Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

biraz yardım, internette gezinti ve biraz da şans; Sedona İstanbul'u nasıl aldım?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında thomisus lx tarafından paylaşıldı.

  1. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    bisiklete binmeyi öğreneli 32 yıl olmuş (beldesan pinokyo ile). bir 5 yıl aradan sonra ise dağ bisikleti ile ikinci evrenin başlaması ise bu yıl 21 yılı doldurdu. bu süreler, bisiklet forumu takip eden çoğu kardeşimin yaşlarının epey üzerinde. son zamanlarda, dağ bisikleti kullanmak bana külfet gibi gelmeye başladı. schwalbe marathon lastik takıp 26x1,50 ye de indirsem lastik kalınlığını, hani daha hızlı akmaya da başlamış olsa bisiklet kafama "acaba bu bisiklet 28" jant olsa, amortisörsüz olsa, krank ve dişliler yol bisikleti dişlileri olsa nasıl olur" diye bir soru takıldı. mevcut kadro zaten 26" uyumlu. yol bisikleti almam lazım dedim ve başladım araştırmaya. forumdan dostum Ferhat Köse'ye de sordum epey bir soru. yol bisikleti alıp da, yaşayarak öğreneceğim şeyler hem bisiklet forumda ayrıntılı yazılmıştı hem de Ferhat, jantlardaki olası eğilme ve ayar sorunlarına, lastik patlaması gibi benim kaygılarıma cevaplar verdi. ben 105 kilo olunca her lastik beni çekmiyormuş bunu öğrendim. kaygılarımın aksine, Ferhat ın başına pek lastik patlağı sorunu gelmemiş, onca zamanda 4 kez. ancak herkes, dağ bisikleti gibi sele üzerinde otururken bodoslama çukurlara girmemem gerektiğini, bir miktar seleden kalkarak tümsek ve çukurlardan sakınmamı söylediler. kafamdaki bisiklet netleşmiş oldu bu bilgiler ışığında. en önemlisi ise ben flatbar bir yol bisikleti sürmek istiyordum, bu kanıya da 3 yıl kadar önce sds bisiklette denediğim yarış bisikletinden sonra vardım.

    kafamda canlanan bisiklet kısaca şöyleydi. yol kadrosu olabilirdi, ama ilerde tura çıkmak istersem diye flat barlarda kullanılan giant in kadroları daha cazip geldi. çünkü bu kadrolar üzerinde bagaj takılacak yuvalar vardı. 28" jant olacaktı. lastikleri ipince olmaması gerekiyordu. 700x28 tarzında lastikler (böyle bir boy var mı hala bilmiyorum ama aklımda kalan bu) uygundur dendi. jantlara epey takıldım. benim dağ bisikleti alışkanlığı ile gireceğim her çukurda kalkmayı unuttuğumda 8 olmaya dirençli jantları bulmam gerekiyordu bu sebeple bisiklet seçimim yol ile city bike arasında gidip gelmeye başladı. ben shimano hastasıyım ama shimano parçalar 105 ve üstü çok pahalıydı. full set olsun dedim ve sora almaya karar verdim. ama gönlüm bir gömlek üstü tiagraya da kaymıyor değildi o aralar. kadro tura uygun, jantlar sağlam ama mümkünse ince, lastikleri patlatmayacağım, full shimanolu bir bisiklet aramaya başladım.

    carraro nun flatbarını bulamadım. guipago epey ağır geldi. bianchi ler içime sinmedi. giant flatbarların en ucuzuna param yetiyor, ama gönlüm en pahalısını istiyordu. yine de giantlarda da içime sinmeyen bir şeyler vardı, mantıklı bir açıklaması yok, yani yüzde 49 istiyor yüzde 51 istemiyordum. trek 7 serisine baktım en pahalısı olurdu hem 105 li idi ama 2000 yuuro epey bir para idi. belki hoşuma gitmeyecek ve bisikleti satmak zorunda kalacaktım ve o parayı riske atamadım. sirrus larda parçaları beğenmedim. bisiklete bakındığım sıralarda badboy larda bana uygun bir bisiklet yoktu. anlayacağınız piyasada bulabildiğim tüm flatbar bana, firmaların, ya tutar ya tutmaz diye düşünüp derli toplu modeller çıkarıp riske girmek istemedikleri kanısını uyandırdı. salcanoda ürün tedarik sorununu geçen sene yaşamıştım açıkçası. sedonanın flat barı var mıdır yok mudur haberim bile yoktu.

    sıra yol-yarış bisikleti alıp, flatbara çevirmekti. lafı uzatmayacağım en uygun olarak salcano tiagralı bir model buldum. 2x10 lu sistem. buradaki sıkıntı ise, gidon, vites kolları değişecek, ayrıca ben 3lü aynakol istiyorumdum bu aynakol 2li üstelik 39/53, beni beklintelim dışında yorar gibi geldi. açıkçası, kararın son noktasında, erdoğanlar bisikletten full soralı 3x10 vitesli bir bisiklet toplamak üzere gittiğimde bir gün evvel teşhire çıkmış sedona istanbulu gösterdiler. teker göbeklerine kadar tiagralı, 3x10 sistemli, v-jantlı, durano lastikli, 10,5kg luk bir bisikletti. almış bulundum.

    akşamları 25km kadar biniyorum, eve geliyorum ve bir 50 km daha gidermişim gibi geliyor. melih gökçeğin çukurlarına da girdim çıktım bana mısın demedi.

    bisiklet alma sürecim yaklaşık 8 ay sürdü :) bu süreç eğer doğru bisiklete binmek ise epey sancılı bir o kadar da keyifli. üstelik, bu bisiklet bana 300 lira da daha ucuza geldi ayırdığım bütçeden. içime sinmesi de en önemli ayrıntısı.

    bu sezonda da, 4 kişiye bisiklet danışmanlığı yaptım. hepsi mutlu oldu ben de hem keyifli hem mutlu oldum. birine bisiklet alırken, binerken keyif alacağı en uygun fiyatlı bisikleti öneririm. her sene bir markanı bir modeli en uygun modeli -alınması şart- modeli oluyor.

    örneğin, 2 sene evvel bu model dağ bisikleti için bianchi alikuttu. 1800 liraya bile ucuzken 1500 liraya peşin alınabiliyordu. üzerindeki parçaların ederi, kadro hariç 3000 liranın üzerindeydi.

    geçen senede bu model, salcanonun ng020 modeliydi. 2200 lira liste fiyatına bakmadan 2000 liraya alabilirdiniz. parçaların ederi 3500 lira civarındaydı.

    bu sene ise benim favori modelim ghost se9500. 3650 lira liste fiyatı. full xt bir bisiklet (zincir ve ruble hariç) ve peşin 3000 liraya alabilirdiniz. eşdeğeri bir bisiklet diğer markalarda 4500-5000 lira civarında.

    kalın sağlıcakla.
     
    ÖMER SOYBAY, umut a, tekkir ve 11 kişi daha bunu beğendi.
  2. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Bisikletiniz hayırlı olsun. Açıkcası bu modele hiç denk gelmemiştim. Baya hoş duruyor, güzel bisiklet. Hep içimde bir burukluk vardır böyle bir bisiklet alamadım diye. İlerde maddi özgürlük kazandığımda alırım inşallah. Kazasız pedallar..
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  3. İsa Öcel

    İsa Öcel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2011
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Samsun / İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sedona İstanbulu yakından görme fırsatım olmadı ancak show tv de tülin şahin kadınlara bisiklet sürmenin faydalarını anlatıyordu bir programda. Bisiklet te Sedona İstanbul du, gerçek ten çok hoş bir bisiklet hayırlı olsun :)Fotoğraf çekerseniz koysanız güzel olur nette hiç rastlamadım
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Mehmet hayırlı olsun dostum güle güle kullan.Fırsat bulduğunda fotoğraf yüklersen çok hoş olur merak etmiyor değilim hani....
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  5. Atıl Güven

    Atıl Güven Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Atıl Güven
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hayırlı olsun fotoğraflarınızı bekliyorum
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  6. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    fotoğraf makinasını alsam elime üşenmesem keşke.
     
  7. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.072
    Beğeniler:
    1.203
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Güle güle kullan kardeşim...
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  8. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    hayırlı olsun. en kısa zamanda fotolarıda bekliyoruz:)
     
  9. gokhan.rakici

    gokhan.rakici Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul-kadıköy
    Seviye:
    bugün 36 senelik bir bisiklet ustası (bianchi ve salcano bayisi aynı zamanda) ile görüştüm ve bana sedonalarda çok ciddi yedek parça sıkıntısı olduğunu söyledi, sizce bu ne kadar doğru bu acaba?
     
  10. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    açıkçası henüz bir yedek parça sorunum olmadı ama ne gibi sorun olur diye düşününce, kadro, maşa, kadro kulağı dışındaki tüm parçaları rahatlıkla değişimini yapabilirsiniz. yedek parça sorun ise tüm markalarda sorundur kanımca.
     
  11. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.333
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Teknik özelliklerinden çok İstanbul'un tasarımı benim çok hoşuma gidiyor..
    Özellikle öndeki şaşkın şaşkın bakan kedi =)

    Güle güle kullanın Mehmet Bey..
     
  12. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Fotoğrafları sabırsızlıkla bekliyorum. En merak ettiğim bisikletler arasında ilk 2de İstanbul modeli :) İlk sırada da Sedona Karnaval var :)
     
  13. HAKAN GÜNEŞ

    HAKAN GÜNEŞ Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Sedona
    Mehmet bey, internette Sedona İstanbul hakkında kullanıcı yorumu bulmak neredeyse imkansız. Sedona İstanbul modelini sanırım 4 aydır kullanıyorsunuz. Görüşlerinizi bizimle paylaşmanızı dilerim.
     
  14. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    akıcı diye tabir edilen bir bisiklet. aldıktan sonra kendime menzil beğenmeye başladım. kızılaydan temelli ye gidip gelmeyi kararlaştırman kışı buldu. seneye kısmetse. işim gücüm ve yaşadığım anhedoni sebebiyle hakkını veremedim. ama öncelikle bir dağ bisikleti gibi kıvrak değil, bir yol bisikleti gibi de kasılmadım üstünde. dimdik oturuyor, ortlama saatte 4-6 km ortalama artıyor hızınız. 1 saat binip indiğimde daha 3 saat daha giderim hissi oluyor bende.

    jantlar tughra sanırım hindistan malı. v profil. gayet sağlam jantlar. lastikler de durano. 10.000 km ömürlü lastikler. melih gökçeğin kulaklarını çınlattım bir iki kere sürpriz çukurlara girip çıkınca ama ne lastik patladı ne de jant eğildi.

    sele biraz dar, tabii burda aldığımda 106 kh olmamın da etkisi büyük. o kaideye her sele ufak gelir. bunun için decathlondan jel sele kılıfı aldım. güzel oldu. konfor artıverdi. bisikleti bence tek eksiği bar end. bunu koymayı unutmaları ya da maaliyetten kısmaları sedonanın ayıbı olmuş. 15 dolarlık parça ile bisikletin fiyatı 1000 dolara çıkıyor, 1000 dolar psikolojik sınırı aşmayaılım diye düşünülmüş besbelli.

    gidon, gidon boynu, sele borusu üzerinde çizimler var. tahminim bu parçalar ortalamanın biraz üzerinde ağır ama orjinal yapıyı bozmak istemedim ve elimde ki ritchey lerle değiştirmedim. zaten 10,52 kg bir bisiklet.

    tiagra vites seti, çok kullanışlı ama tek harekette (tek çıt sesi ile) vites arttıramıyorsunuz ayna kolda. 2-3 çıt sonra sorunsuz geçiyor. başlarda yadırgasam da alışmak 30 çıt zaman alıyor.

    frenler v-fren, özlemişim. bakımı kolay, hafif ancak 28 jantı durdurmak için bazen yavaş. hidrolik diske alışınca durdurması yavaş gibi geldi bana. elcikler tektro ayaklar shimano. 30 vites, dişli ler oranlı. yormuyor, yokuş çıkarken de rahastınız.

    tek huzursuzluk virajlarda hız kesmek ve fazlaca yatamamak.

    bagaj ve çamurluk takılacak tüm detaylar düşünülmüş.

    ne aradım ne buldum; aradığımın özellıklerin yüzde 85 ini karşılıyor. disk frenle değiştirme imkanım da var, kadro ve masa uyumlu.

    sonuç olarak, kalın jant ve lastik de takabileceğiniz, disk uyumlu, tura uzun yola bana mısın demeyecek, sağlam bir bisiklet olarak çıkarmışlar piyasaya. üzerindeki çizimler ve boyalar, jant dışında çıkartma değil. üzeri verniklenmiş boyamalar şeklinde. bu kadar yazıyı bu hafta sonu 30 kadar fotografla tamamlayayım.


    herkese güzellikler diliyorum ve çok daha güzel bisikletlere sahip olmanızı temenni ediyorum.

    keyifli günler.
     
  15. HAKAN GÜNEŞ

    HAKAN GÜNEŞ Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Sedona
    Mehmet bey, öncelikle geçmiş olsun. Sağlık herşeyden önemli. Fotoğraflarınızı bekliyoruz.

    İyi günler,
     
  16. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Üşenmedim sedona'nın resmi sitesine girdim. İstanbul üzerine bagaj nereye takılacak hiçbir şey göremedim
     
  17. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    bendeki kadroda hem ön hem arka bagaj için takılacak yerlerin resimleri ile ctesi veya pazar bu sayfadayım.
     
  18. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.793
    Beğeniler:
    1.347
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sevgili Mehmet güzel anlatmışsın :) bir ara bisikletini (ya da parçalarını diyelim) satarken de artık keyif alamadığını yazmıştın ama anlaşılan Sedona İstanbul sende bisiklet aşkını yeniden doğurmuş, küllerinden farklı bir tarz ile sanki yeniden dünyaya gelmişsin. Resimleri bekliyoruz, selam ve sevgiler :)
     
  19. HAKAN GÜNEŞ

    HAKAN GÜNEŞ Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Sedona
    Sedona İstanbul modelini bugün almış bulunmaktayım. 18 yıl aradan sonra yeniden bisiklete başlayacağım. Aradan geçen bu uzun zamanı nasıl kapatacağız bakalım..
     
    thomisus lx bunu beğendi.
  20. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    güle güle kullanın.