Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bir klasik de ben toplayacağım

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında canturk222 tarafından paylaşıldı.

  1. canturk222

    canturk222 Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Merhaba klasik bir bisiklet toplamayı düşünüyorum biliyorum zor bir iş ama işin eğlenceli tarafı da bence orası olacak. Öncelikle bisikletler konusunda çok bilgili değilim, peki bu işe niye girişiyorsun derseniz biraz el becerime güveniyorum geri kalanını da bu forumda düşe kalka öğreneceğim. Öncelikle Kodrodan başlamam gerekiyor anladığım kadarıyla peki kadro boyunun ne olması uygun olur? (boyum 168)
    Birde türkiyede bulunabilen ikinci el hangi markaları seçebilirim yada hangi markalardan uzak durmam gerekiyor? (mesela peugeot alınabilir bir marka olduğunu gördüm fakat bunun dışındaki markalar konusunda yorum yapamıyorum)
    Kafamdaki planı sorarasanız olabilgiğince parçaların orjinaline sadık kalmaya çalışacağım yanlız boyayı kendim yapacağım ve klasik bir renk üzerine modern bir hava katmayı düşünüyorum, modern desenler falan.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  2. R.HarunYeniçeri

    R.HarunYeniçeri Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2011
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Tekirdağ/İstanbul
    Seviye:
    Kadro boyu konusu için forumun çeşitli yerlerinde bulunan boy tablolarına ulaşabilirseniz sorun hallolur. Marka konusuna gelince Peugeot gayet mantıklı bir marka onun haricinde Bianchi, Raleigh ilk aklıma gelenler, marka seçimini büyük ölçüde ayırdığınız bütçe belirleyecek ayrıca biraz araştırınca sadece kadro bulmanın zor olduğunu farkediceksiniz. Uzak durmanız gereken markalar altına pek yorum yapamam ama bulduğunuz kadronun marka modelini internette arattığınızda az çok bilgi elde edersiniz ki yönlendirici olur kanaatindeyim.
     
  3. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    Öncelikle bu yeni hevesinde sana başarılar dilerim. Gerçekten güzel bir uğraş olmakla beraber büyük keyif alacağının da kanısındayım.
    İlk olarak klasik kadrolarda ki marka seçimine değinmek istiyrum, şöyle bir şey var ki yol bisikletlerinde marka bir yana kadro geometrisi de çok önemlidir. Üst boru uzunluğu, seatpost denilen dikey taşıyıcı boru - arka teker kombinsyonu vs... Tavsiymde bu konuda şu şekilde olacaktır öncelikle ve öncelikle gerçekten yarış bisikleti bularak başlamalısın, ki sahibinden.com başta olmak üzere br çok bahsi geçen bisikletin unutmaki %80'i yarış bisikleti değil dönemin yarış gidonlu tabiri yerindeyse melez city bike/şehir bisikletleridir. Hal böyle olunca geometri, teker ebadları ve fren kaliperlerinde başlıca uyumsuzluklar kendini göstermektedir.
    Bu yüzden önce buna dikkat etmekle standartına da bakman gerekecektir. Mevcut kalıplaşmış ve kullanılan standart İngiliz standartı olsa da piyasada klasikler arasında USA bisikltlerinde thomson göbeğe, Peugeotlar da Fransız standartına, kimi italyan bisikletlerinde de İtalyan standartlarına rastlamak mümkündür. Bu standart konusuna istinaden demek istediğimde başta BB yuvası (orta göbek) olmak üzere, maşa şaft diş oran-çaplarına kadar değişiklik gösterebilmektedir. Türkiyeden bisiklet bulacağın içinde başta Peugeotları düşün ya da zor bir ihtimal olsa da gerçek bir İtalyan Bianchi, Motobecane, İngiliz Raleigh, Hercules tarzı bisikletlerin arayışına gir. Yalnız arayış esnasında dediğim gibi yarış geomtrisi olan modellere yönelmeye özen göster ve ne olursa olsun 27" teker ebadına sahip bisikletlerden uzak durmaya çalış, öyle ki bedava bile olsa ikinci kez düşün alıp almamayı. Uzak durman gereken marka modeli de özetle geçmem gerekirse Alman bisikletlerinden ve USA bisikletlerden mümkün oldukça uzak dur İtalyan, İngiliz ve Fransız menşeili üreticilerin bisikletleri ilk tercihlerin olsun. Modern - Retro seçiminde de forumumuz Fixed Gear - Single Speed bölümündeki projeleri araştır derim, her geçen gün büyüyen ve yelpazesi genişleyen bir konumda olmakta olup kafandaki fikirlere ışık tutacak bir şeyler bulmana da yardımcı olacaktır.
     
  4. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Doğukan bey, Alman ve Amerikan bisikletlerinden neden uzak durmamız gerektiğini biraz açarmısınız.
     
  5. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Alman bisikletleri ortalama olarak yarış ağırlıklı dışında melez şehir bisikletlerinden olup arka fren kaliper taşıyıcı borusu, boru yerine metal plakalardan olup fixie dönüşümlerinde pek göze hitap eder bir görüntü oluşturmamaktadır. USA klasik bisiklet kadrolarına gelirsek de, old-school bmx göbekleri (thomson) ağırlıkta olup bu paralelde sıkıntılar yaşatmaktadır.

     
    Barış TURAN ve bislet bunu beğendi.
  6. Taylan Tomrukçu

    Taylan Tomrukçu Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:


    İyi günler Doğukan Bey;

    Konuyu hortlatmış olacağım ama yeni konu açmaktansa buradan sormayı tercih ettim. Ben de bir fixed bisiklet toplamak istiyorum (klasik olmayacak) ve bu konuda araştırmalar yaparken sizin bu uyarınız dikkatimi çekti. Neden 27" bisikletlerden uzak durmak gerekiyor.
    Bir bisikletçi Samsunda 27"'lerin 700c (28") lerden büyük olduğunu söylemişti. 27" bir bisiklete 700c lastik+jant takılamaz mı acaba?

    Şimdiden teşekkürler.
     
  7. Goku

    Goku Üye

    Kayıt:
    14 Ocak 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Goku
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Doğukan bey, o plakayı söküp yerine kaynakla daha şık minik bir ortası delik boru imal edip taksak olurmu?