Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bir soru

Konu, 'Frenler' kısmında -Paşa- tarafından paylaşıldı.

  1. -Paşa-

    -Paşa- askssy

    Kayıt:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    1.028
    Beğeniler:
    613
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    yeni bisikletimle bir kaç defa yola çıktığımda ön disklerden ciiiuvvv diye ses geliyordu ara ara. ben de sürtme olduğunu düşündüm bisikletin beni çok yormasına da etkisi varmı bunun ve bu durumda ne yapabilirim ben .. nasıl teşhis koyabilirim. teşhisten sonra nasıl önlem alabilirim?

    teşekkürler
     
  2. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bahsettiğiniz ses fren kolunu sıkmadığınız zamanlarda geliyorsa, frenleriniz sürtüyor demektir. Bunu, bisikletinizi ters çevirip, tekeri çevirirken balatalar ve diskin birleştiği yeri inceleyerek de anlayabilirsiniz.

    Çözümü ise, nedenine bağlı olarak hem basit hem de zor olabilir. Eğer diskinizde bir yamukluk yok ise sadece kaliperi ayarlayarak düzeltilebilir. Fakat disk yamuk ise, büyük ihtimalle işinden anlayan bir biskletçiye diski düzelttirmeniz gerekebilir. Eğer kendinize güveniyorsanız siz de yapabilirsiniz ama daha da kötüleştirme riski de var tabii.

    Sorunu tam olarak belirleyebilirseniz, daha ayrıntılı yardım edebilirim.
     
  3. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Profilinizden anlaşıldığı kadarıyla Salcano marka bisikletiniz var.2009 modellerden birisi herhalde ve muhtemelen üzerinde Avid Juicy 3 veya 5 var.Gerekli açıklamayı arkadaş yapmış yukarıda.Genelde ön disk daha çok sürter ve ayarı arkaya göre daha çok kaçar.Bunun tam bir çözümünü bulan birini bilmiyorum.O disk illaki bir süre sonra yine sürtecektir ama genelde bu sürtme o sesi çıkardığı kadar ciddi olmaz.Zaman zaman çok ses çıkarabilir ama genelde sürttüğü çok az birşeydir ve sizi neredeyse hiç etkilemez.
     
    İsaAlp bunu beğendi.
  4. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Yorum için teşekkürler fakat bir noktada size katılmıyorum. Eğer diskiniz tam olarak düz ise diski sürtünmeyecek bir şekilde ayarlamak o kadar zor değildir. Daha önce juicy 5 ve 7 serileri kullandım, gerci Avidin cps sistemi bunu bazen zorlaştırabiliyor ama dikkatli bir ayarlama ile sürtme olmaksızın uzun süre rahatlıkla kullanılabilir.

    Üstünüze alınmanızı istemem, sadece tecrübemi aktarmak istedim.
     
  5. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet doğru,diskinizde bir yamukluk yoksa uzun süre o ayar sizi idare eder ama sonunda yine ayarı kaçacaktır.Aslında buradaki asıl neden rotorun yamulması değil kaliperin içindeki pistonlara sızan pislik,çamur ve benzeri şeylerdendir.Rotor düz olsa bile kaliperdeki pistonlar eşit çalışmadığı zaman o rotoru kastırmaya başlar ve eninde sonunda yine rotor yamulmaya başlar ve yeniden bir ayar gerekir.Ya da pistonlardan biri daha içeride diğeri de daha dışarıda kalabilir,tabi yine bu dediğim çamur vs. gibi şeylerden dolayı ve sonuç olarak rotor düzgün yerleştirilmiş olsa bile dışarıda kalan piston tarafındaki balata rotora sürekli sürtmeye başlar.Sonuç olarak sorunun tek nedeni rotor değildir.
    Bu arada benim bahsettiğim konu rotorun düzgün ayarlanması değil,galiba siz orayı yanlış anladınız.Rotorunuz düzgünse tabiki ayarlaması daha kolaydır.Benim bahsettiğim asıl şey bir süre sonra yine ayarınızın yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı kaçacağıdır.
     
    İsaAlp bunu beğendi.
  6. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Cevap için teşekkür ederim ama bir konuda tekrar muhalefet edeceğim :) Kaliperin içindeki pislikten veya başka sebepler yüzünden pistonlar eşit çalışmayabilir, bu doğru ama bu fark asla diski yamultacak kadar büyük olamaz. Çünkü diskler çelikten imal edilirler, ve bu bir iki milimetrelik yamulma payını kolaylıkla tolere edebilirler. Zaten mekanik disk frenler de bu esas üzerine çalışır, mekanik frenlerde bulunan tek piston, diğer tarafta bulunan sabit balataya doğru diski eğerek frenlemeyi sağlar.
    Disklerin yamulmasının en büyük nedenleri bir şeylerin çarpması veya uzun süreli frenler de aşırı ısınmadan dolayı olan deformasyondur.

    Sonuç olarak düzenli olarak kontrol edilen ve bakımı yapılan bir frenin ayarı kolay kolay kaçmaz, en azından bir v frenden daha fazla olamaz. Ama haklısınız tabii, eninde sonunda şu veya bu sebepten dolayı illaki sorun olacaktır. Fakat genede biraz bilgi ve tecrübe ile engellenecek şeyler.

    Ayrıca gecenin bir yarısı gereksiz yere böyle ukalalık yaptığım için kusura bakmayın. Can sıkıntısı işte... :)
     
    Önder Tarım bunu beğendi.