Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bir kaç sorum var.:bilmiom:

Konu, 'Tekerlekler' kısmında karadatemiz tarafından paylaşıldı.

  1. karadatemiz

    karadatemiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    burda
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhabalar.

    1- Yeni bir bisiklet toplamaya çalışıyorum. her iki tekerinde jantlarının disk uyumlu olmasını istiyorum. Yalnız bisikletimde sadece bir fren kullanmak istiyorum ve bu freninde arkada, hidrolik disk fren olmasını istiyorum.
    Tek bir fren kullanacağım için ve bu frenin hidrolik disk fren ayrıca arka tekerde olacağı için ön jant göbeğinin düz olmasını istiyorum hafiflik açısından.

    2- Tek hızlı bir bisiklet kullanıcısı olmadığımda arkadaki tek frenin yeteceğini zannediyorum. Aslında bu tahminden çok deneyime dayanıyor, çünkü şu an kullandığım bisikletimde dahi arkada v fren var sadece.

    3- Bu bisikleti uzun yollarda da kullanacağım için göbeklerin akıcı olmasını istiyorum, tabiki burada belirleyici nokta olan parasal nokta açısından çok büyük bir bütçe ayıramıyorum. (bir fiyat aralığıda vermek istemiyorum.)

    4- Göbeklerdeki tel bağlantı sayısı bakımında ise kararsız kaldım açıkçası. Formdaki göbek delik sayısı 32-36 arasında gidip geliyor.

    B:bilmiom: :bilmiom: :bilmiom: u konular hakkında deneyimli arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
     
    mziyaeddin bunu beğendi.
  2. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tek fren yerine , v uyumlu kadro alırsın maşada disk uyumlu olur ön tekerde disk arka tekerde ise v fren kullanabılırsın arka fren güvenli olabılır frenden kaynaklı kazalarda (on frene asılıp takla atmak gıbı) ama yokus vs ınıslerde arka fren hıc guvenlı olmayabilir durmak istediğinde metrelerce kızaklarsın hem kendine zararın olur hemde lastiklerine..en azından tek fren kullanıcaksanız ön tekerde kullanın derim..
     
  3. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bisikleti (ve motorsikleti) ön fren durdurur. Arka fren ona yetişerek (akabinde sıkılarak) ön freni destekler, kitlenmeyi ve kaymayı engeller.
    Uzun yol amaçlı kullanılacaksa ön arka V fren (tepe inişi yapılmayacaksa disk gereksiz), akıcı göbek için shimano yeni serilerin hepsi akıcı denebilir.

    Bu şekilde toplama yerine bir tur bisikleti almabı öneririm.Göbek seçimi ve tel düzme-akort sorunlarından kurtulursun. özel bir amacın, hafiflik ya da estetik anlamda bir beklentin yoksa..City bike tarzı bir bisiklet ya da HİBRİD ler senin amacını karşılayacaktır.
     
  4. karadatemiz

    karadatemiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    burda
    Seviye:
    öncelikle teşekkür ediyorum önerileriniz için.
    bisikleti yüzde elli,yüzde elli oranında arazi ve yolda kullanacağım. yolda bindiğim yerler derkende ülkenin şartları ortada olduğu için kasisler ve çukurlar arazi şartlarını aratmayacak duruma gelmiş bulunmakta. onun için, mtb ye takacağım ince teker ile yol bisikletinin konforunu aratmayacak bir şey elde edeceğimi düşünüyorum.
    tel örme işinin beni sıkacağınıda hiç düşünmüyorum çünkü bisiklet ile uğraşmaktan bir çok şeyden fedakarlık yapacak duruma gelmiş birisiyim ve bundanda zevk alıyorum. (değil teli örmek, alacağım iki şiş ile güzel bir oya dahi örer üzerine atarım.)
    fren sayısı konusunda bisiklette tek fren kullanılacaksa ve bu frenin nerede kullanılacağı tartışmasını başlatmak istemiyorum. çünkü formkoliklerden hokkalı bir şamar yemek istemem. ama benim düşüncem bu frenin önde olması. fren yaparken özellikle ani frenlerde sürekli ağırlığı arkaya verme demek olduğunu düşünüyorum ve bununda hem yorucu olacağını hemde maşa ve maşa bağlatı kısmı ile kadroda büyük deformasyonlara yol açacağını düşünüyorum.
    belki öne takılan frenin arkaya takılan frenden çok daha iyi tutacağı tartışlmaz gerçek olabilir, ama kullanış bakımından ne kadar uygun olur tabiki bunu yine sizin yorumlarınıza bırakıyorum.
    bir çoğunuz belki neden tek frende ısrarcısın, tak iki frenide sende kurtul bizde kurtulalım diyebilir? bende bu arkadaşlara espiri ile karışık olarak dostum sen bisikleti bırak araba al kendine diyorum.
    bu arada akıcılık-tel sayısı hakkında da yorumlarınız bekliyorum.
    konunun bir yereye odaklanmaması açısından iyi olacağını düşünüyorum.
    yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar
     
    mziyaeddin bunu beğendi.
  5. mziyaeddin

    mziyaeddin Kıdemli Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    9 Kasım 2006
    Mesajlar:
    363
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Mehmet Ziyaeddin UYANIK
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Merhabalar,
    Arazide ön frensiz bisiklet kullanmak biraz tehlikeli olabilir. Bilmediğiniz bir arazide ne ile karşılaşacağınızı tehmin edemezsiniz. Ani yavaşla yapmanız gerekebilir (keskin dönüş, hayvanlar v.s.). ön freniniz olmazsa yavaşlamanız çok zor olur. Şehir içindede aynı durum sözkonusu başkalarının hatasından dolayı ani yavaşlama yapmanız gerekebilir. Kadro ve maşaya ön frenin bi zararı yoktur. Ama disk frende maşanıza uygun bir rotor kullanmalısınız. Yani xcm maşaya 203 lük rotor takarsanız maşanızda bolluk artacağı gibi kırma riskinizde var. Ama 160 lık rotor ile soronsuzca kullanırsınız.
    Sonuçta seçim sizin ama unutmayın arka fren asla ön fren gibi değildir.
    Bildiğim kadarıyla 36 delik, 32 delik göbekler arasında akıcılık farklılığı yok ama ağırlık farkı var. 32 delik göbeklerde daha az jant teli olduğundan daha hafifdir. (Toplamda 8 tel.)
     
  6. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    basit bir deore göbek alsan akıcılığı rahatça yakalayabilirsin.tel konusunda da az öncede mziyaeddin in dediği gibi 8 tel olmayınca bisiklet bir nebze hafifler.ve fren konusunda da durdurma gücünün büyük çoğunluğu ön frendedir.ben arka freni sadece yavaşlamak için kullanırım.aniden durman gerektiğinde arka freni kullanırsan lastiğin kaymaması imkansız.ön fren kullanarak kaydırmadan rahatça durabilirsin.
     
  7. Okan Bozkurt

    Okan Bozkurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    203
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İstanbul/Çekmeköy
    Seviye:
    Kendi güvenliğiniz için önde ve arkada fren olmalı, eğer çamurlu ortamlarda kullanmayacaksanız bisikletinizi v fren yeterli olur, bisikletin durmasını sağlayan büyük oranda ön frendir, trafikte aniden karşınıza çıkabilecek engeller karşısında hazırlıklı olmak için kesinlikle hem önde hem de arkada fren kullanmalısınız.
     
  8. karadatemiz

    karadatemiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    burda
    Seviye:
    ilginiz açısından herkese teşekkür ediyorum.
     
    mziyaeddin bunu beğendi.