Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir Surly Long Haul Trucker daha

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Ertugrul.Arda tarafından paylaşıldı.

  1. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yeni bisikletim bir Surly Long Haul Trucker olacak.
    Öncelikle kadronun siparişini verdim. Almanya'dan gelecek. Kadro yola çıktı internetten gelişini izliyorum. Şu anda Türkiye'ye girdi. Sanırım 2 ya da 3 gün sonra elimde olacak.
    Aradığım kadroyu burada buldum: http://www.bike-components.de
    Boyum 172 ve bacak boyum 76 cm. Surly'nin internet sitesinden bana uygun kadronun 50'lik kadro olduğunu okudum ve siparişi buna göre verdim.
    Gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Gelince fotoğraflarını yayınlayacağım.

    Baştan sona bir bisiklet toplamanın en zor yeri jantları örmek. Tabii ki jant çemberlerini, göbekleri ve telleri temin edip bir bisikletçiye jantları ördürmek de bir çözüm. Ama ben zor olanı yapıp jantları da kendim örmek istiyorum. Amaç ucuza mal etmek değil, nasıl yapıldığını öğrenmek. Eğer baştan sona kendim yaparsam zorda kaldığımda nasıl tamir edileceğini de bilirim.

    Önce jant çemberlerini sipariş verdim. İzmir Karşıyaka'da ki Seda bisiklet sağolsun bu konuda yardımcı oldu. İstediğim jantları Türkiye ana bayiinden temin edip bana teslim etti.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Seçtiğim jant çemberleri Mavic XM719 Jant çapı 26 inch, 36 tel. V-frene uygun. Ne kadar çok tel o kadar sağlam jant. Bu yüzden 32 tel yerine 36 tel seçtim. Malum Surly tam anlamıyla bir kamyonet. Çok ağır yük taşıyacak. Ve bu yükü janttaki teller taşıyacak. Amele sayısını arttırmak oldukça iyi bir fikir. 36 amele 32 ameleden daha fazla yük taşır.

    Diğer malzemeler geldikçe konuyu derinleştireceğim.
     
  2. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Şimdiden hayırlı olsun, jant toplamak bence bisiklet toplamanın en zahmetli kısmı, ben çok uğraştım şimdiden allah sabır versin :) Eğer daha önceden hiç jant akortu dahi yapmadıysanız ve jantı örmek için akort sehpanız yoksa bence hiç bulaşmayın derim, tel başlarına ve jant çemberine zarar bile verme ihtimaliniz var, hadi zarar vermediniz akort tutturmanız çok zorlayacaktır. İlla öğrenmek istiyorsanız eski bir jantta pratik yapmaya başlarsanız 4. veya 5. seferden sonra eliniz iyice alışacaktır.
     
    Erhan Tanrıkulu ve Murat Sarp bunu beğendi.
  3. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Belliki çok güzel bir biisklet olacak... 36 telli göbek kullanmakta bencede doğru seçim yapmışsınız...
     
  4. ayhanakbuga

    ayhanakbuga Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Konunun takipçisiyim. Ertuğrul Bey. Yurtdışından hiç siparişim olmadı, bu konuda da ayrıntılı yazarsanız sevinirim :) Karşılaştığınız güçlükler, tavsiyeleriniz falan..
     
  5. Mansur KHASSANOV

    Mansur KHASSANOV Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Ankara, keçiören
    Seviye:
    güvenli site + paypal + özel kargo firma olmayacak şekilde postalama (ingiltere için parcelforce veya royalmail) = sorunsuz e-alışveriş. Forumda zaten konusu var.

    Konuya yazıldım, merakla izleyeceğim. Hadi kolay gelsin parçalar!
     
  6. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet aslında çok haklısınız, akort sehpası işi çok kolaylaştıracaktır. Ama ben bu bisikleti dünyanın en ücra köşelerinde turlamak için topluyorum. O yüzden akort sehpam olsa bile ters çevrilmiş bisikletin ön maşasında baştan sona jant örmeyi öğrenmem lazım. Zor olacağının farkındayım, gerekirse bir kaç takım jant çemberi veya jant teli takımı feda ederim, fark etmez. Jant teli örmeyi bir dağ başında ya da ücra bir çölde güneş altında öğrenmektense zamanım ve imkanlarım varken şimdi öğrenmeyi tercih ederim. Umarım bu öğrendiklerimi uygulamak zorunda kalmam. Ama gerektiğinde biliyor olmak çok işime yarayacaktır.

    Bu arada en çok sevdiğim deyişlerden biri şudur: Zor olduğu için yapmaya cesaret edemediğimiz şeyler, aslında bir yapmaya cesaret edemediğimiz için zordur.
     
  7. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Konunun akıcı olması açısından elime geçen her malzeme için temin koşullarını tek tek anlatmayı planlamıştım. Mesela kadroyu teslim alınca yurt dışından gümrüklü malzeme getirtme konusunu açacaktım. Hala da planım o. Bir kaç güne kalmaz detaylar belirginleşir. Ama sanırım bu konuyu merak eden çok, o halde biraz ön bilgi olması amacıyla Gümrük Bakanlığının kargo ile malzeme getirtme prosedürünün özeti bu sitede: http://www.gumrukticaret.gov.tr/altsayfa/icerik/82/179/posta-hizli-kargo-esyasi-muafiyeti.html

    Detaylara ve püf noktalarına önümüzdeki günlerde değineceğiz.
     
    Özgür BOZKURT ve Uğurcan Avan bunu beğendi.
  8. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Abi hayırlı olsun öncelikle. Hemen arkanızdan takipçinizim sizin gibi ben de adım adım yapmak istiyorum bu işi umarım bu yaz için tamamlamış olurum. Soma Saga vardı benim aklımda ama Türkiye satışı olan bir yer bulamadım bakalım hayırlısı.
     
  9. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bugün jant tellerinin de siparişini verdim.
    Tellerin boyu kullanılan komponentlere göre değişiyor. Örneğin jant çapı, tekerlek göbeklerinin geometrisi gibi faktörler jant tel uzunluğunu etkiliyor. Tel uzunluğunu hesaplayan formül şöyle:
    [​IMG]
    Formüldeki değişkenlerin anlamları şunlar:
    R: tel ucundan tel ucuna jant çemberi yarı çapı
    H: teker göbeklerinin merkezle tel delikleri arasındaki mesafe. (Tel deliği yarı çapı)
    F: göbeklerin dik aksı ile tel bağlantı yeri kaçıklığı
    X: örgü cinsi
    h: jant teli adedi
    fi: tel deliklerinin çapı

    Burada H ve F değişkenleri biraz karışık görünse de geometrik olarak alttaki şekildeki gibi açıklanabilir.
    [​IMG]
    Üstteki ön göbeğe göre açıklama yapacak olursak, A ve B mesafeleri birbirine eşittir ve A/2 formüldeki H değişkenine tekabül eder.
    Yine üstteki ön göbekten bahsedecek olursak, arka göbeğin aksine göbek simetrik olduğundan C ve D mesafeleri birbirine eşittir ve formüldeki F değişkenine tekabül eder.

    X değişkeni örgü geometrisidir. Genelde 36 telli jantlarda 3 atlamalı örgü kullanılır. Ben de bu geometriyi kullanacağım.

    R değişkeni, yani tel ucundan tel ucuna jent çemberi yarı çapı şu şekilde ölçülebilir:
    [​IMG]
    2 adet jant teli kısaltılarak 200 mm ölçüsüne getirilir. Jant çemberi üzerindeki karşılıklı 2 deliğe takılarak aradaki mesafe ölçülür. Böylece R değişkeni =(ölçülen mesafe + 200 mm + 200 mm) /2 'dir. (yarı çap olduğu için 2'ye bölüyoruz).

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tüm değişkenleri yerine koyup tel boylarını hesapladığımda jant teli boyları şöyle çıkıyor.
    Ön sağ 260,7 mm
    Ön sol 260,7 mm
    Arka sağ 258,2 mm
    Arka sol 259,8 mm

    Hesapta çıkan rakkamın bir alt boyu tel kullanılır. Bu yüzden 258 mm tel siparişi verdim.
     
    burhan çetin ve lermis bunu beğendi.
  10. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Jant örümü ile ilgili olarak; Burçak Erbil'in bu linkteki çalışması oldukça işinize yarayabilir.Kolay gelsin.
     
    Özgür BOZKURT ve Burçak Erbil bunu beğendi.
  11. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet kadro sonunda geldi.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Kadroyu Almanya'dan Bike-Components firmasından sipariş verdim.

    http://www.bike-components.de/products/info/p31198_Long-Haul-Trucker-26--Rahmen-.html

    Bu firmanın iyi bir tarafı, Avrupa Birliği dışına çıkan mallarda %19 oranında vergi indirimi yapıyor.
    Normal büyüklükteki paketler için 15 €, kadro gibi büyük paketler içinse 35 € kargo ücreti alıyor.
    Tabii ki bir de 75 €'yu geçen kargolarda Türkiye gümrüğü %18 KDV ekliyor.
     
    Nomad bunu beğendi.
  13. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    PTT ile mi geldi yoksa DHL ile mi?
     
    mfmayliba bunu beğendi.
  14. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Almaya'dan DHL ile yola çıktı. Ama Türkiye sınırlarında işi ptt devraldı. Böylece resmi vergi dışında herhangi bir hizmet ücreti ödememiş oldum.
     
    ozgurerdem bunu beğendi.
  15. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    PTT ye devrolması iyi olmuş. Yoksa DHL 65 TL ardiye parası alıyor. Bu arada hayırlı olsun. Gelişmeleri bekliyoruz. :)
     
  16. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    737
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sitede kadronun bütün açıları verilmiş ama ağırlık bilgisi girilmemiş :rolleyes: tartınız mı acaba kadroyu :)
     
  17. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    merhaba,

    52 kadro almanız daha hayırlı olmaz mıydı?

    size 50cm gerektiğini nereden hesapladınız?
     
  18. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Surly'nin sitesinde

    http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker

    Geometry bölümünde 50 cm kadronun 'Standover Height' değerini 756,9 mm vermiş = 75,7 cm. Benim bacak boyum bisiklet ayakkabılarıyla 76 cm olduğuna göre arda sadece 3 mm var. 50 cm kadro boyunun bana gayet uygun olduğuna oldukça eminim.

    Ayrıca 756,9 mm olan Standover Height değeri 26 x 1,25 lastikle ölçülmüş değerdir. Ben 26 x 1,75 lastik kullanacağım için zaten kadro biraz daha yükselecek.
     
  19. Ertugrul.Arda

    Ertugrul.Arda Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2012
    Mesajlar:
    97
    Beğeniler:
    265
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Surly'nin sitesinde

    http://surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker

    Frame Highlights bölümünde 58 cm kadronun ağırlığı 2340 gr, kesilmemiş ön maşanın ağırlığı olarak da 1020 gr verilmiş. 50 cm kadro biraz daha hafiftir.

    Ancak siz sordunuz diye baktım, şimdiye kadar ağırlıklara hiç bakmamıştım, çok da önemli değil. Zaten bu bisiklet kendi ağırlığı haricinde 40 kg kamp yüküyle yola çıkacak. Bu tip bir projede sağlamlığın yanında hafiflik pek öne çıkan bir kriter değildir.
     
    Osman D. bunu beğendi.
  20. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    cevap için teşekkürler. haklısınız, uygun bir kadro almışsınız. ben dikkat etmemişim.


    inseam ölçüm, her ölçüşümde farklı bir sonuç çıkıyor ama yuvarlarsak 89cm.
    bu durumda benim de 62cm surly almam gerekecek.

    şuanda xl boy giant yol bisikleti kullanıyorum. bu kadronun standover mesafesi 83cm. banzen diyorum ki, acaba bir boy küçük kadro daha iyi olmaz mıydı? çünkü kadro bir boy küçük olsaydı gidona daha rahat erişebilceğimi hissediyorum.