Birkaç konuda yardım

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba forum ahalisi!

1 ay kadar önce şöyle bir konu açmıştım: (link) işte bu kazada arka jantını yamulttuğum bisikletim için jant tavsiyesine ihtiyacım var ve ben bu konudan hiç anlamıyorum.

Jant ölçüm 27,5 donanımla birlikte 120 kilo taşıyabilecek bir janta ihtiyacım var. Ne kadar bütçe ayırmalıyım bilmiyorum, yardımlarınızı bekliyorum.

Diğer konu ise frenlerle ilgili. Halihazırda mekanik disk fren var bisikletimde.üstüneki donanım ise arka aktarıcı hariç tourney (arka aktarıcı altus) vites sayım 21, mekanik freni hidroliğe çevirmek istiyorum.

Vites kolu, fren, ruble almam gerektiğini biliyorum fakat arka aktarıcımın kaç vitesi desteklediğini, yeni bir göbeğe daha ihtiyaç duyup durmayacağımı bilmiyorum.
Yardımlarınızı bekliyorum.

Bütçem bütün parçalar için 800 ama bisikleti 1060 liraya aldığımdan sırf donanım için o kadar harcamak istemiyorum. Yani bana fiyat performans ürünleri gerek.

Yok mu bilgisi olan?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş
Scudo

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
Burası bisiklet forum elbette bilgisi / fikri olan çoktur :)

Ayrı konu açmaya gerek yoktu gerçi ama madem açıldı yazayım.

Arka jantın kadro bağlantı ölçüsü QR 9mm görünüyor fotoğraftan,
Komple arka jant alınacaksa giriş seviye sıfırı 450 TL Civarı , 2. eli ise 150 TL'den başlar sahibinden'de.
Mekanik fren hidroliğe çevrilecekse, 120 Kilo olduğunuzu söylemişsiniz. Giriş seviyesi frenler kısa mesafeli inişlerde sizi yavaşlatır ve durdurur ama 300-400 metre mesafe fren sıkılı vaziyette inecekseniz frenler şişer bilginiz olsun o durumlarda Soğutmalı rotor ve kaliperler kullanmanızı "acizane tavsiye ederim." Ama onları da sorunsuz ise ucuz bulamazsınız.

Giriş seviyesi sıfır frenler 300-400 TL, Soğutmalı balata ve rotor kullanan setler (Deore gibi) 750/1000 TL civarında satılıyor. Yaptığım inişlerden edindiğim acizane bir tecrübe de şudur ; Soğutma işleminin %50si balata ise %50si rotordan kaynaklanıyor.
Kötü / Ucuz rotor ısıyı tahliye edemediğinden balatalardan ısıyı kalipere aktarıyor, kaliperdeki yağ ısınıp kaynamaya başıyor ve fren ya contalardan, piston diplerinden yağı dışarı akıtıp içerdeki basıncı azaltıyor ya da koldan vs patlak veriyor. Bu durumda da fren tutmuyor ve serbest inişe geçiyorsunuz :)

Aktarıcınızın üzerinde model numarası yazar RD-M370, RD-M310 gibi bir rakam olmalı onu söylerseniz internetten bulur maksimum kaçlı ruble desteklediğini öğreniriz.

Arka göbeğinizin üzerinde de model / marka numarası yazıyor olmalı o durumda yeni jant almak yerine tel ve çember alarak ördürme yapabilirsiniz ama ördürme ücreti 40-50 TL, Çember de 40-50 tutsa, 20-30 da teller derken 100-130 TL'yi bulabilir bilginiz olsun.
(2. el 9-10'lu ruble destekleyen bir jant almak daha makul olabilir.)
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Halilibrahim öncelikle yardım ettiğiniz için teşekkürler, gerek kaza için açtığım konuda gerekse başka konuları hortlatarak bilgi almaya çalışıp istediğim bilgileri alamayınca son çare olarak konu açayım dedim.

Kilom 95 bisikletle birlikte 111 civarı. Yaşadığım ilde 2.el shimano br m 396 fren buldum, beni durdurmaya yeterli olur mu bilmiyorum ama galiba onu alacağım.

Bisiklet kendi evimde değil ilk fırsatta bakarım arka aktarıcı uyumluluğuna.

Jant çemberi için 200 liraya kadar harcama yapabilirim fakat sadece çember alsam tellere ne kadar harcarım onu bilemiyorum. Eski tellerimden sağlam olanları mı kullansam ne yapsam hiç fikrim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
Çembere 200 TL çok para bence. O paraya az ekler komple 2. el Jant alırız. Fren hususunda dediğim gibi düz yolda, kısa yokuşlarda (100-200m) hemen her hidrolik sizi rahatça yavaşlatır ve durdurur. Uzun inişlerde temkinli olun yeter.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Vites sayımı arttırırsam eğer aynakol ve ön aktarıcının da değişmesi gerekir değil mi :/
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Vites sayısı artarsa arka artırıcı ve kollar kesin değişmesi lazım.
Asıl sende hangi vites gurubu var ve hangi vites gurubuna yükseltmek istiyorsun?
Cevap vermesi daha kolay olur.;)

Şimdi fark ettim ki 7 li rublen var, mekanik disk frenlerin var.
En akılcı olanı bisikleti sat ve 24-27 yada 30 vites grup setli, hidrolik frenli bir şey
21 vitesli sistemi sadece kadrosu çok iyi marka olsa akılcıl olur yükseltme ama 1000 tl lik ürün için masrafa girme.
En başta arka göbek kesin değişecek, örülecek vs,vs

bunu satıp diğer alacağına bütçe ayır derim.
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Benim arka aktarıcı hariç full tourney :( vitesleri yükseltmekten ziyade fren değiştirmek istiyorum. Rublem de 14-28 onu da değiştirsem iyi olacak. 21 vites alivio kol olsa direk alacağım da yok işte. Eğer aynakol ve ön aktarıcıyı da değiştirmek zorunda kalacaksam 7li tourney veya Altus vites kolu ve 11-34 falan bir ruble almak daha mantıklı gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

DurgunDeniz

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2017
Mesaj
398
Tepki
419
Yaş
22
Şehir
Bursa
Ama siz resimde zayıf gözüküyordunuz?Taş çatlasın 89 kilo...İileşme süreinde kilo mu aldınız?

Bence 2-3 ay sabredin...Biraz para birktirin ve o arada kilo vermeye çalışın...
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@DurgunDeniz boyum da 194 falan olduğu için belli olmuyor :D orada bahsettiğim bisikletle birlikte kilom. Şu an 96 civarıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

DurgunDeniz

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2017
Mesaj
398
Tepki
419
Yaş
22
Şehir
Bursa
Haa anladım :) O zaman iyi şanslar,sağlam bir donanım lazım ama verbiliyorsanız kilo verin bence...
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kuzenimden bisikletimin fotoğraflarını istedim aktarıcılar 8liye uyuyor. Vites sayımı 8 yapsam aynakol sıkıntı yapmaz değil mi? Son soruma hala cevap aramakla birlikte birkaç parça belirdi kafamda.

(link)
(link)

Frenleri 2.el alacağım. Jant ve göbek beklemede şimdilik. Hangini önce alırsam diğerini ona göre uyduracağım. Bulabildiğim en iyi fiyatlar bunlar sizce iyiler mi?
 

Dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
75 Kollar
45 Ruble
için 120 TL ödeyip 8'li Sisteme geçeceksiniz.


Bu arada amaç kolay yokuş çıkmak için eğer 32T rubleye geçmek ise kolları hiç değiştirmeden Mega Range denen rubleden takıp 7 vites ama 32T dişli oranını yakalayabilir bu sayede kollara masraf etmeyebilirsiniz. Kargo Dahil 39.90 TL'ye halledebilirsiniz.
(link)


 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Halilibrahim Esasında amacım vites sayısını arttırmak değil. halihazırda bisikletimde bulunan vites kolu kendinden frenli olduğu için onu da değiştirmem gerek, rubleyi de yokuş için değiştirmeyi düşünüyorum. Tek yaprak için 37 lira vermek yerine linkteki rubleye 45 vermek daha mantıklı değil mi?

Zincir ne durumda derken sağlamlığından bahsediyorsanız sağlam durumda. Zaten kazayı yaptığımda bisiklet 10 günlük falandı. Söküp takma işlerini yapabilecek bisikletçi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.272
Tepki
2.288
Yaş
39
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Mustafa Zeybek


Hmm, ben mesajı değiştirirken siz cevap yazmışsınız doğal olarak sildiğim kısıma da cevap verdiniz tabi pardon :)

Şimdi o durumda Hidrolik frene geçeceğinizden dolayı fren kollarına tümleşik vites kolları mecburen değişecek haklısınız.

Ben birleşik olduklarının farkında değildim kusura bakmayın.

Ön ve arka aktarıcı hali hazırda 8'li desteklediğinden , dediğiniz gibi ruble ve kol alıp çözmek daha makulmüş özür dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek

OnurÖzdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ekim 2015
Mesaj
662
Tepki
694
Aslında göbek değişmesine gerek yok. Mekanik frende de disk var sonuçta. Sadece 6vida rotor bulmak yeterli. Ama yokuş için diyorsunuz o yüzden kaset göbekli daha iyi olur. 8li ruble,vites kolu, 2çift 6vida rotor,fren ve jant çemberi yeterli olur. Tahmini 250-300 arası tutar. Aktarıcı altus ise 8li uyar. Elimde 11-34 8li ruble de var, freni benden almayı düşünüyorsunuz sanırım. Fiyatı baya uygun.
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.987
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@OnurÖzdağ kusura bakmayın unuttum söylemeyi daha üst seviye fren alacak gibiyim.

(link) bunun yerine şunu alsam daha iyi değil mi? Neden bu daha ucuz anlayamadım (link)
Fiyatı da erdoğanlar ve deltanın neredeyse yarısı
 
Kayıt
14 Nisan 2017
Mesaj
10
Tepki
12
Yaş
20
Şehir
İzmir
İsim
Ahmet Karagöz
Bisiklet
b'Twin
Merhaba ben mtb bisikleti tur bisikletine dönüştürmeye çalışıyorum ve bir çılgınlık yapıp mtb bisiklete drop bar takacağım ama hidrolik disk frenle uygun sti fren kolu bulamıyorum mekanik disk frene de geçmek istemiyorum kaliperi değiştirmeye de bütçem yetmez yani sadece fren kollarını değiştireceğim bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardım eder misiniz