerde parça temini zor olabilir bu yüzden mümkünse 24 e geçilebilir (1.75 ten daha ince lastiklerle?) diye düşündüm.
    Bunların dışında toplam ağırlık 15.7 idi sadece sele değişimiyle bile 500 gr cıvarı hafifledi,bu aşamada hangi parçaların hafifleme için seçilip hangilerinin orjinal kalması gerektiği ile ilgili görüş almak isterim.
    Teşekkür ederim iyi günler..
     
  6. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba ,boya sökücü malzeme hangisidir,uygulama nasıldır ve ardından yapılan zımparalama aşamaları ve sırası ve dikkat edilmesi gerekenleri özetlemenizi tica ederim kadroyu boya için bir an önce hazırlamak istiyorum.Bundan sonra İzmirde iyi sonuç alabileceğim boyama işi yapan firma ya da kişiler hangileridir?,teşekkür ederim.
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Boya sökücüler tenekelerde jel kıvamda satılırlar, maskesiz ve iyi bir izolesiz kapalı ortamda atmanızıda kesinlikle tavsiye etmem. Doku ile temasındançok kısa bir süre sonra dokuyu parçalayıp kanatacak derecede yaralara sebep olması bir yana, elinizde hangi eldiven olursa olsun eritmektedir. Bu yüzden elinize bol krem sürüp 2 - 3 kat eldiven giyerek uygulamaya kesinlikle solumadan geçin. Hatta mümkünse boya sökücüsüz takoz zımparalar ile boyayı çıkartın. Boya sökücü sonuçta boyayı tamamen sökemeyip kısmi yerlerde etkisiz kalabiliyor. Zımparada kolay olsun diyerek kalın bir zımpara ile başlamayıp sıradan zımparalarda 400 no ile 600 no arasında, atlas marka takoz zımparalarla da 120-200 arası oldukça iyi olacaktır. (yalnız etiketler varsa gazyağı ile yoksa her hangi bir petrol bazlı inceltici ile çıkarılmalıdır. )
     
  8. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teşekkür ederim ,bunları yapabilirim tabi ancak sözgelimi boya işini yapacak firmaya verildiğinde onlar boya sökümü ve zımpara işini yapmıyorlar mı veya benim kadroyu hazırlamam (söküm+zımpara)boyama bedelini düşürür mü,Diğer deyişle özellikle zımpara işini benim yapmam mı daha uygun olur?
    -Jant boyuyla ilgili olarak 22 den 24 e geçiş yerine 20 jant ve görece ince lastikler kullanılabilir mi ?
    Ayrıca aynakol ve dişli oranı şu an44x16 (orta halli yokuşları ve hızı da gözönünde tutarak) ne gibi değişiklik yapılabilir? mesela 44x12 veya 52x16 gibi .. iyi günler...
     
  9. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba ,
    1-kadro boyasını kazıyıp zımparaya başladım,kadronun iç kısımları paslı görünüyor boyama öncesi buralara koruyucu olarak ne yapılabilir ya da yapmak gerekir mi?
    2-Resimdeki kesimleri canavarla kaldırıp düzeltmeyi düşündüm kadroyu zayıflatma ihtimali var mı? teşekkür ederim..

    [​IMG]
     
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Canavar sanırım jet taşı oluyor, jet taşı ile kadroya değmeyecek mesafede çok içeri girmeden traşlanabilir ardından da eğe ile düzeltilebilir. Pasıda tas fırça ile almak en mantıklısı.
     
  11. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Canavar taşlama zımparalama için kullanılan bir alet.Taş fırça nasıl bir alet bilmiyorum ayrıca kadro içine nasıl uygulama olacak ?Pas önleyici bi sıvı enjekte edilebilir mi?
    Boyama konusu ile ilgili sanayide bir oto boyacıya danıştım,önce yüksek fiyat istedi ama kadroyu iyi hazırlayabilirsem bu düşebilir.(siyah sedefli boya)150 ve 400 lü zımparalar alıp kadroya giriştim , boya sökücü kullanmadan kazıma + zımpara olarak başladım ancak girinti çıkıntılı kısımları nasıl yapabilirim bilemiyorum.Maşanın üstündeki kromlu lug parçayı çıkaramadım çıkarmadan boyama işlemi yapılabilir mi?
    Sizin Balkan için boyama uygulaması nasıl işleyecek.? Sözgelimi zımpara temizlik sonrası metal macunu kullanılacak mı- astar sonrası zımpara-kaç kat boya ve vernik..konuyla ilgili bilgi aldıysanız paylaşır mısınız?teşekkür ederim
     
  12. Erciyes Çeteci

    Erciyes Çeteci Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2010
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Eğer metal macunu kullanacaksanız o yer statik boya tutmayabilir haberiniz olsun.

    :)
     
  13. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Statik boya nedir tam bilmiyorum ona boyacı karar verecek ama genel olarak temizlik,zımpara,(gerekliyse macun),astar boya aşamaları şeklinde olmalı.Teşekkür ederim..
     
  14. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    22 Jant sorununu çözemiyorum proje aksayacak ya da iptal olacak gibi ,forumdan da ses yok .
    24 e geçiş yerine 20 bmx jant seti alıp arka göbeği de kontra(bulabilirsem) frene çevirmek son seçenek gibi görünüyor..
     
  15. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    Biraz daha bekleyelim bende takip ediyorum konuyu dunden beridirde ariyorum 22 jant yerel bisikletcilerde ve boya isini celik macun ve zimpara taslama bilgilerini ayrintili olarak verirsek diger forum dostlarinada yol gosteren bir konu olur jantlari bulursam hediye edecegim iyi forumlar
     
  16. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Cengiz Parlakgül bunu beğendi.
  17. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Selam, yazınızı geçenlerde okumuştum detaylı ve bilgilendirici bir başlık.Jant seti konusunu çözmeden kadroya devam etmek belirsizlik yaratıyor.
    Şu an 150 ve 400 zımparayla ve yer yer kazımayla büyük bölümü boyası çıkarıldı.Boyacıya vermeden önce girintili yerlere nasıl ulaşabilirim? Aklımda matkabın ucuna zımpara sarma yöntemiyle denemek ve canavarla tel fırça kullanmak gibi yöntemler var.
    Maşa üstündeki krom lug? parçayı çıkardım sadece orta göbekteki bir tarafındaki 35mm? göbek sabitleyen parça kaldı.İlk kez böyle bir işe girişmek ve malzeme yetersizliği işimi uzatmakta.
    Jant seti konusunda 22 yoksa 24 yerine 20 bmx jant setini kontra göbekle kullanmak fikri oluştu(fren kelepçeleri sorun yaratacağından kontra); bu durumda da bisikletin orjinal görünümü ve sürüş özelliklerinde nasıl bir değişim olacak bunu kestiremedim.
    Balkan kadro ile Bisan Kaptan kadro benzerliği dışında boy olarak da birbirlerine yakın gibi, ama sizin jantlar 16 sanıyorum.
    Boyacıya teslim öncesi mümkün olduğunca temiz ve hazır kadro vermek istiyorum doğru olan da bu herhalde.
    Boya işi fırın boya mı yoksa ,bilinen sitem tabancayla mı olmalı,macun çekilmeli mi ,boya vernik sayısı,desen ve çıkartmaların hangi aşamada uygulanacağı konuları da iyi araştırmalıyım.
    Aksilikler olsa da iyi bir şey çıkartmayı umuyorum ,bu noktada öneri ve görüşleriniz önemli ,teşekkür ederim...

    .
     
  18. Erhan1

    Erhan1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ocak 2006
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba ,22 jant ve lastikler galiba piyasada bulunmuyor, 2. el bulunsa bile önünde sonunda güncel sistemlere geçilmek zorunda,o yüzden daha başta yenileme ruhuna da uygun olarak 20 jant +kontra fren göbek uygulamak fikri şu an ağır basmakta.
    Resimleri mümkün olduğunca her aşamasını çekmeye çalışıyorum,yavaş ilerlediğinden sonra topluca ekleyebilirim.
    Hediye etme düşünceniz ve ilginize teşekkür ederim iyi günler sağolun...
     
    Cengiz Parlakgül bunu beğendi.
  19. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    bende 27" jant arıyordum doğanakansununda bana daha önce söylediği gibi teneke olarak tabir ettiğimiz demir jant harici jant bulamamıştım. ancak dün hurdacıları ve bisikletçileri dolaşırken, demir jantlara nispeten daha kaliteli olan rigida marka jant buldum. sizin içinde bir kaç yere sorabilirim. özellikle istediğiniz bir malzeme var mı? demir olabilir mi? eğer bulursam size fotoğrafını çekip gönderebilirim.
     
    Erhan1 bunu beğendi.
  20. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye: