Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Biri bana bunu açıklayabilir mi?

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında sercanczo tarafından paylaşıldı.

  1. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    http://www.evanscycles.com/products/scott/scale-rc-2011-mountain-bike-ec025356

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?cPath=24_262&products_id=4889

    Bu nasıl bi farktır.Türkiyede bu spora gönül verenleri kazıklamak mübah mı yani.
    Aynı bisiklet,İngilterede 4431.62 euro,Türkiye'de 6398.95 eurocuk.Nerdeyse %50 fiyat farkı var.Helal olsun ne diyeyim.Ben bi açıklama bulamıyorum.İngiltere fiyatına %18 VAT eklesek dahi Türkiyedeki fiyatına yaklaşamıyo.
    Aradaki fiyat farkına gidiş dönüş İngiltereye uçak bileti alınır bi güzel İngiltere gezilir.Dönerken de bisiklet yanında getirilir.
     
    Genar Batur bunu beğendi.
  2. Necati Durmaz

    Necati Durmaz Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    gerçekten çok haklısın. diyosun ki ülkemdeki firmalar kazansın, daha çok teşvik olsun, daha fazla malzeme gelsin sorun çekmeyelim. ama bu tip olaylara şahit olduktan sonra çıldırmamak elde değil. tek bisiklette 2000 euro ya kadar kar yapma açgözlülüğünde olan firmalar sayesinde bizde yolunacak kaz rolüne alıştırılmadık değil hani:S
     
    altınsoy izzet ve sercanczo bunu beğendi.
  3. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşlar birisi pound biriside euro yanılmıyorsam

    £=pound (sterlin)
    €=euro
     
  4. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    İkisi de euro.
     
  5. Necati Durmaz

    Necati Durmaz Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:

    evet doğru; fakat evanscycles ta pound u euro ya çevirebiliyosun. yani her ikisi de euro hesabı.
     
  6. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    evet irfan bey haklı
    6,398.00 EUR = 5,653.43 GBP
    yani sadece 1000 paunt kazıklıyolar oda 2500 tl civarında
     
  7. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet yinede fiyat fazla :)))
     
  8. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Benim yazdığım fiyatların ikiside euro.Evansdaki pound fiyatı:£3916.66

    Yani fiyat farkı yaklaşık 2000 eurocuk,ilk yazılan doğru.
     
  9. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    tek bu sektör için konuşmak yanlış olur. tüm ürünlerde bu fark mevcut, araba alırken, teknolojik ürünlerde.... daha sayılabilir. sadece bisiklette bu konudan yakınmak anlamsız diye düşünüyorum.

    Tabiki fiyatların farklı olması rahatsızlık verici.
     
    CaRviLLE bunu beğendi.
  10. CaRviLLE

    CaRviLLE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Kerim
    Seviye:
    Aynen katılıyorum. Yalnız bu fiyatlara sadece kdv eklemekle olmuyo bu işler üzerine gümrük vergisini dükkan kirasını çalışan elemanların maaşlarını vb giderleri ekleyip ondan sonra hesap yapın
     
    Alper Yıldırım bunu beğendi.
  11. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Dükkan kirası, çalışan elemanların maaşları vb giderler oradaki mağaza için de geçerli.Arada bi fark yok.
     
  12. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Firma açısından naif olarak düşünücek olursak, kendi üretemediğimiz, başka ülkelerden ithal edip + KDV vb. vergileri üstüne bindirerek; bu fiyat beni pek şaşırtmadı. Yine de gerçek nedir bilemem :)
     
  13. CaRviLLE

    CaRviLLE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Kerim
    Seviye:
    Gümrük vergisi ve kdv orası içinde geçerli dimi?Türkiye den gidiyo ya scott lar oraya haklısın
     
    Ali AKTAŞ bunu beğendi.
  14. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Sanırım Bu evanscycle da oynek bir site şuanki fiyatı 4699 paund = 5317 €
    Erdoğanlarda 6400 € arada 1100 € var ki. Bana sorarsanız çok büyük bir fark değil.Nakliye+garanti+Gümrük vergisi vs düşünürseniz normal kalır. Kaldı ki diğer ürünlerde daha fahiş farklar var. Örneğin D-SLR fotoğraf makineleri amerikada Türkiyedekinin nerdeyse yarısı. Üretmez dışa bağımlı olursanız olacağı budur.
     
    Oktay Ataş ve Alkan Koç bunu beğendi.
  15. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    KDV yani oradaki VAT ı zaten belirtmiştim.Scott ingiltere markası değil,Türkiyenin markası olmadığı gibi.İthal ederken vergi ödüyolardır.

    Evansdaki fiyatı € 4431.62.
     
  16. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    yok hakkını yemeyelim ülkemizdede bisiklet üretiliyor kadro taiwan veya cin, maşa suntour veya rock shok, vites sram veya shimano peki neymiş türkiyede üretiliyomuş bu parcaları alıp ben kendim evdede toplarım:S
     
    Ahmet Turan BABACAN bunu beğendi.
  17. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Peki xxx Türk firması 10 tane alırken
    İngiltere yyy firması 1000 tane alıyorsa ?
    Varsayım..
     
  18. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Türkiye deki firma adı önemli değil zaten.Onların sitedinde gördüm o kadar.Yarın birgün Türkiyedeki diğer bisiklet firmalarımızda da aynı fiyata satılmaya başlar.Sorun böylesi %50 ye varan bi farkın olması,gümrük vergisi dahi ödüyerek Türkiyedeki bisiklet mağazasından daha ucuza alınabilmesi.
     
  19. İrfan Yılmaz

    İrfan Yılmaz Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    sözün bittiği yerdeyiz sayın seyirciler:)
     
  20. CaRviLLE

    CaRviLLE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Kerim
    Seviye:
    Uzun bi cevap vermiştim de hata verdi sayfa kapandı.Neyse kısaca özetliyim erdoğanlardan mavic ayakkabı aldım 108 euro yurt dışı fiyatı 99 euro + 32 dolar kargo + 2 hafta bekleme süresi yani her ürün o şekilde değil tabi bu sadece bisikletle de alakalı olan bişey değil maliye bakanı ithal arabalardan alınan yüksek verginin sebebini yerli üretim arabalar tercih edilsin diye bilnçli yüksek tutuyoruz şeklinde açıklamıştı bu fiyat farklarına binlerce örnek vermek mümkün