Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

'' bir soru ''

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Kudret Kurtcebe tarafından paylaşıldı.

  1. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    dostlarım benim şu an derdim rublede ,,
    bana rampada randıman verecek ruble olacak ve aynı zamanda bir yol bisikletinin rublesi kadar düz yolda hız verecek, evet böyle bi ruble varmı ? varsa markasını bilen varmı ?
    benim sram-9 mtb rublesi 13 eğimlerde iyi ama düz yola gelince hikaye ayna kol ise 44 diş ,
     
  2. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kafama takılan sorularda şunlar ,
    şimdi 44-11 'i aşmış durumdayım bisikletin performansı bana yetmiyor ,mantık yürütürsem 46-11 'e geçer isem hızlanacağım ve arka rubleden düz yolda en çok 3 diş kullanabilirim bunlar 46-11,46-12,46-13 olur ,tabi gene mtb sram-9 ruble alacağım ,tabi bilmediğim bi olay olabilir 46 dişe geçince arka ruble 10 lu olacak diye bi kural varmı ,,en son 48 ayna kolda kalmakta isteyebilirim tabi..
    sonuçta ne mtb rublesi arıyorum ne de yol rublesi bana kesin kez hem rampada randıman verecek ve süratle çıkartacak ve düz yolda bana süratle dönecek bi ruble düşünüyorum
     
  3. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Kudret bey istediğiniz değişim rubleden ziyade aynakol ile sağlamak daha mantıklıdır. Ön çekiş sistemini değiştirmek daha etkili olur. Örneğin 34x50T aynakol uygun. Sizin SCOTT'a örneğin SRAM Rival yada eş değerde crankset iş görür. Tabi bu bilgileri 2'li sisteme göre açıklıyorum. Bir kaç değişiklikle sizin makinaya uyum sağlar.

    Ruble değişimi ise, aynakola göre daha az etkili olacaktır. Yine de fikir vermesi için (34x50T :: 12x32T) gibi bir ölçü %15 uzun rampaları dahi rahat tırmanışı sağlayacaktır. Öncelik aynakol olmalıdır. Performansda önemli fakat fikirler sizin kullanma şeklinize göre.

    Azizim bir de şu yazılarınızda paragraf vs ayarlarsan okumak daha kolay olacak. Selamlar...
     
  4. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evet özür dilerim ,paragraflara dikkat etmiyorum ,
    evet özelden ferhat dostumda aynı durumu dile getirdi.yalnız sorun şurada ,benim arka borunun çapı çok kalın ,ve benim ön aktarıcı orta göbekten bağlanıyor ,orjinale uymak istiyorum,bunun için araştırma yaptım,
    slx 48 ayna kola uygun ortadan bağlanan lx ön aktarıcı sisteme raslayamadım ,bütün sorun burada
    o olursa durum değişecek ,evet mantıklı geldi doğru diyorsunuz..yalnız ben öne üçlü sistem düşünüyorum en uygunu slx ayna kol 48 dişli olanı 880 gram ,,
     
  5. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Sizin performansınıza göre 3'lü sisteme gerek yok. Önerdiğim malzemeleri araştırın. Piyasada (yurtdışı sitelerde uygun fiyatlı ürünler mevcut) malzemeler varsa, duruma göre tekrar değerlendirme yapılır.
     
  6. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    teşekkür ederim,
    şimdi yalnız benim bisiklet mtb kadro scott scale 30 karbon ,
    28 jant takdım kadro large idi,
    bu bisikletin kadrosuna sram rival uyar herhalde tabi durumu kesin olarak bilmiyorum .




    [​IMG]

    evet benim şu anda kullandığım ayna kol ,


    http://www.amazon.com/SRAM-Rival-OCT-GXP-Crankset/dp/B003WOUDT4

    evet sram rival,,

    [​IMG]

    50-34
     
  7. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    abi ikiliye geçersen 53-39 değil 50-34 daha mantıklı :) 53-39 kartepede seni öldürür demedi deme :) ayrıca yol için 3 lü aynakollar da mevcut mtb vites kolları ile uyumlu çalışıyor
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  8. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evet sram rival olursa ,
    öne ön aktarıcı olacak yeni tabi, 50-34 ' e uygun olacak ,
    arka aktarıcıda değişebilir arka aktarıcım deore xt ,



    ferhat dostum
    valla kesin doğru söylüyorsun ..:)

    ferhat dostum 3 lü olunca ağırlık biniyor tabi,,
     
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi 3 lü ile ikili arasındaki ağırlık farkı 100-200 gram o kadar etkilemez insanı kullanım amacını genişletmek istiyorsan bunu en iyi sen bilirsin mevcut rublen atıyorum 32 diş ise ve ben 34-32 oranı ile her rampayı çıkarım diyorsan ikili sistem yetecektir sana.yok bana yetmez dersen de 3 lü yol aynakollarının en ufak dişlisi 30 diş oluyor zaten 30-36 ile her yere çıkılır :) bende bu sene 3 lüden 39-53 e terfi ettim bir kaç hafta alışma süresinden sonra çok daha rahat oldugunu söyleyebilirim ikili sistemin
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  10. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    200 gram bi şey değil ferhat dostum,
    o vakit 3 lü sistemlere bakarım,yalnız en önemli sorun arka borunun çok kalın olması,ona göre ön aktarıcı bakacağım ,ayrıca orta göbekten bağlanan olacakta ,herkesde diyorki kelepçeli yap ,bende çekiniyorum ,orjinali bu bisikletin ön aktarıcısı orta göbekten bağlı sistem,
     
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Abi boru çapı kelepçeli aktarıcıyı kurtarıyor ise korkma çok carbon bisiklet gördüm normal kelepçeli aktarıcı kullanılmış hiçbir sorun olmadan kullanıyorlar zaten ön aktarıcının yükü ile kırılacaksa bir kadro sen üzerindeyken zaten kırılır.vites telinin çektiği kuvvet 2-3 kiloyu geçmez.Senin dikkat etmen gereken konu eğer yol üçlüsüne geçeceksen kadro açın kurtarıyor mu çünkü bazı mtb ve tur bisikletlerine yol aynakolu takıldıgı zaman büyük 52 diş kadroya sürtebiliyor ona göre orta göbek ve mil uzunlukları değişiyor.
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  12. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.528
    Beğeniler:
    40.954
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    o.k tamamdır bu iş,
    kelepçeli ön aktarıcılara bi bakayımda, ama bayağı kalın arka boru ,
    artık bakacağız o kalınlığa uyan ön aktarıcı olması lazım ,,
    bilmediğim ise yol üçlüsüne geçince kadroya olacakmı bakacağım araştıracağım evet,,

    eğer olmaz ise olacağı kesin olan slx ayna kol 48 diş..

    [​IMG]