Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir Single Speed Hikayesi ''Tek Tabanca''

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Taner Rona tarafından paylaşıldı.

  1. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Herkese merhaba.Daha önce ki 1970's Cilo fixie projeme son verip,yeni kadrom ile yeni single speed projeme devam edeceğim.Fixie projemi yarıda bıraktığım ve zamanınızı aldığım için özürdilerim.
    Türkiye şartları ve elimdeki campagnolo record göbeklerinde ''suicide hub''dışında fixieye dönüştürülemeyeceği gerçeği beni bu kararı almaya itti.Tek arka frenli bir ''single speed'' toplamaya karar verdim.3 aylık bir araştırma ve bekleyişin ardından projem için gereken bütün parçalar elime geçti aslında.Fakat ortaya güzel bir bisiklet çıkmasını istediğim için eski projemdeki bir kaç parçayı satışa çıkardım ve yerine geçeçek parçaları aramaktayım.Parçalar elime geçene kadarda yavaş yavaş yaptıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
    İlk işim bir hayli kötü durumdaki Campagnolo record göbekleri setten ayırmak oldu.Daha sonra göbeklerin bakımlarını yapıp,bilyaları tekrar dizdikten sonra temizleme ve parlatma işlemine geçtim.Beni en çok çemberler zorladı.Aslında zımpara atılsa güzel olacaktı fakat çembere zarar gelecekti bu nedenle sadece parlatma işlemi uyguladım.Mavic Monthlery tubular çemberler oldukları için üzerindeki eski yapışkan maddeyi de olabildiğince almaya çalıştım.Özellikle tel yuvaları sırf yapışkan dolmuştu.Son iş olarak çemberleri ve göbekleri bisikletçide ördürdüm.Her ne kadar etkisizmiş gibi görünseler de setin orjinal telleri bir hayli hafiftiler fakat tekrar kullanmak sağlıklı olmayacağı için yeni ve standart tellerle ördürdüm.Herhalde burada hata yaptım çünkü gerçekten elle hissedilir bir ağırlık artışı oldu.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    eline sağlık abi çok güzel olmuşlar ağırlığı dert etme bence sonuçta performans koşmayacaksın diye düşünüyorum :)
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  3. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Performans değil de,MTB den kalma bir hafiflik takıntım var. :)
     
  4. zkhrmn

    zkhrmn Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    ben de bir fixed gear meraklısı olarak foruma yeni katıldım, yazının devamını bekliyoruz. super gorunuyor burdan bakınca.
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  5. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba.Yoğun ders programımdan zaman bulup kadroyu boyadan arındırdım.Boya sökücüyü kullanırken benim tedbirsizliğim gözüme kaçtı büyük bir yanma ama hemen müdehale ettim sorun yok :) Siz siz olun boya sökücü kullanırken mutlaka gözlük,eldiven ve uzun elbiseler giyin.Gerçekten teni çok yakıyor.Dar yerler ve kıvrımlar için ince tel fırça kullandım.Daha sonra zımpara yaptım fakat bağlantı noktalarına çok özen göstermedim boyadan hemen önce bir kez daha elden geçireceğim.Kadroya gelecek olursak noname bir kadro.Head tube kısmında half-lug kullanılmış.90 lardan, çok kaliteli olduğu söylenemez ama açıları ve seatstay bağlantıları çok hoşuma gitti.Kablo yolu da toptube'nin içinden geçtiği için freni arkaya götürürken sade bir görüntü kazandıracaktır.Bir sonraki aşama kadronun boyasının rengini belirlemek.Parçalarım krom ve metalik gri ağırlıklı olucak.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    yeni kadro setin hayırlı olsun abi renk konusunda neye karar verdin belli mi? :)
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  7. Cengiz Parlakgül

    Cengiz Parlakgül Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Nisan 2008
    Mesajlar:
    1.145
    Beğeniler:
    763
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    cengiz parlakgül
    Seviye:
    evet oldukça başarılı bir boya kaldırma işlemi, tebrikler. kadronun markasını yakalayamadım ama hoşuma gitti temiz işçilik
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  8. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Şuan için adamların ellerinde hangi renkler var bilmiyorum.Fakat kadroyu kırmızı düşünüyorum.Krom maşa ve metalik gri parçaları en güzel kırmızı gösterir diye düşündüm.Birkaç beyaz kadroya baktım ama hoşuma gitmedi.Kırmızı yoksa siyah yapıcam.Bu arada kadroyu elektro statik yaptırıcam.Eskişehirde bu işi yapan yerle irtibata geçtim fakat derslerimin yoğunluğu sebebiyle büyük ihtimalle çarşamba günü kadroyu verebileceğim.


    Bu arada campagnolo aynakol'un siparişini verdim.Bakalım Fransadan kaç günde gelecek onu bekliyorum.
     
  9. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    bence siyah renk klasik kadrolara pek olmuyor lugları,birleşim yerlerini biraz gölgeliyor doğrusu ayrıca statik boya yaptırma neden dersen işin içine tekrar luglar giriyor ,statik boya kalın tabaka olduğu için lugların hatlarını epey azaltır oto boyası yaptırdım bu hafta çok sağlam ve güzel oldu hemde renk kartelasından her türlü renge bakma şansın var ayrıca 50 tl gibi bir fiyata geldi bana...
     
  10. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bende başta onu düşündüm ama kadroda lug yok zaten :) sadece headtube de half-lug var onuda neyapıcam,orta kısmı kagit bantla kapatıcam boyadan sonra o kısmı beyaza boyuyacağım.sele ve gidon bandlarıda beyaz olacak.O şekilde düşündüm Berkan.
     
  11. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    evet abi haklısın şimdi baktım fotoğraflara dikkatli pek lug olduğu söylenemez :) ben bu ara epey lug temizliği yaptım bilinçaltıma yerleşmiş sanırım :rolleyes:
     
    Taner Rona bunu beğendi.
  12. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba.Vizeler,projeler,yarışmalar derken projeme çok zaman ayıramadım malesef. Şuan kadro elektro-statik boya işleminde 1 haftaya alırım herhalde.Rengi bayrak kırmızısı olacak.Head-tube kısmını kağıt bantla kapadım orayı beyaz yapacağım.Bu arada campagnolo aynakol gelmiş.2-3 güne arkadaşım alıp gelecek.Ufak tefek eksikler dışında sorun çıkmassa 2 haftaya bitireceğim.Gelelim kullanacağım maşaya.CİÖCC krom ve oldukça güzel bir maşa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Cmpgnl

    Cmpgnl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    a
    Seviye:
    Bitmiş Halini sabırsızlıkla bekliyorum abi, Herşey Gönlünce olsun.
     
  14. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Sonunda Campagnolo aynakol da hazır.Geriye campagnolo fren bacağı ve fren kolu kaldı.Şimdilik exage fren bacağı kullanıcam.
    Sabırsızlıktan şimdilik zımparasız ve cilasız haliyle bir fotoğraf çektim.Daha sonra zımpara ve cila yapılacak.
    Şuan kadro boyada.Dişli,zincir,sele borusu dışında diğer parçalar da hazır.Sadece zımpara ve cila istiyorlar.Hafta sonu deri alınıp sele deri kaplanacak,gidona ise deri dikilecek.Zaman buldukça onları halletmeye çalışıyorum.
    [​IMG]
     
    tansu berkay bunu beğendi.
  15. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Taner Merhaba.
    Öncelikle Seninde bu tür single veya fixed ile uğraşmandan dolayı seni tebrik ediyorum.
    İlk olarak Kadronun Açılarını gayet iyi buluyorum Fixed için güzel bir açılı kadro. Kadron sanırım no name. Boya kaldırma işlemini ilk defa yapmış olmana rağmen güzel sonuç alınmış. Boyanması için güzel bir hal almış.

    Boyadan ne zaman döneceğini bilmiyorum. Umarım boya işlemi istediğin gibi sonuçlanır.

    Maşana diyecek bir laf bulamadım. Keşke kendi orjinal kadrosundan ayrılmasaydı da birlikte görebilseydik.

    Jant takımının öncesi ve sonrası gayet kendini açıklayıcı olmuş. Eğer konuşabilseler kendimi emin ellerde hissediyorum derler kesin.

    Aynakol konusuna gelince fikrimi söylemiştim sana. Çok şık; hele ki yaprağın içindeki boşluklar direk dikkati üzerinde topluyor. Başarılı.



    Birbirleriyle uyumlu şık parçalarla topladığın apaçık ortada. Umarım ilerde Bu parçalara daha uyumlu, daha klasik değeri olan güzel bir kadro bulursun.
    Vitesli Klasik toplamaman için bile neden yok. Vites attırıcılarının olması ve ufak tefek değişikliklerden sonra belkide ileride vitesliye bile çevirebilirsin.

    Başarılar şimdiden. Her türlü yardıma hazırım. Daha önce de dediğim gibi. Görüşmek üzere.
     
    Cengiz Parlakgül ve Taner Rona bunu beğendi.
  16. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Yorumların ve yardımların için teşekkür ederim Özgür.Dediğin gibi elimdeki kadro her ne kadar kötü olmasa da ileride bu parçaları daha iyi taşıyacak güzel bir klasik kadro alıcam.Şu an acelem yok projenin bitmesini bekliyorum.
     
  17. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhaba,uzun bir aradan sonra çok kötü durumdaki gidon ve boğazı son hallerine getirdim. Özellikle gidon da çok derin çizikler vardı.200-400-600 ve 800 lük zımpara ile 2 günde bitirebildim.Sonrasında uzun bir parlatma işlemi.Bantlı kısımlardan sonrasını deri ile kaplayacağım.Fotoğraflar telefonla,kötü ışıkta çekildikleri için iyi değiller.

    Gidon 3ttt Gran-Prix
    Boğaz 3ttt Gran -Prix

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    tansu berkay, ozgurerdem ve berkan1994 bunu beğendi.
  18. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Parlatma işlemini biraz anlatabilirmisiniz, bu çizikli halden , bu pürüssüz yüzeye nasıl ulaşabildiniz
     
  19. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Çiziklerin derinliğine ve yüzeyin cinsine göre zımpara kalınlığını değiştirebilirsiniz.Bendeki çizikler çok derin oldukları için 200 lük ile başladım.Bu kadar derin değillerse 600-800 ile başlamak çok daha iyi.Daha uzun sürer ama yüzeye daha az zarar verirsiniz ve daha pürüssüz bir zemin olur.Sırası ile 200-400-600-800 hatta 1000 lik ile sıkılmadan zımpara yapıp en sonunda da metal parlatıcı ile parlatma işlemini bitiriyoruz.Anlatacak pek fazla bir şey yok.Daha önce sıradan bir parça üzerinde deneme yaparsanız daha iyi olur.
     
  20. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Çekoslavakya markası VELO'nun single speed dişlisi ve zinciri.Aslında zinciri renginden dolayı almak istemedim fakat işçilik gerçekten çok güzeldi.Özellikle zincirin tüm baklaları üzerinde velo pantografı var.Velo özellikle 50 li ve 60 lı yıllarda zincir üretiminde önde gelen bir marka.Genelde yurt dışına ihracat yapan bir markaymış.Gerçekten de dişli ve özellikle zincir çok hoşuma gitti.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ucnokta, muratcodek, Cmpgnl ve 1 kişi daha bunu beğendi.