Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bir sorum var fx mi allez mi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında oralhurhun tarafından paylaşıldı.

  1. oralhurhun

    oralhurhun Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    tekirdağ/çorlu
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar,

    arkadaşıma trek fx 7.3 veya 7.4 bakınırken kafamıza specialized allez sport int x3 takıldı ki fx hbrid bir biskletken allez ise yol bisikleti kategorisinde bulunuyor.

    burda ki sorumuz, aradığımızın aslında hızlı bir bisiklet olması iken neredeyse yeni başlayan birisi için hangisi tercih edilebilir sonuçta yol ile hybridin kadro geometrileri oturma pozisyonları farklı. sonuçta hallice, çokça şehir içindede kullanacak fakat yol bisikletinin yani daha doğrusu boynuzlu gidonun araçların arasında trafikte kontrolü nasıldır, tercih edilebilir mi?. sonuçta fx 7.3 ten daha hafif ve seri bir alet olacağıda düşünülürse tercih edilebilir mi? ve bozuk asfalt şartlarına hangisi daha iyi tepki verir. bir diğer sorumda yol bisikletlerindeki oturuş pozisyonu ilk başlarda bir ağrı sızıya bele yük binmesine sebep olur mu? başlıca sorularımız bunlar.

    yardımlarınızı bekliyoruz.

    iyi günler.
     
  2. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ben 7.4 kullanıyorum. Çok memnunum. Hafif, seri bir bisiklet. Şehir içi için çok ideal. Bir düzeltme yapayım. FX'ler hibrid değiller, hibrid olanlar önünde amortisör olan DS serisi. FX'ler şehir bisikleri olarak geçiyor.
     
  3. Çağrı Akoğlu

    Çağrı Akoğlu Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2011
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Yol bisikletleri daha çok düz yol performansı öncelikli yapıldıkları için şehir içi kullanımda gerek vites oranları, gerek şehir trafiğinde yeteri kadar atik hamleler yapmaya el vermeyen gidonu , gerek yüksüz kullanma zorunluluğu , gerekse geometrisinden dolayı zorunda bıraktığı sportif duruş sebebiyle ; şehir içi kullanımı söz konusu olduğunda, şehir ve tur için üretilmiş bisikletler kadar konforlu ve kullanışlı olamaz.

    Biraz daha detaylı olarak açıklama yapmam gerekirse:

    * Yol bisikletlerinde oranları 52x42 gibi olan oldukça büyük 2 çarklı performans aynakolları vardır şehir ve tur bisikletlerinde ise bu oran 28x38x48 gibi daha geniş vites aralıklarına sahip olup çok dik yokuşlarda dahi kolaylık sağlayabilecek vites oranlarına sahiptir.

    * Düz gidonlar her ne kadar tutuş pozisyonu açısından son derece fakir ve konforlu olmasalar da trafikte en kontrollü olabileceğiniz gidon çeşididir. Şunu da söylemek isterim ki gidon bisiklet seçiminde çok da önemli bir faktör değildir ilerde tercihleriniz doğrultusunda çok fazla meblağlar ödemeden istediğiniz gibi değişiklik veya ekleme yapabilirsiniz.

    *Yol bisikletleri kullanım amaçları sebebiyle rüzgardan en az etkilenecek ve vücut ağırlığını en verimli kullanabilecek şekilde tasarlanmıştır bu sebeple de sportif duruş dediğimiz öne doğru olabildiğince kapanılarak kullanılır. Pozisyon sebebiyle ileri görüş konsantrasyonu son derece artarken sağ veya soldan gelecek etkenlere karşı son derece zayıflar bu da şehir içi trafikte dikkati düşüren ana unsurlardandır. Ayrıca bu pozisyondayken sürekli etrafa bakma isteği doğrultusunda kaldırılan kafa sırt ve boyun ağrılarına neden olur. Şehir bisikletlerinde oturma pozisyonu daha kontrollü olmanızı sağlayacak kadar diktir hatta ufak değişikliklerle tam dik pozisyonda oturarak sürecek konuma bile getirilebilir.

    *Yol bisikletleri bagaj kullanımına müsaade etmediği için ; bisiklet üzerindeyken terleme problemi yüzünden hiç bir şekilde tercih etmek istemeyeceğiniz sırt çantası taşıma zorunluluğu yaratır.

    *Hafiflik serilikle doğru orantılı değildir. Her bisikletin geometrisi , aerodinamiklik doğrultusunda ağırlık ve güç dağılımı bakımından farklıdır; seriliği, hızlanması , oturaklılığı da büyük miktarda bunlarla orantılıdır. Bisiklet bakarken takıntı haline getirdiğim ağırlık mevzusuyla ilgili bir şeyler söylemem gerekirse; çelik bisikletler kullandıkça ve bisikletim bazı eklemeler sonucunda ağırlaştığında daha da oturaklı ve kontrollü olduğunu fark ettim ve özellikle bu bir şehir ve tur bisikletiyse ağırlık takıntımın yersiz olduğunu düşünmeye başladım.

    * Bozuk asfalt şartlarında ince ve narin tekerli bir yol bisikleti kullanmak bisiklete de size de çok büyük eziyet olur. Kalın teker takmak isteseniz bile maşa ve çatal el vermez. Bir şehir-tur bisikletinde ise keyfinize ve şartlara göre lastik kalınlığınızı değiştirebilirsiniz.

    * Son olarak da hibrid olarak düşündüğünüz Trek Fx ile ilgili söyleyebileceğim bir şey daha var ; Bahsettiğiniz modeli kullanma şansı bulmuş biri olarak Trek bisikletlerin Türkiye satış fiyatlarının abartılı olup buradaki fiyatları haketmediğini düşünüyorum. Şehir-tur klasmanında seriliği daha ön planda tutan tasarımları olan Scott Sub , Specialized Sirrus gibi serilerin daha uygun fiyatlarla isteğinizi bir kalem daha önde karşılayacağını düşünüyorum.

    Saygılar
     
  4. oralhurhun

    oralhurhun Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    tekirdağ/çorlu
    Seviye:
    öncelikle fevkalade yorumunuz için teşekkür ederim aynakol oanlarında haklısınız 50 /34 gayet zorlayıcı olabilir ama sanırım 3 lü olan tipleri de var ve bu bizi açıkçası rahatlatıyor ki daha amatör hissetmemizi sağlıyor en azından :) açıkçası önericeğim arkadaşima allez tipi bir bisikleti ama dediğniz gibi şehir içinde oturuş pozisyonunda sıkıntı yaratması tek sorunumuzdu. peki bu noktada çok ta genelleyerek istanbul içinde yol bisikleti alanlar nerde kullanıyorlar bu bisikletleri yada nerde keyfini çıkarıyorlar sonuçta hatırı sayılır miktarlarda yol bisikleti kullanıcısı vardır istanbulda ve umarım sadece bostancı veya karşı taraftaki sahil yollarında kullanmıyorlardır ? aklımıza takılan o kısım var. trek konusuna gelince bence sadece trekte değil birçok bisiklet markasındaki fiyatlar artık balonu patlatacak cinsten gerçekten inanılmaz profesyonel olmadığı sürece gerçekten fiyatlar uçuk kalıyor.
     
  5. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Arkadaşım ve abisi uzun yıllar sonra bisiklet alacaklarında, yol bisikletini tercih ettiler. Şehir içinde kullanıyorlar. Herhangibi bir sıkıntıları yok.

    Tabii şehir bisikletleri daha uygun olacaktır. Ama yol bisikleti için "uygun değil" diyemeyiz kesinlikle.
     
    gok bunu beğendi.
  6. can coskun

    can coskun Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yanlış kadro boyu nedenıyle 1 ay once almıs oldugum bısıkletımden pek fayda alamıyorum..
    bu yüzden az once cadddebostanda bulunan aktıf pedal da allez ürününü inceledim..
    şahsen çok başarılı bır kadro ya sahip buldum..
    eger şehir bisikleti düşünürseniz 7. ayın 11 inde aldıgım Merida Crossway 100-D yi size satabılırım..
    tabii kadro boyu sıze uyarsa..satıcının bana attıgı kazıgı baskasına atmak ıstemem..